Velký a luxusní Mercedes GL: převálcuje Audi Q7?

Nové velké SUV automobilky Mercedes nepřichází s takovou tajemnou okázalosti, jako přišlo nedávno Audi Q7. Přesto je to právě nový Mercedes, který se proti novému Q7 na trhu postaví nejostřeji bude s ním soupeřit o zákazníky. Jaký je tedy nový model Mercedesu?
Velký a luxusní Mercedes GL: převálcuje Audi Q7?

Zda čekal Mercedes s uvedením svého nového modelu GL až na to, co předvede Audi s modelem Q7, můžeme pouze spekulovat. Ať tak či onak, Mercedes GL se zařadí do skupiny velkých SUV vozů, které nabídnou pohodlí, prostor, velký zavazadelník a luxus. To vše v jednom balíčku. Jedinou neznámou je tak prozatím cena, protože i ta často rozhoduje, zda si zákazník zvolí ten či onen model. GL se představí veřejnosti na autosalonu v Detroitu a hned poté příjde na americký trh. Zákazníci v Evropě si budou muset počkat do září příštího roku.

Mercedes GL měří na délku 5 088 mm, na šířku 1 920 mm, na výšku 1 840 mm a rozvor bude mít skvělých 3 080 mm. Základní objem zavazadelníku je v 5 místné verzi 1 240 litrů, ovšem sklopením zadních sedaček získáte až 2 300 litrů.

Samozřejmostí jsou všechny dnešní elektronické vymoženost,i a tak se i u tohoto modelu setkáte s bezpečnostním systémem PRE-SAFE, nastavitelný systém ABS s BAS, ESP a další. K elektronice je třeba připočítat i další prvky techniky: vzduchový podvozek Airmatic, který dokáže měnit světlou výšku o 300 mm, adaptivní posilovač řízení, náhon na všechna kola 4Matic, adaptivní tlumiče ADS, systém bezpečného sjíždění kopců,automatickou sedmistupňovou převodovku 7G-Tronic. Evropská verze dostane navíc redukční převodovku s uzávěrkou zadního diferenciálu.

V počátku dostane model GL dva benzínové motory. Verze GL450 bude mít nový osmiválec o objemu 4,6 litru s výkonem (340 k) a verze GL500 pak osmiválec o objemu 5,5 litru o výkonu (388 k). Naftu bude zastupovat verze 320 CDI, což je šestiválec o výkonu (244 k) a verze 420 CDI pak bude skrývat osmiválec s výkonem (306 k) a točivým momentem 700 Nm.

 

  

  

  
MB GL v plné kráse.

Povšminěte si "rajcovního" využití vozu na posledním obrázku - špinavé horské kolo bude ve světle čalouněném interiéru jako doma...

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků