Většina aut starších než z roku 1997 nebude smět do emisních zón

37 komentářů

booss
19. května • 22:25

daně stejné jak v EU, zákony stejné jak v EU, buzerace stejná jak v EU, kdy se srovnaj platy na úroveň EU?? 3-[ 3-[

Brouk
21. května • 7:34

Jestli chces mit plat jako v EU, tak pracuj jako v EU.

eLzyx
21. května • 10:20

vždyť nejspíše pracuje v EU. V EU je totiž i ČR.

BlackRider
21. května • 15:35

Takze ma taky plat jak v EU, tak proc si vlastne stezuje? :)

Jiří Boháč
19. května • 20:50

At jdou zakonodarci s celou EU do !!!! mam favorita na jina auto nemam tak ,že mam chodit pěšky?

Vlado
19. května • 22:30

A proč by jste smradem z Favorita měl otravovat všechny lidi, co v centru bydlí a nebo jdou po ulici, jen kvůli tomu, že vy chcete jet?

Skyline
21. května • 11:39

Dokud bude fungovat soucasna podpora ropaku, je stiznost na favorita smesna. Jezdim v lete bez strechy kdykoliv to jde a prestoze favorit zadna vyhra neni, je to problem zcela marginalni. Hlavni problem jsou ropaky, a je jedno, ja stare - cerny dym se vali i z aut co maji sotva 3 roky a je jich na ulicich nasobne vic nez starych aut (coz je ovsem logicke).Takze pokud takovy obyvatel centra smrdi kazdy den se svym ropakem, je usmevne, kdyz si pak stezuje na favorita. Zlodej vola chytte zlodeje. Kdyby si kazdy nejdriv zametl pred vlastnim prahem, dalo by se o necem mluvit. Ale holt kazdy chce setrit, nejlepe na ukor ostatnich a "stara plecka" je optimalnim tercem. Protoze se to statu hodi do kramu, podpori smradochy s chrochtaky ve spolecne snaze "vyhnat stara auta z mest", coz ale pochopitelne nic kladneho pro ovzdusi neprinese. Ale nakrade se na tom dost penez a o to jde.

BlackRider
21. května • 15:32

Tady brecis trochu nad spatnym hrobe, protoze podminka pro ziskani zeleny plakety je filtr pevnych castic = zadnej cernej kour...

Skyline
21. května • 15:36

Jiste, to je citit a videt kazdy den.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
BlackRider
21. května • 16:25

Jasne treba tohle BMW neni pres ten cernej kour vubec videt :D
http://www.youtube.com/watch...
Ja vim ze to neni jednoduchy, ale myslim, ze bude lepsi se tech predsudku zbavit ;)

Skyline
21. května • 17:31

Ja vim, ze ti to moc nemysli, ale abys nerekl:
V prispevku jsem psal o relativne novych autech okolo 3 let veku. Ze uplne nove auto necoudi neznamena, ze za 3 roky coudit nebude, nicmene plaketa mu zustane stejna. Navic stat za tim BMW neni zadna vyhra ani tak, i kdyz smrad je pochopitelne vyrazne nizsi, nez u starsiho auta. Smrad z 535i je proste vyrazne mensi a svadet to na predsudky s tim nic neudela.

BlackRider
21. května • 17:58

Ty si evidentne na diesely expert ;) Skoda, ze nedokazes myslet v souvislostech. No nic du delat neco smysluplnyho...

Skyline
21. května • 18:47

Zjevne vetsi, nez ty. Kritika, ze nedokazu myslet v souvislostech je od tebe jedine dobra, kdybys me chvalil, byl bych docela nervozni, s ohledem na to, co jsi tady prevedl B-]

baboon
19. května • 20:32

BRAVO!!! Ať už je to dle roku či nějakých nálepek, je alarmující, že se vůbec o něčem takovém uvažuje.
Takže už nestačí ekoteroristický vydřidušský poplatek, tak se ještě bude dělit na kasty 3-[3-[!!! Máme v rodině M.B. r.v. 1978, najeto 68.000 km - podle M.B. klubu nejzachovalejší 300 D u nás - to tedy nebude někam smět vjet ???? No to snad ne!!! 3-[
To má být motoristický ekvivalent k poloměru zahnutí okurek a banánů dle EU?
JAK JE MOŽNÉ, ŽE V EVROPĚ EXISTUJE REŽIM, KTERÝ MI PŘEDEPISUJE, S ČÍM, EVTL. KAM SMÍM JEZDIT??? 3-[
F. . k the Ecology! Kill ´em all!!!

asdf
19. května • 20:40

Hele baboon, dost často s Tebou souhlasím, ale tady teda ne-e. I to extra zachovalý 300 D smrdí jak starý vrata. Nebude se jednat o průtahy městem, ale klidový/obytný zóny. A osobně si myslím, že města patří lidem, auta tam nemají co dělat.

baboon
20. května • 7:06

No, to piáno ani nezakouří, ale to byl příklad ... Tak si vezmi něco jinýho - tady kolem našeho baráku několikrát denně projede jakési Audi - snad A4 (tyhle nový já nepoznám) a při každom sešlápnutí plynu vypustí z tý roury vzadu černej atomovej hřib ... A to auto je (podle známého, který má stejné) odhadem tak 4 - 5 let starý ... To by smělo do klidový zony?? To je teda divný ... A takovýchhle čuďáků vidím denně X ...:-(
Vedle nás v domě bydlí staří manželé a mají Š 120. Doslova nedělní auto. Nebourané, v zimě nejeté ... To auto je ve stavu budoucího exponátu a přežije je. Už vzhledem k tomu, že jako spousta dalších lidí na jiné auto NEMAJÍ, ale oni ani jiné nechtějí!! Takže ani takový člověk nebude smět navštívit příbuzné, kteří bydlí v klidové či obytné zoně??? Tak to je teda svinstvo!!! 3-[

asdf
21. května • 16:27

Taky máme v rodině starý diesel, je to super a moc se mi ten motor líbí. Vůbec nekouří, ani pod kotlem ve 4.5 tisících :-D ale když se nechá dvě minuty klapat na volnoběh, tak je okolo něj neviditelná koule smradu o průměru dvacet metrů.
Argumentovat konzernem nejde, vočipovaný dehtovolkswageny by se měli zakázat jako první.

Brouk
21. května • 21:08

Pod posledni vetu se podepisuji (jeji druhou cast).

asdf
19. května • 20:40

Hele baboon, dost často s Tebou souhlasím, ale tady teda ne-e. I to extra zachovalý 300 D smrdí jak starý vrata. Nebude se jednat o průtahy městem, ale klidový/obytný zóny. A osobně si myslím, že města patří lidem, auta tam nemají co dělat.

Kenny
19. května • 12:01

článek je kravina, nejde o rok výroby ale emisní normy.
...navíc já si s autem stejně zajedu kam uznám za vhodné, takové koniny tu vymýšlet se nemá smysl ani vzrušovat

Láďa
19. května • 17:22

Zaplatil sem na svym autě těžký prachy za tu jejich debilní ekodaň a a teď mi budou zakazovat někam jezdit?

Fantomas
19. května • 17:56

Ano, budou, protože můžou. Já myslím, že je právo každé obce určit si komu dovolí vjet a komu ne. Je to jakási alternativa k soukromému pozemku. Obyvatelé prostě mají nárok na svůj klid a na čistý vzduch tam, kde bydlí a kde jsou doma. Tím víc, pokud jde o nějaké lázeňskou obec, kam se lidé jezdí léčit a né čuchat smrad z aut. A že vy tam just chcete jet? Koho to zajímá?

Tombas
20. května • 21:08

V Německu se tyto ekozóny ve městech neosvědčily, ovzduší má horší kvalitu než před zavedením tohoto opatření. Toto je výsledek po několikaleté platnosti tohoto opatření.
Tím pádem je potřeba to, co se jinde neosvědčilo zavést u nás, protože my jsme lepší a u nás to fungovat bude.
Kdyby zakázali všechny kouřící nafťáky, které mají falešnou emisní kontrolu, hned by se nám dýchalo líp.

Skyline
21. května • 11:32

To neni pravda, zony se osvedcily. Podarilo se nakrast dalsi penize a zneprijemnit lidem zivot. Proto se o tom uvazuje i u nas.Horsi kvalita ovzdusi neznamena, ze "se to neosvedcilo", protoze lepsi kvalita nebyla cilem. Cilem bylo nakrast prachy a pokusit se podporit autoprumysl, coz se oboji podarilo.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
BlackRider
21. května • 15:23

Jo tech 10 Eur jednorazovej poplatek urcite nekoho vytrhne :D

Skyline
21. května • 15:34

Vitej zpatky na zemi, jak bylo ve vesmiru (dzungli uprostred amazonskeho pralesa, v mongolske stepi nebo kdes to vlastne byl)? V Nemecku jezdi po silnicich cca 50M auto. Tedy se bavime o zhruba pul miliarde Eur, nakradenych vladou za nic, proste jen tak, na prilepsenou. Navic to pro nektere mohlo znamenat nutnost koupit jine auto, kdyz se nedostanes k baraku tim stavajicim, je to jaksi k nicemu. Tedy dalsi penize diky synergii s jinymi danemi atd.Mimochodem, kdyz je tech 10 Eur tak smesnych, najdi si neco z doby, kdy se u nas zavadelo 1 euro a nejake drobne za navstevu lekare. Protoze jsi tady nekolik let nebyl, budes mozna prekvapen, jake pozdvizeni ten poplatek, co nikoho nevytrhne, zpusobil.

BlackRider
21. května • 16:12

Ty fakt komik. Jako myslis, ze ta plaketa se vyrobi sama najdes ji nekde v lese nebo jak si to predstavujes? Kupodivu jeji vyroba a distribuce neco stoji. Stejne tak nekdo ji musi pro tvy auto schvalit a pak ti podle toho vydat tu spravnou. Cili skutecnej zisk pro statni kasu je jen zlomek z toho co lidi zaplatej.
Dalsi vec je ze samozrejme platej jen v nekterych mestech a to jen v centrech. Dokonce existuje nekolik statu v Nemecku, kde nemaj ani jedno mesto kde plaketty plati.
Cili je skutecne potrebuje pouze zlomek aut ktery po nemecku jezdej.
Cimz se zamozrejme dostavame najedou z pul miliardy na sotva par milionu a to Nemeckou statni kasu opravdu nevytrhne...
Komedie okolo zdravotnich poplatku mne skutecne hodne pobavila. Samozrejme rvali pouze duchodci (kvuli kterym se pak pravidla pozmenily) a komunisti, kteri by nejradsi meli vsechno zadarmo. Nastesti ta doba kdy sme "spolecne budovali svetle zitrky" je uz za nama :).

Skyline
21. května • 17:37

Aha, tak ja jsem komik, ale ty placas jak petilete dite:-D
- Plaketu potrebuje kazdy, kdo do toho centra nekdy jede, jedno, kde bydli. Nejvic aut je pochopitelne v tech nejvetsich mestech. Jiste, ze ne kazdy si ji koupi, nicmene to uz je spis dano odporem nekterych spolkovych zemi, kde se mistni politici bali o koryta a penize tak radsi kradou jinak
- Pokud je o to, kam ty penize jdou, tak tos me fakt pobavil, ze to "neni pro statni kasu, protoze to nekdo musi vyrobit"; jiste, ten nekdo ale tyto nesmyslne vyhozene penize dostava od statu, tedy je to normalnim nakladem, stejne jako jakakoliv jina dan; co by tva argumentace znamenala si uvedom za domaci ukol
- A ten zaver me doslova slozil, takze misto Moskvy mame Brusel, aktualni situace se milovymi kroky blizi k socanske diktature, zakony jsou rudejsi a rudejsi a ty napises, ze doba, kdy jsme spolecne budovali svetle zitrky je za nama? Nevim, jestli se smat, nebo brecet, tak nejak doufam, ze je ti sotva 20.

BlackRider
21. května • 17:52

Tomuhle rikas argumenty? To myslis vazne? Fakt slabota.
Na tohle uz odpovidat je pod mou uroven a to se obcas flamama bavim...

Skyline
21. května • 18:29

Napsat "slabota" jsem mohl taky, ale na rozdil od tebe jsem mel argumenty. :-P

Brouk
21. května • 7:31

Tak tak, naftaky. Tam je hlavni kamen urazu. Takovej Passat TDI PD zadela ulici vic nez 10 starych benzinu, o hluku nemluve...

JiVi
19. května • 20:02

v pripade, ze celou stavbu prutahu obci sama obec investovala, muze byt. ovsem to je tak .001% v teto zemi.

aaa
19. května • 11:45

A co LPG?

ja
19. května • 16:51

Jak chceš brát v potaz LPG? Start je na benzín a když ti plyn dojde tak nepobezis pro jinou plaketu,ale jedeš dal na benzín. I když LPG mám tak jiná plaketa kvůli němu je blbost.

lojza
19. května • 17:52

ad 1, ano, ale start studeného motoru = cca 1 km jízdy na benzin, start teplého motoru = max 5 sekund na benzin. (Porovnej si analogii s ohřátím katalyzátoru.)
ad 2, to není argument, to je krok stranou. Jezdím přece tak, abych si včas doplnil.
ad 3, tak na co je ta plaketa, když neřadí vozidla podle fyzikálně ověřitelné skutečnosti? Poněkud to zavání fousatým vtipem o Janovi, pálení kořalky a pokutou za znásilnění.

lojza
19. května • 16:02

Obecně se dá říct, že přestavbou na LPG se u zážehového motoru sníží emise NO o cca 20%. Jenže to ti stádní úředníci nejspíš nebudou brát v úvahu. Tak velký duševní výkon od nich asi čekat nelze.

eLzyx
19. května • 11:16

který, s prominutím, pitomec to psal? Proč je ten článek pojat ve formě poplašné zprávy? Proč tam nejsou fakta? Vždyť to (snad) vůbec není pravda, že by ten zákon byl připravován podle ročníku auta. Pokud vím, tak tento zákon je připravován na základě emisních norem daných automobilů s tím, že jakékoliv benzinové auto s katalyzátorem a tedy euro normou 1 bude mít zelenou plaketu. Tj. vjezd do nízkoemisních zón bude mít povoleno i třeba auto vyrobené v roce 1992.PS: přestaňte psát bulvárním stylem, vraťte se k faktům.

Doporučujeme

Články odjinud