Většinu evropských aut lze fotit černobíle. Bílý lak stále vede

Už pět let je nejžádanější barvou na karosériích aut prodávaných v Evropě bílá.
Většinu evropských aut lze fotit černobíle. Bílý lak stále vede

Bílá, černá, šedá a stříbrná. Takové je aktuální pořadí nejžádanějších laků na nových automobilech, které si objednávají zákazníci v Evropě.

Ze žebříčku, který sestavila firma Axalta Coating Systems, vyplývá, že více než čtvrtina aut (přesně 27 procent), pro která si Evropané přijdou do autosalonů, má bílou barvu. Přesto je Evropa ještě střízlivější než zbytek světa. Globálně obsazuje bílá 37 procent trhu.

V Evropě následuje s 20 procenty černá, dalších 17 procent aut je lakováno šedě a jedenáct procent stříbrně.

Fotogalerie: Prohlédněte si Bugatti Chiron ve všech dostupných barvách

Fotogalerie: Prohlédněte si Bugatti Chiron ve všech dostupných barvách

Nejžádanější pastelovou barvou je potom modrá s devítiprocentním podílem, následuje červená (6 procent). U většiny dalších barev, jako je například zelená a žlutá, nejde o více než jedno procento. Významnější pozici zaujímá ještě béžová, kde statistici napočítali 5 procent takto zbarvených nových vozů.

Ne ve všech kategoriích je ale bílá na vrcholu. Zatímco nemá konkurenci ve třídě kompaktních, sportovních, sportovně užitkových vozů, a také v kategorii picku-pů, ve střední a luxusní třídě vede černá. V kategorii střední třída je bílá dokonce až třetí za černou a šedou.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků