Větší sbírku raritních VW Golf blíže nenajdete. Je kominíka z Vídně

Je to ten nejběžnější model koncernu Volkswagen, když se ale při jejich sbírání zaměříte na zvláštní modely, speciální edice a sportovní varianty, lze dát dohromady naprosto unikátní flotilu Golfů.

Josef Juza je kominík. Jestli někomu pověrčivému přinesl ve svém životě štěstí, vám říci nemůžeme, víme ale, že umí udělat radost lidem podobného ražení, jako je on sám. Juza je totiž tak trochu blázen, ale blázen naší krevní skupiny, takže pro něj máme pochopení, protože se stejně jako my zamiloval až po uši do aut.

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Možná si odfrknete, co je to za koníčka. Sbírat Golfy. Obyčejný hatchback, kterých se od poloviny sedmdesátých let až dosud vyrobily desítky milionů kusů. Josef Juza by však takové opovržení zřejmě nechápal, stejně jako část lidí nebude mít z různých objektivních či subjektivních důvodů nikdy pochopení pro koncern či Golf jako takový.

Volkswagen Golf II (1983-1992): Hranaté vajíčko

Volkswagen Golf II (1983-1992): Hranaté vajíčko

Vídeňský kominík každopádně obyčejné Golfy nesbírá. Zbožňuje hlavně ty nejstarší a těch už na silnicích moc nepotkáte. Navíc nic novějšího, než auta třetí generace, u něj nenajdete. Aby těch limitních faktorů nebylo málo, Josef Juza hledal hlavně auta, která byla něčím výjimečná a dařilo se mu mimořádně dobře.

VW Golf GTI je tu s námi už 42 let. Podívejte se na video mapující jeho historii

VW Golf GTI je tu s námi už 42 let. Podívejte se na video mapující jeho historii

Zajímá vás to? Tak se pojďte společně s námi podívat na jeho sbírku prozatím jen do naší galerie. Muzeum totiž majitel těchto aut nebude otevírat dříve než na počátku roku 2019. A to už jich dost možná bude zase o pár více. Dnes jich je 114, další ale nejspíše přibudou. Juza má dost fanoušků, kteří mu nabízejí další a další kousky…  

 

Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

dnes | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

včera | Miro Mihálik | 37 příspěvků
Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 51 příspěvků