Velmi drahé náhradní díly: Tento vrak Ferrari 512i BB se prodal za 850.000 Kč

I hromada šrotu má obrovkou cenu, pokud dříve bývala Ferrari 512i BB. Zdravé kusy se prodávají i za 8,5 milionu korun, tento stál 850 tisíc.

Když se v poslední době draží veterán Ferrari, většinou se cena vyšplhá do hodně vysokých čísel. Na americkém aukčním webu copart.com tomu však bylo naopak. Dražilo se Ferrari 512i BB z roku 1983, ale výsledná cena po přepočtu dosáhla na nějakých 850 tisíc korun. Což je zvláštní, protože prodejci se za hvězdu osmdesátých let mnohdy nestydí říci ani o 400.000 dolarů, tedy zhruba 8,5 milionu korun.

Schumacherovo Ferrari v aukci přesáhlo cenový odhad skoro o dvojnásobek

Schumacherovo Ferrari v aukci přesáhlo cenový odhad skoro o dvojnásobek

Důvod jistě sami odhalíte. V dražbě totiž nebyla nějaká krásná a zachovalá 512i BB, ale ohořelý vrak. Nejspíše prodělal nějakou vážnou dopravní nehodu, při které se kompletně zničila zadní část i s motorem a nakonec vzplál i interiér.

Pravděpodobné je, že současný majitel hledal vrak použitelný na náhradní díly. Není totiž vyloučeno, že dotyčný pátral po předním zavěšení, kolech, brzdách či dalších dílech, pro přestavbu jiné 512i BB. I tak se ale jednalo o hodně drahé náhradní díly.

Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

A co je vlastně Ferrari 512i BB zač? První kusy přišly na svět v roce 1976, jako náhrada za model 365 GT4 BB. Pod kapotou běsnil dvanáctiválec o objemu 5 litrů a výkonu 265 kW. Berlineta Boxer (BB) pak byla modernizována, a byl ji přiřčen název 512i BB. Tato pozdější verze pak namísto karburátorů používala přímé vstřikování. 

Snímky vraku si můžete prohlédnout v komentované galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků