Velké novinky v české nabídce Audi A8! Hybrid byl začátek, přibyly další čtyřlitry

Vlajková loď Audi dlouho trpěla nedostatkem pohonných jednotek. Po více než dvou letech na českém trhu už to neplatí. Nabídka je teď opravdu rozmanitá!

Na Audi A8 současné generace jsme se učili orientovat v novém číselném označení pohonných jednotek. Kdo si myslel, že 50 TDI je naftový pětilitr a 55 TFSI má ještě o půl litru větší objem, byl nakonec zklamán. V obou případech se jedná o třílitrové šestiválce, které byly na dlouhou dobu jedinými motory pro A8 nabízené na českém trhu. Někdo se zároveň těšil na dvanáctiválec, jenže ten se k nám nikdy nedostal a už ani nedostane.

Nový vůz i pro české politické špičky je tady: Audi A8 jede na dálnici samo

Nový vůz i pro české politické špičky je tady: Audi A8 jede na dálnici samo

Po více než dvou letech působení Audi A8 současné generace na našem trhu nastaly lepší časy. Původní paleta motorů je nyní daleko rozmanitější, navíc jde o samé velké objemy. Motory 50 TDI a 55 TFSI zůstávají, na své si ale přijdou i příznivci čtyřlitrových osmiválců. Ty jsou nyní v nabídce tři – dva benzinové a jeden vznětový. Očekávanou plug-in hybridní verzi 60 TFSI e je už v Česku také možné objednávat, a přestože se tváří „eko“, ve skutečnosti má ohromnou sílu.

Policie dostala Audi A8 4.2 FSI pro boj s pašeráky. A hned si uřízla ostudu

Policie dostala Audi A8 4.2 FSI pro boj s pašeráky. A hned si uřízla ostudu

Abych byl přesný, nabídka motorů se ze dvou na šest nerozrostla přes noc. Už v druhé polovině listopadu jsme zveřejnili české ceny nejsilnějšího provedení S8 se čtyřlitrovým osmiválcem o výkonu 420 kW (571 koní) a točivém momentu 800 N.m. Překvapením jsou motory 60 TDI (320 kW a 900 N.m) a 60 TFSI (338 kW a 660 N.m). Ty sice byly oznámeny už v rámci oficiální představení vozu před více než dvěma lety, do prodeje se však dostávají až nyní.

Značka Horch se vrátí! Jako luxusní verze Audi A8 bude konkurovat Maybachu

Značka Horch se vrátí! Jako luxusní verze Audi A8 bude konkurovat Maybachu

Oba to jsou čtyřlitry s pohonem všech kol a automatikou osmistupňovou převodovkou a Audi si za ně řekne nejméně o 3.014.900 Kč, respektive 2.975.900 Kč. Motor 60 TDI quattro je zároveň vůbec nejdražší z celé základní nabídky. Je dokonce výrazně dražší než plug-in hybridní třílitr 60 TFSI e, který začíná na částce 2.841.900 Kč.

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

TEST Audi A8 50 TDI quattro: Panu ministrovi s láskou

Nové motory jsou samozřejmě dostupné i v prodlouženém provedení vozu. Tady už ale počítejte s částkou přes tři miliony korun i u motoru 60 TFSI (3.111.900 Kč) a této hranici se okázale přibližuje také plug-in hybrid (2.977.900 Kč). S delším rozvorem tak stále nekoupíte pouze verzi S8, která jíž brzy zamíří do naší redakční garáže.

Audi A8 a A8 L: Technická data a ceny nových verzí v nabídce
Motor 60 TDI 60 TFSI 60 TFSI e
Převodovka 8A 8A 8A
Zdvihový objem [cm3] 3956 3996 2995
Válce/ventily 8/4 8/4 6/4
Největší výkon motoru [kW/min] 320/3750-4750 338/5500 250/5000-6000
Točivý moment motoru [N.m/min] 900/1250-3250 660/1850-4500 500/1370
Největší výkon el. motoru [kW/min] - - 100/-
Točivý moment el. motoru [N.m/min] - - 350/-
Systémové parametry [kW/N.m] - - 330/700
Akumulátor - typ/kapacita v kWh - - Li-ion/14,1
Max. rychlost EV, dojezd [km/h,km] - - 135, 40
Maximální rychlost [km/h] 250 250 250
Zrychlení 0-100 km/h [s] 4,4 4,4 4,9
Spotřeba [l/100 km] 7,2 11,1 2,5
Základní cena [Kč] 3.014.900 2.975.900 2.841.900
Základní cena L [Kč] 3.150.900 3.111.900 2.977.900
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 81 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků