Veyron odolává, SSC Aero rekord nezlomil

První pokus o zdolání rekordu v maximální rychlosti ztroskotal. Veyron si tak svoje prvenství ještě chvíli udrží.
Veyron odolává, SSC Aero rekord nezlomil

Před pár dny jsme vám přinesli článek o lovcích Bugatti Veyron. SSC Ultimate Aero TT se již pokusilo rekord Veyronu (407 km/h) pokořit, ale neúspěšně. Alespoň zatím.

(Ne)stalo se tak díky počasí. Den před testy jemně nasněžilo, SSC se však i navzdory mokré trati pokusilo rekord na dlouhé rovince v Nevadě pokořit. Testovací jezdec ovšem zaznamenal prokluz zadních kol v rychlosti 191 mil v hodině (cca 305 km/h). Maximální dosažená rychlost byla 230 mph (368 km/h), víc se z vozu za daných podmínek dostat nepodařilo.

Jak ale testovací jezdec Rick Doria řekl, zmíněné maximální rychlosti vůz dosáhl zcela bez problémů a cílených 253 mph (405 km/h) Veyronu Aero hravě zvládne. Vůz dosahuje maximálního výkonu 1183 koňských sil a točivý moment činí neskutečných 1482 Nm.

SSC již má za sebou testy v aerodynamickém tunelu, které simulovaly rychlost až 440 km/h. V reálných podmínkách může být situace trochu jiná, ale to nic nemění na faktu, že tým se za pár dní pokusí o prolomení rekordu znovu. A všichni jeho členové doufají, že tentokrát budou úspěšní.

Je zvláštní, že různé firmy se pokouší o zdolání Veyronu v maximální rychlosti, přitom tento vůz toho v sobě spojuje podstatně více, než jen hon za maximální rychlostí. Dokáže totiž být stále luxusně zaměřeným vozem, co o ostatních mnohdy říct nelze. Ale je to pochopitelné, Veyron se proslavil především tím, že je nejrychlejším vozem na světě a tento titul by si rád přivlastnily jiné automobilky. Bez ohledu na to, jakým směrem má jejich model namířeno...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SSC Ultimate Aero TT

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků