Velké dodávky Citroën a Peugeot mají nový motor BlueHDi

Citroën Jumper a Peugeot Boxer se dva roky od poslední velké modernizace dočkaly zásadní změny pod kapotou. Souvisí s emisní normou Euro 6 a představuje jí trojice nových provedení dvoulitrového čtyřválce BlueHDi

Zákazníci obou francouzských značek mohou nyní při nákupu jejich největších užitkových modelů volit ze tří provedení této nové pohonné jednotky. Ta je u všech verzí vždy spojena se šestistupňovou manuální převodovkou.

Test: Citroën Jumper - autobus pro devět včetně řidiče  

Test: Citroën Jumper - autobus pro devět včetně řidiče  

Motor BlueHDi o dvoulitrovém objemu  je pro splnění emisní normy Euro 6 vybaven výfukovým systémem s katalyzátorem SCR a filtrem pevných částic s aditivem, snižujícím emise  NO<sub>x</sub> až o 90 %, zatímco u emisí oxidu uhličitého se jedná o pokles o 4 %. Nadrž na AdBlue o objemu 15 litrů má stačit k ujetí až 10.000 km.

Novinka pod kapotou francouzských dodávek je nabízena ve verzích s výkony 81 kW, 96 kW a 120 kW, jichž je vždy dosahováno při 3750 otáčkách za minutu. Nejvyšší točivý moment je podle výkon 300 N.m při 1500 otáčkách, 340 N.m a 350 N.m máte v obou případech při 1750 otáčkách za minutu.

Dodávka 328 Boxerů zajistila společnosti Peugeot ČR rekordní rok

Dodávka 328 Boxerů zajistila společnosti Peugeot ČR rekordní rok

Pro první dvě výkonové verze je uváděna spotřeba paliva 6,5 litru nafty na 100 km v kombinovaném provozu, a pokud jsou vybaveny systéme start-stop, pak může být ještě o 0,3 l na 100 km nižší. Nejvýkonnější provedení spotřebuje v kombinovaném provozu 6,7 litru nafty na 100 km, resp. 6,5 l na 100 km se systémem start-stop.

Na českém trhu je Citroën Jumper s novým motorem k dispozici s cenami od 590.700 Kč bez DPH, ceník Peugeotu Boxer startuje na částce 591.900 Kč bez DPH.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků