Venom F5 chce atakovat rychlost 482 km/h. Dostat by mohl další dvě turba

Pokud nestačí dvě turba, přidejte další dvě. John Hennessey velmi touží po dosažení rychlosti 300 mil za hodinu (482 km/h)!

Evropskou premiéru zažil Hennessey Venom F5 během ženevského autosalonu. Hypervůz s výkonem 1193 kW byl vystaven jen kousek od svých úhlavních soků od Bugatti či Koenigseggu. I když většinu informací jsme se o voze dověděli na výstavě SEMA, nějaké novinky si výkonný ředitel John Hennessey nechal také do Ženevy. 

V rozhovoru pro TopGear.com prozradil, že Venom F5 bude pohánět na zakázku vyrobený osmiválec twin-turbo o objemu 8,0 litru. Dokonce se ale možná dočkáme ještě přidání dalších dvou turb. Tento fakt by mohl pomoci vozu dosáhnout vytoužené rychlosti 482 km/h. 

Hennessey Venom GT Spyder je s rychlostí 427,5 km/h nejrychlejší kabriolet

Hennessey Venom GT Spyder je s rychlostí 427,5 km/h nejrychlejší kabriolet

"Na první pozici teď máme Koenigsegg. Bugatti nebude chtít zaostávat a bude se chtít vrátit do hry. Když se usadí prach po pokusech těchto kluků, pak se předvedeme my," řekl v rozhovoru Hennessey. 

Ve hře ale není pouze dosahování extrémně vysoké rychlosti. Hennessey se chce také soustředit na pohodlí. "Chceme postavit auto, které je velmi pohodlné na cestě a zároveň přináší neuvěřitelný přímý výkon."

Celkově se vyrobí pouze 24 exemplářů modelu Venom F5. Zájemci si musí připravit nejen velký balík peněz (přibližně 33 milionů českých korun). Každého z potenciálních majitelů musí osobně schválit sám výkonný ředitel John Hennessey. 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků