Velké dodávky Citroën a Peugeot mají nový motor BlueHDi

Citroën Jumper a Peugeot Boxer se dva roky od poslední velké modernizace dočkaly zásadní změny pod kapotou. Souvisí s emisní normou Euro 6 a představuje jí trojice nových provedení dvoulitrového čtyřválce BlueHDi

Zákazníci obou francouzských značek mohou nyní při nákupu jejich největších užitkových modelů volit ze tří provedení této nové pohonné jednotky. Ta je u všech verzí vždy spojena se šestistupňovou manuální převodovkou.

Test: Citroën Jumper - autobus pro devět včetně řidiče  

Test: Citroën Jumper - autobus pro devět včetně řidiče  

Motor BlueHDi o dvoulitrovém objemu  je pro splnění emisní normy Euro 6 vybaven výfukovým systémem s katalyzátorem SCR a filtrem pevných částic s aditivem, snižujícím emise  NO<sub>x</sub> až o 90 %, zatímco u emisí oxidu uhličitého se jedná o pokles o 4 %. Nadrž na AdBlue o objemu 15 litrů má stačit k ujetí až 10.000 km.

Novinka pod kapotou francouzských dodávek je nabízena ve verzích s výkony 81 kW, 96 kW a 120 kW, jichž je vždy dosahováno při 3750 otáčkách za minutu. Nejvyšší točivý moment je podle výkon 300 N.m při 1500 otáčkách, 340 N.m a 350 N.m máte v obou případech při 1750 otáčkách za minutu.

Dodávka 328 Boxerů zajistila společnosti Peugeot ČR rekordní rok

Dodávka 328 Boxerů zajistila společnosti Peugeot ČR rekordní rok

Pro první dvě výkonové verze je uváděna spotřeba paliva 6,5 litru nafty na 100 km v kombinovaném provozu, a pokud jsou vybaveny systéme start-stop, pak může být ještě o 0,3 l na 100 km nižší. Nejvýkonnější provedení spotřebuje v kombinovaném provozu 6,7 litru nafty na 100 km, resp. 6,5 l na 100 km se systémem start-stop.

Na českém trhu je Citroën Jumper s novým motorem k dispozici s cenami od 590.700 Kč bez DPH, ceník Peugeotu Boxer startuje na částce 591.900 Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Mercedes-Benz X 250d 4Matic: Hvězda dělnické třídy?

Mercedes X 250d 4Matic

Někdy je snaha konkurovat soupeřům tak velká, že neváháte sáhnout po snadném a levném řešení, což se ale nemusí vyplatit. Může se Navara s hvězdou na přídi postavit Amaroku?

24.  4.  2018 | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský