Velké modely BMW M dostanou plug-in hybridní motory. Už se na nich pracuje

Velká „emková“ BMW v budoucnu přejdou na hybridní ústrojí. Podle šéfa divize M to jednoduše dává smysl.

Velká a výkonná SUV s hybridními motory zřejmě ještě zažijí boom. Po zprávách o příchodu Volkswagenu Touareg R, tedy nejvýkonnější variantě modelu, která má navíc jako první „erko“ v nabídce značky používat plug-in hybridní ústrojí, se podobné zprávy objevují také u BMW.

V rozhovoru s australským webem Car Advice se totiž o elektrifikaci rychlých BMW rozpovídal sám ředitel divize M Markus Flasch. Pravověrní fanoušci „emkových“ BMW ovšem nemusí mít obavy, klasické menší modely jako M2, M3 a M4 zřejmě v nejbližší době baterky nedostanou. To ovšem neplatí o výkonných SUV jako X5 M či X6 M.

Nové BMW X5 M a X6 M oficiálně: Competiton verze mají 625 koní, stovku dají za 3,8 s!

Nové BMW X5 M a X6 M oficiálně: Competiton verze mají 625 koní, stovku dají za 3,8 s!

U „emkových“ SUV podle Flasche začíná dávat elektrifikace smysl v ohledu vysoké hmotnosti a nutnosti hnát výkony těchto modelů stále výše. Jednoduše řečeno, další zátěž ve formě baterií a elektromotoru již cca 2,3 tunovému SUV moc neuškodí a elektrifikace by dále vylepšila schopnosti těchto mastodontů.

Na plug-in hybridním BMW od divize se už přitom pracuje. „Můžu vám potvrdit, že na elektrifikaci pracujeme. Plug-in hybridní BMW od týmu divize M jsem už řídil. Existuje. Zatím ale nemohu nic dalšího prozradit,“ dodal Flasch. S vyvrácením hybridů u menších „emkových“ modelů tedy není od věci předpokládat, že technologie se dočká právě nějaké SUV.

Šestiválcové BMW M340i už přijíždí také jako Touring: 374 koní doplňuje o velký kufr

Šestiválcové BMW M340i už přijíždí také jako Touring: 374 koní doplňuje o velký kufr

Jelikož ale BMW teprve nedávno představilo novou generaci X5 M a X6 M, nehledě na menší X3 M a X4 M, na elektrifikaci svých výkonných SUV zatím nespěchá. Pokud tedy BMW opravdu nepracuje na vrcholném X7 M, prozatím žijeme pouze v říši testovacích mul a vývoje do budoucna.

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků