Verzi Nismo už dostal i elektrický Nissan Leaf. Ladila se ovladatelnost

Jméno spojované hlavně s ostřejšími modely Nissanu či jeho působením v motorsportu se nyní dostává i do kategorie elektromobilů. Sportovnější verzi Nismo si totiž budou moci zvolit někteří zájemci rovněž u modelu Leaf.

Nissan už dřívějšími koncepty dával najevo, že se nebojí použít uctívané jméno sportovní divize Nismo i na svůj nejprodávanější elektromobil. Po GT-R, 350Z nebo třeba crossoveru Juke tak přichází na světlo i produkční Leaf Nismo.

Kdo by ovšem čekal jen paket agresivnějších nárazníků, červených linek a větších kol, bude se mýlit. Ačkoliv tedy původní elektrické ústrojí žádné navýšení výkonu nepodstoupilo a stále produkuje 110 kW (150 koní) a 320 N.m točivého momentu, Nismo se kromě stylingových úprav pustilo i do zlepšení ovladatelnosti.

Nissan Leaf přišel o střechu. Chybí mu i ta stahovací, ničemu to však nevadí

Nissan Leaf přišel o střechu. Chybí mu i ta stahovací, ničemu to však nevadí

Jedinou změnou v rámci elektromotoru je nově konfigurovaná řídící jednotka, zajišťující rychlejší odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu. Jinak mluvíme o tužším podvozku, přepracovaném elektrickém posilovači řízení a nových 18palcových kolech obutých do lepivějších pneumatik Continental.

Na karoserii si tedy všimnete nižších, ostřejších nárazníků, vzadu navíc s „difuzorem“ a středovou mlhovkou, nové přední masky, LED denních světel, a dále samozřejmě kontrastních červených linek a detailů. I tyto nepatrné změny mají ale vylepšit aerodynamiku Leafu, zvýšit jeho přítlak, a to bez narušení nízkého odporu celého vozu.

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Uvnitř se pokračuje s červenými detaily, rámečky a maličkostmi, k čemuž přibyl i sportovní volant polstrovaný kůží a Alcantarou. Nechybí červeně obšívané sedačky ani karbonový dekor nad přihrádkou spolujezdce.

Nissan nemá v plánu Leaf Nismo nabízet na trzích mimo Japonsko. Tato kuriozitka zůstane pouze pro místní zájemce. Cena vůči standardní verzi ještě nebyla zveřejněna.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

včera | Vladimír Kadera | 4 příspěvky
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků