WRC oficiálně přechází na hybridy. Lidé si prý stěžovali na hluk motorů

Hybridní pohon už brzy dorazí také do WRC. Teď to sice vypadá zvláštně, výhody se ale nakonec najdou.

Svět se mění, auta se mění a přirozeně se tak musí měnit i automobilový sport. V poslední době jej postihl nejdřív downsizing, nyní už i elektřina. V roce 2022 bude totiž i ve vrcholné soutěži automobilového rallye WRC nutné nasadit podpůrné hybridní systémy.

Škoda Kodiaq RS vs. mistr světa v rallye: Zklamání, nebo nadšení?

Škoda Kodiaq RS vs. mistr světa v rallye: Zklamání, nebo nadšení?

Automobilová federace FIA to oznámila na pátečním zasedání. Zpočátku budou všichni využívat stejné systémy, aby fungovala co největší vyrovnanost. Po roce 2024 by pak měla nastat větší svoboda.

Hybridní pohon musí být natolik silný, aby zvládl odjet rychlostní zkoušku v zalidněných oblastech čistě na elektřinu. Lidé si totiž neustále stěžovali na hluk. Ostatní zkoušky pak mohou být se spalováky. Nemusíte se ale obávat, že by závody rallye něco ztratily na rychlosti. Ba naopak, pokud se bude hybridní pohon využívat chytře, budou ještě mnohem rychlejší.

Škoda Fabia edition R5 má českou cenu! Je vyšší, než jsme předpokládali

Škoda Fabia edition R5 má českou cenu! Je vyšší, než jsme předpokládali

Týmy budou moct začít s elektrickou konverzí již v roce 2021. Monte Carlo tak bude ještě pořád chrám burácení, bude se ale někdo chodit dívat na trať do Buenos Aires? Co přesně se bude pod kapotou nových WRC skrývat, se zřejmě již brzy dozvíme. Nejspíš to ale bude něco ve stylu formule 1 a jejich systému KERS.

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

dnes | Petr Schnagl | 25 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků