Velký přehled prodejů vozidel v ČR za rok 2005

44 komentářů

yoggi
12. ledna • 13:38

logan nizsia stredna trieda. tak to tam uz moze byt naozaj vsetko cez fabiu combi, octaviu......... to hadam nemyslia vazne

Skyline
12. ledna • 14:06

Doporucuju muj prispevek z 8:34 (nebo tak nejak). Logan ma velikostne spolecneho s Fabii presne tolik, kolik Superb s E-klasse.

JanQ
12. ledna • 14:10

nevis kde rozmerove konci mala auta a zacina nizsi stredni?..to je jako Thalia nejvetsi z "malych aut" a Logan nejmensi z "nizsi stredni"?

Radek Ondrášík
12. ledna • 14:29

délka/šířka/výška/rozvor

Logan - 4 247/ 1 740/ 1 525/ 2 630
Thalia - 4 150/ 1 639/ 1 417/ 2 472
O2 - ¨4 572/ 1 769/ 1 468/ 2 578
Passat (nový) - 4 765/1 820/ 1 472/2 709
Megane II Sedan - 4 498/ 1 777/ 1 482/ 2 686
P 407 - 4 676/ 1 811/ 1 447/ 2 725

atd..

- z toho je zřejmé, že Logan patří delkou do nižší střední, O2 je délkou na spodní hranici střední třídy a na horní hranici nižší střední třídy. Rozvor je již o něčem jiném. Tam patří O2 jasně do nižší střední třídy a to spíše k průměru a Logan patří rozvorem do nižší střední, ovšem spíše k nadpůrměru. Thalia je pak rozměrově pod úrovní dané třídy, jak délkou, tak rozvorem.

Brouk
12. ledna • 17:20

Dulezity faktor pro rozdeleni aut do trid je take motor. OII zacina na 1.4 a konci na 2.0. Je to auto nizsi stredni po vsech strankach, jenom tam navarili vic plechu vzadu a ma to velkej kufr. Jinak je ten zebricek sestavenej opet silne dyletantsky, KIA Rio a KIA Cerato je ve stajne tride...  to mluvi za vse.

Jan
12. ledna • 14:38

"Rozvor je již o něčem jiném". S tim se neda nez souhlasit. Domnivam se, ze rozvor je pro posouzeni tridy mnohem dulezitejsi nez delka. Date jiny naraznik, mate jinou delku. S rozvorem se tak snadno nehraje. Pro urceni tridy je samozrejme dulezitejsi vice parametru (moznosti motorizace, vybavy atd.), vcetne te delky, ale kazdy ma svou vahu. Vaha delky je (samo o sobe to zni zajimave ), podle me, mensi nez vaha rozvoru {nebo treba i jinych parametru}.

waqd
12. ledna • 14:27

Asi tak nějak

Jan
12. ledna • 13:03

Myslim, ze by mohla redakce odpovedet, na mnoho opravnenych stiznosti zde ve foru na nepresnost tabulek, co se tyce trid. Okopirovat tabulky od SDA umi kazdy, ale zkontorlovat je a pripadne upravit, to by mela byt vase prace. Nebo alespon do clanku napsat, ze je to tam blbe.

pjanda
12. ledna • 13:37

Jde o zverejneni oficialnich statistik dovozcu, nic jineho, razeni do trid odpovida predstavam automobilek. Muzeme se bavit o tom, zda statistiky ma smysl nejak korigovat, faktem ale je, ze timto zpusobem, tedy se stejnymi specifiky razeni do trid apod., jsou zverejnovany kazdorocne a uz jen kvuli mezirocnimu srovnani by bylo velmi problematicke vyrabet nejakou "AutoRevue verzi". Bylo by to spise jeste mene prehledne nez nyni...

Je sice hezke rici, ze zverejnit statistiky umi kazdy, ale nemyslim si, ze by zrovna v tomto pripade bylo spravne je nejak upravovat. Myslim, ze kazdy ctenar sam je schopen zhodnotit, zda je Skoda Superb stejne dobre vyssi stredni tridou jako Lexus GS. Navic by se v pripade nejakych zmen jiste nasli jini, kteri by opet razeni do trid videli jinak. V tomto pripade tedy respektujme videni automobilek a korigujme si jej kazdy sam, neexistuje zadny absolutne platny predpis toho, co patri do jake tridy, a proto ani my nejsme schopni udelat z teto statistiky nejakou jedinou spravnou a platnou.

V clanku jsem upozornil na specifika razeni vozu mezi osobni a uzitkove, tridy opravdu nechavame na zvazeni kazdeho, jeden spravny pohled neexistuje.

Jan
12. ledna • 14:20

Nesouhlasim s Vami. Statisky lze manipulovat, na tom se asi shodneme. Ale jako si delate parametry, podle kterych testujete auto, tak klidne muzete vyjadrit (nebo ctenari) nazor na specifikaci tridy. Prece vse, co automobilka rekne, nelze brat za bernou minci. Kdyz uz je nemate chut korigovat, tak jsem zminil, ze slo napsat komentar do clanku. Nemam na mysli jen zmineni DPH. A nyni dotaz: opravdu se domnivate, ze O. patri do stredni a Sb. do vyssi stredni?

Radek Ondrášík
12. ledna • 13:27

Netuším na jaké nepřesnosti narážíte, SDA je jediný oficiální zdroj registrací v ČR a tak ověřovat není kde.

- Pokud jde o zatřídění některých vozů, tak toto měnit nelze, to je dané a nejen u SDA. Octavia je zatříděna ve střední třídě nejen u SDA, ale i jinde ve světě, např. i v euroNCAP a dalších. To samé Logan atd.

- v přehledu také nejsou všechny tabulky, které SDA vydává, je to zbytečné a tak jsou zde jen ty nejdůležitější, tedy umístění jednotlivých značek a umístění jednotlivých modelů v daných kategoriích.

Mike
12. ledna • 12:38

Nezpochybňuji výsledky prodejů, gartuluji Škodě k suverénímu vítězství, ale tohle fakt nemá za potřebí. Srovnávat Oktávku s Mondeem, Passatem, A4, Vectrou, 407 ... to už je přece někde mimo mísu. Nižší střední třídu by taky suveréně vyhrála, možná je v tom GOLF, který by se pak dostal "až" na 4 místo - Passat by pak ale vyhrál ve střední.
Špatné rozdělení vozů do tříd (nejen u Oktávky) dává celému vyhodnocení dost nepříjemnou pachuť švindlu a silnému lobismu.

jeronym
12. ledna • 11:56

nevíte prosím kolik se prodalo Fordu Mustang ? nikde to v tabulce nevidím...

JanQ
12. ledna • 11:49

je nekde ke shlidnuti od jakych rozmeru zacinaji jednotlive kategorie?dik

Mirko
12. ledna • 11:21

Blahopřeji Hyundai Tucson k zaslouženému vítězství mezi 4x4. Zejména s tím novým motorem 2.0 CRDi 103 kW to bude bomba na trhu. Sám o tom uvažuji ...
 

Pucmeloud
12. ledna • 11:05

je to smutny videt u takove automobilky jen 14 novych zaregistrovanych aut.....to je upadek do hlubin zapomeni. Bohuzel

zdenek
12. ledna • 10:44

Na prvni strance nejak litaj procenta, od 30.Mini (ma mit 0,06%) dolu je trochu chaos.

Jarda
12. ledna • 10:35

Nemely by byt Seaty Altea a Toledo v kategorii MPV?   Kdyz uz je tam Meriva, C-max apod.

Stanislav
12. ledna • 10:18

BTW co to tam máte páni redaktoři za novinku? Vypadá to jak 1000MB, ale v kombíku, což u mašiny s motorem vzadu trochu nechápu ...

Viktor
13. ledna • 14:46

To byl Volkswagen z konce 60. let, díky kterému ta automobilka málem zkrachovala. Pokud se nepletu, tak tam byl motor boxer, takže ten kombík smysl měl. Moc spolehlivé to nebylo.

Následníkem byl Golf I.

Nick2
12. ledna • 9:53

-je jich u nas prodanych 76
-v malych autech je 56 mini cooperu, 13 mini one.
-ve sportovnich jsou uvedeny 2 mini coopery (v cem se lisi od tech 56? (nemelo by tam byt alespon Mini Cooper S ?) a 1 mini one (co dela ve sportovnich vozech? neni to nahodou mini one convertible?)
-zadne jine jsem jiz nenasel (tj. 72 vs 76)

-uz me to ani nebavi prochazet...pak se jen nastvu...

čučoriedka na chrbáte ťavy
12. ledna • 18:15

aj C2 je aj v mini autach aj v malych

Nick2
12. ledna • 20:42

no vidis, toho jsem si ani nevsiml. opravdu rad bych slysel vysvetleni od SDA, jak to je mozny.. to jsou potom statistiky opravdu na ho*no

cucoriedka atd....
13. ledna • 13:58

kazdy si asi vsimol vlastne auto

blade
12. ledna • 9:37

to myslite doopravdy? na jedne strane namatkou:
Opel Tigra (Twinport - 1.8 Ecotec) - 92kW, Ford Ka (1.6 Duratec) - 70kW; Volkswagen New BEETLE CABRIO (2.0) - 85kW
na druhe strane: Honda S2000 - 177kW; Jaguar XK - 219kW; Mazda RX 8 - 170kW; Nissan 350 Z - 206kW
.. uz tohle je do oci bijici.. a to jsem urcite neobjevil ty "nejlepsi kousky"

waqd
12. ledna • 9:23

Opravte si prosím gramatickou chybku ve větě:
"První místo v kategorii "skokan roku", neboli automobilka, která vykázala největší nárůst registrací, patří rumunská Dacia" - asi tam patří rumunské Dacii... Dík!

Nick2
12. ledna • 9:21

-napr. jaky model Peugeotu 307 je zarazen do Sportovnich aut? (CC to neni, to tam je taky; a naproti tomu Subaru neprodalo zadnou sportovni Imprezu-vsechny jsou v nizsi stredni tride)
-treba Ferrali prodalo 21 aut, ale jen 4 jsou uvedeny ve sportovnich autech

Nick2
12. ledna • 9:23

ted me napadlo, ze to bude mozna 307 s 3 dvermi...hmm....
nicmene 17 Ferrari se nekam stratilo...

Nick2
12. ledna • 9:41

...tak proc tam ale pak neni i Stilo 3D...

Nick2
12. ledna • 9:23

...ztratilo

Gianluca
12. ledna • 9:09

A proč je ve třídě mini a malých dvakrát C2 ? A neměl by Fox být v mini třídě ? Kia Rio je také ve dvou třídách - malá a nižší střední. A pokud je Octavia zahrnuta do střední, měla by tam být i Bora. Volvo 60 je také ve dvou třídách. Noa CLS zase ve dvou. V kategorii sportovní vozy je dvakrát 307 - jednou CC a to druhé je jako co ? Myslel jsem, že je 307 v nižší střední. A 206, KA, Astra, BMW 3 a Mini to samé. XC70 mezi terénními i vyšší střední. A korunu tomu všemu dává třída MPV, kde jsou srovnávána auta jako Idea, Meriva a LT, Truck Master. opravdu jsou si ta auta blízká. V těch MPV mají být MPV a né dodávky a minibusy na bázi LT.

Skyline
12. ledna • 8:53

Octavia je stredni trida, Bora je nizsi stredni. Jetta uz ja ale taky stredni, stejne jako Passat. Skoda, ze se nevyrabi Polo sedan, urcite by tam bylo taky.
 
Na druhou stranu Superb vedle A6 a treba Lexusu GS nemuze nez pobavit. 
 
Celkem by me zajimalo, co tim Skoda (potazmo SDA) sleduje? Zvysuje se snad majitelum Superbu ego, kdyz se svym luxusnim dychavicnym chrochtakem 1.9 TDi/77 kW zaparkuje vedle Lexusu GS s V6 3.0/183 kW a muze si rict "ja mam stejnou tridu"? Nebo majitel Oktavky 1.4, stojici vedle Sonaty 2.4?
 
A co Toledo? Ta obluda je stredni trida? A Alfa Romeo 156? Nevim, k cemu je deleni do trid, kdyz je v tom pak takovy hokej. I kdyz zatim je vetsina aut zarazena tak nejak logicky spravne, je to rok od roku horsi a predevsim koncernove vozy se nam hromadne povysuji. Zajimave.

-LK-
12. ledna • 9:06

Dobrej nápad, Fabia Sedan 1.2HTP je jasná střední třída spolu s Oktávkou!

Skyline
12. ledna • 9:19

Ja bych se nebal rict, ze s 1.9 TDi uz je blizko Superbu a pomalu mu neprijemne slape na paty

Brouk
12. ledna • 17:16

Ja bych rekl, ze zaradit Fabii sedan do vyssi stredni tridy je neomalene a nepravdive. Zcela jiste patri do tridy "luxusni".

-LK-
12. ledna • 8:52

Tak jsem se těšil, že se dozvím, kolik toho prodal Cadillac a dozvěděl jsem se kulový. Přitom bych se vsadil, že prodal více kousků než 2 (Santana), 5 (Rover) nebo 7 (Kapian a Lancia). Bude tedy pravděpodobně v kolonce ostatní. Nedali k dispozici údaje o prodejích nebo proč?

Radek Ondrášík
12. ledna • 11:04

Caddyho se zaregistrovalo loni 12 novych kousku, coz je jen o dva vice, nez kolik se zaregistrovalo Lamborghini

Stanislav
12. ledna • 10:02

Já mám vážnou obavu, že prodej bude rovných 50ks ...

Gianluca
12. ledna • 8:44

Radek Ondrášík
12. ledna • 8:51

No ten podíl bude kapku menší :) Díky za upozornění

JanQ
12. ledna • 7:46

Thalia je maly vuz a Logan nizsi stredni??

Skyline
12. ledna • 8:34

Mozna by stalo za to se nejdriv podivat na rozmery a pak az se divit:
 
Delka/sirka/vyska/rozvor:
Logan: 4247/1740/1525/2630
Thalia: 4150/1639/1417/2472
 
Vidis tam snad jediny rozmer, ve kterem by byla Thalia stejna nebo dokonce vetsi?

Jan
12. ledna • 2:22

Oktavka proste neni stredni trida. Na jejim absolutnim vytezstvi to nic nemeni, ale tak, kde ma byt - nizsi stredni, by s v PR nemohla chlubit tak vysokym podilem na trhu.

andy
12. ledna • 8:36

Tiež som ešte nevidel v strednej triede auto s motorom 1,4i
Taký Mercedes-Benz C-klasse s 1,4i by mohol byť cenový hit

Doporučujeme

Články odjinud