Velký mýtus: abych neztratil záruku, musím do značkového servisu

Většina majitelů či provozovatelů nových aut se stále mylně domnívá, že pro udržení zákonné záruky musí jezdit výhradně do autorizovaného servisu. Už nějakou dobu ale platí tzv. Bloková výjimka, která dává řidičům mnohem větší volnost ve výběru servisu.
Velký mýtus: abych neztratil záruku,  musím do značkového servisu

Bloková výjimka je legislativní úprava Evropské komise, která měla za úkol zvýšit konkurenci v oblasti prodeje a servisu motorových vozidel. „Její označení je však poněkud zavádějící, spíš totiž evokuje nějaký zákaz či blokaci,“ říká Tomáš Kabrhel, manažer servisních koncepcí Elit. Ve skutečnosti je to přesně naopak, protože něco povoluje. Většina lidí si Blokovou výjimku spojuje s tím, že prodejce nových aut může pod jednou střechou nabízet vozy hned několika značek. „Bloková výjimka však přinesla velmi důležitou změnu i do oblasti servisu aut a záruk, ze které opět profituje koncový zákazník,“ vysvětluje Tomáš Kabrhel.

„Nová“ Bloková výjimka pro servis

Důležitým datem se stal 1. červen 2010, kdy vešla v platnost nová směrnice týkající se výhradně servisu a oprav motorových vozidel plus obchodu s náhradními díly. „Toto nové nařízení totiž výrazně zjednodušilo přístup nezávislých autoservisů k originálním náhradním dílům, diagnostickým zařízením a nástrojům pro opravy automobilů,“ říká Tomáš Kabrhel. Díky tomu mohou i neautorizované servisy provádět servisní prohlídky předepsané výrobcem vozidla, které jsou nezbytné pro splnění záruk.

O záruku nepřijdete

Jednoduše řečeno s novým autem nemusíte jezdit na pravidelné prohlídky do autorizovaného servisu. „I neznačkový servis totiž dnes může tuto službu zajišťovat, musí ale plnit tři základní podmínky: používat originální náhradní díly, postupovat podle postupů předepsaných výrobcem vozu a prohlídku zapsat do servisní knížky,“ vypočítává Tomáš Kabrhel.

Tyto podmínky splňuje více než osm desítek vybraných servisů zařazených do služby Elit Car Fleet Service, která se postará o údržbu malých i velkých fleetů se stovkami aut. Stejně tak tyto podmínky zajistí dalších téměř 400 servisů Partner Elit, který toto umožňuje i menším zákazníkům. „Pokud některý výrobce automobilů podmiňuje zákonnou (dvouletou) či prodlouženou garanci tím, že majitel musí jezdit na pravidelné servisní prohlídky pouze do autorizované sítě, porušuje tím pravidla hospodářské soutěže,“ upozorňuje na stále ještě málo známou skutečnost Tomáš Kabrhel, manažer servisních koncepcí Elit.  

Všechny značky pod jednou střechou

Velkou výhodou služby Elit Car Fleet Service je to, že tyto servisy dokáží provádět pravidelný servis i opravy všech běžných osobních automobilů prodávaných na našem trhu, což pro firmy s flotilou složenou z více značek znamená výrazné usnadnění logistiky, administrativy i financí. „Se všemi služebními vozy mohou jezdit na jedno místo, což firmám ušetří čas i peníze,“ vysvětluje Tomáš Kabrhel.  

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků