Venturi VBB-3: elektrická raketa si věří na více než 700 km/h

Také kategorie elektrických automobilů má své rekordy a k těm nejzajímavějším samozřejmě nepatří nic jiného, než maximální rychlost. Ještě letos by měl stanovit nový rekord speciál Venturi VBB-3, který vzešel ze spolupráce společnosti Venturi Automobiles a Ohio State Universiti. Předchozí rekord má hodnotu 495 km/h a stanovil ho předchůdce tohoto automobilu označený jako VBB-2.5. Ten nový chce překonat 600 km/h.

Elektromobily Venturi: moderna za "lidovku"

Elektromobily Venturi: moderna za "lidovku"

Tahle elektrická raketa je dlouhá 11,64 m a váží 3,2 tuny. Polovinu z této hodnoty můžeme přičíst na vrub akumulátorům složených celkem z 2000 lithium-železo-fosfátových článků. O pohon se starají dva elektromotory, poháněna jsou všechna čtyři kola a celkový výkon činí 2992 koní, přičemž točivý moment dosahuje 2800 Nm. Součinitel odporu vzduchu má hodnotu pouze 0,13.

Jak už bylo řečeno, letos se tento speciál pokusí v Bonneville (kde jinde…) zdolat 600 km/h. Stane se tak přesně 20. září. Plány tím ovšem nekončí. V roce 2014 se budou pokusy opakovat, ovšem s tím rozdílem, že už by měla být překonána hranice 700 km/h a o rok později plánují u Venturi rekord opět vylepšit. 

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků