Venturi VBB-3: elektrická raketa si věří na více než 700 km/h

Také kategorie elektrických automobilů má své rekordy a k těm nejzajímavějším samozřejmě nepatří nic jiného, než maximální rychlost. Ještě letos by měl stanovit nový rekord speciál Venturi VBB-3, který vzešel ze spolupráce společnosti Venturi Automobiles a Ohio State Universiti. Předchozí rekord má hodnotu 495 km/h a stanovil ho předchůdce tohoto automobilu označený jako VBB-2.5. Ten nový chce překonat 600 km/h.

Elektromobily Venturi: moderna za "lidovku"

Elektromobily Venturi: moderna za "lidovku"

Tahle elektrická raketa je dlouhá 11,64 m a váží 3,2 tuny. Polovinu z této hodnoty můžeme přičíst na vrub akumulátorům složených celkem z 2000 lithium-železo-fosfátových článků. O pohon se starají dva elektromotory, poháněna jsou všechna čtyři kola a celkový výkon činí 2992 koní, přičemž točivý moment dosahuje 2800 Nm. Součinitel odporu vzduchu má hodnotu pouze 0,13.

Jak už bylo řečeno, letos se tento speciál pokusí v Bonneville (kde jinde…) zdolat 600 km/h. Stane se tak přesně 20. září. Plány tím ovšem nekončí. V roce 2014 se budou pokusy opakovat, ovšem s tím rozdílem, že už by měla být překonána hranice 700 km/h a o rok později plánují u Venturi rekord opět vylepšit. 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 17 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků