Veritas RS3: ultimativní supersport z Německa (spy photos)

Veritas byla malá společnost, která byla založena ke konci druhé světové války třemi zaměstnanci BMW. Jejich snem bylo postavit ultimativní sportovní vůz, a to se jim i podařilo - celkově však postavili jen 75 vozů, pak jejich společnost zkrachovala.

Nejpopulárnějším vozem Veritas se stal vůz Spyder, který samozřejmě používal motor BMW, a to konkrétně šestiválec z modelu 328, který vzniknul koncem třicátých let.

V roce 2001 uzřel světlo světa koncept RS3, který poháněl dvanáctiválec BMW, vyladěný na výkon přibližně 670 koní a 760 Nm. Jeho vývoj byl ale pozastaven a fanoušci nebo spíš obdivovatelé zůstali zklamáni.

Nyní, o sedm let později, je čas na radost. Veritas RS3 se znova testuje a jak sami vidíte, jde o skutečně ortodoxní sporťák s jedním místem k sezení. Kvůli absenci střechy a jen malému větrnému štítku je řidič nucen používat přilbu. To je vzhledem k výkonům vozu pochopitelné, vždyť RS má být schopné uhánět rychlostí až 350 km/h. Použitím šasi z extrémně lehkých materiálů se podařilo docílit hmotnosti jen 950 kg.

Poslední testy probíhali na legendární Nordschleife a v okolí Nűrburgringu, ovšem detailnější informace ohledně vozu se špionážním fotografům zjistit nepodařilo. V případě pokračování testů by se ale situace měla změnit a je pravděpodobné, že na cesty zavítá skutečně exotický a velmi zajímavý vůz.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Veritas RS3, zajímavý stroj při testování

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků