Vettel potřetí nevyhrál. V Šanghaji ho porazil Hamilton

Ač všechno nasvědčovalo tomu, že Sebastian Vettel bude pokračovat ve „spanilé jízdě“ i ve Velké ceně Číny, jezdec stáje Red Bull tentokrát na nejvyšší stupínek nevystoupil. V sobotu sice jednoznačně kraloval v kvalifikaci, ale třetí závod mistrovství světa formule 1 se podle jeho not nejel. Klání na okruhu v Šanghaji nabídlo řadu dramatických okamžiků, byla to strhující bitva do posledních metrů. 

Hned po startu se přes Vettela přehnala dvojice stáje McLaren. V dalším průběhu se úřadující mistr světa držel v čele, ale když se schylovalo k finále, nestačil s ojetými gumami na Lewise Hamiltona. V pneumatikářské loterii totiž slavila triumf taktika se třemi zastávkami, oproti dvěma v podání Vettela. Němec přišel o vítězství čtyři kola před cílem.

Famózní výkon předvedl jeho stájový kolega Mark Webber. Po nezdařené kvalifikaci se s ním vůbec nepočítalo, protože startoval až z osmnácté pozice. Jenže Australan se strojovým tempem posouval dopředu a dvě kola před koncem dokonce vyfoukl podium Jensonu Buttonovi.

Nevídaná Buttonova chyba

Ten přišel o vedení z úvodu grand prix málo vídaným způsobem, když během první výměny pneumatik omylem zastavil u připravených mechaniků Red Bullu. Než popojel o pár metrů na své místo, proběhlo Vettelovo přezutí rychleji a Brit se musel červenat za školáckou chybu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Okamžiky radosti v podání šanghajského vítěze Lewise Hamiltona

Hamilton se vrátil na první místo poprvé od loňského vítězství na srpnové Velké ceně Belgie. „Jsem naprosto ohromený. Budu se těšit na to, že podobné věci mnohokrát zopakujeme. Myslím, že strategie, kterou jsme zvolili už v kvalifikaci, se vyplatila. Naše nová sada měkkých pneumatik vydržela o něco déle než soupeřům. Zastávky v boxech byly fantastické, vůz se choval skvěle. Snažil jsem se šetřit gumy a udržet rychlost. Palec nahoru chlapcům z továrny, dokázali připravit super auto,“ rozplýval se britský pilot.

Jezdec stáje Red Bull sice tentokrát první místo neslavil, ale dvojí zastoupení na stupních vítězů se počítá. Vettel viděl příčinu ztráty vítězství v taktice přezouvání. „Se dvěma zastávkami musíte být trpělivý a starat se o pneumatiky, ale to dnes nefungovalo. Prostřední stint měl být delší. Pak jsem na tvrdší směsi jen sledoval, jak se Lewis přibližuje. Snažil jsem se bránit, jak to šlo,“ bilancoval obhájce titulu. Další informace na f1sports.autorevue.cz

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků