Velký mýtus: abych neztratil záruku, musím do značkového servisu

Většina majitelů či provozovatelů nových aut se stále mylně domnívá, že pro udržení zákonné záruky musí jezdit výhradně do autorizovaného servisu. Už nějakou dobu ale platí tzv. Bloková výjimka, která dává řidičům mnohem větší volnost ve výběru servisu.
Velký mýtus: abych neztratil záruku,  musím do značkového servisu

Bloková výjimka je legislativní úprava Evropské komise, která měla za úkol zvýšit konkurenci v oblasti prodeje a servisu motorových vozidel. „Její označení je však poněkud zavádějící, spíš totiž evokuje nějaký zákaz či blokaci,“ říká Tomáš Kabrhel, manažer servisních koncepcí Elit. Ve skutečnosti je to přesně naopak, protože něco povoluje. Většina lidí si Blokovou výjimku spojuje s tím, že prodejce nových aut může pod jednou střechou nabízet vozy hned několika značek. „Bloková výjimka však přinesla velmi důležitou změnu i do oblasti servisu aut a záruk, ze které opět profituje koncový zákazník,“ vysvětluje Tomáš Kabrhel.

„Nová“ Bloková výjimka pro servis

Důležitým datem se stal 1. červen 2010, kdy vešla v platnost nová směrnice týkající se výhradně servisu a oprav motorových vozidel plus obchodu s náhradními díly. „Toto nové nařízení totiž výrazně zjednodušilo přístup nezávislých autoservisů k originálním náhradním dílům, diagnostickým zařízením a nástrojům pro opravy automobilů,“ říká Tomáš Kabrhel. Díky tomu mohou i neautorizované servisy provádět servisní prohlídky předepsané výrobcem vozidla, které jsou nezbytné pro splnění záruk.

O záruku nepřijdete

Jednoduše řečeno s novým autem nemusíte jezdit na pravidelné prohlídky do autorizovaného servisu. „I neznačkový servis totiž dnes může tuto službu zajišťovat, musí ale plnit tři základní podmínky: používat originální náhradní díly, postupovat podle postupů předepsaných výrobcem vozu a prohlídku zapsat do servisní knížky,“ vypočítává Tomáš Kabrhel.

Tyto podmínky splňuje více než osm desítek vybraných servisů zařazených do služby Elit Car Fleet Service, která se postará o údržbu malých i velkých fleetů se stovkami aut. Stejně tak tyto podmínky zajistí dalších téměř 400 servisů Partner Elit, který toto umožňuje i menším zákazníkům. „Pokud některý výrobce automobilů podmiňuje zákonnou (dvouletou) či prodlouženou garanci tím, že majitel musí jezdit na pravidelné servisní prohlídky pouze do autorizované sítě, porušuje tím pravidla hospodářské soutěže,“ upozorňuje na stále ještě málo známou skutečnost Tomáš Kabrhel, manažer servisních koncepcí Elit.  

Všechny značky pod jednou střechou

Velkou výhodou služby Elit Car Fleet Service je to, že tyto servisy dokáží provádět pravidelný servis i opravy všech běžných osobních automobilů prodávaných na našem trhu, což pro firmy s flotilou složenou z více značek znamená výrazné usnadnění logistiky, administrativy i financí. „Se všemi služebními vozy mohou jezdit na jedno místo, což firmám ušetří čas i peníze,“ vysvětluje Tomáš Kabrhel.  

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků