Veterán na neděli: Mercedes-Benz SL(R107)

Letos si příznivci třícípé hvězdy připomínají 40 let od premiéry třetí generace roadsterů, která se vyráběla více než osmnáct let.

Třetí generace sportovních roadsterů Mercedes-Benz SL (Sport Leicht) se vyznačovala elegantním stylem, sportovními výkony a vysokou mírou bezpečnosti. Její konstrukce byla tak nadčasová, že ve výrobě vydržela z dnešního hlediska neuvěřitelných 18 let (od jara 1971 do léta 1989), během nichž vzniklo celkem 237 287 roadsterů.

Pevná skládací střecha čekala před 40 lety ještě na své znovuobjevení, ale majitelé roadsteru SL s plátěnou střechou dostávali k vozu tzv. hardtop, tedy odnímatelnou pevnou střechu ve stylu kupé, která umožňovala komfortní provoz i v zimním období.

Karoserie byla 4,39 metru dlouhá, 1,79 metru široká a jen 1,30 metru vysoká.

Příkladná bezpečnost

V 60. letech se už začaly výrazně projevovat negativní důsledky masového motorismu v podobě znečištěného ovzduší a tragických statistik nehodovosti. Značka Mercedes-Benz měla v té době již velmi bohaté zkušenosti na poli pasivní bezpečnosti, které plně zúročila v konstrukci roadsteru SL.

Jeho karoserie dostala přesně definované deformační zóny a vyztužené sloupky A, palivová nádrž byla uložena na chráněném místě nad zadní nápravou a celý interiér byl navržen s ohledem na minimalizaci rizika poranění cestujících v případě nehody. Tříbodové bezpečnostní pásy a opěrky hlavy byly od začátku samozřejmostí, od roku 1980 se montovalo ABS a od roku 1982 airbag pro řidiče.

S typem 350 SL (147 kW/200 k) uvedeným do prodeje na jaře 1971 a 450 SL (165 kW/225 k), který následoval o dva roky později, se poprvé objevil pod kapotou vozu SL vidlicový osmiválec. Postupně následovala celá řada dalších typů s šestiválcovými a osmiválcovými motory, špičková verze 500 SL dosahovala v posledních letech výroby výkonu 180 kW (245 k).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz SL je legenda, která nemá zapotřebí časté střídání generací.
 
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků