Velké plány Toyoty. Do roku 2030 chce pořádně elektrifikovat

Toyota se chce do elektrifikace vrhnou po hlavě. Do roku 2030 chce prodávat až 5,5 milionů elektrifikovaných vozidel ročně.

Japonská automobilka představila své plány na období let 2020 až 2030. Už nechce tolik zanedbávat elektrická auta. Vrhne se do toho pěkně po hlavě. Do roku 2025 má mít určitou formu elektrifikace každý model Toyoty a Lexusu po celém světě.

Následně chce Toyota od roku 2030 ročně prodávat až 5,5 milionů elektrifikovaných vozidel ročně. To je více než polovina celkového prodeje automobilky. Celkový prodej modelů s nulovými emisemi (plně elektrické vozy a vozy poháněné vodíkovými palivovými články) se má rovnat milionu kusů ročně.  

Že není s elektromobilem zábava? Toyota AE86 vás přesvědčí o opaku

Že není s elektromobilem zábava? Toyota AE86 vás přesvědčí o opaku

To by vysvětlovalo úzkou spolupráci automobilky se značkou Panasonic. Spolu mají zahájit práci na studii použití prismatických bateriových článků v automobilovém průmyslu. Tento typ dnes využívá ve svých elektromobilech většina automobilek. Jednou z mála výjimek je například americká Tesla. Ta využívá své akumulátory sestavuje z cylindrických bateriových článků. 

Nové plně elektrické vozy chce Toyota nejdříve vyslat na čínský trh. Později má následovat Japonsko, Indie, Spojené státy americké a Evropa.

Prohlédněte si model Toyota Prius Prime:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 35 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků