Většinu evropských aut lze fotit černobíle. Bílý lak stále vede

Už pět let je nejžádanější barvou na karosériích aut prodávaných v Evropě bílá.
Většinu evropských aut lze fotit černobíle. Bílý lak stále vede

Bílá, černá, šedá a stříbrná. Takové je aktuální pořadí nejžádanějších laků na nových automobilech, které si objednávají zákazníci v Evropě.

Ze žebříčku, který sestavila firma Axalta Coating Systems, vyplývá, že více než čtvrtina aut (přesně 27 procent), pro která si Evropané přijdou do autosalonů, má bílou barvu. Přesto je Evropa ještě střízlivější než zbytek světa. Globálně obsazuje bílá 37 procent trhu.

V Evropě následuje s 20 procenty černá, dalších 17 procent aut je lakováno šedě a jedenáct procent stříbrně.

Fotogalerie: Prohlédněte si Bugatti Chiron ve všech dostupných barvách

Fotogalerie: Prohlédněte si Bugatti Chiron ve všech dostupných barvách

Nejžádanější pastelovou barvou je potom modrá s devítiprocentním podílem, následuje červená (6 procent). U většiny dalších barev, jako je například zelená a žlutá, nejde o více než jedno procento. Významnější pozici zaujímá ještě béžová, kde statistici napočítali 5 procent takto zbarvených nových vozů.

Ne ve všech kategoriích je ale bílá na vrcholu. Zatímco nemá konkurenci ve třídě kompaktních, sportovních, sportovně užitkových vozů, a také v kategorii picku-pů, ve střední a luxusní třídě vede černá. V kategorii střední třída je bílá dokonce až třetí za černou a šedou.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

dnes | Jan Mička | 14 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků