Velké plány Toyoty. Do roku 2030 chce pořádně elektrifikovat

Toyota se chce do elektrifikace vrhnou po hlavě. Do roku 2030 chce prodávat až 5,5 milionů elektrifikovaných vozidel ročně.

Japonská automobilka představila své plány na období let 2020 až 2030. Už nechce tolik zanedbávat elektrická auta. Vrhne se do toho pěkně po hlavě. Do roku 2025 má mít určitou formu elektrifikace každý model Toyoty a Lexusu po celém světě.

Následně chce Toyota od roku 2030 ročně prodávat až 5,5 milionů elektrifikovaných vozidel ročně. To je více než polovina celkového prodeje automobilky. Celkový prodej modelů s nulovými emisemi (plně elektrické vozy a vozy poháněné vodíkovými palivovými články) se má rovnat milionu kusů ročně.  

Že není s elektromobilem zábava? Toyota AE86 vás přesvědčí o opaku

Že není s elektromobilem zábava? Toyota AE86 vás přesvědčí o opaku

To by vysvětlovalo úzkou spolupráci automobilky se značkou Panasonic. Spolu mají zahájit práci na studii použití prismatických bateriových článků v automobilovém průmyslu. Tento typ dnes využívá ve svých elektromobilech většina automobilek. Jednou z mála výjimek je například americká Tesla. Ta využívá své akumulátory sestavuje z cylindrických bateriových článků. 

Nové plně elektrické vozy chce Toyota nejdříve vyslat na čínský trh. Později má následovat Japonsko, Indie, Spojené státy americké a Evropa.

Prohlédněte si model Toyota Prius Prime:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků