Velorex je dnes kultovní. Proč vzniknul? A proč má karoserii z koženky?

11 komentářů

PanHajzl
12. února • 19:45

Jako harant jsem byl v panelaku nekolik let sousedem pana Mojmira Stranskeho. Vyrustajic v dobe, kdy jsme jeste jako haranti nebyli odkojeni televizi/tablety/pocitacem jsem mel zajem o techniku a s panem Stranskym stravil dost casu. Muzu vas ujistit, ze to byl opravdu clovek dusevne zdravy az do posledniho okamziku. Z dnesniho pohledu je hadrak usmevny, nabo jak nekdo napsal tragicky? Bohuzel takova byla doba jeho vzniku, vymyslelo se lecos... Kolem 85 si pamatuji, kdyz jsme jeli ze Trebove kdesi kus za Svitavy zigulem a cestou jsme potkali 2 auta. Dnes si muze koupit "relativne" pojizdne auto kde kdo za cca 10 000,-(jedna socialni vyplata) . Jaka byla situace v dobe vzniku hadraku? Pamatuji Mojmira, jakou mel spoustu napadu , at treba ohledne vodnich elektraren, nebo jinych projektu a nebal se to realizovat,umel udelat maximum,oblitat urady, zkusebni ustavy, shanet vyjimky... Neuveritelne nadany clovek. Pamatuji, jak mel jako jeden z prvnich kolem 96-97 roku VW Boru v turbobrikete a vsichni v baraku na to koukali z oken z otevrenou hubou. Bratri Stransti si zaslouzi poklonu za to, o co se snazili a kam to dotahli v podminkach te doby. Klobouk dolu panove.

ljkwh&^&*qshg
12. února • 20:31

Lze s Vami jen souhlasit. Kazdy takto cinorody clovek je ucineny poklad a zaslouzi uznani. Presto, ze je Velorex vysmivany, spouste lidi prinesl do zivota kvalitu, kterou by bez nej v dane dobe jen tezko dosahli. Takze skutecne klobouk dolu a diky.

Antiautomat
12. února • 17:24

Dural na tu dobu, to je ako dnes kevlar.

jean
12. února • 19:22

To sedí, kevlar dnes nie je nič výnimočné. Akurát o rukaviciach z duralu som nikdy nepočul :-D

kjgs*&^71d
12. února • 20:24

Tak to bud rad! Podat si Te nekdo v takovych duralovych rukavickach, nepises sem uz ani smajliky! :-)

jean
12. února • 20:31

:-D

Sarcasticus
12. února • 15:23

Když "...do­jíž­děl z Čes­ké Tře­bo­vé za pra­cí do pl­zeňské Ško­dov­ky na mo­to­ko­le znač­ky Sa­chs", kdoví, jak často to asi jezdil - tam a zpět zhruba 500 km - a za jak dlouho to po tehdejších cestách a s takovým strojem asi ujel?

jean
12. února • 19:13

A ktovie, akou duševnou poruchou trpel, ked nejazdil vlakom :-D

Hrobotron
12. února • 15:18

To jsem rad, ze jsem se o hadraplanu neco zajimaveho docetl. Je nad Slunce jasnejsi, ze to bylo naproste zoufalstvi uz v dobe vzniku. Uz v te dobe byl tercem posmechu.
Nicmene, Hadraplan je proste ikona a snad i rarita sve doby a potkat jej vyvolava vzpominky. O to raritnejsi je dnes.

Joe Doe
12. února • 12:53

No ono Anglicania s svojou trojkolkou pre banikov Reliant Robin od Velorexu daleko neusli:https://www.youtube.com/watch...

Jean
12. února • 12:37

Objektívne - bola to strašná kravina s kolesami, ale človek sa teší, ked to niekde stretne. Ľutujem tých invalidov, čo to používali, trabant pre nich musel byť ako dar z neba.

Doporučujeme

Články odjinud