Velké změny v nabídce Škody pro nový modelový rok

51 komentářů

Půjdech
3. května • 11:41

Nevím, jestli to tady někde bylo - http://www.flickr.com/photos/shoper/

Lojza
4. května • 14:16

Nechci ti kazit náladu, ale první obrázky new superbu tu byly tak čtvrt roku, než tyto fotky unikly ven...a ty už jsou taky staré...:-D

iq
20. května • 12:51

Koukam na ty fotky a minimalne ve dvou pripadech to superb neni ;-)
Zadni kufr se tam totiz otvira jako octavkovej kufr a ne jako klasickej kufr od superbu ;-) , kterej pokud vim menit nebudou :-p

Apophis
21. května • 9:35

když on ten kufr bude otevíratelnej podle toho jak budeš chtít. buďto jako u současného superbu nebo jako u octavie..;-)

stará Blažková
2. května • 13:40

Uf, to je změn, až se mi zatočila hlava ;-)

Jarda
2. května • 14:41

taky koukam ze marketing skodovky dela co muze aby obhajil svoji existenci ;-) zajimalo by me jestli maji nekde nejaky losovaci zarizeni v kterym sou nahazeny vsechny "featurky" a cas od casu se vylosuje ty ktery je potreba zmenit. A nebo to jee akce "dalsich 1000 zlepseni", i kdyz se jedna jenom o napis na dverich ;-)

ITTI
3. května • 10:51

Jednak to dělají všichni a pak je tu řešení: nedávat sem informace z klubových stránek Škody,odkaz neuvedu.To je celé. Zdravím autora Igora!;-)

doubt
2. května • 12:49

No mě překvapilo tohle:konec motorů 2,0 85 kW a 1,6 74 kW EU2To jako vážně koncern ještě letos vyrábí takové neekologické sračky?

Jodua
2. května • 23:01

ONO EU2 neni o ekologii ale o kvalite benzinu ... Pokud se u nas tankuje benzin s oct. cislem 90, tak to jeste tak nejak jezdi, ale v Indii to muze byt treba 60 a je potreba aby ten motor neklepal ...
EU4 motor potrebuje kvalitni palivo, jinak klepe ...

Petr
2. května • 16:44

Je dost statu, kde nejsou tak prisne normy, takze proc tam tyto motory nedodavat? Je to bezna praxe vsech automobilek

Vít Pešek
2. května • 16:28

a jaký ekologigký motor máš ty? já si myslím, že ta 1.6 je naprosto v pořádku... EU2 je sice postarší norma, ale určitě velká většina aut je na tom s emisemi daleko hůř. jde taky o to jak moc se snažit prosazovat nové a ekoogičtější motory, když ty prodraží celé auto a lidé budou jezdit s ekologicky daleko míň šetrnými motory... chce to myslet a ne mit jen zaleny sr4cky v hlave a chovat se jak slepicka kuchtova.....

doubt
3. května • 18:39

Já mám Mazdu 6 s dvoulitrem, který plní Euro 4 už od roku 2002. Nevšiml jsem si, že by se tím auto nějak prodražilo. Není opravdu důvod omlouvat Škodovku za to, že je 10 let za opicema. Ani to, že ji máš doma, není důvod ;-)

Vít Pešek
3. května • 23:01

nemam skodovku, mam pasika, ale hadej s kterym motorem... :-P... skodovka chce za FSI 40 000 priplatek oproti tyhle puvodni 1.6... mozna to nejsou uz aktualni motory, ale nejsou spatny. ekologieje potreba, ale neprehanel bych to a dokud sou podle platny legislativy nechal bych je v nabidce. cim dyl se vyrabi, tim lip se zaplati vyvoj...

doubt
4. května • 10:10

"cim dyl se vyrabi, tim lip se zaplati vyvoj..."To si děláš srandu ne? Co mně jako zákazníkovi je po tom, jak moc se zaplatí vývoj? To je plus jen pro akcionáře VW ;-) Jinak to vypadá, že ten EU2 motor používali už jen okrajově (i Octavia Tour 1.6 MPI plní EU4), takže je to v pohodě.

mato
2. května • 13:29

ja som mal par rokov prave tuto "sracku" 2.0NEVIES CO HOVORIS, tento benzin je urcite ekologickejsi ako hociktory ropak

lunochod
2. května • 11:14

kam jen ten svět spěje? Kde se ten pokrok zastaví? :-D

SOUMAR
2. května • 10:16

A kdy skončej s TDIčkama.. a přejdou na CR??:-D

gewehr
2. května • 11:16

S TDI ckama neskoncia nikdy, pretoze to je obchodna znacka, registrovana a chranena, akurat nebude TDI PD, ale TDI CR :-P

luxus
1. května • 10:02

1,8 motor len s manualom? Automat nie? to budu s automatom len slabsie motorizacie?

havros
1. května • 10:57

"konec motoru 2,0 FSI v kombinaci s manuální převodovkou" asi znamená, že budou jen s automatem;-)

luxus
2. května • 9:06

náběh motoru 1,8 TFSI, jen s manuální převodovkou,
Alebo to bude motor len pre RS??? a 2,0 TFSI tiez pojde prec?

Radek Ondrášík
2. května • 9:15

Motor 1,8 TSI nahradí motor 2,0 FSI. Nejdříve jen s mauálem a později zcela. 2,0 TFSI v nabídce zůstane i nadále a nebude nahrazen.

Vít Pešek
2. května • 16:16

No trošku mě u toho motoru 1.8T překvapil tak "nízký" výkon, vzhledem k původnímu, již letitému motoru 1.8 20V Turbo, který měl 110kW už hodně dávno, v Octavii RS měl ještě o dost víc... Tak snad bude alespoň za stejnou cenu jako 2.0 FSI, když už nepřinese výraznější zvýšení výonu... jinak je jedině dobře že je 1.8T zpátky. to je pro OII optimální motor. Ještě by se měla objevit nepřeplňovaná verze jako solidní základ pro OII...
a vzhletem k takovému výkonu by mě zajímalo s jakým výkonem příde 1.4T

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
UFO-nec
2. května • 21:45

Tak teď ti tak úplně nerozumím.
Stará 1,8 měla 110kW a bylo to dle tebe ideál vyladěný a nová má 118kW a zdá se ti to málo.
Sám říkáš že i u staré verze existovaly silnější varianty, tady budou taky, respektive bude převrtaný na 2,0 a tam budou vyšší výkony. Jinak jak si přišel na to, že ten starej motor je lepší, Ty si s tím novým už jel?
A čím by ten nový motor přesvědčil. Za prvý 5ti ventil byl krok vedle, žádný extra efekt to nemá, navíc to znamená 4 ventily navíc a ty se taky musej pohánět, navíc složitější konstrukce hlavy atd., takže si myslím, že ten novej bude levnější. Co přináší navíc? Možná nižší spotřebu, lepší emise, kultivovanější chod...to se uvidí.Proč se 1,8 20V nedává do OII. Prostě je to starej motor, kterej byl vyvíjenej pro A4, pro A5 byly vyvíjeny nové motory, převzít starý by asi šlo, ale může být jiná zástavba, elektronika, atd., spousta věcí by se musela předělat, takže se převzaly motory, za které nebyla náhrada.
A v neposlední řadě ta nejduléžitější věc. Ve všem je politika. Škoda je součástí koncernu. Koncern v různých továrnách vyrábí různé motory a každá fabrika má nějaké kapacity a rozplánpvanou výrobu, protože se všechno musí zaplatit. Takže se ty motory musí mezi jednotlivé značky nějak rozumně rozdělit, prostě čeho je moc, to se bude rozdávat.Co se týká atmosférické 1.8 tak stou jsem nejel, ale pokud vím tak nebyla nic moc a docela žrout. S 2,0FSi jsem jezdil a můžu říct, taky nic moc, resp. ono to jede ale musí se točit. Jinými slovy turbo je turbo (více válcové atmosféráky typu BMW nepočítám), krouťák hned odspodu, zátah jako blázen a nepovoluje až do omezovače. Při stejné spotřebě větší krouťák a výkon než atmosférák, což dá rozum vzhledem k vyšší účinnosti.
1,6FSI určitě stáhnou, to je to samí jako 2,0FSI vs. 1,8TFSI, taky by si moh říct, že tam musej nechat atmosférák. Nemá cenu mít dva stejně výkonné motory.
1,4MPI je a není šaškárna, to máš to samý co třívalec ve Fabce, prostě ten kdo jezdí málo a pomalu nebo prostě nemá prachy, nepotřebuje dát za auto o 100litrů víc kvůli motoru. Jinak souhlas, ten motor je na takový auto poměrně slabej.
A co může nahradit 1,6-75kW nebo i tu 1,4? No dyž může být za 2,0FSI náhrada 1,8TFSI, za 1,6FSI daj 1,4TFSI tak co třeba 1,2 TFSI nebo 1,0 TFSI? Asi to zní ujetě ale proč ne?

Vít Pešek
3. května • 22:44

no autem s tim novym motorem sem nejel... jen me prekvapil proste ten "malej" vykon..mozna to bude o dost lepsi motor, to uvidime... Ten 1.8 bez preplnovani bejval ve starejch passatech a nevim proc by do octavek nemohi zkusit davat taky nepreplnovanou 1.8... s tim 2.0 FSi sem jel ale ne moc dlouho a pripadal mi dost slusnej..(ale to asi proto, ze mam slabsiho passata)mozna opravdu prichazi doba preplnovanejch benzinu, jak pises.. uvidime, to toho co tam vymejsli nevidim....mimochodem by me zajimalo jak to skodovka vymysli s tou uvazovanou motorarnou... ze by se v cechach vyrabeli poradny koncernovy motory??a tu 1.4 proste nikdy asi nepochopim, to si muzou radsi koupit celkove levnejsi auto...
ale sem laik a beru to jen ze svyho pohledu... myslim ze by ale presto mel zakladni motor u auta stredni tridy bejt vic nez jen pro ucely prepravy A-B duchodcovskym zpusobem.... bych se s tim motorem bal predject kamion...

doubt
4. května • 10:15

Octavia je nižší střední třída, s přivřením oka je někde na pomezí nižší střední a střední. Jako základní motorizace tam ten motor tedy může být. Nechápu, že se tomu diví zrovna člověk s Passatem 1.6 B-]

Jodua
2. května • 23:05

1,8 20VT byl nahrazen 2,0FSI kvuli cene .... Cena 2,0FSI je mensi nez 1,8 20VT.
Vykony opravdu nema smysl resit - je to politika koncernu.
jj ... tesim se na OII s 1,2 TFSI .. vykon skoro 80kW .... Tohle si predstavuju jako paradni motor ....

UFO-nec
2. května • 19:15

Tak to seš úplně mimo.
1,8 ve starý oktávce byl totiž úplně jinej motor, to 20V znamená, že to byl 5-ti ventil, navíc turbo MPI. Tahle nová 1,8 je čtyř ventil a TFSI. Navíc v budoucnu se musí přejít na EU5.
K tomu výkonu. Samozřejmě by z něj šlo vyždímat víc, OII RS je 2,0-147kW, Audi S3 má 191kW, i když tam už je víc úprav než software. (Podotýkám, že motor co je teď v RS nemá s touto novou 1,8 taky nic společnýho.) Všechno je to o penězích, navíc víc kobyl znamená větší spotřebu, nižší životnost.
Jinak jak psal pan Ondrašík, tak 2,0FSI bude nahrazeno 1,8TFSI zatím jen v manuálu a později i v automatu a ve 4x4, 2,0FSI pak skončí. Ono to totiž nefunguje tak, že se připlácne motor na jinou převodovku a jede se, spousta věcí se musí dořešit. K 2,0TFSI v RS. To je konstrukčně jiný motor než tenhle 1,8 a nahrazen jím nebude, přijde 2,0TFSI v novém provedení a možná už s EU5, protože všichni výrobci se teď tím budou ohánět.
K 1,4TFSI. Když 1,8TFSI nahradilo 2,0FSI, co asi tak nahradí ta 1,4 TFSI? Já typuju, že 1,6-85kW FSI, takže ten výkon čekej někde mezi 85 a 95kW, míň by si pohoršili a výš se asi nepůjde, to by konkurovalo 1,8čce (1,4-125kW Turbo+kompresor, tam asi nedaj, to by bylo drahý)

Vít Pešek
2. května • 20:49

nejsem tak mimo jak si myslis.... kdyz se dela nova verze tak cekas lepsi vysledky a kdyz se dela uplne nova cekas jeste lepsi vysledky... ten 1.8 20V turbo byl na tech 110 kW na optimalnim vykonu, mel i solidni zivotnost a solidni spotrebu. taky mel silnejsi verze... navic ten motor bude pravdepodobne drazsi... by me zajimalo, cim by presvedcil oproti stare 1.8 20V turbo... a taky by me zajimalo proc se ta stara verze nedavala to O II..s tou 1.4TFSI je to dobra uvaha, vykon by asi opravdu mel byt v tom rozmezi... ale myslim, ze 1.6 FSI z nabidky asi nestahnou, protoze by chybel "levny" nepreplnovany motor.. 1.4 nepreplnovany jsou pro OII saskarna, 1.6 starsi verzi prestanou vyrabet a co by pak zbylo na vyber?

lamal
2. května • 17:28

Ako keby vlastnosti motora urcoval len papierovy vykon....:-O

Vít Pešek
2. května • 20:37

jako kdyby vykon parametry motoru neurcoval... :-Osamozrejme, ze nejde JEN o vykon, ale je to porad jedno z hlavnich kriterii... a prubehy toho vykonu budou u tech obou turbomotoru asi podpbne..

lamal
2. května • 22:41

no neviem nebol by som sklamany z udavaneho max vykonu...a este pri preplnanom motore... Iba na to som reagoval to ,ze si sa opravil to je uz druha vec...

MiB
1. května • 9:52

zakaz pouzivani biopaliv pro vsechny dieslove motory - inu ,pokrok nezastavis , Skoda - simply never !

TomZ
2. května • 11:44

No uz u O2 MR 07 mame na vycku u nadrze napsano NE BIOPALIVA

Mirda
2. května • 9:06

Skvele. Stat pripravuje povinne pridavani biopaliv do vskere nafty a Skoda kontruje zakazem biopaliv. Dobry zpusob, jak se zbavit dvoulete zaruky. Podelal se vam motor? A kde jste kupoval palivo? Normalne u pumpy? Tak to mate smulu. Na to zaruka neplati.

Radek Ondrášík
2. května • 9:16

To máte jako boty. Také jsem si jedny koupil a po týdnu šel reklamovat. Paní se mne zeptala, zda jsem s nimi chodil po asfaltu a betonu. Řekl jsem že ano a ona mi ukázala papír, kde bylo napsáno, že se jedná o vycházkovou obuv, která je určena na občasné použití a jen na měkčeném povrchu ;-)

Vladik
2. května • 11:05

Kdybyste byl průbojnější tak vám musí vrátit peníze. To mi taky řekli, že jsem zničil boty nošením za 14 dní, jestli jsem s nima ušel 10km tak to je hodně. Prostě boty musej vydržet dýl než 14 dní zvlášť když stojej 1000,- to ty moje stály. Když si kupuju boty nekupuju si je do rakve ale na chození

Leo
2. května • 10:10

Srovnáváte nesrovnatelné.Soukromý výrobce by měl mít možnost si stanovit pravidla, jaká chce. My ho pouze můžeme ztrestat tím, že si koupíme výrobek od konkurence.Naopak státem nucené přimíchávání průjmu do paliva je zcela nelegitimní, protože lidem bere svobodu volby, vnucuje jim horší kvalitu za stejnou cenu (resp. vyšší, protože výrobu řepky navíc bude dotovat z peněz nám ukradených). Stát zcela nelegitimně bude nutit SOUKROMÉ čerpací stanice vnucovat svým zákazníkům něco, po čem netouží.Jediná legitimní cesta by byla dát lidem alternativu - tedy možnost vybrat si mezi bionaftou a minerální naftou. Tak jako to bylo dříve - ovšem ani tehdy to nebylo ideální, protože bio také bylo dotováno z peněz ukradených i lidem, kteří jezdili na LPG, či nejezdili vůbec.

Ivan
2. května • 5:35

není to nějaká tisková chyba? to snad přece není možné!

MildeSorte4
1. května • 9:56

...tak to som tiež nepochopil - to ako pri čerpaní biopaliva strácam záruku ? A čo myslia pod "biopalivom" ? E85 ? Repkový olej ?"nápis Praktik na zadních dveřích jen pro Praktik" - asi som dnes nejaký nechápavý...

Mirda
2. května • 9:02

To co znate z cerpadel jako "bionafta".

kupi
1. května • 9:30

nejvetsi zmena je asi ten novej superb ne? :)

Yarda
1. května • 9:14

pro válečné štváče:-P

Vladik
1. května • 9:11

Je dobře že nahradí dvoulitr 1,8, aspoň bude nižší pojistka. Né že by se mě to týkalo, ale určitě je ta 1,8 lepší než dvoulitr.;-)

Marek71
3. května • 8:47

To sa neda takto jednoznacne povedat. Tipujem, ze si ani s jednym motorom nejazdil a uz hodnotis :-) Pokial by som si ja mal vybrat medzi 1.8 turbo a 2.0 atm., tak si vyberiem ten 2.0 atm. Tozdiel vo vykone nie je velky, ale charakter toho atm. motoru bude, podla mna, lepsi.Ale najviac by mi pomohlo, keby som sa s oboma motormi zviezol.Celkom dobre nechapem.. riesit nejakych 2.000 KC rocne ako rozdiel pov. rucenia medzi 1.8 a 2.0, pricom naklady za to auto na rok su desattisice, mi pride ako smiesne.

eMan
1. května • 9:19

kup si 1,6 nebo 1,4 at neplatis :-D:-D:-D

Fry
1. května • 10:11

Já doporučuju 1.2

LK
2. května • 10:55

Když šetřit, tak pořádně. Nejlepší je totiž ušetřit čtyřikrát - hodit pěšky!
1. ušetříte za auto
2. ušetříte za palivo
3. ušetříte za servis
4. ušetříte za ručení

R2
2. května • 15:51

a vis, kolik stoji boty ??

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ic3g3org3
2. května • 17:15

Nechtěl bych vidět boty co maj nalítáno 200 000 km :-))

Vladik
2. května • 11:02

Navíc odpadnou starosti, jestli mi to někdo neukradne, nevykrade, nezničí a nestresuje se při jízdě.B-]

Doporučujeme

Články odjinud