Venom F5 chce atakovat rychlost 482 km/h. Dostat by mohl další dvě turba

Pokud nestačí dvě turba, přidejte další dvě. John Hennessey velmi touží po dosažení rychlosti 300 mil za hodinu (482 km/h)!

Evropskou premiéru zažil Hennessey Venom F5 během ženevského autosalonu. Hypervůz s výkonem 1193 kW byl vystaven jen kousek od svých úhlavních soků od Bugatti či Koenigseggu. I když většinu informací jsme se o voze dověděli na výstavě SEMA, nějaké novinky si výkonný ředitel John Hennessey nechal také do Ženevy. 

V rozhovoru pro TopGear.com prozradil, že Venom F5 bude pohánět na zakázku vyrobený osmiválec twin-turbo o objemu 8,0 litru. Dokonce se ale možná dočkáme ještě přidání dalších dvou turb. Tento fakt by mohl pomoci vozu dosáhnout vytoužené rychlosti 482 km/h. 

Hennessey Venom GT Spyder je s rychlostí 427,5 km/h nejrychlejší kabriolet

Hennessey Venom GT Spyder je s rychlostí 427,5 km/h nejrychlejší kabriolet

"Na první pozici teď máme Koenigsegg. Bugatti nebude chtít zaostávat a bude se chtít vrátit do hry. Když se usadí prach po pokusech těchto kluků, pak se předvedeme my," řekl v rozhovoru Hennessey. 

Ve hře ale není pouze dosahování extrémně vysoké rychlosti. Hennessey se chce také soustředit na pohodlí. "Chceme postavit auto, které je velmi pohodlné na cestě a zároveň přináší neuvěřitelný přímý výkon."

Celkově se vyrobí pouze 24 exemplářů modelu Venom F5. Zájemci si musí připravit nejen velký balík peněz (přibližně 33 milionů českých korun). Každého z potenciálních majitelů musí osobně schválit sám výkonný ředitel John Hennessey. 

Speciál: Autosalon Ženeva 2018

Autosalon v Ženevě je jedna z největších událostí automobilového roku. Letošní ročník pro novináře začíná v pondělí 5. března, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2018 (COTY). Na úterý 6. a středu 7. března připadají hlavní tiskové dny, a od čtvrtka 8. do neděle 18. března je výstaviště Palexpo přístupné pro veřejnost.

Kompletní přehled očekávaných novinek

Nová Škoda Fabia • Kia CeedHyundai Santa FePeugeot 508 • Toyota AurisBMW X4 • Mercedes-Benz G • Jeep WranglerCupra • Lamborghini UrusJaguar I-PaceVolvo V60Citroën Berlingo • Porsche 911 GT3 RS VW I.D. Vizzion • Lexus UX Ferrari 488 Pista

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků