Veřejné tajemství kriminalita v Čechách a krádeže aut

Podívali jsme se, jak to ve skutečnosti vypadá s krádežemi aut v České republice.
Veřejné tajemství kriminalita v Čechách a krádeže aut

Každý den má více než 25 českých občanů velké nepříjemnosti a komplikace, o kterých se jim dosud ani nezdálo. Ptáte se proč? Své auto nenašli tam, kde ho zaparkovali - ukradli jim ho. Proč se to děje? Zjišťovali jsme, jak vidí tuto skutečnost lidé, kteří do této problematiky vidí nejvíce.

Podle policistů ČR je asi 60 až 70 procent ukradených vozů rozebráno a prodáno na náhradní díly.

Další část kradených aut je s použitím padělaných dokladů nebo úpravou identifikačních čísel znovu legalizována a tak je můžete dál potkávat na českých silnicích. Přibližně 10 až 20 procent ukradených aut, z nichž jde u většiny o luxusní značky, typy i cenové kategorie, pak končí "v exportu". Zloději je přes Polsko vyvážejí především na Ukrajinu a do Ruska.

Největší hrozba krádeže auta se týká zejména těch, kteří jsou z Prahy. Následuje Ústecký a Liberecký kraj, dále Středočeský a pak Moravskoslezský.

Ke krádežím v Čechách se vyjádřil i specialista v oblasti zabezpečování vozidel a majitel „Česko-Slovenské“ společnosti VAM system s.r.o., pan Richard Vámoš:

Klepněte pro větší obrázek

„ Za více než 15 let praxe máme velmi mnoho poznatků a bohaté zkušenosti v oblasti zabezpečování vozidel. Slyšeli jsme nespočet příběhů od lidí, kterým už auto ukradli. Bohužel, na Slovensku i v Čechách se velmi málo hovoří o prevenci proti krádeži a přitom investice do nového vozu je vždy velmi vysoká. Ochrana majetku je přece vždy velmi důležitá. Lidé začínají přemýšlet o zabezpečení až ve chvíli, kdy ukradnou vozidlo někomu v rodině, v jejich okolí nebo v nejhorším případě přímo jim. Vozidla se kradou nejčastěji po vlastní ose, zloděj tedy s ukradeným vozem rovnou odjede. Proto je velmi důležité, aby zloděj nedokázal auto vůbec nastartovat nebo jinak zprovoznit. Vyhledávání vozidla až po jeho odcizení je v dnešní době volně dostupných rušiček signálů v mnoha případech neúspěšné.


Zabezpečovací systém, který na Slovensku vyvíjíme a vyrábíme již více než 15 let, je odolný vůči originálnímu i náhradnímu načítání klíči, výměně spínací skříňky, každé řídící jednotky nebo palubní desky.

Klepněte pro větší obrázek

K překonání zabezpečení VAM R1 zloději nepomohu nástroje na otevření jakéhokoliv zámku mechanického zabezpečení, přenosné programovací zařízení určené k načtení frekvence, výrobě klíčů a dálkových ovládačů pro všechna vozidla na celém světě, diagnostický přístroj a co je velmi důležité, zloději nepomůže žádná rušička GPS/GPRS/GSM signálu či frekvence.“

Při krádežích vozidel zloději nejčastěji používají tyto techniky:

Zrušení kdekoliv ve frekvenčním pásmu GSM, GPS, GPRS a pod.:

Načítání frekvence originálního klíče:

Příprava náhradního klíče přímo v autě:

Krátký rozhovor z televizní reportáže si můžete prohlédnout v následujícím videu:

Systém unikátního „Česko-Slovenského“ zabezpečení VAM R1 si můžete prohlédnout i na stránce
www.vamsystem.cz

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků