Velkoprostorový Peugeot 807 přichází na trh

Následník nenápadného modelu 806 navazuje na tradici spolupráce koncernu PSA s italskými výrobci Fiat a Lancia. Peugeot 807 kráčí v úspěšném designérském stylu modelu 307, z několika pohonných jednotek vynikají zejména turbodiesely HDI.
Velkoprostorový Peugeot 807 přichází na trh

Z dálky je Peugeot 807 k nerozeznání od téměř identického modelu C8 firmy Citroën a také italských MPV střední třídy automobilek Fiat a Lancia. Svou osobitost vyjadřuje "807" především čelní maskou, která je naopak originální a charakteristická pro vozy Peugeot počátku 21. století. Dovozce vozu, firma Peugeot Česká republika, se netají přáním dostat model 807 do úzké špičky tří nejprodávanějších vozidel svého segmentu.

Peugeot 807 kombinuje vlastnosti reprezentativního automobilu s praktickým rodinným vozem. K této zdánlivě protichůdné kombinaci má mnoho předpokladů díky značné variabilitě interiéru. Tři řady sedadel s celkovým počtem osmi míst vytvářejí z 807 malý autobus. Ve třetí řadě lze volit mezi trojmístnou lavicí, nebo dvojicí samostatných křesílek. V tomto případě získáme sedmimístný model. Pokud dáme přednost spíše nákladu než cestujícím, zadní řadu poměrně jednoduše "zrušíme" a dostaneme klasických pět míst a k tomu velkorysý zavazadlový prostor.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Peugeot 807 je na první pohled typickým rodinným vozem, kombinuje
však i vlastnosti reprezentativního automobilu.

Jelikož můžeme vyjmout i křesílka druhé řady, umožní nám to vytvořit z 807 docela praktický náklaďáček. Vůz délky 4,73 m a výšky 1,75 m tak dokáže svůj zavazadlový prostor postupně "nafukovat" ze základního objemu 340 l na vynikajících 3300 litrů. Praktičnost vozidla umocňují oboje zadní posuvné dveře. Sedadla můžeme na kolejničkách posunovat, úplně vyjímat, nebo otáčet, a interiér tak tvořit podle potřeby. Ten nejluxusnější u verze Peugeot 807 Pullman tvoří šest křesílek ve třech řadách, která nemají daleko k sezení v letecké "business class".

Vybírá se ze tří zážehových a dvou vznětových motorů typu HDI. Základ tvoří benzínový agregát objemu 2.0 l o výkonu 100 kW/136 k a 807 s ním umí jet rychlostí až 185 km/h. Silnější jsou motory 2.2 l (116 kW/158 k) a šestiválec 3.0 l (150 kW/204 k), který doplňuje automatická převodovka. Chloubou vozů Peugeot jsou však dieselové motory HDI s technikou vstřikování common-rail a sametově tichým chodem doprovázeným skvělým točivým momentem a tedy znamenitou silou zátahu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Vlevo standardní výbava, vpravo vrcholná verze Pullman, která nemá
daleko do luxusní letecké třídy "business class".

Relativně slabší dvoulitr HDI (79 kW/109 k) se osvědčuje v řadě jiných modelů značky a u 807 stačí na rychlostní maximum 174 km/h. Kombinovaná spotřeba nafty se zdá na tak velký vůz až neuvěřitelně nízká. Hodnota 7,2 l na 100 km jízdy je přitom o pouhé dvě desetinky litru vyšší než obdobný parametr u silnějšího 2.2 HDI (94 kW/128 k), který dosahuje maximální rychlosti 182 km/h.

Základní model dostane do výbavy šestici airbagů včetně hlavové ochrany pro všechny tři řady sedadel. Cena Peugeotu 807 s benzínovým motorem 2.0 l je 859 000 Kč. Mnoho zákazníků jistě zláká verze 2.0 HDI za 919 000 Kč. Vrchol nabídky tvoří 807 motorizovaná třílitrovým šestiválcem za 1 119 000 Kč. Vyšší stupeň výbavy se tradičně nazývá „Pack“ a zahrnuje například systémy ESP + ASR, automatickou klimatizaci i bohatý elektrický paket.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Variabilita interiéru je příkladná: sedadla můžeme na kolejničkách
posouvat, otáčet či zcela vyjímat.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků