Velký návrat značky De Tomaso? Nová Pantera je jen předražené Lamborghini

Zprávy o pomyslném nástupci legendárního modelu Pantera zaniklé automobilky De Tomaso se objevily již dříve. Od prvních ilustrací se však nyní projekt dostává k testování prvního prototypu.

Italský supersport s americkou technikou. Takto si většina nadšenců do aut pamatuje De Tomaso Pantera. I když mnozí o stvoření moderní reinterpretace modelu ze 70. let pochybovali, malá italská karosárna ARES Design nezůstala u náčrtků a svou poctu staré Panteře již testuje na silnicích.

ARES Design se v současné době zabývá zakázkovou úpravou vozů, ale také výrobou vlastních konceptů. Nová Pantera se pak bude vyrábět rovněž v Modeně, původním domově značky De Tomaso. Slavné jméno vůz ovšem neobdrží, označován bude jako ARES Design Panther.

De Tomaso v ruinách. Takto smutně skončila kdysi slavná italská značka

De Tomaso v ruinách. Takto smutně skončila kdysi slavná italská značka

Dřívější ilustrace napověděly (v galerii), že model bude pochopitelně inspirován minulostí a dostane řadu specifických prvků originální Pantery. Maskovaný prototyp tak dokonce potvrzuje, že na autě zřejmě opravdu zůstanou klasické vyklápěcí světlomety.

Jak už víme, Panther nebude využívat svou vlastní unikátní techniku. Stručně řečeno tak vlastně půjde o „převlečené Lamborghini Huracán“, jelikož právě na tomto základu bude vůz postaven, a to včetně atmosférického desetiválce. Objem motoru však naroste z 5,2 litru na 5,6 litru a výkon se bude pohybovat okolo 478 kW (650 koní).

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Zde tedy ARES Design minulost již tolik nectí. Kouzlem starého modelu ze 70. let bylo právě spojení italského designu a americké techniky. Tehdejší vozy totiž používaly osmiválce Ford. Mezi lety 1971 a 1993 nakonec vzniklo nějakých 7260 kusů exotického supersportu.

Produkce novinky bude omezena na 21 kusů a rezervační kniha pro letošní rok je dle společnosti už zaplněna. První exempláře opustí karosárnu v říjnu. Cenovka za moderní Panteru přitom nebude zrovna malá, v přepočtu 13,1 milionu korun. Jen pro srovnání, standardní Lamborghini Huracán LP 610-4 vyjde na přibližně 6 milionů korun.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků