Větší sbírku raritních VW Golf blíže nenajdete. Je kominíka z Vídně

Je to ten nejběžnější model koncernu Volkswagen, když se ale při jejich sbírání zaměříte na zvláštní modely, speciální edice a sportovní varianty, lze dát dohromady naprosto unikátní flotilu Golfů.

Josef Juza je kominík. Jestli někomu pověrčivému přinesl ve svém životě štěstí, vám říci nemůžeme, víme ale, že umí udělat radost lidem podobného ražení, jako je on sám. Juza je totiž tak trochu blázen, ale blázen naší krevní skupiny, takže pro něj máme pochopení, protože se stejně jako my zamiloval až po uši do aut.

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Možná si odfrknete, co je to za koníčka. Sbírat Golfy. Obyčejný hatchback, kterých se od poloviny sedmdesátých let až dosud vyrobily desítky milionů kusů. Josef Juza by však takové opovržení zřejmě nechápal, stejně jako část lidí nebude mít z různých objektivních či subjektivních důvodů nikdy pochopení pro koncern či Golf jako takový.

Volkswagen Golf II (1983-1992): Hranaté vajíčko

Volkswagen Golf II (1983-1992): Hranaté vajíčko

Vídeňský kominík každopádně obyčejné Golfy nesbírá. Zbožňuje hlavně ty nejstarší a těch už na silnicích moc nepotkáte. Navíc nic novějšího, než auta třetí generace, u něj nenajdete. Aby těch limitních faktorů nebylo málo, Josef Juza hledal hlavně auta, která byla něčím výjimečná a dařilo se mu mimořádně dobře.

VW Golf GTI je tu s námi už 42 let. Podívejte se na video mapující jeho historii

VW Golf GTI je tu s námi už 42 let. Podívejte se na video mapující jeho historii

Zajímá vás to? Tak se pojďte společně s námi podívat na jeho sbírku prozatím jen do naší galerie. Muzeum totiž majitel těchto aut nebude otevírat dříve než na počátku roku 2019. A to už jich dost možná bude zase o pár více. Dnes jich je 114, další ale nejspíše přibudou. Juza má dost fanoušků, kteří mu nabízejí další a další kousky…  

 

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

dnes | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků