Velké dodávky Citroën a Peugeot mají nový motor BlueHDi

Citroën Jumper a Peugeot Boxer se dva roky od poslední velké modernizace dočkaly zásadní změny pod kapotou. Souvisí s emisní normou Euro 6 a představuje jí trojice nových provedení dvoulitrového čtyřválce BlueHDi

Zákazníci obou francouzských značek mohou nyní při nákupu jejich největších užitkových modelů volit ze tří provedení této nové pohonné jednotky. Ta je u všech verzí vždy spojena se šestistupňovou manuální převodovkou.

Test: Citroën Jumper - autobus pro devět včetně řidiče  

Test: Citroën Jumper - autobus pro devět včetně řidiče  

Motor BlueHDi o dvoulitrovém objemu  je pro splnění emisní normy Euro 6 vybaven výfukovým systémem s katalyzátorem SCR a filtrem pevných částic s aditivem, snižujícím emise  NO<sub>x</sub> až o 90 %, zatímco u emisí oxidu uhličitého se jedná o pokles o 4 %. Nadrž na AdBlue o objemu 15 litrů má stačit k ujetí až 10.000 km.

Novinka pod kapotou francouzských dodávek je nabízena ve verzích s výkony 81 kW, 96 kW a 120 kW, jichž je vždy dosahováno při 3750 otáčkách za minutu. Nejvyšší točivý moment je podle výkon 300 N.m při 1500 otáčkách, 340 N.m a 350 N.m máte v obou případech při 1750 otáčkách za minutu.

Dodávka 328 Boxerů zajistila společnosti Peugeot ČR rekordní rok

Dodávka 328 Boxerů zajistila společnosti Peugeot ČR rekordní rok

Pro první dvě výkonové verze je uváděna spotřeba paliva 6,5 litru nafty na 100 km v kombinovaném provozu, a pokud jsou vybaveny systéme start-stop, pak může být ještě o 0,3 l na 100 km nižší. Nejvýkonnější provedení spotřebuje v kombinovaném provozu 6,7 litru nafty na 100 km, resp. 6,5 l na 100 km se systémem start-stop.

Na českém trhu je Citroën Jumper s novým motorem k dispozici s cenami od 590.700 Kč bez DPH, ceník Peugeotu Boxer startuje na částce 591.900 Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

včera | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik | 1 příspěvek