Venturi Fetish: ďábelský sporťák s elektromotorem

Malá automobilka Venturi přivezla do Paříže svůj model Fetish, který byl představen již v roce 2002. Původně auto obsahovalo čtyřválec 2.0 DOHC 16V o výkonu 132 kW (180 k) při 6 500 ot. Na probíhajícím autosalónu má však Fetish pod kapotou ukrytý elektromotor o výkonu 180 kW (245 k) a maximálním točivým momentem 220 Nm. Při pohledu na cenu asi každému spadne čelist: 540 000 eur.

Venturi Fetish s tímto novým pohonem zrychluje z nuly na stovku za 4,5 s. Nejvyšší rychlost se vyšplhá na 170 km/h, u benzínového motoru byla maximálka 225 km/h. Dojezd tohoto zajímavého „vozítka“ je 350 km. Celková hmotnost narostla z původních 850 kg na 1 100 kg a to pouze kvůli velké baterii, která celý vůz pohání. Rozměry zůstaly stejné, délka auta je 3 880 mm, šířka 1 880 mm, výška 1 200 mm, čímž se vůz řadí do třídy k Lotusu Elise nebo Opelu Speedster.

Mezi zvláštnosti rozhodně patří fakt, že chybí kompletně celá palubka, řidič bude mít k ovládání pouze volant, pedály, řadící páku a jeden multifunkční displej. Vedení Venturi by chtělo sériovou verzi tohoto ručně vyráběného vozu představit na lednovém autosalónu v Los Angeles. Plány do budoucna počítají s produkcí 25 kusů za rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků