Velké změny v Kvasinách! Passat bude vznikat v Česku, Karoq musí za hranice

V minulosti se dost mluvilo o možném přesunutí výroby Škody Superb z Kvasin do Německa. Všechno je nakonec úplně jinak.

O změnách ve výrobních závodech dnes jednalo představenstvo koncernu Volkswagen. Důvodem je nový strategický plán, podle kterého by do roku 2025 mělo dojít k navýšení produktivity výrobních zařízení až o třicet procent. Cílem je vyrábět vozidla stejných tříd v jedné továrně, přičemž velkou váhu má také náběh výroby elektromobilů. Ty mají vznikat v Emdenu, Hannoveru a Cvikově.

Stovky Britů přijdou o práci. Výroba Land Roveru Discovery migruje do Nitry

Stovky Britů přijdou o práci. Výroba Land Roveru Discovery migruje do Nitry

V Emdenu aktuálně probíhá výroba Volkswagenu Passat, v budoucnu se to ale změní. Do roku 2023 má být převedena do továrny Škodovky v Kvasinách, kde v současnosti vznikají modely Superb, Kodiaq, Karoq a Seat Ateca. Právě Superb to měl v minulosti hodně nahnuté, protože se ve velkém hovořilo o přesunutí jeho výroby do Německa. Škodovácké odbory byly proti tomu a hlásaly, že se Superbu nevzdají. Přání se tedy nakonec vyplnilo.

Číňané zakázali výrobu stovek aut, včetně Audi či Mercedesu. Prý kvůli emisím

Číňané zakázali výrobu stovek aut, včetně Audi či Mercedesu. Prý kvůli emisím

Rok 2023 je daleko, už nyní se však ví, že přesunutí výroby Passatu do Kvasin bude mít dopad pro Škodovku i Seat. Výroba Karoqu a Atecy se má totiž přesunout do továrny Volkswagenu, zatím se však neví, do kterého. Podle dostupných informací bude ve východní Evropě, údajně v Maďarsku či Bulharsku.

O nejlevnější auto světa už není zájem. Tata Nano končí

O nejlevnější auto světa už není zájem. Tata Nano končí

O změnách ve výrobě Passatu a Superbu se hovořilo také v souvislosti s poklesem zájmu o vozy střední třídy. Jinak řečeno, továrna v Emdenu nebyla dostatečně využitá. Proto projde proměnou a od roku 2022 z ní budou vyjíždět elektrické modely I.D. Nikoliv však všechny – sériové provedení konceptu I.D. Buzz má vznikat v Hannoveru vedle konvenčních užitkáčů.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků