Ví někdo, proč to Volkswagen dělá? (úvaha)

75 komentářů

Riccardo
8. srpna • 20:27

Koho zajímá co má rád Petr Broža ? WV asi ví proč to dělá a pokud vás to zajímá, tak se jich zeptejte, třeba vám to poví. Mimochodem já mám raději co nejvíce výkonu v nízkých otáčkách a v našich končinách se vysoký výkon při malém objemu taky hodí ...

Strajbery
8. srpna • 1:03

Zdravim, je zajímavé přečíst článek i všechny komentáře, udělal jsem tak a víc se ujistil v názoru objem ničím...
jezdím s 90HP v Astře G r.v.2001 a je to dobrý, v dalším výhledu mám 140HP Astra H, ( nový Civik též není k zahození ) rozdíl s Golfem GTI je v základní ceně 163000,- a myslím že mě nikdo nepřesvědčí ke koupi kompresoru a turba, vlastně proč, rád se projedu a ročne to moc není, více jezdím krátké trasy ( 5km do práce,víkendy 30-50km babičky )
Psát posměšky na adresu jiných dokáže každý, nyní se jedná o úvahu, osobně taky nevím proč motor vyvíjeli ( uvidí :o) i co člověk zaslepený Wv koupí páč si myslí že Wv je vrchol automobilismu.

Strajbery
8. srpna • 1:05

Ještě jednou, Astra H 1,8 16V to mi nějak uniklo B-]

Honza
8. srpna • 11:42

Problém vidím v tom, že ta 1.8 16V (a to nejen od Opelu) nejede. 1.4TSI má úplně jiný výkonový charakter. Říká se sice objem ničím nenahradíš, ale 1.8 je málo 2.0 jakžtakž ujde, ideál na atmosféru je tak objem od 2.5. Kompresor + turbo malému motoru neskutečně pomáhají, chce to každopádně vyzkoušet.

Strajbery
8. srpna • 17:14

..kolko ludi, tolko chuti.. říká moje babička
přechod z 90 na 140HP je dostačující pro mou osobu B-]

qwerty
7. srpna • 21:49

Já bych věděl, Volkswagen se možná snažil nejen ukázat na co má, ale i vytvoři motor pro ty, kteří se rádi chlubí tím, že jejich 1,4ka má větší výkon než nějakej dvoulitr, takoví lidi sou, a Volkiš na to reaguje

Mike
7. srpna • 21:21

Myslím, že vím, co chtěl pan Broža naznačit. Byla to možná obava nad směřováním vývoje motorů. Je to podobné jako dřív 8V a dnes 16. Sice jsem odkojen na jiné německé značce (OPEL) a i já jsem trochu ze staré školy a například nedám dopustit na legendární opláckou 1.6 8V 55 kW, která běžně taxikářům držela 300-500 tkm. Nafťáky nemám moc rád, zátah odspodu je vykoupen vadnutím výš, ale to už je hodně subjektivní, i podle stylu a účelu jízdy. V každém případě je potřeba shrnout fakta - viz. web VW (porovnání 1.4 TSI a 2.0 FSI u golfa) Hmotnost vyšší u 1.4 (!!!), zrychlení 0-100 shodné 8.8 s, emise vyšší u 2.0, spotřeba vyšší u 2.0.
Životnost motoru je asi fakt otazník. Povinné ručení jistě nižší 1.4, servis bych odhadoval vyšší u 1.4. Opel chystá 1.6 turbo (do merivy OPC) a co jsem slyšel několik techniků, tak na životnost by si nikdo z nich nevsadil. Možná je to tím, že v dnešní době se očekává životnost všeho do 5 let a auta nebudou vyjímkou. Budu jako staromilec, ale dřív lux ETA vydržel 20 let, dneska AEG po 6 letech mrtvý. Sekačka na trávu s motorem ford 25 let (!!!), dnes max. 5 let. Jezdím s atmosférou 1.8 16V 92 kW, jsem s ní spokojen, možná i proto, že je z líhně "tradičních" motorů a nemá se tam moc co pokazit. Ale určitě bych se rád svezl 2.0 turbo s 240 koňmi, divné je, že u nich se životnost moc neřeší. Auta jsou těžší a těžší, motory je potřeba dělat výkonnější, otázka je, jestli s nízkými objemy. Je bude to věčná polemika. Autora článku bych nezatracoval, neměl to být plně odborný a fundovaný rozbor, ale jen povzdech a vyjádření obavy abychom se třeba časem nedočkali 1.2 HTP Turbo se 100 kW a životností motorů F1 :-D (Třeba VW chce jen ukázat, že turbo je výhodné použít i u benálů, když ho 100% narvali do všech nafťáků.)

petrumr
7. srpna • 19:46

pro mě to nedělá,já to nekoupím,já potřebuji jezdit a né abych na autě měl deset spojek:-(

Dusan
7. srpna • 19:36

Proc? Uplne ze stejneho duvodu proc pankac nosi ciro, proc oskliva holka ma plne telo piercingu a proc se stodvacy nejvice tuni. Normalni snaha se odlisit, alespon necim, kdyz uz to nejde kvalitou. Proste narozdil od obycejnych automobilek co maji trapne dvoulitry, my mame stejne vykonny 1.4TFSI. Co na tom, ze je tezsi nez ten dvoulitr, ze vice zere, nic nevydrzi a ma vyssi vyrobni naklady? Dulezite je, ze mame neco co nemaji ostatni.

Ráďa
7. srpna • 18:55

1) ukázat se, my to umíme = image
2)je to rarita, tak se o tom mluví = reklama, někdo si pak snadněji koupí jejich 1.6 atd když absolvoval vymývání mozků s tímto modelem
3)sondáž trhu, zda o to bude zájem a kam se má ubírat vývoj
4) skutečně rozmanitá nabídka motorů
5) jen tak
6) to vymyslíme až časem;-)

Richard
7. srpna • 18:47

víš proč stačí se podívat na vývoj motorů pro fábii nejdřív silnější a potom slabší a u volkwagenu je to opak

JirkaK
7. srpna • 18:42

Myslím, že jediným a nejlogičtějším důvodem je finanční profit. Protože když vyrobím relativně levný benzínový atmosférický dvoulitr, tak na něm zase tak moc netrhnu. Takových aut je spousta. Navíc takový motor přežije půl milionu km a stačí u něj měnit olej, svíčky. Na to většinou ani není potřeba servis, tak do něj nacpem aspoň na rozvody řemen, ať to vidíme v servisu aspoň po sto tisících.
Druhou evolucí je TDI, kde nalákám lidi na slušný zátah a extrémně nízkou spotřebu. Tak nějak zamlčím, že tam občas, nebo spíš celkem pravidelně bude odcházet pár poměrně drahých součástek, takže to, co dám za servis TDI na půl mega km, by dalo na benzín pro třílitrový šestiválec. Huja hoj, podařilo se, kšefty se hejbou.
Nojo, ale pořád existuje zhruba polovina lidstva, kteří to nezbaštili, a o dehtovou návnadu nejeví zájem. Navíc jsou země, kde nám ty dehťáky kvůli karcinogenním emisím pevných částic a aromatických uhlovodíků ani nedovolí prodávat. Tak aspoň tu průserovou váhu vzduchu nacpeme i do benzínů. Ale ouha, japonci to dělají líp a spolehlivě, takhle to dlouho nevydrží.
Chce to nějakou bombu, něco super. A tak se zrodilo TFSI. Takže abych to shrnul - až to zázračné TFSI bude mít za sebou 10 až 15 let provozu, půl mega odjetých km, a minimálně tři čtvrtiny vyrobených motorů budou pořád v dobrém stavu a bez drahých a náročných oprav všemožného příslušenství, tak uznám že je to dobrý motor. Do té doby zůstávám věrný benzínovým atmosférickým dvoulitrům.

marepa
7. srpna • 20:48

s timhle nazorem bych se asi nejvic ztotoznil .. navic tohle je asi to o co p. Brozovi slo .. o seriozni zamysleni a vyjadreni nazoru .. a misto toho, aby se nad tim nekdo zamyslel, tak radeji zacne hazet spinu na p.Brozu a Autorevue.. njn.. cemu se divit, jsme holt cesi :-/

Alm
7. srpna • 18:34

A co to je ten Volkswagen ?? Není to ta evropská srač.ka ??:-O:-D:-D

TOMBY
7. srpna • 18:19

Tak za takový článek bych se p. Broža s prominutím styděl. To co tam bylo napsáno bych čekal od člověka, který má za sebou nějakou rodinnou školu.
Dalo yb se to brát třeba jako odezva na jiné značky, které také připravují 1,4T, který byl v minulosti velkým trhákem.
Spousta lidí si koupí radši menší objem s celkově nižšími provozními náklady (spotřební materiál zejména), nižším ručením (dle lokace státu), ... Taková 1,8 nebo 2,0 bude ve stejné náloži zajisté dražší ve většině ohledech.
A jako autor motoristického magazínu by jste měl vědět, že dnešním trendem jsou maloobjemové motory s vyšším výkonem a nižší spotřebou, včetně plnění stále náročnějších emisních norem.

Hombre
7. srpna • 19:11

...naopak!!! Tenhle motor bude mít vyšší provozní náklady než 1,8, resp. 2,0 ....protože je komplikovanější a ještě k tomu v provedení VW to bude pořád v servisu.

ITTI
7. srpna • 22:02

To ukáže až čas,jak je to celé spolehlivé,teď předjímáme...
K cenám=prov.náklady=ceny: pořizovací je např u Touran 1,4 TSI v nejvyšší výbavě 785.600Kč a ekvivalent(neřešme 10 koníků navíc u 2,0 FSI) stojí 793.000Kč. Protože k radosti a štěstí stačí 1 turbo,mít navíc kompresor,osobně bych platil vyšší pov.ručení.Jenom pragmatická úvaha.V testu jim vyšla spotřeba u 1,4 TSI dost vysoká(Touran).Takže zde se moc neušetří.Povinné ručení,jistě,ale...???
Napsal jsem že spolehlivost předjímáme,jenže není-li jedna drahá součást,je o jeden případný problém méně,to je realita.Jak to bude se životností mech.částí motoru,je další otázka.Osobně bych tento motor neriskoval.Proč dělat ze sebe laboratoř a ještě si to platit?:-(
Parametry motoru jsou ale dobré,to rozhodně.

don pedro
7. srpna • 17:50

to je úvaha!P.S. Ještě nosí autor načerveno nabarvenou hlavu??

Jouda
7. srpna • 17:07

Proc by ho nedelali?? Technologie FSI ve spojeni s preplnovanim je o dost ucinejsi nez bez... Spis se divim ze prodavaji FSI bez preplnovani - asi jako kdysi 1,8 20V - byla delana na turbo, ale taky ho kvuli prachum "vynechali" (proste rozmelnit naklady na vyvoj).
Kouknete spatky ... VW mel TDI a kde byli ostatni? Ted ma TSI v obycejnym aute (zadnym sportaku) a kde sou ostatni?? Dnes chteji lidi zatah odspodu ... tzn. bud dizl (ble-ble) nebo preplnovanej benzin (mnam)... Ale kde ho koupit? Kdo ho dela? Nic moc ... Moda teprv prijde ... Tak jak to bylo s TDI ...Vykon se mi zda taky hodne, ale nebal bych se toho ... 1,8 20V vs. 20VT to byl 92kW vs. 165kW a nikdo se s tim moc netrapil ... ted je to 70kW? vs. 125kW. Ja nevim co se vam na tom nezda???Podle me jen tezi z technologie primyho vstriku .... Nic vic, nic min ... Jinak pravda... proc dela 2,0 125kW, 1,8 TFSI 110kW a 1,4 103kW a 125kW ???

ITTI
7. srpna • 17:24

Protože ne každý, a já mezi ty lidi patřím též, chce auto, kde je i šroubový kompresor.Je to taková docela drahá věcička. Zákazník má možnost volby a na tom není nic špatného.

ITTI
7. srpna • 16:29

Možná by měl být článek(když jsme na autařském serveru),kde by novinář podal informaci o tomto motoru,klady,zápory,ohlasy konkurence,schema zapojení šroub.kompresoru a turba,průběh Mt a Pe,využitelnost otáček atd.
Ptát se nás laiků,proč to VW dělá...jedna odpověď vč.toho schema a grafu(tlak-otáčky-práce přísl.turba) je v posledním AMS vč. malého testu Touranu s tímto motorem, str.34-35. Když se AMS někdy nazývá jako VW měcíčník,což po asi 12 letech trochu vylučuji,tak něco málo je zrovna zde.

ludwig
7. srpna • 16:28

nevite nekdo?

petrumr
7. srpna • 19:42

tobě řeknu na rovinu-debile

El Carlos
7. srpna • 16:16

Toto není článek, ale spíše otázka do fóra AR. Tam si tyto odstavce umím představit lépe než je vydávat zde za hodnotný článek.A proč to VW dělá? Podle mě protože to je VW :-/ a stejně bych se mohl ptát, proč Roomster vypadá jak vypadá, proč budou další Windows a proč má auto 4 kola...
Odpověď je jednoduchá - protože to lidi takhle kupují a kupovat budou i 1.4 TSI stejně (spíš víc) než u nás kupovaly firmy 1.4 MPi - dnešní 1.2 HTP. Prostě je odbyt

Lukáš Rotrekl
7. srpna • 17:10

Však to nikdo nevydává za plnohodnotný článek. Je to mezi bleskovkami a jetě s poměrně výrazným otazníkem. Možná je fakt, že tam v tom případě nemělo být to slovo úvaha,ale.... stejně se domnívám, než sdělení názoru to mělo vyjít jako diskuze na téma proč to VW dělá, a v žádném případě to nemělo vést k diskuzi o úrovni autorevue, protože diskuze tak jak vypadá je spíše o úrovni čtenářů.Skoro žádnej názor k věci jen plivání na redaktora a úroveň periodika, které nikoho nikdo nenutí číst a ke všemu je "zadarmo", popřípadě na ostatní diskutující, protože mají jiný názor.A teď něco málo k věci. Pozoruju tento trend mačkání co největšího výkonu ze stále menších a menších motorů a to nejejn u VW, ale i fiat se v nejbližší době chystá nahradit 1,9JTD motory 1,6JTD. No nevím, nějak mi to nesedí.
Důvody pro asi budou: povinné ručení, možná spotřeba, emise
Proti: životnost, hmotnost (ale už to zaznělo, v této diskuzi že to nemusí být pravda)Uvidíme kam se to bude dál vyvíjet. á furt nějak trvám na pořkadle "Objem ničím nenahradíš"....

tom
7. srpna • 16:11

abychom nemuseli platit vysoké pov. ručení....:-D

Mato
7. srpna • 13:47

Neviem ocom bol ten clanok,pretoze kazdemu je jasne ze 1,4 TFSI je vprvom rade lahky a to ma vyrazny vplyv na jazdne vlastnosti a zivotnost napravy podnim. Na druhej strane zaplati clovek menej za poistku a ked chce clovek usetrit na spotrebe tak sa to da a ked ma chut poriadne prevetrat karu tak to moze tiez nakolko ten motor ma skvely vykon. Dostatok krutiaceho momentu v nizkych otackach je tiez super si myslim. Ci ma rad niekto motor s pomalym nabehom vykonu a vyraznou spickou je predsa subjektivna vec. Tiez pochybujem ze si automobilka potrebuje nieco dokazovat a preto vyrobi taky motor. Moj nazor.

lewko
7. srpna • 14:10

Celkom by ma zaujimala zivotnost a uroven nakladov servisu takehoto motora...nie som fanda VW len ma prosim za to neodsudte, ale v istom smere chapem kam Autor clanku mieri. Totiz v autach sa nezaraba ani tak na predaji noveho auta,ako na serise a opravach. Preco by sa potom asi v zapadnych krajnach kazda vacsia buracka predavala?? Lebo servis stoji "majladn". Navyse byt obmedzeny na "poistka sa plati z objemu"...to je riadna hlupost. Vo vacsnie krajin zap.europy sa poistka da platit aj od vykonu a vacsinou sa plati od ceny noveho vozu. Nehovoriac o tom ze napr. v GB sa plati od emisii a v USA sa poistuje vodic nie auto!!. (ano aj USA je trh pre VW)...Inak v EU sa bude cochvila platit poistka jednotne a hadajte z coho - ano z objemu emisii. Toto vsetko ale hra aj tak do karat maloobejmovym motrom....takze kde su downsides?Jedine o co sa u motora TFSI (akykolvek objem) obavam je jeho zivotnost a servisny interval. Ak mala atmosfericka 1.8 zivotnost 400-500km tak aku asi bude mat 1.4 s vacsim vykonom?? Ake materialy sa pouzili na jeho zhotovenie? Zname pravidlo vravi cim viac pohyblivych suciastok tym viac veci sa moze pokazit!....toto ukaze az cas...a obavam sa aby motor 1,4 TFSI neskoncil ako nepouzitelny technologicky klenot....Pls ak niekto viete planovanu zivotnost tohto motora a jeho servisny interval....prosim poucte ma.... vdaka

petrumr
7. srpna • 15:56

životnost je menší jak u italské konkurence.U němců není problém třikrát za životnost auta měnit motor.Ten článek je dobrej,prostě řekl,že je zbytečný pro normální lidi jim cpát techniku za nekřestanský peníze.Např mercedes měl jednoduchou techniku a ted-výkřiky sou,ale značně poruchový

Rene
7. srpna • 16:46

Boze,na tuhle pohadku jsi prisel kde?Podivej se na starsi nemecke auta a italske.Spocitej si kolik italskych pastik tak tak prezilo 10rok zivota v provozuschopnem stavu!!Jelimane:-D

petrumr
7. srpna • 19:40

už sem se podíval:-))

Jara
7. srpna • 13:36

Kvůli sexu to dělaj..všechno je kvůli SEXU!

PETR wrc
7. srpna • 13:24

Tenhle článek má velmi nízkou úroveň a nevím co autora k tomuto vedlo. Nemá to s nestranným novinářským pohledem na věc nic společného. Jak tady někdo píše nademnou, už tady byly lepší články :-(

franta.horsky
7. srpna • 13:08

Mno... tak každý má právo na názor a není důvod proč by svůj názor neměl vyslovit redaktor.
Proč psát urážlivé reakce? Je to spíš o naší úrovni, jaký způsob vyjadřování kdo zvolí... Kdo s ním nesouhlasí, ať předloží skutečné argumenty, ale neuráží!

Fojťan
7. srpna • 12:41

no uz jsme tu meli lepsi clanky:-D ale tenhle je prvni co mne rozesmal;-)

puck
7. srpna • 12:36

> Proč VW jednoduše neupravil parametry atmosférického dvoulitru, případně nestvořil motor 1.8 FSI s výkonem 103 kW, což by bylo rozhodně - pokud jde o vývojové náklady - levnější. <Ju, tak ja nevladzem :-D :-D :-D :-D p. Broza svojou 15 minutovou uvahou na zachode prekonal vsetky analyzy VW managerov. Cudujem sa, ze vas este neangazovali na nobelovu cenu za ekonomiu

Jouda
7. srpna • 15:45

1,8 uz je ... TFSI :) 110kW ...

Honza
7. srpna • 12:04

Tak tohle je článek roku :-D:-D:-DPane Broža, půjčte si motor 1.4 TSI v obou variantách na víkend, pořádně si ho projeďte a zjistíte, že Vaše názory a dedukce jsou naprosto nesmyslné. Pokud zastává tento názor automobilový fanda a redaktor v jedné osobě tak je to smutné :-( Tento technologický skvost by se měl ocenit a ne zpochybňovat jeho existenci.

pepan
7. srpna • 9:49

Pane Brozo, kdybyste s motorem TSI jel, tak byste vedel, ze ma prave ten plynuly zatah jiz od nizkych otacek a naprosto linearni prubeh vykonu. Uroven AutoRevue.cz se drasticky blizi k nule, koho zajima, co ma rad pan Broza, co si mysli pan Broza a co by si koupil pan Broza? Tyhle blaboly na seriozni server nepatri, na podobne vylevy si zalozte blog.

T.E.CH
7. srpna • 12:27

Pan Broža píše že 1,4TSI má lepší průběh kroutícího momentu - oproti tuším 1,8FSI (myšleno obrazně , protože motor neexistuje).Takže v klidu...

M
7. srpna • 10:05

BTW VW dela na mutaci motoru 1,4TSI a to na objem 1.6 a 2.0. Parametry jeste neznam.

pepan
7. srpna • 9:44

Presne tak uvazuje clovek, ktery je pouze novinar a v hotelech spi podvodne se slevama. Motor TSI je od VW vizionarsky krok a je skvelym marketingovym tahem. Kdyby vsichni premysleli jako pan Broza, zili bychom jeste v jeskynich a zadny rozvoj by neexistoval.

T.E.CH
7. srpna • 11:55

Hele pepane, když už tedy píšeš ty nesmysly a urážiš pana Brožu ( nazíváš ho podvodníkem), tak nám vysvětli jak že je to dobrý marketingový tah VW.Třeba to tak je , ale já jsem hloupej a potřebuji to vysvětlit.Díky...

Honza
7. srpna • 12:10

Třeba, že VW umí dělat dobré maloobjemové motory. 1.4 170 koní není tak špatné ;-) Sto sedmdesát koní a hlavně to jede, není to žádná "vysokootáčková" pila která táhne až po 6000 ot.min. Tento motor totiž umí 1750 - 6500 ot. bez chvilkového zaváhání.

T.E.CH
7. srpna • 12:21

Ale o tom přeci není sporu, vím že ten motor je dobrej!!Byl tady i test tohoto motoru.O tom není spor...je spor proč ho VW udělal a dal do nabídky, když to nebylo svým způsobem potřeba.V motorech měl dobře vše výkonově "pokryto".Chci jen vidět tu sílu marketingu alá pepa.Výkon je dobrá věc, ale většinou to tady pitvaj lidi , co si to v životě nemohou koupit a krom toho cena tohoto motoru je svým způsobem nesmyslná..je mi ale jasné že s prodejem asi žádný problém nebude.

jiri
7. srpna • 8:50

Ze by rozmery a hmotnost. Ona ta ostrejsi verze Golfu s 1.4 potom nebude mit tolik kilo na predku a to se pocita. Je na tom neco divneho? Myslim si ze ne.

Jirka
7. srpna • 9:28

Problem je, ze 1.4 TSI (Golf 1271 kg) je tezsi nez 2.0 FSI (1242 kg)...

FiFK4
7. srpna • 9:42

To bude tim že 1.4TSI má blok z úplně jiného materiálu než FSI, myslim že je to nějaká "litina", on by hliník asi takovou námahu nevydržel moc dluho... :)

Jirka
7. srpna • 10:42

A taky to turbo a kompresor neco vazi... Jinak si nemyslim, ze 1.4 TSI by byl spatnej motor, proti 2.0 FSI ma jenom vyhody. Na druhe strane ale napr. Civic 1.8 udela 100 km/h za tusim ze jenom nejak 0,7 sekundy pomaleji nez Golf GT, pritom ma V PRAXI mnohem nizsi spotrebu. Ale subjektivne ten zatah bez preplnovani neni tak vyrazny.

neodborník
7. srpna • 8:24

Před pár lety se pan Broža podivoval nad nelogičností výbavy Golfu IV. Když je klimatizace, tak kčemu střešní okno ? A dnes se výrobci předhánějí, kdo bude mít ve střeše "větší díru pro sklo" a klimatizace nevymizely. Čas ukáže, jestli bylo na logickém uvažování pana Broži bylo něco logického. 1,4 Turbo Fiat je za dveřmi.

oink
7. srpna • 7:41

Nelíbí se mi úroveň článku. Informace, které autor předkládá jsou kusé, argumentace chabá a otázky nesprávně položené.Charakteristiku výrobku tvoří celý marketingový mix. Seriózní novinář, který věci rozumí, a ne se tak jen tváří, by se zamyslel nad cenovou strategií jednotlivých motorizací, zacílením na segmenty zákazníků atd...Prostě bída, snažte se víc!

Dusan
7. srpna • 19:24

Jenze Corrado je auto z dob kdy se kary delaly poradne a nesidilo se na materialu. Skandinavske vozy z osmdesatych let take jezdi jeste dnes na puvodni turbo, zatimco aktualni S80 T6 by mela byt dodavana minimalne s dvemi turby v sade s nahradnimi zarovkami, protoze zivotnost je obdobna. :-D

Switch
7. srpna • 9:22

Souhlas, přijde mi, že nemají o čem psát. Radši méně novinek, ale kvalitnější :-/

Max
7. srpna • 9:28

strasna bieda. asi je lepsie preklopit nieco z CTK, ked uz nie je o com...

Mitch
7. srpna • 7:39

Dnes už vážně každej obraci v kapse každou korunu a kouka kde za ni dostane co nejvíc. Na druhou stranu se není čemu divit, kazdej rok je to dražší a dražší a to nepočítám ceny benzínu ikdyž tohle nebude patřit mezi ty uspornejší motory. Ale je mozny že si to lidi budou při koupi řikat asi jako s naší fabii 16V. Se říkalo jaky to neni pokrok 101 koni v 1.4i a ta spotřeba, ale ve finále ji musite ještě víc honit než tu obyčejnou pač má největsi krouťák dost vysoko a tak neušetřite ani na benzínu ani na motoru na kterém se to dost podepisuje.
Já osobně souhlasím s tvůrcem příspěvku, Tyhle motory budou možná technicky na špici, ale jen do doby než se jim přiblíží 100-150tisíc ujetých a pak budou tecnicky v pr..... Pak už si to nikdo z druhy ruky nekoupí pač výměna Turba a Kompresoru a možná i blížící se generálka motoru bude znamenat pěknej vítr v peněžence. Každýmu přeci musí být jasný že takhle vysoký výkon nemůže tak malej objem poskytovat dlouho. Vzpomeňme si na ukázkovej příklad WV Corado G60 1.8i kompresor. Znáte snad někoho kdo ho má teď a ještě nemusel za nemalej peníz měnit kompresor a dělat generálku motoru? Pač ten je po 150 000 hotovej. To Tam každej radši napachá VR6 3.2i. Motory G60 najdete jen u Fajnšmekrů a Tuningářů kteří tomu rozumí a maj na to ty motory udržovat v kondici. Je to tak, pojistka na úkor životnosti motoru a zvlášť takovýhle přeturbovaný příšerky maj tendenci rychle umírat. Zato a to se jim musí necht, jedou jako pila, ale jak říkám, do jaké doby. Já osobně bych do toho nešel a radši bych Atmosferickýho dvoulitra. Nebo v normě přeplňovanej motor např. 1.8T 150-180PS. Tam mám záruku že s ním v poho udělám i těch 300 000km.;-)

Dave
7. srpna • 16:37

Ja mam Corrado G60.Kupoval jsem ho pred 6 lety kdyz mel najeto 103000Km.Ted ma 205000Km a na kompresor jsem jeste nesahl!Ono je to hodne o tom,jak se clovek k autu chova.Vetsina lidi co mela G60 ji za studena honila jak zdutou kozu.A pritom je i v orig.prirucce psane ze do teploty 80stupnu oleje se motor nema vytacet nad 3000ot/min coz jde bezproblemu dodrzet,protoze uz 2000ot/min ma k dispozici 190Nm!Kdyz uz jsme u toho tak takovych lidi znam spoustu.Napr.muj kamarad mel Hondu CRX 1,6Vtec a umrela pri najetych 130000Km!Proste ji daval i za studena a bylo po srande.Mimochodem mou G60 jsem nikdy nesetril,ale dostava do ted udrzbu jakou ma mit. :-P

marepa
7. srpna • 20:00

je to presne o tom, jak se k tomu clovek chova.. zrusit se da motor i po par km .. viz testovani ferrari - kdy je jeden clovek placeny za to, jak rychle dokaze zrusit motor u ferrari :) a verte tomu, ze mu staci 2 minuty :)dalsi veci je, proc by nekoho kdo kupuje auto melo zajimat, co bude za 5 roku ?? .. to prece neni jeho problem, .. a clovek ktery to uvidi v bazaru jete 130tkm tak bude vedet, jestli se na tom da nebo neda nalitat dalsich 70tkm .. navic i kdyz koupi super trvanlivy 3.2 fsi .. tak muze byt auto se kterym jezdil kokot.. a tam mu motor stejne do 100tkm odejde ;)

Hombre
7. srpna • 7:37

VW a technologický lídr?:-D "Skvosty" jako traktoroidní TDI, nebo místo nového motoru nalepit na starej motor 1.4 turbo a kompresor....no nevím. Navíc spolehlivost stojí za h***.
Jediný čím je VW na "špici" je cena:-D

Mato
7. srpna • 13:55

Vidiet hned na prvy pohlad ze si mimo,keby na stary motor postavili taky vykon tak by to vydrzal do prace a naspat,ten motor je minimalne komplet prerobeny. To ze si sadol do kamosovho pola ktore malo 1,2 40kw a ty si si myslel ze pojde ako 2,0 je tvoja vec radsej si si mal skusit kvalitu podvozku ak to vies ocenit ovsem.

duee
7. srpna • 8:29

To by mě zajímalo, kolik jsi toho s VW najezdil, že máš takový kosmopolitní názory. Můžu hádat? Nemá náhodou tvůj soused Passata TDI?Moje auto má najeto 270.000km a jediná závada na kterou si vzpomínám byla vyhřívání pravýho venkovního zrcátka. Takže slovo spolehlivost si radši neberu do huby, abych to nezakřikl.To že se nalepí na starej motor turbo a kompresor a vznikne tím jeden z nejlepších motorů co je momentálně na trhu, tak tomu se říká E-V-O-L-U-C-E, ještě jsi to slovo neslyšel? To je teď posledních pár miliónů let strašně moderní záležitost. Třeba k opici takhle přidali turbo a vznikl z člověk.

Hombre
7. srpna • 10:53

S VW jsem jezdil, s firemním Touranem a Polem od kámoše. Nic moc, na to kolik to stojí. Soused Passata nemá:-D
Moje názory vychází ze zkušeností známejch, jsou pořád v servisu, některým to nevadí, někomu hodně. Když to srovnám s jinejma značkama, tak to je takovej podprůměr, žádná tragedie, ale dělat z toho technologickýho leadra?
Zdravím opici s turbem:-D

jan
7. srpna • 13:25

Takže názor jedna paní povídala. Koncernovy auta jezdím už asi 10 let a na poruchovost (bezvadnost) si nemůžu stěžovat. Další auto bude asi zase koncern, protože jsem (oproti ostatním) spokojený.

Hombre
7. srpna • 17:55

...jasně, už 10 let jezdím v koncernovejch plečkách, jsem spokojenej, nic jinýho jsem nezažil, takže jsou nejlepší......kvalitní srovnání :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Thor Steinar
8. srpna • 0:56

Jenom jestli jste panove k tomu fluswagnu objektivni.Znam par lidi co to maj,porad neco,ale furt tvrdej,jak je to spolehlivy:-D:-D,tak jestli nepatrite k nim a o najeti 270 000 km bez jediny zavady neverim.A co se tyce toho traktoru,tak souhlas,ma tp zvuk jak multikara,ty slavny TDI poznam driv nez je vidim:-)P.s.Osobne nestojim o E-V-O-L-U-C-I,ale R-E-V-O-L-U-C-I,tak se,ale konzervativniho koncernu nikde nestane:-P

Anndy
8. srpna • 10:41

No mam koncernove auto a neviem ci ho mozem nazvat kvalitnym. Ale ani nekvalitnym. Zalezi od uhla pohladu. Mam ho uz 3,5 roka (od novoty) a kazdy rok mam v priemer 2 navstevy servisu - bez garanciek. Cize sa nieco do...lo. Na jednej strane su to same somariny, cidla (teploty, brzdovych svetiel - to pre zmenu kazdy rok 1x - uz mam stvrte), termostat, tlmice a nedavno elektromotor na ovladanie klapky vnutorneho okruhu. Opravy su to pomerne lacne (do 5tis. SKK) a rychle (na pockanie az do jedneho dna-od rana do vecera) ale je to neprijemne, ze kazdu xvilu musi clovek do servisu aby nieco doladili. Na strane druhej vsak zatial ma auto nikde nezradilo, t.j. vzdy prislo tam kam malo. Takze je to kvalitne, ci nekvalitne auto?
Sam neviem ale pri dalsom aute uz budem zvazovat, ci to bude nieco z koncernu VW. Maju svoje vyhody ale zda sa, ze aj nevyhody. Mam pocit, aj z inych koncernovych aut (sluzobne) ze proste pomerne casto sa vyskytne nejaka blbina, co zasadne neobmedzi pouzivanie auta, ale len zneprijemni.

jan
8. srpna • 8:41

O autech moc nevíš co? Protože jinak bys nebyl schopen napsat takové bláboly, kterými si nás tady obohatil. Techniku TDI montovaly do svých vozů i jiné automobilky než VW, ale abys zjistil které, to nechám na tobě, nechť se taky trochu vzděláš a příště tady nepíšeš žvásty.
K dalším tvým výlevům se namá cenu vyjadřovat, už tvoje stylistika napovídá, že na nový auto sis ještě v životě nevydělal.PS: Pokud máš rád revoluci, zajeď si na Kubu ty mladý nezkušený chlapečku.

HrdinaJan
7. srpna • 7:18

To, že v minulosti platilo, že je nějakej poměr nebo závislost mezi oběmem a výkonem je sice pravda,ale už nesvítíme svíčkama a jeskyně taky není to nej. :) Chci tím jenom říct, že vývoj jde pořád dál. To že VW dělá co dělá je jen a jen kvůli nám, zákazníkům. Prostě mají spočítaný, že to chceme, tak se jim to vyplatí. :)

xxx
7. srpna • 6:32

ono su krajiny kde sa plati podľa objemu a su krajiny kde sa plati podľa vykonu. V segmente kde VW ponuka auta je silna konkurencia a zakaznici obracaju kazde euro sa rozhoduju aj podla tohoto kriteria a viacero vyrobcov ma podobnu ponuku kde sa identicky motor ladi na rozne vykony. Ono na druhej strane podla statistiky iba nieco cez 10 % ma skutocne taky vykon ako je v TP. Napr. u VW je skutocny vykon zvycajne vyssi.

Vana
7. srpna • 4:37

Tak aby motor táhl odspodu vyžaduji třeba já, jezdí se mi s tím velmi příjemně. Takže bych byl adept na turbo 1,4, i když nevím jestli bych nakonec nesáh raději po 2,0 TFSI nebo něčem podobném.
Ale že se VW občas vydá nepochopitelným směrem si myslím taky. Docela by mě zajímala návratnost vývoje třeba Phaetonu a Superbu.

pavel
7. srpna • 23:56

sorry, ale tohle mohl psát jen debil. Protože lidi chce lákat na nízké povinné ručení a výhody, jaké má diesel ne? Táhne od spodu, což jsem vždy miloval, ne hluché místo. Ať žijí přepl'nované motory ;-)

pavel
7. srpna • 23:57

Myslím tenhle článek, na který tu reagujeme, mohl napsat ..

Denis
7. srpna • 7:10

U Superbu vysel vyvoj velmi levne. Je to Passat postaveny na cinske platforme. Napr. Predni dvere jsou s Passatem identicke. A male designove odlisnosti moc nestoji. Stalo to o malinko vice nez facelift:-)

exdiesel
7. srpna • 6:18

je to možná proto, že všude ve světě se platí silniční daň z osahu motoru, a nejsou to zrovna malé částky... :o)

tuky
7. srpna • 5:28

suhlas, ale este by som pridal nezmyselnu konkurenciu vramci koncernu + casto samotnych znaciek
***********
vyvoj vysokovykonneho maleho motoru moze mat niekolko dvovodov:
1. mala hmotnost a male rozmery s vykonom
2. podla ladenia sa da drzat mala spotreba a zaroven mat moznost vysokeho vykonu
3. flexibilita motoru [vid napr. VW 1.9TDI, alebo MB 5.5V8 alebo 320CDI]
4. dobry pomer medzi hmotnostou a vykonom => mala tepelna kapacita==> ma to zmysel, ked aspon k vyvoju- omnoho viac nezmyselne sa mi vidi davanie velkoobjemovych motorov do malych aut - S/RS4, C55AMG, C63AMG [a spol], M3 V8, IS500

Jouda
7. srpna • 15:42

1. vyhoda u 1,4 TSI pada ... na to ze to je mala kubatura je to "tezkej" motor !

Doporučujeme

Články odjinud