Veyron odolává, SSC Aero rekord nezlomil

První pokus o zdolání rekordu v maximální rychlosti ztroskotal. Veyron si tak svoje prvenství ještě chvíli udrží.
Veyron odolává, SSC Aero rekord nezlomil

Před pár dny jsme vám přinesli článek o lovcích Bugatti Veyron. SSC Ultimate Aero TT se již pokusilo rekord Veyronu (407 km/h) pokořit, ale neúspěšně. Alespoň zatím.

(Ne)stalo se tak díky počasí. Den před testy jemně nasněžilo, SSC se však i navzdory mokré trati pokusilo rekord na dlouhé rovince v Nevadě pokořit. Testovací jezdec ovšem zaznamenal prokluz zadních kol v rychlosti 191 mil v hodině (cca 305 km/h). Maximální dosažená rychlost byla 230 mph (368 km/h), víc se z vozu za daných podmínek dostat nepodařilo.

Jak ale testovací jezdec Rick Doria řekl, zmíněné maximální rychlosti vůz dosáhl zcela bez problémů a cílených 253 mph (405 km/h) Veyronu Aero hravě zvládne. Vůz dosahuje maximálního výkonu 1183 koňských sil a točivý moment činí neskutečných 1482 Nm.

SSC již má za sebou testy v aerodynamickém tunelu, které simulovaly rychlost až 440 km/h. V reálných podmínkách může být situace trochu jiná, ale to nic nemění na faktu, že tým se za pár dní pokusí o prolomení rekordu znovu. A všichni jeho členové doufají, že tentokrát budou úspěšní.

Je zvláštní, že různé firmy se pokouší o zdolání Veyronu v maximální rychlosti, přitom tento vůz toho v sobě spojuje podstatně více, než jen hon za maximální rychlostí. Dokáže totiž být stále luxusně zaměřeným vozem, co o ostatních mnohdy říct nelze. Ale je to pochopitelné, Veyron se proslavil především tím, že je nejrychlejším vozem na světě a tento titul by si rád přivlastnily jiné automobilky. Bez ohledu na to, jakým směrem má jejich model namířeno...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SSC Ultimate Aero TT

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků