Větší sbírku raritních VW Golf blíže nenajdete. Je kominíka z Vídně

Je to ten nejběžnější model koncernu Volkswagen, když se ale při jejich sbírání zaměříte na zvláštní modely, speciální edice a sportovní varianty, lze dát dohromady naprosto unikátní flotilu Golfů.

Josef Juza je kominík. Jestli někomu pověrčivému přinesl ve svém životě štěstí, vám říci nemůžeme, víme ale, že umí udělat radost lidem podobného ražení, jako je on sám. Juza je totiž tak trochu blázen, ale blázen naší krevní skupiny, takže pro něj máme pochopení, protože se stejně jako my zamiloval až po uši do aut.

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Volkswagen Golf GTI (od 1975): Zakladatel rodu rychlých hatchbacků

Možná si odfrknete, co je to za koníčka. Sbírat Golfy. Obyčejný hatchback, kterých se od poloviny sedmdesátých let až dosud vyrobily desítky milionů kusů. Josef Juza by však takové opovržení zřejmě nechápal, stejně jako část lidí nebude mít z různých objektivních či subjektivních důvodů nikdy pochopení pro koncern či Golf jako takový.

Volkswagen Golf II (1983-1992): Hranaté vajíčko

Volkswagen Golf II (1983-1992): Hranaté vajíčko

Vídeňský kominík každopádně obyčejné Golfy nesbírá. Zbožňuje hlavně ty nejstarší a těch už na silnicích moc nepotkáte. Navíc nic novějšího, než auta třetí generace, u něj nenajdete. Aby těch limitních faktorů nebylo málo, Josef Juza hledal hlavně auta, která byla něčím výjimečná a dařilo se mu mimořádně dobře.

VW Golf GTI je tu s námi už 42 let. Podívejte se na video mapující jeho historii

VW Golf GTI je tu s námi už 42 let. Podívejte se na video mapující jeho historii

Zajímá vás to? Tak se pojďte společně s námi podívat na jeho sbírku prozatím jen do naší galerie. Muzeum totiž majitel těchto aut nebude otevírat dříve než na počátku roku 2019. A to už jich dost možná bude zase o pár více. Dnes jich je 114, další ale nejspíše přibudou. Juza má dost fanoušků, kteří mu nabízejí další a další kousky…  

 

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků