Velmi drahé náhradní díly: Tento vrak Ferrari 512i BB se prodal za 850.000 Kč

I hromada šrotu má obrovkou cenu, pokud dříve bývala Ferrari 512i BB. Zdravé kusy se prodávají i za 8,5 milionu korun, tento stál 850 tisíc.

Když se v poslední době draží veterán Ferrari, většinou se cena vyšplhá do hodně vysokých čísel. Na americkém aukčním webu copart.com tomu však bylo naopak. Dražilo se Ferrari 512i BB z roku 1983, ale výsledná cena po přepočtu dosáhla na nějakých 850 tisíc korun. Což je zvláštní, protože prodejci se za hvězdu osmdesátých let mnohdy nestydí říci ani o 400.000 dolarů, tedy zhruba 8,5 milionu korun.

Schumacherovo Ferrari v aukci přesáhlo cenový odhad skoro o dvojnásobek

Schumacherovo Ferrari v aukci přesáhlo cenový odhad skoro o dvojnásobek

Důvod jistě sami odhalíte. V dražbě totiž nebyla nějaká krásná a zachovalá 512i BB, ale ohořelý vrak. Nejspíše prodělal nějakou vážnou dopravní nehodu, při které se kompletně zničila zadní část i s motorem a nakonec vzplál i interiér.

Pravděpodobné je, že současný majitel hledal vrak použitelný na náhradní díly. Není totiž vyloučeno, že dotyčný pátral po předním zavěšení, kolech, brzdách či dalších dílech, pro přestavbu jiné 512i BB. I tak se ale jednalo o hodně drahé náhradní díly.

Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

Ferrari znovu hrozí odchodem z Formule 1. Důvodem jsou příští motory

A co je vlastně Ferrari 512i BB zač? První kusy přišly na svět v roce 1976, jako náhrada za model 365 GT4 BB. Pod kapotou běsnil dvanáctiválec o objemu 5 litrů a výkonu 265 kW. Berlineta Boxer (BB) pak byla modernizována, a byl ji přiřčen název 512i BB. Tato pozdější verze pak namísto karburátorů používala přímé vstřikování. 

Snímky vraku si můžete prohlédnout v komentované galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků