Velké novinky v české nabídce Audi A8! Hybrid byl začátek, přibyly další čtyřlitry

Vlajková loď Audi dlouho trpěla nedostatkem pohonných jednotek. Po více než dvou letech na českém trhu už to neplatí. Nabídka je teď opravdu rozmanitá!

Na Audi A8 současné generace jsme se učili orientovat v novém číselném označení pohonných jednotek. Kdo si myslel, že 50 TDI je naftový pětilitr a 55 TFSI má ještě o půl litru větší objem, byl nakonec zklamán. V obou případech se jedná o třílitrové šestiválce, které byly na dlouhou dobu jedinými motory pro A8 nabízené na českém trhu. Někdo se zároveň těšil na dvanáctiválec, jenže ten se k nám nikdy nedostal a už ani nedostane.

Nový vůz i pro české politické špičky je tady: Audi A8 jede na dálnici samo

Nový vůz i pro české politické špičky je tady: Audi A8 jede na dálnici samo

Po více než dvou letech působení Audi A8 současné generace na našem trhu nastaly lepší časy. Původní paleta motorů je nyní daleko rozmanitější, navíc jde o samé velké objemy. Motory 50 TDI a 55 TFSI zůstávají, na své si ale přijdou i příznivci čtyřlitrových osmiválců. Ty jsou nyní v nabídce tři – dva benzinové a jeden vznětový. Očekávanou plug-in hybridní verzi 60 TFSI e je už v Česku také možné objednávat, a přestože se tváří „eko“, ve skutečnosti má ohromnou sílu.

Policie dostala Audi A8 4.2 FSI pro boj s pašeráky. A hned si uřízla ostudu

Policie dostala Audi A8 4.2 FSI pro boj s pašeráky. A hned si uřízla ostudu

Abych byl přesný, nabídka motorů se ze dvou na šest nerozrostla přes noc. Už v druhé polovině listopadu jsme zveřejnili české ceny nejsilnějšího provedení S8 se čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 420 kW (571 koní) a točivém momentu 800 N.m. Překvapením jsou motory 60 TDI (320 kW a 900 N.m) a 60 TFSI (338 kW a 660 N.m). Ty sice byly oznámeny už v rámci oficiální představení vozu před více než dvěma lety, do prodeje se však dostávají až nyní.

Značka Horch se vrátí! Jako luxusní verze Audi A8 bude konkurovat Maybachu

Značka Horch se vrátí! Jako luxusní verze Audi A8 bude konkurovat Maybachu

Oba to jsou čtyřlitry s pohonem všech kol a automatikou osmistupňovou převodovkou a Audi si za ně řekne nejméně o 3.014.900 Kč, respektive 2.975.900 Kč. Motor 60 TDI quattro je zároveň vůbec nejdražší z celé základní nabídky. Je dokonce výrazně dražší než plug-in hybridní třílitr 60 TFSI e, který začíná na částce 2.841.900 Kč.

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

Nové motory jsou samozřejmě dostupné i v prodlouženém provedení vozu. Tady už ale počítejte s částkou přes tři miliony korun i u motoru 60 TFSI (3.111.900 Kč) a této hranici se okázale přibližuje také plug-in hybrid (2.977.900 Kč). S delším rozvorem tak stále nekoupíte pouze verzi S8, která jíž brzy zamíří do naší redakční garáže.

Audi A8 a A8 L: Technická data a ceny nových verzí v nabídce
Motor 60 TDI 60 TFSI 60 TFSI e
Převodovka 8A 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 3956 3996 2995
Válce/ventily 8/4 8/4 6/4
Největší výkon motoru [kW/min] 320/3750-4750 338/5500 250/5000-6000
Točivý moment motoru [N.m/min] 900/1250-3250 660/1850-4500 500/1370
Největší výkon el. motoru [kW/min] - - 100/-
Točivý moment el. motoru [N.m/min] - - 350/-
Systémové parametry [kW/N.m] - - 330/700
Akumulátor - typ/kapacita v kWh - - Li-ion/14,1
Max. rychlost EV, dojezd [km/h,km] - - 135, 40
Maximální rychlost [km/h] 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,4 4,4 4,9
Spotřeba [l/100 km] 7,2 11,1 2,5
Základní cena [Kč] 3.014.900 2.975.900 2.841.900
Základní cena L [Kč] 3.150.900 3.111.900 2.977.900

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

dnes | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků