Venturi VBB-3: elektrická raketa si věří na více než 700 km/h

Také kategorie elektrických automobilů má své rekordy a k těm nejzajímavějším samozřejmě nepatří nic jiného, než maximální rychlost. Ještě letos by měl stanovit nový rekord speciál Venturi VBB-3, který vzešel ze spolupráce společnosti Venturi Automobiles a Ohio State Universiti. Předchozí rekord má hodnotu 495 km/h a stanovil ho předchůdce tohoto automobilu označený jako VBB-2.5. Ten nový chce překonat 600 km/h.

Elektromobily

Elektromobily Venturi: moderna za "lidovku"

Tahle elektrická raketa je dlouhá 11,64 m a váží 3,2 tuny. Polovinu z této hodnoty můžeme přičíst na vrub akumulátorům složených celkem z 2000 lithium-železo-fosfátových článků. O pohon se starají dva elektromotory, poháněna jsou všechna čtyři kola a celkový výkon činí 2992 koní, přičemž točivý moment dosahuje 2800 Nm. Součinitel odporu vzduchu má hodnotu pouze 0,13.

Jak už bylo řečeno, letos se tento speciál pokusí v Bonneville (kde jinde…) zdolat 600 km/h. Stane se tak přesně 20. září. Plány tím ovšem nekončí. V roce 2014 se budou pokusy opakovat, ovšem s tím rozdílem, že už by měla být překonána hranice 700 km/h a o rok později plánují u Venturi rekord opět vylepšit. 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků