Velký návrat značky De Tomaso? Nová Pantera je jen předražené Lamborghini

Zprávy o pomyslném nástupci legendárního modelu Pantera zaniklé automobilky De Tomaso se objevily již dříve. Od prvních ilustrací se však nyní projekt dostává k testování prvního prototypu.

Italský supersport s americkou technikou. Takto si většina nadšenců do aut pamatuje De Tomaso Pantera. I když mnozí o stvoření moderní reinterpretace modelu ze 70. let pochybovali, malá italská karosárna ARES Design nezůstala u náčrtků a svou poctu staré Panteře již testuje na silnicích.

ARES Design se v současné době zabývá zakázkovou úpravou vozů, ale také výrobou vlastních konceptů. Nová Pantera se pak bude vyrábět rovněž v Modeně, původním domově značky De Tomaso. Slavné jméno vůz ovšem neobdrží, označován bude jako ARES Design Panther.

De Tomaso v ruinách. Takto smutně skončila kdysi slavná italská značka

De Tomaso v ruinách. Takto smutně skončila kdysi slavná italská značka

Dřívější ilustrace napověděly (v galerii), že model bude pochopitelně inspirován minulostí a dostane řadu specifických prvků originální Pantery. Maskovaný prototyp tak dokonce potvrzuje, že na autě zřejmě opravdu zůstanou klasické vyklápěcí světlomety.

Jak už víme, Panther nebude využívat svou vlastní unikátní techniku. Stručně řečeno tak vlastně půjde o „převlečené Lamborghini Huracán“, jelikož právě na tomto základu bude vůz postaven, a to včetně atmosférického desetiválce. Objem motoru však naroste z 5,2 litru na 5,6 litru a výkon se bude pohybovat okolo 478 kW (650 koní).

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Ford otevírá knihu pro další zájemce o supersport GT. Vznikne ještě 500 kusů

Zde tedy ARES Design minulost již tolik nectí. Kouzlem starého modelu ze 70. let bylo právě spojení italského designu a americké techniky. Tehdejší vozy totiž používaly osmiválce Ford. Mezi lety 1971 a 1993 nakonec vzniklo nějakých 7260 kusů exotického supersportu.

Produkce novinky bude omezena na 21 kusů a rezervační kniha pro letošní rok je dle společnosti už zaplněna. První exempláře opustí karosárnu v říjnu. Cenovka za moderní Panteru přitom nebude zrovna malá, v přepočtu 13,1 milionu korun. Jen pro srovnání, standardní Lamborghini Huracán LP 610-4 vyjde na přibližně 6 milionů korun.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 137 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků