Velký přehled výsledků testů autosedadel

K moderním vozům dneška neodmyslitelně patří i bezpečnost. Mimo klasické crash testy, které musí osobní vozy podstoupit, se testují i jednotlivé části vozů, které mají na celkou bezpečnosti posádky menší či větší vliv. Nyní přišly na řadu sedadla jednotlivých automobilů a výsledky jsou mnohdy více než překvapivé.
Velký přehled výsledků testů autosedadel

I když se to nemusí na první pohled zdát, jsou sedadla v automobilu jednou z nejdůležitějších součástí. Řidič a celá posádka na nich tráví veškerý čas, a tak je velmi důležité, aby byly pohodlné, dobře tvarované a neunavovaly při delší jízdě. Mimo samotný komfort zajišťují sedačky i část bezpečnosti. Při nárazu nás chrání, tlumí nárazy a spolu s bezpečnostními pásy drží na místě. V dnešní době tak sedadla hrají čím dál větší roli, a proto není dobré výběr sedadel podcenit.

Tip: Přečtěte si náš velký přehled crash testů osobních vozů.

Přiložený přehled jasně ukazuje, jak si na tom dnešní sedačky v osobních vozech stojí. Rozdíly jsou dnes velké a to nejen napříč třídami vozů, ale často i v rámci jedné automobilky. Stupnice, která hodnotí kvalitu, je jednoduchá. Jednička znamená nejlepší a čtyřka nejhorší. V přehledu jsou dvě hodnoty a to tvarování a bezpečnost. Tvarování znamená, jak jsou sedadla pohodlná, jak jsou tvarovaná a jaký zajistí komfort. Bezpečnost pak hovoří sama za sebe, je to ukazatel toho, jak je sedačka bezpečná. V ní jsou započítány jak pevnost samotného sedadla, tedy jak odolává nárazům, ale i kvalitu provedení opěrek hlavy, které při nárazu chrání naší krční páteř.

Výsledek testu přinesl poměrně zajímavé zjištění. Jsou automobilky, jako je např. Volvo, které mají u všech modelů nejlepší možné hodnocení a na straně druhé jsou automobilky, které doslova vyhořely. Zajímavým zjištěním je výsledek sedadel u Hyundaie, který získal u obou svých modelů nejvyšší možné známky. Modelů, které dostaly nejlepší možné hodnocení je ovšem více a v tabulce jsou pro lepší orientaci zvýrazněny zelenou barvou. Čeští zástupci ovšem nefigurují na předních místech a je velmi zarážející, že ani nová Octavia nezískala alespoň průměrné hodnocení. Na druhou stranu, ani BMW, Citroën nebo Toyota nedosáhly zrovna velkého úspěchu.

Přehled výsledků testů autosedadel

Klepněte pro větší obrázek
Zdroj dat: AMS

bazar

Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 207 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 229 102 km
Cena: 122 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 622 km
Cena: 202 000 Kč
Hyundai i20 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 105 374 km
Cena: 114 000 Kč
Hyundai i20 1,2
Rok výroby: 2011
Stav: 76 513 km
Cena: 140 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků