Vencer Sarthe: 510 koní a pokroková konstrukce z Holandska

Nizozemská společnost Vencer přichází s dalšími podrobnostmi ke svému prvnímu supersportu jménem Sarthe.

Firmu Vencer založil v roce 2010 Robert Cobben a s pomocí svého malého, ovšem podobně „nemocného“ týmu se rozhodl splnit si svůj sen: postavit vlastní supersportovní automobil, který by mohl soupeřit s nejlepšími vozy svého druhu. Tak se zrodil model Sarthe, jenž se poprvé objevil na dubnovém setkání Top Marques v Monaku. Tato rok od roku významnější událost je vyhledávaným setkáním příznivců malosériových sportovních automobilů. Předloni v Monaku na Top Marques zazářil třeba supersport Spada Codatronca, vloni tam byl k vidění například Porsche Cayenne alias Terra 650.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vencer Sarthe přijíždí; nabídne 510 koní a hmotnost 1 390 kg

Sarthe je jedním z jmen používaných pro legendární závodní okruh Le Mans a Robert Cobben si jej vypůjčil pro svůj nový vůz, jehož chce vyrábět 10 až 15 kusů ročně, což zajistí vysokou míru exkluzivity. Ovšem pouze za předpokladu, že se podaří výrobu rozjet a že se pro auta podaří najít zájemce, kteří za ně budou ochotni zaplatit bez daní v přepočtu 6,8 mil. Kč. Na druhou stranu je třeba připustit, že konkurence v podobě modelů Pagani Huyara nebo Koenigsegg Agera je s cenami ještě o něco výše.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vencer Sarthe vyniká motorem uloženým podélně před zadní, poháněnou nápravou 

Nový Vencer Sarthe je supersportovním vozem s dvoumístnou uzavřenou karoserií, vzhůru otevíranými dveřmi a motorem uloženým podélně před zadní nápravou. Konstrukce vozu spočívá na kombinovaném prostorovém rámu složeném z trubek z vysokopevnostní oceli a doplněném bezpečnostním rámem z chrom-molybdenových trubek, hliníkovou podlahou a zadním pomocným rámem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sarthe stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 791 mm a je 4 515 mm dlouhý, 1 984 mm široký a 1 190 mm vysoký  

Pokroková konstrukce vozu v kombinaci s povrchovými karosářskými díly vyrobenými z uhlíkových kompozitů a výhradně ruční výrobou tak údajně dala vzniknout mimořádně tuhému a lehkému celku: Vencer Sarthe vykazuje pohotovostní hmotnost jen 1 390 kg rozloženou v poměru 45/55 % ve prospěch zadní nápravy. O pohon se přitom stará před zadní nápravou usazený vidlicový osmiválec s výkonem 510 koní (375 kW) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 650 Nm při 4 700 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Na motor navazuje šestistupňová, manuálně řazená převodovka, jež točivý moment pohonné jednotky přenáší skrze diferenciál s omezenou svorností na zadní kola. Všechna kola jsou zavěšena na osvědčených párech lichoběžníkových závěsů, což má řidiči zajistit dokonalý kontakt s vozovkou. A pokud to poněkud přežene, má k dispozici elektronickou asistenci v podobě ABS s EBD.

Robert Cobben slibuje, že jeho Vencer Sarthe zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,8 s a dosáhne rychlosti 326 km/h, což sice nejsou nijak rekordy bořící hodnoty, ovšem odpovídají zaměření vozu a jeho ceně. 

Zdroj: Vencer
 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků