Veritas RS3: ultimativní supersport z Německa (spy photos)

Veritas byla malá společnost, která byla založena ke konci druhé světové války třemi zaměstnanci BMW. Jejich snem bylo postavit ultimativní sportovní vůz, a to se jim i podařilo - celkově však postavili jen 75 vozů, pak jejich společnost zkrachovala.

Nejpopulárnějším vozem Veritas se stal vůz Spyder, který samozřejmě používal motor BMW, a to konkrétně šestiválec z modelu 328, který vzniknul koncem třicátých let.

V roce 2001 uzřel světlo světa koncept RS3, který poháněl dvanáctiválec BMW, vyladěný na výkon přibližně 670 koní a 760 Nm. Jeho vývoj byl ale pozastaven a fanoušci nebo spíš obdivovatelé zůstali zklamáni.

Nyní, o sedm let později, je čas na radost. Veritas RS3 se znova testuje a jak sami vidíte, jde o skutečně ortodoxní sporťák s jedním místem k sezení. Kvůli absenci střechy a jen malému větrnému štítku je řidič nucen používat přilbu. To je vzhledem k výkonům vozu pochopitelné, vždyť RS má být schopné uhánět rychlostí až 350 km/h. Použitím šasi z extrémně lehkých materiálů se podařilo docílit hmotnosti jen 950 kg.

Poslední testy probíhali na legendární Nordschleife a v okolí Nűrburgringu, ovšem detailnější informace ohledně vozu se špionážním fotografům zjistit nepodařilo. V případě pokračování testů by se ale situace měla změnit a je pravděpodobné, že na cesty zavítá skutečně exotický a velmi zajímavý vůz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Veritas RS3, zajímavý stroj při testování

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků