WRC oficiálně přechází na hybridy. Lidé si prý stěžovali na hluk motorů

Hybridní pohon už brzy dorazí také do WRC. Teď to sice vypadá zvláštně, výhody se ale nakonec najdou.

Svět se mění, auta se mění a přirozeně se tak musí měnit i automobilový sport. V poslední době jej postihl nejdřív downsizing, nyní už i elektřina. V roce 2022 bude totiž i ve vrcholné soutěži automobilového rallye WRC nutné nasadit podpůrné hybridní systémy.

Škoda Kodiaq RS vs. mistr světa v rallye: Zklamání, nebo nadšení?

Škoda Kodiaq RS vs. mistr světa v rallye: Zklamání, nebo nadšení?

Automobilová federace FIA to oznámila na pátečním zasedání. Zpočátku budou všichni využívat stejné systémy, aby fungovala co největší vyrovnanost. Po roce 2024 by pak měla nastat větší svoboda.

Hybridní pohon musí být natolik silný, aby zvládl odjet rychlostní zkoušku v zalidněných oblastech čistě na elektřinu. Lidé si totiž neustále stěžovali na hluk. Ostatní zkoušky pak mohou být se spalováky. Nemusíte se ale obávat, že by závody rallye něco ztratily na rychlosti. Ba naopak, pokud se bude hybridní pohon využívat chytře, budou ještě mnohem rychlejší.

Škoda Fabia edition R5 má českou cenu! Je vyšší, než jsme předpokládali

Škoda Fabia edition R5 má českou cenu! Je vyšší, než jsme předpokládali

Týmy budou moct začít s elektrickou konverzí již v roce 2021. Monte Carlo tak bude ještě pořád chrám burácení, bude se ale někdo chodit dívat na trať do Buenos Aires? Co přesně se bude pod kapotou nových WRC skrývat, se zřejmě již brzy dozvíme. Nejspíš to ale bude něco ve stylu formule 1 a jejich systému KERS.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků