Velký a luxusní Mercedes GL: převálcuje Audi Q7?

Nové velké SUV automobilky Mercedes nepřichází s takovou tajemnou okázalosti, jako přišlo nedávno Audi Q7. Přesto je to právě nový Mercedes, který se proti novému Q7 na trhu postaví nejostřeji bude s ním soupeřit o zákazníky. Jaký je tedy nový model Mercedesu?
Velký a luxusní Mercedes GL: převálcuje Audi Q7?

Zda čekal Mercedes s uvedením svého nového modelu GL až na to, co předvede Audi s modelem Q7, můžeme pouze spekulovat. Ať tak či onak, Mercedes GL se zařadí do skupiny velkých SUV vozů, které nabídnou pohodlí, prostor, velký zavazadelník a luxus. To vše v jednom balíčku. Jedinou neznámou je tak prozatím cena, protože i ta často rozhoduje, zda si zákazník zvolí ten či onen model. GL se představí veřejnosti na autosalonu v Detroitu a hned poté příjde na americký trh. Zákazníci v Evropě si budou muset počkat do září příštího roku.

Mercedes GL měří na délku 5 088 mm, na šířku 1 920 mm, na výšku 1 840 mm a rozvor bude mít skvělých 3 080 mm. Základní objem zavazadelníku je v 5 místné verzi 1 240 litrů, ovšem sklopením zadních sedaček získáte až 2 300 litrů.

Samozřejmostí jsou všechny dnešní elektronické vymoženost,i a tak se i u tohoto modelu setkáte s bezpečnostním systémem PRE-SAFE, nastavitelný systém ABS s BAS, ESP a další. K elektronice je třeba připočítat i další prvky techniky: vzduchový podvozek Airmatic, který dokáže měnit světlou výšku o 300 mm, adaptivní posilovač řízení, náhon na všechna kola 4Matic, adaptivní tlumiče ADS, systém bezpečného sjíždění kopců,automatickou sedmistupňovou převodovku 7G-Tronic. Evropská verze dostane navíc redukční převodovku s uzávěrkou zadního diferenciálu.

V počátku dostane model GL dva benzínové motory. Verze GL450 bude mít nový osmiválec o objemu 4,6 litru s výkonem (340 k) a verze GL500 pak osmiválec o objemu 5,5 litru o výkonu (388 k). Naftu bude zastupovat verze 320 CDI, což je šestiválec o výkonu (244 k) a verze 420 CDI pak bude skrývat osmiválec s výkonem (306 k) a točivým momentem 700 Nm.

 

  

  

  
MB GL v plné kráse.

Povšminěte si "rajcovního" využití vozu na posledním obrázku - špinavé horské kolo bude ve světle čalouněném interiéru jako doma...

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

včera | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků