Venom 1000 Coupé: kladivo na Bugatti Veyron (doplněno foto)

Pokud toužíte po autě s výkonem přes 1000 koní, maximální rychlostí přes 400 km/h a nelíbí se vám cena 1 000 000 Euro za Bugatti Veyron, nemusíte zoufat. Za cenu přibližně 70 000 Euro si kupte Dodge Viper SRT10 a za dalších 180 000 Euro si ho nechte upravit. Za čtvtinovou cenu dostanete stejně ultimativní nářadí, jako Veyron.

Hennessey si totiž vzal opět na mušku Vipera a jeho poslední úprava stojí opravdu za to. Původní motor o objemu 8,3 litru s deseti válci byl převrtán na 8,5 litru a původní výkon 500 koní byl zvýšen na pomyslnou bájnou hranici 1000 koní. Tohoto nárůstu výkonu bylo dosaženo dvojicí turbodmychadel. Výsledek pak hovoří za vše 1000 k a 1491 Nm točivého momentu. Tento monstrózní výkon je pak přenášen pouze na zadní nápravu, na které sídlí pneumatiky o rozměru 335/30, které jsou obuty na discích o rozměru 13x20 palců. Na přední nápravě také nejsou žádní drobečkové. Pneu o rozměru 265/35 na 18" discích mluví za vše. Výkon tohoto stroje je na kola přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky.

Co se týče rychlosti a dynamiky, zařadí se Venom 1000 k vrcholným vozům. Sprint na stovku zvládne pod 3 sekundy a nejvyšší dosažitelná rychlost má být 410 km/h. Toto by se pochopitelně neobešlo bez úpravy podvozku, aerodynamiky a brzd. Je ovšem otázkou, zda bude tento tunerský počit schopný skutečně a bezpečně dosáhnout dané rychlosti a zda to není pouze reklamní tah. Exkluzivita za poměrně přijatelné peníze je zaručena omezenou sérii 24 kusů.

Tip: Bugatti Veyron má problémy s prodejností, není lepší řešení koupit Venom?

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků