Velké dodávky Citroën a Peugeot mají nový motor BlueHDi

Citroën Jumper a Peugeot Boxer se dva roky od poslední velké modernizace dočkaly zásadní změny pod kapotou. Souvisí s emisní normou Euro 6 a představuje jí trojice nových provedení dvoulitrového čtyřválce BlueHDi

Zákazníci obou francouzských značek mohou nyní při nákupu jejich největších užitkových modelů volit ze tří provedení této nové pohonné jednotky. Ta je u všech verzí vždy spojena se šestistupňovou manuální převodovkou.

Test: Citroën Jumper - autobus pro devět včetně řidiče  

Test: Citroën Jumper - autobus pro devět včetně řidiče  

Motor BlueHDi o dvoulitrovém objemu  je pro splnění emisní normy Euro 6 vybaven výfukovým systémem s katalyzátorem SCR a filtrem pevných částic s aditivem, snižujícím emise  NO<sub>x</sub> až o 90 %, zatímco u emisí oxidu uhličitého se jedná o pokles o 4 %. Nadrž na AdBlue o objemu 15 litrů má stačit k ujetí až 10.000 km.

Novinka pod kapotou francouzských dodávek je nabízena ve verzích s výkony 81 kW, 96 kW a 120 kW, jichž je vždy dosahováno při 3750 otáčkách za minutu. Nejvyšší točivý moment je podle výkon 300 N.m při 1500 otáčkách, 340 N.m a 350 N.m máte v obou případech při 1750 otáčkách za minutu.

Dodávka 328 Boxerů zajistila společnosti Peugeot ČR rekordní rok

Dodávka 328 Boxerů zajistila společnosti Peugeot ČR rekordní rok

Pro první dvě výkonové verze je uváděna spotřeba paliva 6,5 litru nafty na 100 km v kombinovaném provozu, a pokud jsou vybaveny systéme start-stop, pak může být ještě o 0,3 l na 100 km nižší. Nejvýkonnější provedení spotřebuje v kombinovaném provozu 6,7 litru nafty na 100 km, resp. 6,5 l na 100 km se systémem start-stop.

Na českém trhu je Citroën Jumper s novým motorem k dispozici s cenami od 590.700 Kč bez DPH, ceník Peugeotu Boxer startuje na částce 591.900 Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků