Venturi VBB-3: elektrická raketa si věří na více než 700 km/h

Také kategorie elektrických automobilů má své rekordy a k těm nejzajímavějším samozřejmě nepatří nic jiného, než maximální rychlost. Ještě letos by měl stanovit nový rekord speciál Venturi VBB-3, který vzešel ze spolupráce společnosti Venturi Automobiles a Ohio State Universiti. Předchozí rekord má hodnotu 495 km/h a stanovil ho předchůdce tohoto automobilu označený jako VBB-2.5. Ten nový chce překonat 600 km/h.

Elektromobily Venturi: moderna za "lidovku"

Elektromobily Venturi: moderna za "lidovku"

Tahle elektrická raketa je dlouhá 11,64 m a váží 3,2 tuny. Polovinu z této hodnoty můžeme přičíst na vrub akumulátorům složených celkem z 2000 lithium-železo-fosfátových článků. O pohon se starají dva elektromotory, poháněna jsou všechna čtyři kola a celkový výkon činí 2992 koní, přičemž točivý moment dosahuje 2800 Nm. Součinitel odporu vzduchu má hodnotu pouze 0,13.

Jak už bylo řečeno, letos se tento speciál pokusí v Bonneville (kde jinde…) zdolat 600 km/h. Stane se tak přesně 20. září. Plány tím ovšem nekončí. V roce 2014 se budou pokusy opakovat, ovšem s tím rozdílem, že už by měla být překonána hranice 700 km/h a o rok později plánují u Venturi rekord opět vylepšit. 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků