Velké plány Toyoty. Do roku 2030 chce pořádně elektrifikovat

Toyota se chce do elektrifikace vrhnou po hlavě. Do roku 2030 chce prodávat až 5,5 milionů elektrifikovaných vozidel ročně.

Japonská automobilka představila své plány na období let 2020 až 2030. Už nechce tolik zanedbávat elektrická auta. Vrhne se do toho pěkně po hlavě. Do roku 2025 má mít určitou formu elektrifikace každý model Toyoty a Lexusu po celém světě.

Následně chce Toyota od roku 2030 ročně prodávat až 5,5 milionů elektrifikovaných vozidel ročně. To je více než polovina celkového prodeje automobilky. Celkový prodej modelů s nulovými emisemi (plně elektrické vozy a vozy poháněné vodíkovými palivovými články) se má rovnat milionu kusů ročně.  

Že není s elektromobilem zábava? Toyota AE86 vás přesvědčí o opaku

Že není s elektromobilem zábava? Toyota AE86 vás přesvědčí o opaku

To by vysvětlovalo úzkou spolupráci automobilky se značkou Panasonic. Spolu mají zahájit práci na studii použití prismatických bateriových článků v automobilovém průmyslu. Tento typ dnes využívá ve svých elektromobilech většina automobilek. Jednou z mála výjimek je například americká Tesla. Ta využívá své akumulátory sestavuje z cylindrických bateriových článků. 

Nové plně elektrické vozy chce Toyota nejdříve vyslat na čínský trh. Později má následovat Japonsko, Indie, Spojené státy americké a Evropa.

Prohlédněte si model Toyota Prius Prime:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků