Venom F5 chce atakovat rychlost 482 km/h. Dostat by mohl další dvě turba

Pokud nestačí dvě turba, přidejte další dvě. John Hennessey velmi touží po dosažení rychlosti 300 mil za hodinu (482 km/h)!

Evropskou premiéru zažil Hennessey Venom F5 během ženevského autosalonu. Hypervůz s výkonem 1193 kW byl vystaven jen kousek od svých úhlavních soků od Bugatti či Koenigseggu. I když většinu informací jsme se o voze dověděli na výstavě SEMA, nějaké novinky si výkonný ředitel John Hennessey nechal také do Ženevy. 

V rozhovoru pro TopGear.com prozradil, že Venom F5 bude pohánět na zakázku vyrobený osmiválec twin-turbo o objemu 8,0 litru. Dokonce se ale možná dočkáme ještě přidání dalších dvou turb. Tento fakt by mohl pomoci vozu dosáhnout vytoužené rychlosti 482 km/h. 

Hennessey Venom GT Spyder je s rychlostí 427,5 km/h nejrychlejší kabriolet

Hennessey Venom GT Spyder je s rychlostí 427,5 km/h nejrychlejší kabriolet

"Na první pozici teď máme Koenigsegg. Bugatti nebude chtít zaostávat a bude se chtít vrátit do hry. Když se usadí prach po pokusech těchto kluků, pak se předvedeme my," řekl v rozhovoru Hennessey. 

Ve hře ale není pouze dosahování extrémně vysoké rychlosti. Hennessey se chce také soustředit na pohodlí. "Chceme postavit auto, které je velmi pohodlné na cestě a zároveň přináší neuvěřitelný přímý výkon."

Celkově se vyrobí pouze 24 exemplářů modelu Venom F5. Zájemci si musí připravit nejen velký balík peněz (přibližně 33 milionů českých korun). Každého z potenciálních majitelů musí osobně schválit sám výkonný ředitel John Hennessey. 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi EAT8: Sto lidí, sto názorů

Citroën C5 Aircross 2.0 BlueHDi (minitest)

Role vlajkové lodi je poměrně složitá. Zákazníci za své nemalé peníze chtějí to nejlepší a kompromisy jim moc nevoní. Dokázal nás vůbec nejdražší Citroën C5 Aircross přesvědčit o svých kvalitách?

10.  4.  2019 | Jan Mička | 7 příspěvků