Většina autobazarů při kontrolách ČOI neprošla. Našla se i "stočená" auta

Česká obchodní inspekce podrobila důkladné kontrole 27 prodávaných aut. Z nich plná třetina měla stočený tachometr.
Většina autobazarů při kontrolách ČOI neprošla. Našla se i "stočená" auta

Ve všech pěti pražských autobazarech, do kterých vloni během kontrolní akce přišli pracovníci České obchodní inspekce, našli závažné prohřešky proti zákonu o ochraně spotřebitele.

Jen o málo lepší situace byla na Moravě a ve Slezsku. Tam ČOI zjistila problémy v 70 procentech (kraj Olomoucký a Moravskoslezský) či v 71,4 procenta (kraje Jihomoravský a Zlínský). Naopak nejméně závad zjistili při kontrolách autobazarů v Ústeckém a Libereckém kraji. Ze dvanácti pouze ve čtyřech. Celkem bylo zkontrolováno 65 autobazarů. Závady se nalezly v 37 z nich, což je téměř 60 procent.

Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Nejčastěji inspektoři zaznamenali klamání spotřebitele a užívali nekalé obchodní praktiky, zaznamenali také neinformování spotřebitelů o možnostech reklamace a skutečných vlastnostech vozu.

Inspektoři nechali během kontrol také 27 prodávaných vozů prověřit soudními znalci. Ti pak zjistili, že u devíti prodejci uváděli nižší stav najetých kilometrů oproti skutečnosti. 

Test ojetého Peugeotu 607: Funguje limuzína za dvacetinu původní ceny?

Test ojetého Peugeotu 607: Funguje limuzína za dvacetinu původní ceny?

"Jednalo se například o Volkswagen Passat 1,9 TDi, kdy v nabídce byl uveden stav tachometru 210 600 km. Dle ukazatele na palubní desce bylo ujeto 210 616 km. Ze znaleckého posudku vyplynulo, že toto vozidlo mělo již v září 2015 najeto 276 135 km. Stav kilometrů byl tak snížen nejméně o 65 519 km," uvádí konkrétní příklad mluvčí České obchodní inspekce Jiří Fröhlich.

Dalším vozidlem s vyšším rozdílem  ujetých kilometrů byla například také Škoda Octavia Combi 4x4. Na vývěsce umístěné ve vozidle byl uveden stav 150 000 km. Na ukazateli byl stav 146 545 km. Podle zjištění znalce ale mělo vozidlo již v dubnu 2016 najeto 200 594 km. Rozdíl v kilometrech tak činil nejméně 50 594 km.

Pět povedených ojetých dieselů, které vás (snad) nikdy nezklamou

Pět povedených ojetých dieselů, které vás (snad) nikdy nezklamou

Ještě závažnější je zatajování dříve provedených závažných oprav . "V 8 případech bylo zjištěno, že byly prováděny rozsáhlejší opravy (například po havárii), přičemž tato skutečnost nebyla spotřebiteli sdělena," dodává Fröhlich.

Podle něho je tak evidentní, že prodej ojetých vozidel je stále problematický a dochází při něm k používání nekalých obchodních praktik. Spotřebitel často buď není informován vůbec, případně mylně o podstatných údajích, které jsou pro něj podstatné při rozhodování o případné koupi ojetého vozu.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků