Venturi Fetish: ďábelský sporťák s elektromotorem

Malá automobilka Venturi přivezla do Paříže svůj model Fetish, který byl představen již v roce 2002. Původně auto obsahovalo čtyřválec 2.0 DOHC 16V o výkonu 132 kW (180 k) při 6 500 ot. Na probíhajícím autosalónu má však Fetish pod kapotou ukrytý elektromotor o výkonu 180 kW (245 k) a maximálním točivým momentem 220 Nm. Při pohledu na cenu asi každému spadne čelist: 540 000 eur.

Venturi Fetish s tímto novým pohonem zrychluje z nuly na stovku za 4,5 s. Nejvyšší rychlost se vyšplhá na 170 km/h, u benzínového motoru byla maximálka 225 km/h. Dojezd tohoto zajímavého „vozítka“ je 350 km. Celková hmotnost narostla z původních 850 kg na 1 100 kg a to pouze kvůli velké baterii, která celý vůz pohání. Rozměry zůstaly stejné, délka auta je 3 880 mm, šířka 1 880 mm, výška 1 200 mm, čímž se vůz řadí do třídy k Lotusu Elise nebo Opelu Speedster.

Mezi zvláštnosti rozhodně patří fakt, že chybí kompletně celá palubka, řidič bude mít k ovládání pouze volant, pedály, řadící páku a jeden multifunkční displej. Vedení Venturi by chtělo sériovou verzi tohoto ručně vyráběného vozu představit na lednovém autosalónu v Los Angeles. Plány do budoucna počítají s produkcí 25 kusů za rok.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků