Velkou cenu Monaka Formule 1 vyhrál Schumacher na Ferrari

Michael Schumacher na ferrari dnes vyhrál Velkou cenu Monaka Formule 1. Druhý skončil jeho stájový kolega Brazilec Rubens...
Velkou cenu Monaka Formule 1 vyhrál Schumacher na Ferrari
Michael Schumacher na ferrari dnes vyhrál Velkou cenu Monaka formule 1. Druhý skončil jeho stájový kolega Brazilec Rubens Barrichello a za ním dojel Ir Eddie Irvine, který dostal stáj Jaguar poprvé v historii na stupně vítězů. Největší Schumacherův rival v letošní sezóně, Brit David Coulthard na Mclarenu, skončil pátý.

Schumacher, jenž na městském okruhu v Monte Carlu vyhrál už po páté, zvýšil svůj náskok v průběžném pořadí mistrovství světa před druhým Coulthardem na 12 bodů. Celkem si Schumacher připsal už 48. vítězství v kariéře a na historický rekord Francouze Alaina Prosta ztrácí jen tři tituly. Primát v Monaku stále drží legendární Ayrton Senna, jenž zde triumfoval šestkrát.

Stáj Ferrari získala při Velké ceně Monaka první dvě místa podruhé v historii. Poprvé se to podařilo v roce 1999, kdy za vítězným Schumacherem dojel dnes bronzový Irvine.

"Vyhrát v Monte Carlu je vždy nádherné. Miluji zdejší trať," svěřil se Schumacher poté, co převzal z rukou knížete Rainiera pohár pro vítěze. "Vloni jsem byl také blízko výhře, ale vyřadily mě technické problémy. Samozřejmě mi to leželo v hlavě a doufal jsem, že mi letos technika neudělá škrt přes rozpočet," přiznal.

Velký díl smůly si vybral McLaren. Coulthard, který si v kvalifikaci vyjel pole position, zůstal při startu do zahřívacího kola stát a do závodu musel odstartovat z posledního místa. Do stejné situace se Coulthard dostal už při Velké ceně Španělska, v minulém závodě v Rakousku zůstal na startu stát jeho týmový kolega Mika Häkkinen.

Dvojnásobnému mistrovi světa z Finska se sice dnes start vydařil; za suverénně vedoucím Schumacherem zajel několikrát nejlepší čas kola a dlouho se držel na druhém místě, technické problémy ho ale v 18. kole donutily odstoupit. "Auto silně táhlo doprava. Bylo by riskantní pokračovat," vysvětlil Häkkinen, jenž letos získal pouhé čtyři body.

Coulthard mezitím vyrazil na stíhací jízdu stejně jako ve Španělsku. V první polovině závodu ho za sebou držel takticky jedoucí Brazilec Enrique Bernoldi, Coulthard se před něho dostal až poté, co jezdec stáje Arrows zajel do boxů.

Britský pilot se postupně propracovával dopředu, zatímco ostatní jezdci končili po haváriích. Hned v prvním kole narazil do svodidel Němec Nick Heidfeld, o dvě kola později havaroval Juan Pablo Montoya. Po polovině závodu shořel motor Heinzi- Haraldu Frentzenovi, do cíle nedojel ani mladší z bratrů Schumacherových Ralf.

Coulthard, jenž vsadil na jedinou zastávku v boxech, se postupně propracoval na šesté místo. V závěru ještě musel nečekaně k mechanikům Jean Alesi a Brit se tak posunul na konečné páté místo. Stal se tak jediným pilotem, který letos dokázal bodovat v každém závodě.

K selhání na startu se Coulthard nechtěl blíže vyjadřovat. "Byly to technické problémy, které vysvětlí vedení týmu. Stručně řečeno motor zhasl," řekl. Boj o titul nevzdává. "Budu dělat, co je v mých silách, stejně jako dnes. Zbytek už je v rukou závodnických bohů," dodal Coulthard.

Příští závod se jede 10. června v Montrealu. -čtk/red

Výsledky:

1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 1:47:22,561 hod.,
2. Barrichello (Braz./Ferrari) -0,431,
3. Irvine (Brit./Jaguar) - 30,698,
4. Villeneuve (Kan./BAR) -32,454,
5. Coulthard (Brit./McLaren), 6. Alesi (Fr./Prost),
7. Button (Brit./Benetton), 8. Verstappen (Niz./Arrows) všichni -1 kolo,
9. Bernoldi (Braz./Arrows) -2 kola,
10. Räikkönen (Fin./Sauber) -5 kol.

Průběžné pořadí MS (po 7 ze 17 závodů):

1. M. Schumacher 52 bodů,
2. Coulthard 40,
3. Barrichello 24,
4. R. Schumacher (Něm./Williams) 12,
5. Heidfeld (Něm./Sauber) 8,
6. Trulli (It./Jordan) a Villeneuve oba 7,
8. Montoya (Kol./Williams), Frentzen (Něm./Jordan) oba 6,
10. Panis (Fr./BAR) 5.

Pohár konstruktérů:

1. Ferrari 76 bodů,
2. McLaren-Mercedes 44,
3. Williams-BMW 18,
4. Jordan-Honda 13,
5. Sauber-Petronas 12,
6. BAR-Honda 12.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků