Veyron odolává, SSC Aero rekord nezlomil

První pokus o zdolání rekordu v maximální rychlosti ztroskotal. Veyron si tak svoje prvenství ještě chvíli udrží.
Veyron odolává, SSC Aero rekord nezlomil

Před pár dny jsme vám přinesli článek o lovcích Bugatti Veyron. SSC Ultimate Aero TT se již pokusilo rekord Veyronu (407 km/h) pokořit, ale neúspěšně. Alespoň zatím.

(Ne)stalo se tak díky počasí. Den před testy jemně nasněžilo, SSC se však i navzdory mokré trati pokusilo rekord na dlouhé rovince v Nevadě pokořit. Testovací jezdec ovšem zaznamenal prokluz zadních kol v rychlosti 191 mil v hodině (cca 305 km/h). Maximální dosažená rychlost byla 230 mph (368 km/h), víc se z vozu za daných podmínek dostat nepodařilo.

Jak ale testovací jezdec Rick Doria řekl, zmíněné maximální rychlosti vůz dosáhl zcela bez problémů a cílených 253 mph (405 km/h) Veyronu Aero hravě zvládne. Vůz dosahuje maximálního výkonu 1183 koňských sil a točivý moment činí neskutečných 1482 Nm.

SSC již má za sebou testy v aerodynamickém tunelu, které simulovaly rychlost až 440 km/h. V reálných podmínkách může být situace trochu jiná, ale to nic nemění na faktu, že tým se za pár dní pokusí o prolomení rekordu znovu. A všichni jeho členové doufají, že tentokrát budou úspěšní.

Je zvláštní, že různé firmy se pokouší o zdolání Veyronu v maximální rychlosti, přitom tento vůz toho v sobě spojuje podstatně více, než jen hon za maximální rychlostí. Dokáže totiž být stále luxusně zaměřeným vozem, co o ostatních mnohdy říct nelze. Ale je to pochopitelné, Veyron se proslavil především tím, že je nejrychlejším vozem na světě a tento titul by si rád přivlastnily jiné automobilky. Bez ohledu na to, jakým směrem má jejich model namířeno...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
SSC Ultimate Aero TT

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků