WRC oficiálně přechází na hybridy. Lidé si prý stěžovali na hluk motorů

Hybridní pohon už brzy dorazí také do WRC. Teď to sice vypadá zvláštně, výhody se ale nakonec najdou.

Svět se mění, auta se mění a přirozeně se tak musí měnit i automobilový sport. V poslední době jej postihl nejdřív downsizing, nyní už i elektřina. V roce 2022 bude totiž i ve vrcholné soutěži automobilového rallye WRC nutné nasadit podpůrné hybridní systémy.

Škoda Kodiaq RS vs. mistr světa v rallye: Zklamání, nebo nadšení?

Škoda Kodiaq RS vs. mistr světa v rallye: Zklamání, nebo nadšení?

Automobilová federace FIA to oznámila na pátečním zasedání. Zpočátku budou všichni využívat stejné systémy, aby fungovala co největší vyrovnanost. Po roce 2024 by pak měla nastat větší svoboda.

Hybridní pohon musí být natolik silný, aby zvládl odjet rychlostní zkoušku v zalidněných oblastech čistě na elektřinu. Lidé si totiž neustále stěžovali na hluk. Ostatní zkoušky pak mohou být se spalováky. Nemusíte se ale obávat, že by závody rallye něco ztratily na rychlosti. Ba naopak, pokud se bude hybridní pohon využívat chytře, budou ještě mnohem rychlejší.

Škoda Fabia edition R5 má českou cenu! Je vyšší, než jsme předpokládali

Škoda Fabia edition R5 má českou cenu! Je vyšší, než jsme předpokládali

Týmy budou moct začít s elektrickou konverzí již v roce 2021. Monte Carlo tak bude ještě pořád chrám burácení, bude se ale někdo chodit dívat na trať do Buenos Aires? Co přesně se bude pod kapotou nových WRC skrývat, se zřejmě již brzy dozvíme. Nejspíš to ale bude něco ve stylu formule 1 a jejich systému KERS.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků