Veritas RS3: ultimativní supersport z Německa (spy photos)

Veritas byla malá společnost, která byla založena ke konci druhé světové války třemi zaměstnanci BMW. Jejich snem bylo postavit ultimativní sportovní vůz, a to se jim i podařilo - celkově však postavili jen 75 vozů, pak jejich společnost zkrachovala.

Nejpopulárnějším vozem Veritas se stal vůz Spyder, který samozřejmě používal motor BMW, a to konkrétně šestiválec z modelu 328, který vzniknul koncem třicátých let.

V roce 2001 uzřel světlo světa koncept RS3, který poháněl dvanáctiválec BMW, vyladěný na výkon přibližně 670 koní a 760 Nm. Jeho vývoj byl ale pozastaven a fanoušci nebo spíš obdivovatelé zůstali zklamáni.

Nyní, o sedm let později, je čas na radost. Veritas RS3 se znova testuje a jak sami vidíte, jde o skutečně ortodoxní sporťák s jedním místem k sezení. Kvůli absenci střechy a jen malému větrnému štítku je řidič nucen používat přilbu. To je vzhledem k výkonům vozu pochopitelné, vždyť RS má být schopné uhánět rychlostí až 350 km/h. Použitím šasi z extrémně lehkých materiálů se podařilo docílit hmotnosti jen 950 kg.

Poslední testy probíhali na legendární Nordschleife a v okolí Nűrburgringu, ovšem detailnější informace ohledně vozu se špionážním fotografům zjistit nepodařilo. V případě pokračování testů by se ale situace měla změnit a je pravděpodobné, že na cesty zavítá skutečně exotický a velmi zajímavý vůz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Veritas RS3, zajímavý stroj při testování

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků