Velmi drahé náhradní díly: Tento vrak Ferrari 512i BB se prodal za 850.000 Kč

I hromada šrotu má obrovkou cenu, pokud dříve bývala Ferrari 512i BB. Zdravé kusy se prodávají i za 8,5 milionu korun, tento stál 850 tisíc.

Když se v poslední době draží veterán Ferrari, většinou se cena vyšplhá do hodně vysokých čísel. Na americkém aukčním webu copart.com tomu však bylo naopak. Dražilo se Ferrari 512i BB z roku 1983, ale výsledná cena po přepočtu dosáhla na nějakých 850 tisíc korun. Což je zvláštní, protože prodejci se za hvězdu osmdesátých let mnohdy nestydí říci ani o 400.000 dolarů, tedy zhruba 8,5 milionu korun.

Schumacherovo Ferrari v aukci přesáhlo cenový odhad skoro o dvojnásobek

Schumacherovo Ferrari v aukci přesáhlo cenový odhad skoro o dvojnásobek

Důvod jistě sami odhalíte. V dražbě totiž nebyla nějaká krásná a zachovalá 512i BB, ale ohořelý vrak. Nejspíše prodělal nějakou vážnou dopravní nehodu, při které se kompletně zničila zadní část i s motorem a nakonec vzplál i interiér.

Pravděpodobné je, že současný majitel hledal vrak použitelný na náhradní díly. Není totiž vyloučeno, že dotyčný pátral po předním zavěšení, kolech, brzdách či dalších dílech, pro přestavbu jiné 512i BB. I tak se ale jednalo o hodně drahé náhradní díly.

Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

A co je vlastně Ferrari 512i BB zač? První kusy přišly na svět v roce 1976, jako náhrada za model 365 GT4 BB. Pod kapotou běsnil dvanáctiválec o objemu 5 litrů a výkonu 265 kW. Berlineta Boxer (BB) pak byla modernizována, a byl ji přiřčen název 512i BB. Tato pozdější verze pak namísto karburátorů používala přímé vstřikování. 

Snímky vraku si můžete prohlédnout v komentované galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků