Velký přehled prodejů vozidel v ČR za rok 2005

Prodeje nových automobilů v loňském roce zaznamenaly mírný růst, většina automobilek si uhájila své pozice a jasnou dominantou našeho trhu je i nadále česká automobilka Škoda. Jak si u nás loni vedly jednotlivé automobilky se dočtete v našem velkém přehledu.
Velký přehled prodejů vozidel v ČR za rok 2005
Seznam kapitol
  1. Prodej osobních vozů za rok 2005
  2. Podíl tříd na celkovém prodeji: mini vozy, malé vozy
  3. Nižší střední třída, Střední třída
  4. Vyšší střední, Luxusní vozy, Sportovní vozy
  5. Terénní vozy
  6. Vozy MPV

Loňský rok vykázal nárůst nově registrovaných vozidel na našem trhu o 1,28% na celkových 127 376 osobních vozů. Nejúspěšnější automobilkou zůstává i nadále Škoda Auto, které sice mírně klesly registrace v segmentu osobních automobilů (OA), ale vykázala velký růst v segmentu lehkých užitkových vozů. Druhé místo obsadil francouzský Renault, který vystřídal na druhém místě Peugeot a vykázal enormní nárůst o 44,17 procenta. Třetí místo pak uhájila automobilka Volkswagen jen s mírným růstem prodeje, ale v těsném závěsu se drží korejský Hyundai s dalším markantním meziročním růstem - téměř 40 procent.

První místo v kategorii "skokan roku", neboli automobilka, která vykázala největší nárůst registrací, patří rumunské Dacii, která zvedla prodeje o více než 323 procent na slušných 2 584 vozidel. Na druhém místě se pak umístil Ssangyong s nárůstem 222% a třetí místo pak obsadila automobilka Lexus s nárůstem 129 %. Pokud jde o největší nárůst registrací s ohledem na počet kusů, pak dosáhl Renault nárůstu o 2 795 nových vozů, následovaný Dacii a Hyundaiem.

Největší propad pak zaznamenala automobilka Saab, které klesly registrace o více než 70%. Druhý nejhorší výsledek zaznamenala automobilka Rover s poklesem o 44,44%, což je ale způsobeno zejména ukončením výroby této automobilky, třetí místo obsadila automobilka Volvo s poklesem o více než 33%. Pokud jde o největší pokles registrací s ohledem na počet kusů, tak největší ztrátu vykázala automobilka Škoda, které ubylo 3 590 nových registrací, druhé místo pak obsadil Opel, následovaný Peugeotem.

Poznámka: Přehled registrací osobních vozidel nevypovídá dokonale o tom, kolik osobních aut su nás loni jednotlivé automobilky opravdu prodaly. Spousta klasických "osobáků", zejména kombíků, je homologána jako nákladní vozy kategorie N1, které se však od "opravdových" osobních vozů liší jen formalitami. I proto např. Škoda nebo Ford považují loňský rok za úspěšný - prodeje ani tak neklesly, jako se spíše formálně přesunuly do jiného segmentu.

Přehled registrací nových osobních automobilů v ČR za rok 2005

 

Automobilka

Registrovaných ks.

Podíl na trhu

Diference k roku 2004

 

 

 

 

ks

podíl k roku 2004

1.

Škoda

56 743

44,55%

-3 590

-5,95%

2.

Renault

9 123

7,16%

2 795

44,17%

3.

Volkswagen

6 926

5,44%

312

4,72%

4.

Hyundai

6 378

5,01%

1 816

39,81%

5.

Ford

5 763

4,52%

-463

-7,46%

6.

Peugeot

5 661

4,44%

-989

-14,87%

7.

Citroen

3 972

3,12%

394

11,01%

8.

Toyota

3 728

2,93%

-101

-2,67%

9.

Opel

3 500

2,75%

-1098

-23,88%

10.

Fiat

2 822

2,22%

-103

-3,52%

11.

Dacia

2 584

2,03%

1 974

323,61%

12.

Chevrolet

2 354

1,85%

-194

-7,61%

13.

Seat

2 236

1,76%

-598

-21,20%

14.

Kia

2 051

1,61%

844

69,93%

15.

Audi

1 905

1,50%

258

15,66%

16.

Suzuki

1 722

1,35%

863

100,47%

17.

Honda

1 571

1,23%

-31

-1,94%

18.

Mazda

1 559

1,22%

-672

-30,12%

19.

Nissan

1 398

1,10%

-512

-26,81%

20.

Mercedes-Benz

1 307

1,03%

97

8,02%

21.

BMW

1 254

0,98%

346

38,11%

22.

Mitsubishi

573

0,45%

148

34,82%

23.

Volvo

513

0,40%

-259

-33,55%

24.

Subaru

373

0,29%

107

40,23%

25.

Alfa Romeo

341

0,27%

182

114,47%

26.

Lada

169

0,13%

-30

-15,80%

27.

Smart

136

0,11%

-37

-21,39%

28.

Chrysler

134

0,11%

39

41,05%

29.

Land Rover

88

0,07%

28

46,67%

30.

Mini

76

6,00%

-3

-3,80%

31.

Lexus

62

5,00%

35

129,63%

32.

Jeep

61

5,00%

3

5,17%

33.

Porsche

56

4,00%

26

86,67%

34.

Jaguar

47

0,04%

-3

-6%

35.

Ssangyong

29

0,02%

20

222,22%

36.

Ferrari

21

0,02%

9

75%

37.

Saab

14

0,01%

-33

-70,21%

38.

Maserati

9

1,00%

-9

-50%

39.

Lancia

7

0,01%

2

40%

40.

Kaipan

7

0,01%

1

16,67%

41.

Rover

5

0,00%

-4

-44,44%

42.

Santana

2

0,00%

2

-

 

Ostatní

93

0,07%

38

69,09%

 

Celkem

127 376

100%

1 608

1,28%


Zdroj: SDA

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Prodej osobních vozů za rok 2005
  2. Podíl tříd na celkovém prodeji: mini vozy, malé vozy
  3. Nižší střední třída, Střední třída
  4. Vyšší střední, Luxusní vozy, Sportovní vozy
  5. Terénní vozy
  6. Vozy MPV
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků