Velké kroky u Fordu: Automobilka propustí na 7000 zaměstnanců po celém světě

Nejen proměnou modelové nabídky chce Ford ušetřit velké částky, očekávané rušení pracovních míst a propouštění zaměstnanců má započít už v těchto dnech.

Automobilka Ford v tuto chvíli prochází silnou restrukturalizací pod novým vedením, a co započalo razantními změnami modelové nabídky v USA a rovněž v Evropě, nyní pokračuje změnami uvnitř společnosti. K velkému šetření nákladů a stabilizaci finanční toků firmy tak má podle agentury Associated Press přispět i očekávané propouštění zaměstnanců.

Ve službách Fordu má tedy po celém světě ztratit místo na 7000 zaměstnanců, což je přibližně 10 % globální pracovní síly automobilky. Pouze v USA zřejmě Ford propustí kolem 2300 pracovníků. Ačkoliv se tato čísla mohou zdát vysoká, dřívější analýzy z podzimu 2018 mluvily dokonce o ztrátě 24.000 pozic.

Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Vše je dalším krokem v plánu generálního ředitele Fordu Jima Hacketta, který razantní proměnu automobilky započal minulý rok na základě nepříznivých výsledků společnosti. Ačkoliv se Fordu minulý rok držel na hladině zisku, prodeje jeho vozů v USA klesly meziročně o 3,5 procenta. Šetření na mnoha frontách má navíc vyrovnat nutné investice do vývoje nových technologií.

Na poli elektrifikace či autonomních technologií byl totiž Ford v posledních letech silně pozadu oproti konkurenčním automobilkám jak v USA, tak v Evropě. Půl miliardy dolarů tak Ford investuje například do amerického start-upu Rivian, který chce na poli elektrických pick-upů a SUV vést boj s kalifornskou Teslou.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků