Verzi Nismo už dostal i elektrický Nissan Leaf. Ladila se ovladatelnost

Jméno spojované hlavně s ostřejšími modely Nissanu či jeho působením v motorsportu se nyní dostává i do kategorie elektromobilů. Sportovnější verzi Nismo si totiž budou moci zvolit někteří zájemci rovněž u modelu Leaf.

Nissan už dřívějšími koncepty dával najevo, že se nebojí použít uctívané jméno sportovní divize Nismo i na svůj nejprodávanější elektromobil. Po GT-R, 350Z nebo třeba crossoveru Juke tak přichází na světlo i produkční Leaf Nismo.

Kdo by ovšem čekal jen paket agresivnějších nárazníků, červených linek a větších kol, bude se mýlit. Ačkoliv tedy původní elektrické ústrojí žádné navýšení výkonu nepodstoupilo a stále produkuje 110 kW (150 koní) a 320 N.m točivého momentu, Nismo se kromě stylingových úprav pustilo i do zlepšení ovladatelnosti.

Nissan Leaf přišel o střechu. Chybí mu i ta stahovací, ničemu to však nevadí

Nissan Leaf přišel o střechu. Chybí mu i ta stahovací, ničemu to však nevadí

Jedinou změnou v rámci elektromotoru je nově konfigurovaná řídící jednotka, zajišťující rychlejší odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu. Jinak mluvíme o tužším podvozku, přepracovaném elektrickém posilovači řízení a nových 18palcových kolech obutých do lepivějších pneumatik Continental.

Na karoserii si tedy všimnete nižších, ostřejších nárazníků, vzadu navíc s „difuzorem“ a středovou mlhovkou, nové přední masky, LED denních světel, a dále samozřejmě kontrastních červených linek a detailů. I tyto nepatrné změny mají ale vylepšit aerodynamiku Leafu, zvýšit jeho přítlak, a to bez narušení nízkého odporu celého vozu.

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Uvnitř se pokračuje s červenými detaily, rámečky a maličkostmi, k čemuž přibyl i sportovní volant polstrovaný kůží a Alcantarou. Nechybí červeně obšívané sedačky ani karbonový dekor nad přihrádkou spolujezdce.

Nissan nemá v plánu Leaf Nismo nabízet na trzích mimo Japonsko. Tato kuriozitka zůstane pouze pro místní zájemce. Cena vůči standardní verzi ještě nebyla zveřejněna.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků