Velký návrat značky De Tomaso? Nová Pantera je jen předražené Lamborghini

Zprávy o pomyslném nástupci legendárního modelu Pantera zaniklé automobilky De Tomaso se objevily již dříve. Od prvních ilustrací se však nyní projekt dostává k testování prvního prototypu.

Italský supersport s americkou technikou. Takto si většina nadšenců do aut pamatuje De Tomaso Pantera. I když mnozí o stvoření moderní reinterpretace modelu ze 70. let pochybovali, malá italská karosárna ARES Design nezůstala u náčrtků a svou poctu staré Panteře již testuje na silnicích.

ARES Design se v současné době zabývá zakázkovou úpravou vozů, ale také výrobou vlastních konceptů. Nová Pantera se pak bude vyrábět rovněž v Modeně, původním domově značky De Tomaso. Slavné jméno vůz ovšem neobdrží, označován bude jako ARES Design Panther.

De Tomaso v ruinách. Takto smutně skončila kdysi slavná italská značka

De Tomaso v ruinách. Takto smutně skončila kdysi slavná italská značka

Dřívější ilustrace napověděly (v galerii), že model bude pochopitelně inspirován minulostí a dostane řadu specifických prvků originální Pantery. Maskovaný prototyp tak dokonce potvrzuje, že na autě zřejmě opravdu zůstanou klasické vyklápěcí světlomety.

Jak už víme, Panther nebude využívat svou vlastní unikátní techniku. Stručně řečeno tak vlastně půjde o „převlečené Lamborghini Huracán“, jelikož právě na tomto základu bude vůz postaven, a to včetně atmosférického desetiválce. Objem motoru však naroste z 5,2 litru na 5,6 litru a výkon se bude pohybovat okolo 478 kW (650 koní).

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Zde tedy ARES Design minulost již tolik nectí. Kouzlem starého modelu ze 70. let bylo právě spojení italského designu a americké techniky. Tehdejší vozy totiž používaly osmiválce Ford. Mezi lety 1971 a 1993 nakonec vzniklo nějakých 7260 kusů exotického supersportu.

Produkce novinky bude omezena na 21 kusů a rezervační kniha pro letošní rok je dle společnosti už zaplněna. První exempláře opustí karosárnu v říjnu. Cenovka za moderní Panteru přitom nebude zrovna malá, v přepočtu 13,1 milionu korun. Jen pro srovnání, standardní Lamborghini Huracán LP 610-4 vyjde na přibližně 6 milionů korun.

Minitest BMW X3 M40d: Opravdu těžká volba!

BMW X3 M40d (minitest)

M40d sice není nejvýkonnější, ale zato nejdražší verzí modelu X3. Srdce by sáhlo po benzinovém šestiválci M40i, dříve nebo později se vám však do rozhodování začne plést mozek.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC: Když vám auto vybírá peněženka

Mitsubishi Space Star 1.2 MIVEC

Kategorie aut, která se dají koupit do tří set tisíc korun, se pomalu ale jistě zužuje. Kvůli novým povinným bezpečnostním systémům navíc můžeme očekávat zdražení napříc celým segmentem. Mitsubishi Space Star se však ještě drží v přijatelných mezích.

21.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

19.  4.  2019 | Jan Mička | 72 příspěvků