Velké dodávky Citroën a Peugeot mají nový motor BlueHDi

Citroën Jumper a Peugeot Boxer se dva roky od poslední velké modernizace dočkaly zásadní změny pod kapotou. Souvisí s emisní normou Euro 6 a představuje jí trojice nových provedení dvoulitrového čtyřválce BlueHDi

Zákazníci obou francouzských značek mohou nyní při nákupu jejich největších užitkových modelů volit ze tří provedení této nové pohonné jednotky. Ta je u všech verzí vždy spojena se šestistupňovou manuální převodovkou.

Test: Citroën Jumper - autobus pro devět včetně řidiče  

Test: Citroën Jumper - autobus pro devět včetně řidiče  

Motor BlueHDi o dvoulitrovém objemu  je pro splnění emisní normy Euro 6 vybaven výfukovým systémem s katalyzátorem SCR a filtrem pevných částic s aditivem, snižujícím emise  NO<sub>x</sub> až o 90 %, zatímco u emisí oxidu uhličitého se jedná o pokles o 4 %. Nadrž na AdBlue o objemu 15 litrů má stačit k ujetí až 10.000 km.

Novinka pod kapotou francouzských dodávek je nabízena ve verzích s výkony 81 kW, 96 kW a 120 kW, jichž je vždy dosahováno při 3750 otáčkách za minutu. Nejvyšší točivý moment je podle výkon 300 N.m při 1500 otáčkách, 340 N.m a 350 N.m máte v obou případech při 1750 otáčkách za minutu.

Dodávka 328 Boxerů zajistila společnosti Peugeot ČR rekordní rok

Dodávka 328 Boxerů zajistila společnosti Peugeot ČR rekordní rok

Pro první dvě výkonové verze je uváděna spotřeba paliva 6,5 litru nafty na 100 km v kombinovaném provozu, a pokud jsou vybaveny systéme start-stop, pak může být ještě o 0,3 l na 100 km nižší. Nejvýkonnější provedení spotřebuje v kombinovaném provozu 6,7 litru nafty na 100 km, resp. 6,5 l na 100 km se systémem start-stop.

Na českém trhu je Citroën Jumper s novým motorem k dispozici s cenami od 590.700 Kč bez DPH, ceník Peugeotu Boxer startuje na částce 591.900 Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků