Větší sbírku raritních VW Golf blíže nenajdete. Je kominíka z Vídně

Je to ten nejběžnější model koncernu Volkswagen, když se ale při jejich sbírání zaměříte na zvláštní modely, speciální edice a sportovní varianty, lze dát dohromady naprosto unikátní flotilu Golfů.

Josef Juza je kominík. Jestli někomu pověrčivému přinesl ve svém životě štěstí, vám říci nemůžeme, víme ale, že umí udělat radost lidem podobného ražení, jako je on sám. Juza je totiž tak trochu blázen, ale blázen naší krevní skupiny, takže pro něj máme pochopení, protože se stejně jako my zamiloval až po uši do aut.

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Možná si odfrknete, co je to za koníčka. Sbírat Golfy. Obyčejný hatchback, kterých se od poloviny sedmdesátých let až dosud vyrobily desítky milionů kusů. Josef Juza by však takové opovržení zřejmě nechápal, stejně jako část lidí nebude mít z různých objektivních či subjektivních důvodů nikdy pochopení pro koncern či Golf jako takový.

Volkswagen Golf II (1983-1992): Hranaté vajíčko

Volkswagen Golf II (1983-1992): Hranaté vajíčko

Vídeňský kominík každopádně obyčejné Golfy nesbírá. Zbožňuje hlavně ty nejstarší a těch už na silnicích moc nepotkáte. Navíc nic novějšího, než auta třetí generace, u něj nenajdete. Aby těch limitních faktorů nebylo málo, Josef Juza hledal hlavně auta, která byla něčím výjimečná a dařilo se mu mimořádně dobře.

VW Golf GTI je tu s námi už 42 let. Podívejte se na video mapující jeho historii

VW Golf GTI je tu s námi už 42 let. Podívejte se na video mapující jeho historii

Zajímá vás to? Tak se pojďte společně s námi podívat na jeho sbírku prozatím jen do naší galerie. Muzeum totiž majitel těchto aut nebude otevírat dříve než na počátku roku 2019. A to už jich dost možná bude zase o pár více. Dnes jich je 114, další ale nejspíše přibudou. Juza má dost fanoušků, kteří mu nabízejí další a další kousky…  

 

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků