Venturi Fetish: ďábelský sporťák s elektromotorem

Malá automobilka Venturi přivezla do Paříže svůj model Fetish, který byl představen již v roce 2002. Původně auto obsahovalo čtyřválec 2.0 DOHC 16V o výkonu 132 kW (180 k) při 6 500 ot. Na probíhajícím autosalónu má však Fetish pod kapotou ukrytý elektromotor o výkonu 180 kW (245 k) a maximálním točivým momentem 220 Nm. Při pohledu na cenu asi každému spadne čelist: 540 000 eur.

Venturi Fetish s tímto novým pohonem zrychluje z nuly na stovku za 4,5 s. Nejvyšší rychlost se vyšplhá na 170 km/h, u benzínového motoru byla maximálka 225 km/h. Dojezd tohoto zajímavého „vozítka“ je 350 km. Celková hmotnost narostla z původních 850 kg na 1 100 kg a to pouze kvůli velké baterii, která celý vůz pohání. Rozměry zůstaly stejné, délka auta je 3 880 mm, šířka 1 880 mm, výška 1 200 mm, čímž se vůz řadí do třídy k Lotusu Elise nebo Opelu Speedster.

Mezi zvláštnosti rozhodně patří fakt, že chybí kompletně celá palubka, řidič bude mít k ovládání pouze volant, pedály, řadící páku a jeden multifunkční displej. Vedení Venturi by chtělo sériovou verzi tohoto ručně vyráběného vozu představit na lednovém autosalónu v Los Angeles. Plány do budoucna počítají s produkcí 25 kusů za rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků