Velké modely BMW M dostanou plug-in hybridní motory. Už se na nich pracuje

Velká „emková“ BMW v budoucnu přejdou na hybridní ústrojí. Podle šéfa divize M to jednoduše dává smysl.

Velká a výkonná SUV s hybridními motory zřejmě ještě zažijí boom. Po zprávách o příchodu Volkswagenu Touareg R, tedy nejvýkonnější variantě modelu, která má navíc jako první „erko“ v nabídce značky používat plug-in hybridní ústrojí, se podobné zprávy objevují také u BMW.

V rozhovoru s australským webem Car Advice se totiž o elektrifikaci rychlých BMW rozpovídal sám ředitel divize M Markus Flasch. Pravověrní fanoušci „emkových“ BMW ovšem nemusí mít obavy, klasické menší modely jako M2, M3 a M4 zřejmě v nejbližší době baterky nedostanou. To ovšem neplatí o výkonných SUV jako X5 M či X6 M.

Nové BMW X5 M a X6 M oficiálně: Competiton verze mají 625 koní, stovku dají za 3,8 s!

Nové BMW X5 M a X6 M oficiálně: Competiton verze mají 625 koní, stovku dají za 3,8 s!

U „emkových“ SUV podle Flasche začíná dávat elektrifikace smysl v ohledu vysoké hmotnosti a nutnosti hnát výkony těchto modelů stále výše. Jednoduše řečeno, další zátěž ve formě baterií a elektromotoru již cca 2,3 tunovému SUV moc neuškodí a elektrifikace by dále vylepšila schopnosti těchto mastodontů.

Na plug-in hybridním BMW od divize se už přitom pracuje. „Můžu vám potvrdit, že na elektrifikaci pracujeme. Plug-in hybridní BMW od týmu divize M jsem už řídil. Existuje. Zatím ale nemohu nic dalšího prozradit,“ dodal Flasch. S vyvrácením hybridů u menších „emkových“ modelů tedy není od věci předpokládat, že technologie se dočká právě nějaké SUV.

Šestiválcové BMW M340i už přijíždí také jako Touring: 374 koní doplňuje o velký kufr

Šestiválcové BMW M340i už přijíždí také jako Touring: 374 koní doplňuje o velký kufr

Jelikož ale BMW teprve nedávno představilo novou generaci X5 M a X6 M, nehledě na menší X3 M a X4 M, na elektrifikaci svých výkonných SUV zatím nespěchá. Pokud tedy BMW opravdu nepracuje na vrcholném X7 M, prozatím žijeme pouze v říši testovacích mul a vývoje do budoucna.

BMW X5

S prvním BMW X5 přepsalo BMW pravidla hry a nastavilo standard luxusních SUV. V roce 2018 přišla na trh už čtvrtá generace. Oproti předchozím verzím je větší a má asistent jízdy v koloně, startování mobilním telefonem aj.

Ceny, data, motory • Test BMW X5 (G05) • Plug-in hybrid • Test BMW X5 M50d 

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků