Verzi Nismo už dostal i elektrický Nissan Leaf. Ladila se ovladatelnost

Jméno spojované hlavně s ostřejšími modely Nissanu či jeho působením v motorsportu se nyní dostává i do kategorie elektromobilů. Sportovnější verzi Nismo si totiž budou moci zvolit někteří zájemci rovněž u modelu Leaf.

Nissan už dřívějšími koncepty dával najevo, že se nebojí použít uctívané jméno sportovní divize Nismo i na svůj nejprodávanější elektromobil. Po GT-R, 350Z nebo třeba crossoveru Juke tak přichází na světlo i produkční Leaf Nismo.

Kdo by ovšem čekal jen paket agresivnějších nárazníků, červených linek a větších kol, bude se mýlit. Ačkoliv tedy původní elektrické ústrojí žádné navýšení výkonu nepodstoupilo a stále produkuje 110 kW (150 koní) a 320 N.m točivého momentu, Nismo se kromě stylingových úprav pustilo i do zlepšení ovladatelnosti.

Nissan Leaf přišel o střechu. Chybí mu i ta stahovací, ničemu to však nevadí

Nissan Leaf přišel o střechu. Chybí mu i ta stahovací, ničemu to však nevadí

Jedinou změnou v rámci elektromotoru je nově konfigurovaná řídící jednotka, zajišťující rychlejší odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu. Jinak mluvíme o tužším podvozku, přepracovaném elektrickém posilovači řízení a nových 18palcových kolech obutých do lepivějších pneumatik Continental.

Na karoserii si tedy všimnete nižších, ostřejších nárazníků, vzadu navíc s „difuzorem“ a středovou mlhovkou, nové přední masky, LED denních světel, a dále samozřejmě kontrastních červených linek a detailů. I tyto nepatrné změny mají ale vylepšit aerodynamiku Leafu, zvýšit jeho přítlak, a to bez narušení nízkého odporu celého vozu.

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Na nový Nissan GT-R si ještě počkáme. Zatím se rozhoduje o elektrifikaci

Uvnitř se pokračuje s červenými detaily, rámečky a maličkostmi, k čemuž přibyl i sportovní volant polstrovaný kůží a Alcantarou. Nechybí červeně obšívané sedačky ani karbonový dekor nad přihrádkou spolujezdce.

Nissan nemá v plánu Leaf Nismo nabízet na trzích mimo Japonsko. Tato kuriozitka zůstane pouze pro místní zájemce. Cena vůči standardní verzi ještě nebyla zveřejněna.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 33 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků