Velmi drahé náhradní díly: Tento vrak Ferrari 512i BB se prodal za 850.000 Kč

I hromada šrotu má obrovkou cenu, pokud dříve bývala Ferrari 512i BB. Zdravé kusy se prodávají i za 8,5 milionu korun, tento stál 850 tisíc.

Když se v poslední době draží veterán Ferrari, většinou se cena vyšplhá do hodně vysokých čísel. Na americkém aukčním webu copart.com tomu však bylo naopak. Dražilo se Ferrari 512i BB z roku 1983, ale výsledná cena po přepočtu dosáhla na nějakých 850 tisíc korun. Což je zvláštní, protože prodejci se za hvězdu osmdesátých let mnohdy nestydí říci ani o 400.000 dolarů, tedy zhruba 8,5 milionu korun.

Schumacherovo Ferrari v aukci přesáhlo cenový odhad skoro o dvojnásobek

Schumacherovo Ferrari v aukci přesáhlo cenový odhad skoro o dvojnásobek

Důvod jistě sami odhalíte. V dražbě totiž nebyla nějaká krásná a zachovalá 512i BB, ale ohořelý vrak. Nejspíše prodělal nějakou vážnou dopravní nehodu, při které se kompletně zničila zadní část i s motorem a nakonec vzplál i interiér.

Pravděpodobné je, že současný majitel hledal vrak použitelný na náhradní díly. Není totiž vyloučeno, že dotyčný pátral po předním zavěšení, kolech, brzdách či dalších dílech, pro přestavbu jiné 512i BB. I tak se ale jednalo o hodně drahé náhradní díly.

Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

A co je vlastně Ferrari 512i BB zač? První kusy přišly na svět v roce 1976, jako náhrada za model 365 GT4 BB. Pod kapotou běsnil dvanáctiválec o objemu 5 litrů a výkonu 265 kW. Berlineta Boxer (BB) pak byla modernizována, a byl ji přiřčen název 512i BB. Tato pozdější verze pak namísto karburátorů používala přímé vstřikování. 

Snímky vraku si můžete prohlédnout v komentované galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

dnes | Miro Mihálik | 38 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků