Velká jarní cyklojízda 2015: První statické dojmy

166 komentářů

Robert
20. dubna • 10:31

Celé to nebylo úplně dobře řešené. Když se schvalovala trasa jízdy, tak na magistrátu už narozdíl od Auto*Matu museli vědět u plánované uzavírce a rekonstrukci tramvajové trati - tomu se bývala mohla trasa přizpůsobit už tenkrát. To byl první problém. Druhá věc byla ta, že policie opravdu situaci těžce nezvládla. Jeli jsme na čele a stejně to nebyla jízda, ale postávání na křižovatkách. Kdyby se udržovalo stálé pomalé tempo, jako to obvykle bývá, nedocházelo by k trhání pelotonu na rozjezdech. Kdyby se operativně nerozhodli neuzavřít magistrálu a nechat jen jeden pruh (který napůl ucpal autobus SA už na samém začátku - proč ho páni policajti nepustili, když jsme tam stejně čekali jak magoři?). Průjezd Blankou byl spíš opruz než zážitek (spousta lidí dokázala, že jsou tak akorát magoři na kolech). Jako pravidelný účastník cyklojízd (a pravidelný cyklista dojíždějící na kole do práce) tuhle konkrétní cyklojízdu považuju za opravdu, ale opravdu hodně nepovedenou...

Jaryn
18. dubna • 16:03

Setkani s touto cyklo jízdou ve mě zanechalo intenzivní emoční prožitek. Tak silný,
že mi vydržela ta pachuť až do dnes, a tak silný, že mě donutil hledat oč tam vůbec šlo a pak psát tento koment.
V inkriminovanou dobu průjezdu cyklojízdy sem se potřeboval dostat do Karlína...a ano, bohužel autem. Z Vršovic mi to trvalo krásnou hodinu a půl.
Nikde jsem se předem nedozvěděl nic o nějakém dopravním omezení. Zasek sem se právě "U Bulhara" odkud nebylo cesty zpět.
Troufám si tvrdit, že v autě nejsem a nebývám rapl, nemívám zkratkovitá jednání a podobně, ale tam na křižovatce, kde probíhalo cosi absolutně neorganizovaného,
kde stovky a tisíce jedinců na kolech "proudili" (spíš se posouvali) zmateně na magistrálu, jsem měl obrovskou chuť stáhnout okýnko a řvát "Kdo tohle ku_va vymyslel?!".
Možná ta akce splnila to co měla, že si sice naopak stovky a tisíce lidí v autech všimli cyklistů...ale rozhodně si v tý koloně neřekli "jé, hele cyklisti, jééé těch ale je, škoda, že se sem všichni nevejdou chudáčci, měli by dostat víc prostoru."
Nechápu, že někdo něco takového povolí a taková masa může v takovou denní dobu na tak frekventovanou komunikaci. Líbil se mi zde názor...ano, ať jedou, ale jeden za druhým co nejvíce pravému okraji vozovky. Ano, opravdu sem se tam U Bulhara pořádně nas_al!!!
Dodám ještě, že sám mám kolo, používám ho k dopravě po Praze, jak rekreační tak cílenou, neni to žádná ňamka se tu občas vymotat a někam se smysluplně dostat. Uvítal bych nějaké inovace nebo zlepšení pro cyklistyku v Praze, ale demonstrovat to tímto způsobem?
Neznám dobře situaci v cizině, ale vím, že jsou Evropská města, i metropole, kde cyklisté hrají prim...proč se neinspirovat třeba tam?!
A ještě malá poznámečka...nenapadlo nějakého cyklo ekologa, ktrý argumentuje tím, že kolo "nekouří", kolik splodin vyprodukovala všechna ta auta co zastavila velká jarní cyklojízda?! Byla to fakt akce promyšlená, domyšlená a zvládnutá na jedničku. Jen tak dál! Doufám, že se takhle projedete ještě mhohokráte!!!

map
19. dubna • 2:57

Jaryne, je mi líto toho, že ses trefil k Bulharu zrovna v nejhorší čas a že Tě minula jakákoli varování. To sám cítím taky jako nedostatek akce. Mám rád, když si můžu vybrat, když se neocitám v bezvýchodé situaci, kterou sám neovlivním.Pokud se týká toho argumentu se zplodinami zastavených aut, tam nemůžu, než odkázat na dva předchozí příspěvky a poněkud otočit a parafrázovat. Kdo v této situaci nevypnul motor, vypnul aspoň mozek. :-) Nahráli jste mi na smeč.Ale jinak cítím, že bychom si mohli i rozumět a docela užitečně si podebatovat. Přečti si mé ostatní příspěvky. Účast na cyklojízdě jsem nijak zvlášť nezvažoval, ale můj vztah k takovým akcím je spíš vlažný. Každopádně jsem si pro sebe právě vyřešil, že z pragmatických, ne ideových důvodů je taková nátlaková akce potřebná i se všemi negativy a riziky.A jinak, já mám občas taky chuť řvát stejně "Kdo tohle ku_va vymyslel?!" Jen kdyby to pomáhalo, ale funguje to jenom někdy. Skoro bych řekl, že právě tehdy, když to pak můžeš hodit za hlavu a nemusíš se tím dlouhodobě užírat. Nevím, jak moc Tě to emočně zasáhlo, ale troufám si odhadovat, že za nějaký den si na cyklojízdu ani nevzpomeneš. Samozřejmě nečekám, že bys na ni změnil názor jen tím časovým odstupem.

bubulak
19. dubna • 20:34

Varování, varování, já jsem tam jel v 19:15 a říkal jsem si, že už to přeci muselo dávno projet, když to mělo vyjíždět v 18.30 z Jiřáku.Jinak nátlaková akce, na jiným místě píšete o válce, nepřeháníte to trochu? Kdyby si tohle řekl každý, tak se na silnicích bude akorát demonstrovat a ne jezdit. Jinak můžu vám říct, že pokud silnice zablokují třeba odboráři, považuji to za sviňárnu zcela stejného druhu. Další věc je, že cestou konfrontace nic nedosáhnete, protože si tím akorát poštvete proti sobě běžné lidi, kterým to doteď bylo celkem jedno.

jjeje
18. dubna • 23:20

Tak si vypni motor, troubo

:-)
19. dubna • 0:43

Jasně, že vypnout. Někdo motor, někdo (zjevně) mozek.

kosto
17. dubna • 19:33

Vsetci tu vravite, ze doprava by mala byt podla poctu ludi, ktori dany sposob vyuzivaju. To je ale uplna hovadina (da sa to prirovnat napr. k poziadavku kedy by vacsina ludi chcela zrusit dochodky lebo ich nepoberaju a mensina - dochodcovia by sa branit nedokazali). Preferencia dopravy by mala byt najma podla toho kolko ludi ju moze vyuzivat a to na zaklade zdravia a financii.
Teda najpreferovanejsie by mali byt chodniky pre pesich (chodit dokaze skoro kazdy), potom MHD - je lacna a nie kazdy je dostatocne fyzicky zdatny, potom cyklisti - stale pomerne lacny sposob dopravy a az uplne nakoniec automobilova doprava - je najdrahsia = moze si ju dovolit najmenej ludi.Co sa tyka cyklojizdy samotnej, jedine zle zabezpecene miesto bola magistrala, kde chybali policajti. To je ale podla mna chyba policie, ze na danom mieste nebola, nie organizatorov, ktori sucinost s policiou dohodli. Trasa bola taktiez po dohode s PCR a teda organizatori pravdepodobne navrhnut lepsiu trasu nemohli.

Quebe
17. dubna • 19:56

Všichni tady říkáte, že by se mělo vyrábět nejvíce potravin, které lidé nejvíce kupují. To je ale úplná hovadina. Preference vyráběných potravin by měla být podle toho, kolik lidí si ji může dovolit. Takže nejvíce by mělo být na pultech sračkoidního gothaje za 3 Kč/kilo, krabičáku za 10 Kč/litr a plesnivých jahod za 5 Kč/100g. Potom výrobní salám - je laciný a ne každý chce chcípnout už ve třiceti. Potom šunka standardní - stále poměrně laciný způsob obživy a až úplně nakonec šunka výběrová - je nejdražší.To je panečku logika :-D

ftk
17. dubna • 17:51

organizator by si zaslouzil pochvalu za naplanovani blokady ! priste navrhuji trasu z Vinohrad dolu Jecnou a Resslovkou v protismeru k Tancicimu domu pres Jiraskuv most, pote zaflakat levy breh od Andela az na Klarov a vlastne proc ne az na Strossmajerak a trasu ukoncit na Vystavisti. Vyhod teto trasy je hned nekolik. Krom toho, ze se jede pouze z kopce a po rovince, vytoci naprosto prevaznou cast obyvatel Prahy a to je to hlavni.

Akcel
17. dubna • 15:41

Moc držím automatu palce, jen tak dál. Tímhle přístupem si znepřátelí i ten poslední zbytek fanoušků a všem se uleví, hlavně slušným cyklistům.

bubulak
17. dubna • 15:43

Souhlas, vidím to podobně.

Jarda
17. dubna • 14:55

Co je na tehle (i dalsich podobnych) podarene akci typicke, je totalni selhani policie. Namisto rizeni dopravy a vubec udrzovani poradku a plynulosti je tak nanejvys jenom pritomna, v nejaky vypjatejsi moment ani to ne.
Na to, ze mame 40 000 policistu, se jich na rizeni dopravy podili pocertech malo. :-(
Ale zato ted budou mit dalsi desitky novych aut na pospavani na hlidce ci provokovani honicek na dalnici ;-)

Martin P.
17. dubna • 11:40

Nejsou to cyklisté , ale aktivisti. To kolo maj jen jako způsob boje proti společnosti. Nemají žádný ekonomicky a technicky nasaditelný plán a chtějí a umějí jen škodit.Když se projde český internet , tak krom jejich stránek, je samotné většina rekreačních, amatérských nebo i profi cyklistů posílá do zadele.

Hrabosh
17. dubna • 11:35

Proč byla trasa tažená úzkými ulicemi nevím, že to bude při tomto počtu lidí problém byla víceméně jistota. Předpokládám, že to by požadavek ze strany PČR. Zkusím se přeptat.Proč se jelo ve všední den? Důvod konání Cyklojízdy ve čtvrtek je zřejmý.1. Kola patří do města i ve čvrtek večer. Nejenom v sobotu. Mají na užívání ulice stejné právo jako motoristé. Argument "když se chcete vozit autem, tak v sobotu odpoledne" byste asi neskousli. Proč by to měli dělat cyklisté?2. Veřejný prostor v centru města má i jiné funkce než automobilně-dopravní. Automobilová doprava těmto funkcím (například shromažďování osob za účelem vyjádření postojů a názorů) není nadřazena. Mnohé tyto funkce (mj. shromažďování) mají v centrech měst o několik tisíc let delší tradici než automobilová doprava.3. účastníkům to tak vyhovuje. Motoristé také neuvažují nad tím, zda někomu nepřekáží nebo neškodí. Prostě jedou tehdy, když se jim chce. Nemohou tedy cyklistům vyčítat to, že jezdí na kole tehdy když se jim chce.

Pup
17. dubna • 19:43

Už asi tak čtyřicet let každý den několikrát chodím pěšky přes Husitskou. Kdysi dávno bývaly doby, kdy jsem musel na kraji chodníku čekat třeba deset minut než se dalo přejít. Včera jsem kvůli vaší demonstraci ohleduplné dopravy čekal na přechodu skoro třičtvrtě hodiny.

Hrabosh
17. dubna • 21:13

To nevím co jste tam dělal. Byl jsem na ní (špuntoval jsem), párkrát jsem ji přešel napříč. A spousta dalších lidí (nezúčastněných chodců) také.

...
17. dubna • 15:28

Hraboshi, ty už jsi dlouho nedostal Štajnerovy kapky, že?

Hrabosh
17. dubna • 15:38

Včera jsme měli krásné tříleté výročí (na den přesně). Ale tenhle vtip je už dost neoriginální... Chtělo by to nějaký modernější hejt.

Stefinno
17. dubna • 16:24

ale ty hejte jeden upachtěnej ... včera jste si udělali takovou automatí PR popravu, že už to těma slintama stejně nezachráníš ....

Atomas
17. dubna • 15:26

1. Kola patří do města i ve čtvrtek večer. Souhlas, využívám cyklostezek a na ulici a silnicích se chovám vždy dle zákona o provozu na pozemních komunikacích (361/2000)
2. Silnice a komunikace je účelový veřejný prostor, který slouží k dopravě. Vaše jednání tomuto účelu brání.
3. Motoristé se rovněž nikomu nesnaží záměrně překážet a škodit. Nebo jste snad zažili happening autařů na nějaké cyklostezce?Jsem rekreační cyklista, ale i motorista a musím konstatovat, že jednání Automatu se mi příčí a myslím, že cyklistům obecně škodí.Uvědomujete se, že vaším jednáním zablokujete část města a omezíte tak spoustu lidí, co nemají s automobilismem nic společného? Například cestující v MHD...

Hrabosh
17. dubna • 15:56

Je rozdíl mezi "formálním právem" a "reálnou možností" ulice k jízdě na kole využívat. Já si klidně střihnu Magistrálu libovolným směrem, ale většina cyklistů jedeanpůltunové kolosy svištící z obou stran, které je mohou zabít prostě nevydejchává.Víte, ono je snadné si určit pravidla hry tak aby vyhovovaly mě a pak ostatní nutit tato pravidla, byť jim zoufale nevyhovují, nutit dodržovat. Ano, pravidla tu máme, ale jsou nastavená tak aby vyhovovala motoristům. Cyklojízdy mají za cíl vyvolat diskusi o takových změnách, aby pravidla a infrastruktura lépe vyhovovala i cyklistům a nikoliv jen motoristům.

Atomas
17. dubna • 16:12

Větou "Já si klidně střihnu Magistrálu libovolným směrem, ale většina cyklistů jedeanpůltunové kolosy svištící z obou stran, které je mohou zabít prostě nevydejchává." jsi právě vyjádřil tvojí úctu k právu jako takovému a nemá smysl dále s tebou diskutovat. Proč já bych potom měl dodržovat pravidla vytvořená pro cyklisty - viz například tebou uvedené cyklopruhy a zákaz na nich parkovat?

Hrabosh
17. dubna • 17:31

A v čem je problém?Mám dojem, že vůbec netušíte, že kola na Magistrálu, pokud nejedou v protisměru, normálně smí. A s takovými základními neznalostmi mě budete poučovat?

Hrabosh
17. dubna • 15:42

Automobily blokující vyhrazený pruh pro cyklisty vídám denně. A že by se jim tam podařilo zaparkovat neúmyslně, protože jim tam zrovna sklouzla hnáta z plynu... Dost o tom pochybuju.Překážení a škození je vedlejší a nezbytný efekt automobilismu (zeptejte se astmatika na smog). Tvrdit, že sice škodím, ale ne úmyslně... Cyklojízdy také nemají za cíl blokovat motoristy, ale deklarovat, že cyklisté v Praze jsou a neměli by být přehlíženi. Ucpání ulic je, stejně jako u automobilového provozu jen vedlejší a nechtěný efekt. A to je podle Vás v pořádku.

bubulak
17. dubna • 15:45

Toto srovnání je naprosto demagogické. Vy jste tu situaci od a do z vytvořili - akci jste svolali, určili jste trasu, špuntovali... zdrželi tisíce lidí, nejen v autech, ale i v MHD. A že je to "nechtěný efekt" o tom si s dovolením myslím svoje, na to mi stačilo vidět některé účastníky.

Hrabosh
17. dubna • 15:52

A myslíte, že řidič auta, které bylo zaparkováno ve vyhrazeném pruhu tuto situaci nevymyslel a nestvořil? Himbajs a jak se tam to auto dostalo? Telekinezí?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bubulak
17. dubna • 15:55

Kvůli jednomu řidiči v pruhu pro cyklisty zpravidla nezkolabuje na hodinu doprava v centru Prahy.

map
19. dubna • 2:19

Zažil jsem v Jindřišské situaci, kdy si jeden jediný parkující řidič myslel, že tramvaj projede. Neprojela a on zablokoval několik tramvají, než si to vyřídil nebo než ho odtáhovka odvezla. Nevím, nečekal jsem. Zažil jsem jinou ucpanou jednosměrku v centru, kde si zřejmě řidič dodávky myslel, že parkováním částečně na chodníku to vyřeší a oni tam neprojeli popeláři a zaštosovalo se to komplet. Těch míň dramatických případů, kdy kvůli jedné dodávce parkující "nouzově" na chodníku neprojede jiná, protože ponechané místo je tak na menší osobák. Nemluvě o té drzosti, že zřejmě chodci jsou plebs, který ať se plazí třeba kanálama.Pusťte si ráno dopravní zpravodajství. Sečtěte si ty minuty prostojů a pak to porovnejte s jednou hodinou za rok při cyklojízdě. Když už se tady tak poměřují ty výkony a procenta. Kolik promile nebo spíš menších jednotek by dalo tohle. Já vím, je to vidět, dobře se o tom mluví, je v tom cítit ten "záměr". Jistě, kdyby to neomezilo dopravu, možná by se o tom míň mluvilo. Ale v podstatě by pochopitelně cyklistické obci prospělo, kdyby nemusela nasírat ostatní cestující.Na druhou stranu tahle demonstrace síly, nic jiného to není, je zaměřena na lidi, kteří o dopravní infrastruktuře a politice rozhodují. Ti ostatní v autech a autobusech jsou tzv. nutná vedlejší oběť téhle války. Ale to pochopitelně platí i v jiných případech. Co stávka leteckých dispečerů, netrpí tím cestující? A neberou si je jako rukojmí? A nejsou "nespravedlivě" ve výhodě právě ti, co si můžou dovolit takhle viditelně a citelně zasáhnout veřejnost (voliče a zákazníky)?

bubulak
19. dubna • 20:58

Když někdo blbě zaparkuje a zablokuje cestu tramvaji, je to bezmozek. Nicméně co jste při této argumentaci vy? On to udělal z nedbalosti, vy úmyslně. To je odjakživa ta horší forma zavinění.

:-)
19. dubna • 0:39

.. ale dotkl se posvátné krávy. To se trestá utětím ruky, ne? Buďme rádi, že v Praze je trestem jen půl města ucpaného tupým několikatisícihlavým stádem na pár hodin ve všední den večer.

bubulak
17. dubna • 15:20

Ano, hezká ukázka demagogie, jako ostatně všechno od vás. Zřejmě vám nedochází, že ti lidé nejen v autech, ale i v autobusech a tramvajích, které jste také zablokovali, na rozdíl od vás nebyli na té silnici pro zábavu. Cyklojízdy nejsou jediné akce na silnicích, které vyžadují zastavení provozu, ale pouze vy to děláte v pracovní dny. Srovnatelná akce je např. pražský maraton, který vždy probíhá o víkendu. Proto nelze nevidět, že cílem vašich aktivit není pomoc pražské dopravě, ale konfrontace s ostatními účastníky silničního provozu. Ale klidně to takhle dělejte dál, čím víc lidí naštvete, tím dřív bude mít s těmito kravinami utrum. To víte, každá akce vyvolává reakci.

Hrabosh
17. dubna • 15:36

Vtip je v tom, že cyklistická doprava není volnočasová záležitost a zábava. Pokud někdo chce jezdit do práce na kole, jezdí ve všední den ráno a dopoledne. Cyklojízda svým načasováním upozorňuje na to, že kola patří do města i ve čtvrtek odpoledne, kdy cyklisté jedou z práce.Ale já tam také nebyl pro zábavu. Špuntování bylo docela náročné. Přijel jsem tam vyjádřit svůj nesouhlas se současnou dopravní politikou MHMP. Ti lidé v autech tam možná nebyli pro zábavu, ale zcela sobecky volili značně neohleduplnou formu dopravy. A naprosto nepochybuji o tom, že většina z nich mohla cestu realizovat šetrnějším způsobem.

Pevan
18. dubna • 20:50

Zcela sobecky jsem zvolil autobus a díky vaší zábavě mi ujel vlak. Takže mi dlužíte 500 za jízdenku, kterou jsem nemohl využít.

Hrabosh
18. dubna • 23:22

To mě mrzí. Mohu se zeptat, proč, pokud vám už nejel další spoj, jste tu jízdenku nevrátil?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Stefinno
21. dubna • 10:03

Za tebe měla máma vrátit porodný .... to snad ani není možný .... :DDDDD

bubulak
19. dubna • 20:55

Tak za tuto otázku byste vskutku zasloužil jednu přes ústa.

:-)
20. dubna • 9:39

Nejstrašnější na celé téhle věci je, že tohle je TYPICKÝ myšlenkový vzorec cykloaktivisty a dotyčný si jeho bizarnost ani neuvědomuje.

Stefinno
17. dubna • 19:19

Hele Hraboshi ... ty kurwa silnej argumentační guru, pojd si popovídat o tom kdo volí zcela nosobeckou a ohleduplnou formu pěkne z oka do oka ... co třeba zítra někde na pivu? což se nebojiš, ne? spuntaři? navrhni místo a čas ....

Hrabosh
17. dubna • 21:14

Možná večer na Letné. Zítra ještě napíšu.

Lukáš P.
17. dubna • 19:01

Špuntování bylo docela náročné - LOLHrabosh velký pracant. Neziskovky a špuntování, to musí bejt rychta. Panebože...

:-)
19. dubna • 0:33

Špuntování je náhodou tuze náročné - málokdo dokáže být tak omezeně bezohledný, že nepustí manželku za sanitkou s manželem: http://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-... ...

Hrabosh
17. dubna • 21:16

Jo bylo, zas tam do mě někdo ohleduplně najížděl autem. Jo a pracuji v soukromé firmě. Cyklojízdy mám jako koníčka do kterého sypu peníze. FYI.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Stefinno
18. dubna • 8:12

A ty se divíš Vojto, že do tebe někdo najížděl autem? Proč asi? Jo chápu, vlastně vzdyť jste byli celou tu vaši spanilou jízdu ohromně ohleduplní k ostatním účastníkům sil. provozu. Takže hnusnej týpek s autem, který někam spěchal a musel kvůli Vám čekat 50min až se račíte vyprdelit, měl držet nervy na uzdě, protože nepochopil jak moc sluníčkové to vaše jednání ve vyšším zájmu je. Buď rád, že ti někdo nenakopal tu tvoji prdel : http://www.volant.cz/fotoarchiv/Praha_Mlejn_20... ... A volné peníze raději utrácej třeba za holiče. Šlapkám třikrát hurá. T6 soudruhu!

map
19. dubna • 1:39

Budu mluvit za sebe a z vlastní zkušenosti. Špuntoval jsem v Ondříčkové. Žádná frekventovaná křižovatka. Boční jednosměrku bych definoval jako chcíp tam pes. Nečekal jsem, že to budu muset řešit, ale kupodivu se tam auta netrhla. Nevím odkud kam tak nutně jela, neptal jsem se. Snažil jsem se být ohleduplný, i když bych zřejmě podle regulí cyklojízdy a zvláštního využití komunikace ani nemusel. Pouštěl jsem je, jak to jen šlo, odhaduji že tam čekali tak 5 minut.Jediný, kdo do mne najížděl, byl puberťák s kamarádem nejspíš v tatičkově Volvu, který nevyužil jediné možnosti přejet křižovatku napříč a pokusil se mne myškou objet a zahnout do trasy cyklojízdy. Jestli někam nutně spěchal, to netuším, ale asi ne. Po zablokování se hodnou chvíli zřejmě dobře bavil, tůroval motor, houkal a i s kamarádem si to natáčeli na mobil, než je to přestalo bavil a vycouvali. Na tohle jejich extempore mimochodem doplatili další, kteří se v tu dobu naštosovali za nimi, protože jsem nemohl současně pečovat o tyhle dva nepoučitelné a zároveň jít zastavit cyklisty a pustit ostatní auta. Nikdo z dalších řidičů nepřišel a nezačal za ně orodovat, ale asi si vyhodnotili tuhle situaci jako bezvýchodnou a postupně vycouvali, čímž uvolnili místo i jim pro důstojný ústup. Na druhý pokus už to po nějaké chvíli ve skupině dalších taky zvládli rovně. Jestli byl někdo nervózní z takto kratičkého čekání, asi by měl vrátit řidičák, protože tím prokazuje nedostatek psychické stability a na silnici je nebezpečný. Bez ohledu na to, jestli z jeho pohledu je to "zbytečné" omezení.Netvrdím, že to jinde nemohlo vypadat jinak, že tam nestála auta celou dobu. Taky netvrdím, že to bylo zorganizované tak, aby to nikoho neomezilo a aby každý předem věděl, kde narazí na neprůjezdné místo a tuším, že to leckde objet nešlo. Ale asistence PČR u toho byla, DP taky věděl předem kudy se pojede a kdy a jak to zajistili, to už je i na nich.Ale pokud to u někoho vyvolává takovou arogantní reakci, jako u tebe Stefino, pak je na pováženou, jestli vůbec má cenu se s tebou bavit, protože zřejmě rozumíš akorát tak tomu nakopání.

Stefinno
21. dubna • 9:59

Tak především arogantně se chováte VY milý pane. Už jenom s podstaty té vaší cyklojízdy, kdy na několik hodin paralizujete dopravu jen za účelem upozornění na to, že v Praze jezdí 1% lidí na kole, až je to málo a vy chcete aby jezdili snad úplně všichni, protože je to podle Vás tak správně. Tomu já říkám arogance. Viz třeba rozhovor s Fillerem: http://video.aktualne.cz/dvtv/dvtv-vikend-30-a-31-... ... .... no řekni sám MAPe ... neí tohle arogance jak svina?

Hrabosh
18. dubna • 23:20

Spěchal do kina. Opravdu dobrý důvod pro to aby někdo najížděl autem do davu lidí.

bubulak
19. dubna • 20:46

Děláte lidem naschvály, a konfrontační cestu jste si vybrali sami. Těm reakcím se tudíž sotva můžete divit. Každá akce vyvolává reakci.

:-)
19. dubna • 0:50

OK, nejspíš to opravdu není důvod najíždět do lidí. Předpokládám ale, že mu propadlé lístky bude naopak Automat, jakožto viník zpoždění, s omluvou refundovat - a všechno bude v pohodě, nebo ne?

Quebe
17. dubna • 16:41

Víte proč je cyklistická doprava pro většinu lidí volnočasová záležitost? Jelikož nelze na kole jezdit komfortně za každého počasí, nelze často dojet ve stavu, kdy není nutná sprcha, nelze s ním převést větší množství zavazadel a dokonce i ve městě je často taková doprava výrazně pomalejší. Auto všechny tyto nevýhody odstraňuje a oproti MHD ještě navíc přináší tu výhodu, že jede odkudkoliv, kdykoliv a není potřeba se mačkat s často smradlavými spolucestujícími pochybné existence.Já věřím, že pár nadšenců dokáže tyto nevýhody překousnout a jezdit na kole do práce i za deště a pořád se převlékat a sprchovat, ať nesmrdí kolegovi v kanceláři. Je to jejich koníček. Ale většinu lidí k tomu rozhodně nepřinutíte. Je to objektivně horší způsob dopravy. Tak jako veganům nikdo nebere jejich stravovací návyky, avšak většině ho prostě nevnutí, ať se na hlavu staví. Si vezměte, že by veganští aktivisté začali lobbovat za zákaz podávání masa v restauracích atd. - bylo by s nimi vymeteno.Pokud chcete lidi dostat z aut, musíte jim nabídnout něco lepšího, než auto. Jinak to nepůjde. Ani násilím, on totiž pohár trpělivosti jednoho dne se zklidňováním přeteče.

map
19. dubna • 0:48

Kolo pro dopravu do práce používám jako relativně komfortní alternativu MHD. Autem bych v centrru nezaparkoval a když, tak s velkými potížemi. Takže auto není dobrá alternativa vždy. Jezdím na kole rád i nakupovat, protože ten kilometr nebo dva bych akorát huntoval motor. Pochopitelně měsíční nákup na něm nedovezu. Elektromobil nebo elektrorikša by tohle dilema možná vyřešil motoricky, ale zase ta pořizovací cena a baterky. Bydlím v domku, takže i to parkování mám za svoje a pokud jedu někam, parkuju obvykle na účet obchodníka, co mu dávám vydělat nebo si to platím, co si tak za poslední dobu vzpomínám.
Auto vidím jako ideální, případně nezbytné pro příměstskou a meziměstskou dopravu tam, kde je řídká, nespolehlivá nebo žádná veřejná a kde naopak není problém s kapacitou komunikací a parkovišť. To už ale pomalu přestává být neproblematické i jinde, než ve velkých městech.
Nevýhody kola znám a nepřehlížím, ale taky mne nijak neděsí a když potřebuju, tak prostě kolo nepoužiju. Je ale fakt, že někdy a dost často mi jeho použití limituje spíš nevhodná a nedostatková infrastruktura. Například to, že projet někudy je opravdu pro drsné povahy.
Pokud jde o to násilí, ani já nejsem nadšený z konfrontace. Ale jestli chcete, nasbírám Vám za pár dní takových příkladů bezohledného chování řidičů vůči chodcům, v běžném provozu, že budete muset uznat, že o nic jiného, než o drsný boj o omezený prostor reálně nejde. Akorát že chodci se zatím moc nebouří a leda tak někde jako obyvatelé proti průtahům kamiónů.
Na cyklisty se za komunistů nepamatovalo, pokud někdo na kole po Praze jezdil, žádnou publicitu dostat nemohl, byl by za podívínského zpátečníka, vždyť auto, to jeznámka pokroku, však taky našetřit a dočkat se ho nebylo jen tak. V tom už jsme přece jen o něco dál, ale ne o moc. Některé předsudky se drží fest. Aut tolik nebylo a stejně se komunikace stavěly s ohledem na ně a moc se zřejmě nepočítalo, jak daleko se to dá dovést bez popření mantry, že všichni můžou mít všechno. Jestli na tom nechcete nic měnit, fajn. Ale garantuju vám, že stejně budete muset. A pak já budu ten, co bude smutně připomínát, vidíte, já vám to říkal.
A to, jestli kola mají, musí, můžou, nemusí, nemají, nesmí dostat větší prostor na slunci a jestli to je nebo není spravedlivé. To je zajímavá diskuse a můžeme ji vést hodně dlouho. Neoddiskutovatelný fakt je, že tím Praha jen trochu, i když v posledních letech snaživěji, dohání jiná velká města a že by se všichni tak zoufale mýlili a že by jim to nefungovalo, to asi nedokážete. Nepřu se o to, že Kocourkovští dovedou i vzorová řešení realizovat po kocourkovsku a že selský rozum je nedostatkové zboží. Ale taky by to chtělo trochu trpělivosti a odstupu před výléváním vaničky i s dítětem. Ono totiž zkusit něco dělat jinak, zjistit, že to jde a zvyknout si, chce čas. Mně taky trvalo, než jsem se odhodlal jezdit pravidelně a protiargumenty byly snadno dostupné a podobné těm zažitým klišé. Takže vím o co jde a můžu se snadno spoustě z nich ze zkušenosti jen usmát. Netvrdím, že ježdění po Praze je pro každého a možná nikdy nebude. Ale že odbourávání bariér (protože o nic jiného nejde) láká k cyklodopravě stále víc lidí, je nepřehlédnutelný fakt. A že na spoustě míst jsou ty bariéry jediný odrazující faktor, to taky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bubulak
19. dubna • 20:44

Je ale třeba mít realistická očekávání. Dejte příklad města srovnatelné velikosti a profilu Prahy, kde by cyklistika byla masově využívána pro běžnou přepravu. Já totiž takové neznám. Tady se vždycky uvádí Kodaň, Amsterodam, Berlín, jenže to jsou placky.

Hrabosh
19. dubna • 21:21

Vídeň moc placatá není.

bubulak
19. dubna • 22:22

No ty kopce jsou tam o dost dál od řeky a v podstatě jsou na nich spíše okrajové části města, takže těch relací, které jsou po rovině, tam bude o dost více, než v Praze.

Quebe
19. dubna • 10:03

Ano, však já chápu, že v určitých, velmi specifických případech, může být kolo lepší alternativa před autem (jak ostatně píšu v jiných příspěvcích v této diskuzi). Ale v průměru bude kolo oproti automobilu vždy totální propadák.Já jen, že na kole taky dost jezdím a žádných podstatných bariér si nevšímám. Za bariéru nepovažuji to, že nemám exkluzivně pro sebe vyhrazený pruh, vyhrazený flek před auty u semafory, že někde můžou jezdit auta (zakážeme vjezd jako třeba na Václavák a Smetanovo nábřeží) a že nemůžu jezdit Strahovským tunelem, po magistrále a po Jižní spojce. Přijde mi, že cykloaktivisté zkreslují současný stav a snaží se vyvolat dojem, že je div, že cyklista dojede ve zdraví do cíle, aby si prosadili zbytečnosti, které zrovna jim vyhovují, ale mnohonásobně více lidí omezí. Ve skutečnosti to žádná divočina není a jezdit na kole po městě se dá úplně v pohodě.

Hrabosh
19. dubna • 18:12

Máte dítě? Necháte ho jet přes město na kole za babičkou? Když se Vaše matka rozhodne ve středu odpoledne přijet za Vámi na kole, bude to bez problémů?

bubulak
20. dubna • 13:29

To je nic neříkající argument. Já jsem jezdil jako dítě na kole od 7 let, nejdřív po našem sídlišti, pak i k té babičce ve vedlejší čtvrti a postupně i dál ve městě. Šlo tehdy o okresní město o cca. 60 tisících obyvatelích, nicméně na cestách jsem se samozřejmě rušným ulicím vyhýbal, což udělá každý, kdo má v hlavě mozek. A taky jsem měl docela školu, jak se na té silnici chovat. Na druhou stranu chápu, že pokud babička bydlí třeba v Hybernské a rodina na Proseku, tak to holt na tom kole asi nepůjde. Nicméně tento stav asi sotva půjde nějak změnit - to je prostě dané tím, kde kdo bydlí.

:-)
20. dubna • 9:26

Máte Karkulku? Pustíte ji v noci přes les za babičkou? Některé věci prostě soudný člověk nedělá. Duševně chorý člověk se naopak zuřivě ohání ve svatém zápalu tím, že to nejde. Tak pozor na vlcíííí!
(Naštěstí mám rodinu, kde se takovíhle duševně slabí jedinci nevyskytují a tak jsme všichni živi a zdrávi.)

Quebe
19. dubna • 23:05

A v čem by měl být problém? Já na kole jezdil i jako dítě (byl to můj jediný dopravní prostředek pro individuální dopravu) a nepamatuji si na žádnou chvíli, kdy by mi snad mělo jít o život. A žádné cyklopruhy, cyklostezky a podobné věci nebyly. Pokud si někdo neumí své dítě vychovat a to mu vletí pod kola prvního auta, je to problém výchovy a ne infrastruktury - ta by se neměla přizpůsobovat neukázněným účastníkům a to ještě tak výrazně, že omezí většinu ostatních.Ani má matka, nevím, proč by měla dojet s problémy - pokud tím myslíte ten stav, že na tom kole sotva ujede, měla by jej pověsit na hřebík, jelikož je nebezpečná nejen sobě, ale i okolí - tak jako by staří lidé měli odkládat řidičský průkaz, pokud jim jejich stav již nedovoluje auto bezpečně ovládat. Rozhodně to není důvod pro budování rozsáhlé infrastruktury, jelikož ta nic neřeší - takový člověk je nebezpečný za každých okolností.

Hrabosh
20. dubna • 0:05

Takže bezdětný, který časem bude děti nejspíše vozit autem.

:-)
20. dubna • 9:27

... a na tom je něco špatně?

Akcel
17. dubna • 15:45

Zato vy jste, plni ohledů, zablokovali tou svojí monstr akcí půl Prahy. Super. Ten poslední odstavec je skutečná perla, určitě si ho uložím...

Hrabosh
17. dubna • 15:51

A není pravdivý? Průměrná obsazenost automobilů v Praze je 1,3. Na každé tři jednoválce (válí se v něm jedny šunky) připadá jeden dvouválec. Všichni jsou to určitě špatně chodící těhotné babičky- instalatérky, které si přivydělávají rozvozem rohlíků, takže opravdu nemohou jet tramvají.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Atomas
17. dubna • 16:08

Pokud mne uvidíš v autě samotného, tak je to tím, že po práci musím vyzvednout děti, dojet na nákup apod. Myslím, že takto auto užívá spousta lidí a kolo prostě není alternativa. Pouze demagogie. A to nemluvím o lidech, kteří auto používají pracovně a skutečně na obchodní schůzku na kole nepojedou...

Hrabosh
17. dubna • 16:15

Kryštofovi s Matějem čouhají z prdele takové dva výrůstky, pracovně jim říkáme nohy. Dokáží je používat k bipedii, což je zastaralá forma dopravy z domova do školy, kterou jsem využíval i já. Od devíti let dokonce zcela samostatně bez doprovodu. Pokud jezdíte nakupovat denně, nepotřebujete auto, odnesete to v tašce. Pokud nejezdíte nakupovat denně, nemusíte jezdit autem každý den. Vcelku známé výmluvy.BTW: nejvíce týmů v soutěži "Do práce na kole" tvoří bankovní krysy. Do banky zjevně jezdit na kole jde.

:-)
19. dubna • 0:30

Jasně, že do banky na kole jezdit jde. Bankovní úředník zavře hubu a má uklizené pracoviště. Kdo se ale živí poctivě a potřebuje k tomu i auto, nemá na podobné kokotiny čas, musí vydělávat. Kdybych dělal v bance, klidně bych jezdil do práce i v červnu na sáňkách (a třeba by se to ani nepoznalo).

Skylle
17. dubna • 17:34

Aha, takže protože jste ten způsob od devíti let využíval i Vy, tak musí/by měli i ostatní? Vy můžete vykládat, jak nechcete nikomu nic nutit, pouze.... chcete, aby se ostatní chovali tak, jak chcete Vy, protože jste se tak kdysi choval sám. Tlesky tlesk, tady se někdo právě odkopal!

Hrabosh
17. dubna • 17:55

Tlesky tleskejte komu chcete. Do školy ať si chodí/jezdí jak kdo chce. Ale nepovažuji to za dostatečný důvod proč by kvůli "svému" způsobu přepravy ze společných zdrojů žádal a dostával více než jiní. Já jen stojím o to, abych měl k dispozici proporcionální část prostoru, na zbytku se klidně stavte na hlavu.

Skylle
17. dubna • 18:15

Vážený pane, ta Vaše proporciální část prostoru je ovšem nula, za tolik přesně byste toho prostoru měli dostat. Proč? Protože neplatíte spotřební daň, silniční daň a dokonce na těch cyklostezkách neplatíte ani nic, co by se dalo srovnávat s mýtem. Do SFDI jako cyklista platíte nula, ze SFDI jde x na výstavbu cyklostezek. Pokud je x větší než nula, je to nepoměr a rozhodně nic, co byste měl mít k dispozici.

Hrabosh
17. dubna • 18:27

Nejspíše vycházíte z přesvědčení, že na spotřební dani se odvede více než kolik se prostaví... Máte nějakou studii která by to prokazovala? Počítal jsem si to a dospěl jsem k opačnému názoru. V Praze se na silniční infrastruktuře prostaví více než kolik se vybere na daních. Takže v tomto směru jsou na tom motoristé úplně stejně jako cyklisté- dostávají více než kolik odvedou.Navíc v tom máte dost hokej. SFDI aktuálně v Praze nestaví vůbec nic. Takže to můžeme vynechat. Dále tu máme mýto a dálniční známky, které ovšem v Praze potřeba nejsou. Zas nic. Silniční daň je v poměru k dani spotřební zcela marginální.

Skylle
17. dubna • 18:53

Studii mám, můžete si počíst zdehttp://www.osbid.cz/2014/06/kam-plynou-penize... ... samozřejmě k tomu máte i uvedené zdroje. Oddělit tato čísla jen pro Prahu je dost dobře nemožné a i nesmyslné, jelikož sám využívám pražskou dopravní infrastrukturu, ač v Praze nebydlím a její rozvoj mi nesčetněkrát pomohl, ač je dost dobře možné, že se na něj jen a čistě v rámci pražských motoristů nevybraly peníze. Pořád se jich dost z motoristické kapsy ovšem vybralo jinde. Paradoxy, že?

Dále - v Praze se možná aktuálně nestaví nic, ale vynechat to samozřejmě nemůžeme, protože ten princip je zřejmý. Zájemci si mohou dloooooouze počíst zdehttp://www.sfdi.cz/poskytovani-prispevku/cyk... ...

Hrabosh
17. dubna • 21:28

Ten osbidí blábol znám a je to blábol. Chybí jim tam výdaje obcí (10 miliard), ROPů (kolem 25 miliard), samotné Prahy (10 miliard), MD (5 miliard) a asi ještě pár dalších (třeba PČR). Moc nechápu proč berou výdaje SFDI a vydávají je za výdaje ŘSD (což je pár rozdílu miliard) u mýta se "zapomíná" odečtení provozní výdajů (což je kolem 6 miliard mínus)... Prostě sečíst všechny příjmy, odečíst zhruba půlku výdajů a tvrdit jak se na tom vydělá. Takového obchodního ředitele bych nechtěl.Myslel jsem nějakou neprůstřelnou studii, nikoliv úvahu, která je děravá jako ústa staré ženy.

Skylle
17. dubna • 23:22

Jistě, Vy ten osbidí blábol znáte a jsou to hausnumera a bláboly. Ehm, takže proč vlastně? Protože jim tam chybí rozpočty na ROPy, z kterých se pořizovaly například nové rezonance do nemocnic? Výdaji na PČR myslíte přesně co? Provozní výdaje na mýtné brány jsem dohledal 3.5 miliardy a tak dále, takže pokud se máme bavit seriózně, požádal bych i já o něco z Vašich zdrojů. Nebojte, konečných čísel se jistě dopočítáme, když je úvaha Osbidu děravá jak ústa staré ženy, i když jsou údaje ze státní správy z pochopitelných důvodů jen velmi kusé. Jenže víte co. I kdybych přistoupil na myšlenku, že ve výdajích chybí i ta Vaše čísla, pokud bych je sečetl, dostanu se na.... čistou nulu, v tom nejhorším případě? Protože Osbid zmiňuje, že se vybere o cca 60 mld. více, než se následně "proinvestuje".A i kdyby - co přesně to mění na faktu, že motoristé si rozvoj svých sítí zaplatí sami, kdežto Vy jako cyklisté ze svého provozu neodvedete eráru takřka nic a peněz z něj se dožadujete jen na základě jakýchsi poměrů přepravených? Stát si ode mě na 100 mých ujetých kilometrů vybere MINIMÁLNĚ 150 Kč jen na spotřební dani z PHM, víte? Kolik je to u cyklistů, ať se hýbeme podle poměrů prostředků odvedených eráru?

Hrabosh
18. dubna • 23:36

Z Regionálních Operačních Programů se platí kdeco. Mj. výstavba silničních komunikací. Na ně jde z Evropských fondů asi 20-25 miliard. Dopravní policie, stojí nemalé peníze (a z vybraných pokut se to opravdu nezaplatí).Se svými numery a výpočty nejsem ještě zcela spokojený a proto jsem to ještě nezveřejnil. Nechci dopadnout jako OSBID, který vyduje článek, který je děravý.S argumentem "motoristé si zaplatí a zbyde" jste přišel Vy. předpokládám tedy, že máte k dispozici argumenty, kterými jste schopen toto své tvrzení věrohodně doložit (asi se shodneme, že to co čísla která prezentuje OSBID se od reality liší několik desítek miliard a není to možné brát v potaz). Nenuťte mě, abych Vám hledal správná čísla. Udělám to tehdy až na to budu mít já čas, náladu a chuť. Pokud chcete, dejte si je dohromady, já na to mrknu a třeba v tom už ďoury nebudou. Ale z vlastní zkušenosti vím, že to není úplně snadná záležitost.

shadowcz
19. dubna • 23:03

Dopravní policii bych z toho vynechal. Cyklista je stejně jako motorista účastníkem silničního provozu a podléhá tedy kontrolám a činnosti dopravní policie. Takže i expert na kole, jezdící například přes přechody - po kterých by měl kolo samozřejmě vést, může dostat flastřík od DP nebo MP nebo běžné státní policie. To samé třeba za alkohol a další přestupky. A když je těch cyklistů tedy podle všeho tolik, je s jejich přestupky dost práce, protože statisticky chybují stejně jako jiní účastníci provozu.

Stefinno
17. dubna • 19:03

Obdivuji vaši odhodlanost, ale Hraboshe víry nezbavíte ...

Skylle
17. dubna • 19:28

Víte co. Možná mu to po nocích začne chroustat a nakonec zjistí, že jeho/jejich přesvědčení je špatné a dojde mu i proč. Pokud se tu snaží o logické zdůvodnění svých záměrů protože je tak opravdu přesvědčený a není to jen divadlo pro okolí, tak jsem připravený diskutovat. Šance, že pánovi dojde, jak se věci mají je sice možná malá, ale nenulová. A znáte to - kdyby to mělo zachránit jediný lidský život.... :-)

Stefinno
21. dubna • 15:03

Rád bych s Vámi sdílel váš optimismus, ale šance, že ho alespoň donutíte se zamyslet, se limitně té nule blíží. Ten člověk sic vzdělán, je bohužel jen užitečný idiot ... Prdel je, že on to dle mého ví, jen už to má tak rozjetý, že je těžký si to přiznat. Btw. víte o tom, že když dostal na budku onehdá U Bulhara, tak od něj dal Auto-mat ruce pryč. Ale co, vždyť on s nima vlastně jenom občas zajede na pivo a ty cyklojízdy jspu jeho koníček .... Sorry, ale s ním se nedá diskutovat, on je hořící pochodeň .. :D

Hraboshovo černé svědomí
17. dubna • 17:29

Ano, tobě už chybí jenom ta komise, v které bys s podobnými pomatenci rozhodovali, kdo a jak pojede na nákup a jestli mu milostivě dovolíte jet autem. Ty to asi neznáš, ale pro někoho jiného může mít jak volný čas tak i pracovní daleko jinou hodnotu, a proto se mezi jednotlivými činnostmi přesouvá pro něj optimálním způsobem. A propos, co kdybys všude chodil pouze pešky a nezavazel s kolem?

jehoVista
17. dubna • 15:59

Jenomze ne kazdy jezdi akorat po nabrezi kilak do prace. Ja jezdim autem dvakrat tydne, protoze po praci jeste jezdim sportovat. Krome toho, ze vozim celkem dost veci, tak v tyhle dva dny usetrim v prumeru hodinu casu(za jeden den) oproti MHD a hodinu a pul oproti kolu(skutecne jsem zkousel...). Me je jedno, ze chce nekdo travit zivot v sedle, ale nenutte do toho i me.

Hrabosh
17. dubna • 16:11

Já to mám do práce kiláků třináct. A když si hodím bágl na záda a do práce běžím, tak deset. Baví mě lidé, kteří jedou do práce autem, aby mohli po práci do posilky na spinner :-DJá vám nic nenutím, já jen chci, aby vznikly adekvátní podmínky pro cyklisty. Jak si budete jezdit mi je srdečně jedno (vy se také nezabýváte tím zda a kudy mohu projet na kole, že?)

jehoVista
17. dubna • 16:18

Do posilky na spinner fakt nechodim. Jinak v Praze je v poslednich letech kolo velmi protezovany zpusob dopravy. Na kole jezdi nejvys tak 1% lidi co auty a i pres to se na mnoha mistech zrusil druhy jizdni pruh pro auta, aby tam mohl byt cyklopruh a vznikaji z toho zbytecne zacpy. Cyklopruhy jsou nacmarane uz snad uplne vsude.

Hrabosh
17. dubna • 16:35

Podle ročenky dopravy představuje automobilová doprava 33% dopravního výkonu. Takže ten poměr je "poněkud jiný". Řeknete mi kde konkrétně byl zrušen pruh pro automobily výhradně a pouze kvůli cyklopruhu? Nějak si takové místo nevybavuji.

jehoVista
17. dubna • 16:45

Tak treba tudy jsem jel dnes:
https://www.google.com/maps/@50.067742,14.462071... ...
Driv tam byly dva pruhy, coz bylo prakticke, protoze za zastavkou je odbocovaci pruh s pomerne hustym provozem. Jenze dnes odbocujici auta stoji az v tom jednom pruhu a blokuji i auta, co jedou rovne(coz je ostatni videt i na zaberu). Jenze pote, co se vsude nacmarali panackove na kolech, uz tam misto na druhy pruh nezbylo.
Nechapu co tech vasich 33% dokazuje. V Praze to proste je jeden cyklista minimalne na sto aut.

Hrabosh
17. dubna • 17:29

A kde je ten slibovaný cyklopruh? Nějak ho nevidím (to co tam je namalované je cyklopiktokoridor). A zúžení tam je nejspíše kvůli tomu, že (takhle vod voka) tam není na normované pruhy dost místa.Mýlíte se. Podle oficiální ročenky dopravy připadá na 1 přepraveného na kole 33 přepravených autem. Když se to přepočítá přes průměrnou obsazenost autem, tak to vychází na jednoho cyklistu na 26 aut. Vaše dojmy jsou jen dojmy. Měl byste pracovat s oficiálními prameny.

jehoVista
17. dubna • 17:36

A zuzeni tam rozhodne neni kvuli nejakym normovanym pruhum. Kdyz se tam v tom googlu trochu projdete, tak jeste uvidie zbytky puvodni delici cary.

Hrabosh
17. dubna • 17:51

Normy se mění (například maximální přípustná délka přechodu). Takže je možné, že dříve tam byl dvojpruh, ale dnes ho tam možné namalovat není. Nevím proč to tam je, ale kdyby to bylo kvůli cyklopruhu, vypadalo by to řešení jinak (červená barva, nejlépe stavebně oddělená). Jsem si skoro jistý, že cyklistům nasazujete psí hlavu neprávem.

jehoVista
17. dubna • 18:01

Nevim jake existuji normy na pruhy, ale v Praze se neaplikuji zadne. Treba kdyz se jede od Karlaku na IPak, tak tam je kvuli ostruvkum pro chodce levy pruh siroky ani ne dva metry a kdyz se na ten IPak vjizdi, tak jsou tam dva pruhy, do kterych by se vedle sebe nevesly ani smarty a musi se jezdit na stridacku. ...
Jsem si skoro jisty, ze si vsechny informace cucate z prstu.

jehoVista
17. dubna • 17:34

A date nejaky odkaz? Ted jste napsal neco uplne jineho, nez v minulem prispevku. I kdyby to bylo 1:33, tak to nemeni nic na tom, ze je to hodne mala minorita.

jehoVista
17. dubna • 18:11

Fajn, je vas 1%.

:-)
19. dubna • 0:27

Teploušů čtyři procenta. To je dohromady pět. A co má, jako, bejt? Jednoprocentní banda bude diktovat zbytku, jak to všechno bude? To nebylo ani za komoušů.

bubulak
17. dubna • 17:08

Řekl bych, že tady to bylo spíše kvůli zastávce tramvaje, než cyklistům. Je tam málo místa, zastávka je bez zábradlí a úzká a lidi mají tendenci z takových zastávek "přepadávat" přímo pod jedoucí auta. Tady, obávám se, ideální řešení bohužel neexistuje.

jehoVista
17. dubna • 17:21

Je to kvuli cyklopruhu. Malovali to najednou. Kvuli prepadavani chodcu to fakt neni(to by tam dali zabradli jako na druhe strane), takhle vypada polovina tramvajovych zastavek.

bubulak
17. dubna • 16:04

Hlavně nevidím důvod, proč byste se měl vůbec před někým za toto ospravedlňovat. Jen samotná skutečnost, že někdo jede autem, tramvají, na kole, pěškobusem nebo třeba na krávě přeci není něco, za co by se měl kdokoli cítit jakkoli vinen a před kýmkoli si to obhajovat. Oni by snad nejradši viděli nějaké komise, kde se každej bude muset zpovídat, proč, kam a jak jede a pak mu to tedy milostivě povolí, nebo co.

Hrabosh
17. dubna • 16:17

V pohodě. Tak pak to nechtějte ani po účastnících cyklojízdy. Vy byste totiž nejradši viděl nějaké komise kde by se každej musel zpovídat, proč a kdy se zúčastní průvodu a zda mu to milostivě povolíte nebo co.

bubulak
17. dubna • 17:03

Silnice jsou určeny k dopravě, to je obecné užívání komunikace, které může provozovat každý bez povolení. To, co jste včera předvedli vy nebyla doprava, ale organizovaná zábava, to je zvláštní užívání komunikace, pro kterou je třeba povolení. Zatímco já říkám, že každý si může po silnici (za dodržení dopravních předpisů) jezdit na čem chce a nemusí se z toho nikomu zpovídat (obecné užívání komunikace), vy říkáte, že si každý na silnici může dělat úplně co chce, třeba tam pořádat průvody nebo jiné organizované akce (zvláštní užívání komunikace). A to není totéž. Ale nepochybuji, že je vám to jasné, jen se vám to nehodí do krámu, to je celý.

Hrabosh
17. dubna • 17:23

Za prvé se jednalo o shromáždění (průvod). K tomu žádné povolení nepotřebujete. Dokonce vyžadování takového povolení by bylo protizákonné. Za druhé měli lidi z Auto*matu schválené zvláštní užívání komunikace.Rozdíl mezi rally a cyklojízdou spočívá v:
§ 1(1) Občané mají právo pokojně se shromažďovat.(2) Výkon tohoto práva slouží občanům k využívání svobody projevu a dalších ústavních práv a svobod, k výměně informací a názorů a k účasti na řešení veřejných a jiných společných záležitostí vyjádřením postojů a stanovisek.(3) Za shromáždění ve smyslu tohoto zákona se považují též pouliční průvody a manifestace. Cyklojízda je shromáždění ve smyslu shromažďovacího zákona, vámi vypsané aktivity ne, protože nesplňují podmínky z prvního paragrafu. (a to stále pomíjím to dohodnuté zvláštní užívání komunikace, které já považuji za zbytečné).

bubulak
17. dubna • 17:30

Ok, tak já udělám rally na podporu automobilové dopravy ve městě a nechám si na to dát povolení na zvláštní užívání komunikace. Pak je to tedy podle vás ok? Podle mě tedy ne a zlobil bych se na jeho organizátory a účastníky zrovna tak jako na vás. Jinak ten shromažďovací zákon má taky § 10 odst. 3, o kterým nepochybně víte, jen se vám zrovna nyní nehodí jej tady citovat.

Hrabosh
17. dubna • 18:02

Mícháte dvě věci. O zvláštní užívání komunikace na pořádání rally si samozřejmě zažádat můžete, ale nejspíše ho nedostanete.Také můžete zkusit prezetovat rally jako shromáždění, ale to Vám úředník, případně policista nejpozději na místě zakáže, protože jen stěží budete splňovat podmínky dané zákonem pro shromáždění osob.Takže s chutí do toho!

bubulak
17. dubna • 23:19

Obávám se, že nejsem ten, kdo míchá. Těžko můžete schovávat zvláštní užívání komunikace za shromáždění, to by pak mohl činit každý, i třeba ten organizátor rallye, nebo něčeho ještě absurdnějšího, třeba pořadatel výstavy drobného zvířectva v pátek ve 4 odpoledne na magistrále, ten by také mohl tvrdit, že tím chce upozornit na nízkou ochranu ohrožených druhů. Tomu se říká obcházení zákona a jde o protiprávní jednání. Ale právě zde obzvláště vyniká absurdnost vaší argumentace. Vy berete za samozřejmost, že to povolení ke zvláštnímu užívání komunikace dostanete a rallye ho nedostane. Důvodem je pro vás zřejmě to, že s cyklojízdou souhlasíte, ale s rallye ne. Někdo jiný může mít ovšem názor přesně opačný. Ve skutečnosti je však jediný způsob jak toto uspokojivě řešit je minimalizace negativních dopadů těchto akcí na nezúčastněné osoby. Což je právě požadavek, který jste včera velmi hrubě nedodrželi. Pokud se na toto rezignuje, pak může každý hejhula kdykoli blokovat dopravu v podstatě pod jakoukoli záminkou. Domnívám se, že v takovém světě ani vy nechcete žít.

Hrabosh
17. dubna • 17:59

Lidé jako Vy rádi zapomínají číst odstavec až do konce: "lze-li bez nepřiměřených obtíží konat shromáždění jinde, aniž by se tím zmařil oznámený účel shromáždění. "Zkusíte mi napsat kde jinde v centru Prahy byste chtěl takový průvod 5.000 lidí pořádat a kde by způsobené potíže byly radikálně menší? Rád si nechám pro příště poradit.

bubulak
17. dubna • 23:13

Ten dovětek vy splňujete v plné míře. Rozhodně se to nedá vyložit tak, že se to na vás nevztahuje, protože u vás nelze cyklojízdu konat jindy a jinde, neboť byste jí naštvali méně lidí. Tak ten právní řád rozhodně nefunguje, i když byste si to možná přál.

jehoVista
17. dubna • 16:20

Jenze cilem ridice je dostat se z mista A na misto B. Cilem ucastnika cyklojizdy je zablokovat co nejvic motorovych vozidel a ukazovat na ne prostrednicek(to jsem skutecne zazil a nebyl jeden).

Hrabosh
17. dubna • 16:36

Že do toho odkud, kam a proč na kole jedu je vám kulový jste psal vy nebo pan kolega?

jehoVista
17. dubna • 16:47

Jestli nepochopite, ze je principialni rozdil mezi "jet abych se nekam dostal" a "jet abych nekoho nasral", pak nema smysl s vami diskutovat.

:-)
19. dubna • 0:23

... natož pak s člověkem, který nasírání ostatních dlouhodobě bere za své životní poslání. Kolo je jen nástrojem, kdyby nefungovalo, bude bojovat za vyhrazenou infrastrukturu pro chovatele činčil a nutrií. Klinický případ.

bubulak
17. dubna • 15:54

Až na to, že vám do toho, čím kdo jezdí, je leda tak velké kulové. Já třeba určitě přes 90 % cest v centru Prahy konám pěšky. Přesto pro sebe nepožaduji žádné úlitby a nepořádám dvakrát ročně demonstrační pochody po silnicích.

Hrabosh
17. dubna • 16:19

Sice mi do toho nic není, ale to neznamená, že takové chování není sobecké... Jo a co je Vám do toho kdy a kudy si jezdím vyjadřovat svůj nesouhlas s dopravní politikou města?

shadowcz
19. dubna • 12:52

Myslim,ze je nejvyssi cas vam na chvili zablokovat cyklostezky.Jako vyraz nesouhlasu s politikou mesta.Stavi se malo chodniku a moc cyklostezek,to je nefer a neprijatelne...

:-)
19. dubna • 13:19

Stačí šikovně zopakovat tohle https://www.youtube.com/watch... . Tentokrát třeba na více místech současně, aby to P&Ch neměli tak jednoduché, jako tehdy.

Skylle
17. dubna • 17:39

V momentě, kdy kvůli tomu nesouhlasu z dlouhé chvíle a pro svůj rozmar začnete blokovat ulice, tak je mi do toho vskutku mnoho.

jehoVista
17. dubna • 16:58

Dopravni politika mesta je hodne procyklisticka. Jestli jste si toho nevsiml, tak vsude jsou nove cyklostezky, vyhrazene pruhy, zrusene pruhy pro auta, planuje se bezplatny bikesharing hrazeny z rozpoctu, preprava kol v MHD je zdarma, Praha a vsechny mestske casti vypracovavaji studie jak jeste vice pomoci rozvoji cyklistiky, ... Srovnejte situaci dnes a pred deseti lety. Ze mate vymeteny mozek z automatu na tom nic nemeni.

bubulak
17. dubna • 15:41

Cyklistická doprava není zábava, cyklojízda už ano. Pokud by tam jezdili jen ti, co tam jezdí běžně, tak žádný kolaps nevznikne. A ti lidé v MHD, kteří tam taky stáli jsou taky sobci? Nebo je to tak, že když se kácí les, lítaj třísky, co?

jehoVista
17. dubna • 13:35

1) Ti cykliste ale jeli pro zabavu. Resp. vetsina z nich proto, ze zaskodi motorizovane doprave(vcetne MHD).
2) Rozvoj automobilove dopravy napomohl znacne zvysit zivotni uroven vetsiny lidi. Az na par exotu lide nejezdi pro zabavu. Kdyz bude pro hodne lidi, tak se muzeme vratit treba do stredoveku... tam ovsem nebyli ani cykliste. Mimochodem prvni automobil vznikl drive, nez bycikl.
3) Opet viz jedna. Cilem bylo skodit.

Quebe
17. dubna • 12:35

1. O tom žádná, jen nechápu proč by ta kola měla ještě navíc mít zřízené vlastní pruhy, případně prostor na stání vepředu křižovatky, aby následně při zelené cyklisté zdržovali. Když rovnost, tak rovnost.2. Funkce veřejného prostoru je určena tím, jak jej chce většina lidí využívat. Pokud v něm chce většina jezdit autem (což lze vzhledem všeobecné k oblíbenosti automobilové dopravy soudit), bude se v něm hlavně jezdit autem a ostatní aktivity budou odsunuty do pozadí. Pokud je lidem vnucováno využití jiné, které si přeje veskrze jen hrstka aktivistů (dopravní zklidňování), nejedná se o správné využití veřejného prostoru.3. Nevšiml jsem si, že by motoristé organizovali podobné akce, kterými jen tak z plezíru způsobí kolaps dopravy. Pokud někde vznikne dopravní zácpa, jedná se o náhodný jev, který nikdo záměrně nevyvolal. To samé se nedá říci o akci, při které se ulicemi města sune nepřerušený dlouhý proud cyklistů, který nikoho nepouští.

Hrabosh
17. dubna • 15:32

Dobře, zrušme všechna parkovací místa a jednosměrky, které vznikly kvůli zvýšení počtu parkovacích míst. Cyklisté parkovací místa na ulicích nepotřebují a nevyužijí. Dobře to je asi blbost, ale proč by nemohly být veřejné komunikace přizpůsobeny potřebám i někoho jiného než motoristům? Chápu, že je pro motoristy výhodné udělat z ulice jednosměrku a naflákat tam co nejvíce parkovacích míst. Ale proč v některých nezachovat možnost obousměrného provozu pro cyklisty, kteří parkovací místa nevyužijí. Aktuální stav je, že cyklisté nemohou projet bočními ulicemi, protože ty jsou zasmyčkované a zjednosměrněné, aby nesloužily tranzitu a bylo na nich co nejvíce parkovacích míst. Cyklista může pak jet po hlavní frekventované silnici jednosměrkami v protisměru nebo po chodníku. Všechny možnosti jsou špatné.Automobilová doprava tvoří pouze 1/3 dopravního výkonu. Takže většina veřejný prostor k dopravě automobilem využívat nechce a nepotřebuje. To je pouze optický klam vznikající díky tomu, že automobily jsou velké a zabírají spoustu prostoru. Pluralitní demokracie znamená, že je proporcionálně vyhověno všem a nikoliv "nejsilnější bere vše". Vaše snaha bagatelizovat počet cyklistů je smutná. Jedním z cílů Cyklojízdy je ukázat, že lidí požadujících lepší podmínky pro cyklisty není "hrstka" (ta by se asi netáhla od Žižkova až na Letnou, že?)Cyklojízda také neměla za cíl vytvořit záměrně kolaps dopravy. Nicméně průvod 5.000+ lidí se bez dopravních omezení prostě uspořádat nedá. Byl to vedlejší, nechtěný a nepříjemný, avšak nevyhnutelný jev (stejně jako jsou automobilové zácpy vedlejším jevem hypertrofovaného autokultu).

F
26. dubna • 17:08

Tak to mi tedy vysvětlete, kde ta kola parkujete, když nepotřebujete parkovací místa? A co ty nevzhledné stojany na kola v Karlíně, které blokují polovinu chodníku? Nemluvě o tom, že cyklisté dost často omezují či ohrožují další účastníky provozu - chodce. I ti mají právo se po městě pohybovat, také i ve čtvrtek a je jich také nepoměrně víc než magorů na kolech.

Quebe
17. dubna • 16:32

A na kola snad nejsou ve městech stojany? Nestaví se mnohdy diskutabilně financované a umístěné cyklostezky (kolik taková cyklostezka zabere prostoru?) Víte, já toho přes rok na kole najezdím dost. Většinou sice v přírodě po kopcích, ale často i ve městech. A nemám pocit, že by se cyklistům mělo něco přizpůsobovat takovým způsobem, jak se tomu ve velkých městech děje. Jsem naprosto spokojen s využitím infrastruktury tak, jak je navržena pro motorová vozidla. Ve výčtu možností Vám chybí jedna (správná) možnost: cyklista může jednosměrkami prokličkovat stejně jako auto, ono ho neubude. Kdyby byl cyklistům povolen vjezd do jednosměrky v protisměru, vznikaly by nebezpečné situace.Automobil bude v průměru vždy nejpreferovanější prostředek, jelikož neexistuje nic, co by jej v univerzálnosti užití dokázalo porazit. Kolo i MHD jsou v průměru méně výhodné a jako lepší alternativa se nabízejí pouze v minimálním množství případů, kdy panují velmi speciální podmínky. To, že automobilová doprava tvoří pouze 1/3 dopravního výkonu (dejme tomu, že to tak je) ještě neznačí, že lidí, kteří chtějí jezdit autem, je pouze 1/3. Mnoho z těch, co jím nejezdí, si jej například nemohou dovolit.Já samozřejmě souhlasím s proporcionálním vyhověním zúčastněným stranám, avšak myslím si, že současné výdobytky pro cyklisty jsou velmi disproporční vzhledem k jejich minimálnímu podílu na dopravě.

Hrabosh
17. dubna • 17:19

Nějaká cykloinfra se staví, ale objem výstavby vůbec neodpovídá počtu cyklistů v ulicích. Cyklistická doprava je dlouhodobě těžce podfinancovaná. O využití prostoru nemluvě (když si porovnám prostor vyhrazený čistě pro automobily - parkovací místa, rozhodně nezabírají jen 33x více místa než cyklopruhy, ale mnohem více).S automobilovou je ta potíž, že není možné ji poskytnout všem (brání tomu omezené prostorové a finanční zdroje; ne všichni mohou jezdit autem). Takže Vaše úvaha není smysluplná.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Quebe
17. dubna • 18:48

Jak Vám říkám, že rovněž jezdím na kole po městě a žádného nedostatku infrastruktury pro cyklisty si nevšímám - na co cyklista potřebuje svůj vlastní pruh? Vždyť může jet v pruhu, ve kterém jezdí auta. Navíc do své úvahy nezahrnujete výstavbu cyklostezek - to už jsou pořádné investice a zastavěná plocha - a je určena hlavně pro cyklisty, autem na ni nesmíte. To je Vám málo?

:-)
19. dubna • 0:18

Špatně položená otázka. Správně je "na co cykloAKTIVISTA potřebuje vlastní pruh?"Správná odpověď zní:
- na buzerování ostatních a pocit nadřazenosti
- na zdůvodnění své zbytečné existence
- na vysávání státního cecku eurodotací zlodějskými neziskovkami.Slušný cyklista vlastní pruh nepotřebuje.

kaja
17. dubna • 17:42

Pořád se tady mele dokola nějaká ročenka. Jestli to správně chápu, tak by bylo ideální, kdyby jedna třetina pražských silnic byla zavřená a jezdilo se tam jenom na kole. Kdo tam bude jezdit toho 3/4 roku, co je hnusné počasí a zima? Kdo tam bude jezdit v noci? Proč nehodláte akceptovat, že tohle vaše radikální prosazování zabraných silnic je holý nesmysl, když po nich vůbec nikdo nejezdí? Platí cyklisté daně jako majitelé aut a tím se podílí na údržbě infrastruktury?Rozdíl mezi cyklistikou a automobily je v tom, že cyklisté mohou používat silnice v podstatě bez žádných omezení, ale naopak to nefunguje. Když najedete autem do pruhu pro cyklisty na silnici a zrovna potkáte nějakého hraboshe, může se zbláznit.

Hrabosh
17. dubna • 17:49

Nevím o tom, že by se v Praze dalo jezdit na kole těmi nejdražšími silničními stavbami (Strahovský, Mrázovka, Blanka). Takže tvrzení, že na kole můžete všude je, řekněme, poněkud nepravdivé.Méně příjemné počasí je zhruba 2-3 měsíce a občas ani to ne.A ano, cyklisté samozřejmě daně platí.

kaja
17. dubna • 18:10

1. Psal jsem "V PODSTATĚ" všemi stavbami. Nechcete mi doufám tvrdit, že ten argument o nejdražších stavbách, tedy tunelech myslíte vážně. Nebo byste raději místo mrázovky měli nějakou fajnovou cyklostezku? O blance se vůbec nezmiňujte, protože to, že stojí takové strašné peníze není vůbec vinou řidičů ale těch debilů na magistrátu, Jistě tam máte nějaké známé, tak jim to můžete vyřídit. Každý malý harant ví, že než vnitřní okruh by byl podstatně užitečnější ten vnější. 2. Méně příjemné počasí je 2-3 měsíce ročně a ani to ne? Tohle asi bude hodně individuální. Podle vlastní zkušenosti nemohu souhlasit. Ale i kdybychom připustili tříměsíční pauzu, nezdá se vám divné požadovat třetinový podíl silnic, aby tam čtvrt roku nikdo nejezdil? Samozřejmě jsme teď přehlédli fakt, že jaksi ignorujeme jízdy v noci a to, že špatné počasí není pouze zima, ale i déšť, vítr a podobné parády3. Jaké daně cyklisté platí?

Hrabosh
17. dubna • 18:30

Cyklisté platí například DPH. Koukám na účtenku od oběda a je tam. Fakt.Požadovat třetinu silnic by bylo divné, ale to nikdo nežádal. Nechápu proč o tom vůbec píšete.Naprosto. Cyklisté z většiny finančních zdrojů vynaložených v posledních 20 letech na rozvoj silniční infrastruktury nemají prakticky nic (protože tuto infrastrukturu nemohou přímo využívat). Rozporuji tím tvrzení, že jako cyklista můžu kamkoliv.

kaja
17. dubna • 20:09

Bud jste úplně natvrdlý nebo nečtete co píšu. tak ještě jednou neřekl sem že můžou kamkoli ale že můžu v podstatě kamkoli . ano do tunelů nemohou ale to snad ani není potřeba rozebírat. doufám že každý normální cyklista chape proč se tunely typu mrázovka stavi. na drtivou většinu silnicích v praze cyklista může a nikdo s tím nemám problém pokud cyklista chová normálně a nehraje si na auto.jinak stále postrádám vyjádření na téma co bude se zavřenými sliznicemi respektive cyklostezkami nově postavenymi po dobu 3 měsíců kdy se na kole nejezdi

Hrabosh
17. dubna • 21:11

Já Vás jen upozornil, že z valné většiny zdrojů spotřebovaných na rozvoj silniční infrastruktury nemají cyklisté lautr nic. Cyklostezky zavřené nejsou, normálně se po nich jezdí. Byť s menší intenzitou. Otázka mi přijde poněkud nesmyslná.

:-)
19. dubna • 0:13

Jakto, že nemají lautr nic? Oni na ten asfalt nesmí, nebo co? Na ten asfalt, který jsme jim my zaplatili
- spotřebkou na palivu
- silničkou
- dálničníma známkama?To nemyslíš vážně, viď?

Hrabosh
19. dubna • 0:23

Ne do Strahovského a do Mrázovky cyklisté opravdu nesmí.O příjmech a výdajích se diskuse vede v paralelním vláknu, prosím, přečti si to a pak mudruj.Myslím to zcela vážně.

kaja
19. dubna • 16:33

A nemrzí tě, že cyklisté nemohou i na dálnice? Tyhle argumenty o tom jak cyklisté do Mrázovky nesmí a jak je to špatně jsou hodně mimo mísu. Skoro to vypadá, že už vám chybí v automatu jakákoliv soudnost. Jak si vůbec představujete ideální stav v Praze aby to odpovídalo vašim ideálům. Fakt by mě zajímal nějaký cíl, k jakému automat směřuje. Díky!

Hrabosh
19. dubna • 18:05

S Auto*matem mám společné to, že s nimi občas jdu na pívo.Mě nemrzí, že s kolem nemůžu do Strahovského tunelu. Jenže, když mi tu někdo tvrdí, že silnice jsou pro všechny a že z toho mají cyklisté užitek... A já přitom vím, že většina prostředků, které šly v posledních 20 letech v Praze na rozvoj silniční infrastruktury zahučely do staveb kam cyklisté nesmí, tak se proti tomu musím ohradit. Obzvláště mi vadí příspěvky typu "cyklisté na žádnou speciální infrastrukturu nemají nárok, podívejte, auta také nemají žádné speciální komunikace". A přitom většina zdrojů jde právě na komunikace určené výhradně pro automobilovou dopravu.Soudnosti mám dost. Akorát se nedívám na svět skrze motoristické axiomy o kterých "se nepochybuje", ale používám přitom vlastní úsudek.

kaja
19. dubna • 22:29

takže podle tebe by bylo lepší například nestavět část okruhu, která spojila přímo D1 s D5, ale místo toho bychom měli udělat mnoho krásných cyklostezek. Pořád si myslíš, že máš dost soudnosti? Psal jsem už několikrát, že cyklisté mohou V PODSTATĚ na všechny silnice. Nikdo tu netvrdí, že mohou úplně všude. Zaplať pánbůh za ty dary... Tak se tady na tom furt netoč dokola. Možná máš pocit, že si našel nějaký děsný rozpor, ale nikdo tu netvrdí, že to tak je. Rozhodně by to tak ale mělo zůstat!Že cyklisté nemají ze staveb typu mrázovka žádnej užitek? Naprostá pitomost... Koukni se třeba na tuhle skandální fotku http://zpravy.aktualne.cz/domaci/prvni-zacpy-a-dopr... ... No ne, oni ti cyklisti normálně dorazili na spanilou jízdu autem. Oni také jezdí autem!Vzhledem k tomu, kolik lidí na kole jezdí opravdu po městě do práce, vzhledem k tomu, že polovinu roku jim leží kolo (až na pár jednotlivců) v garáži, protože je zima, fouká vítr, prší, nebo třeba rovnou sněží, tak se dělá pro cyklisty až dost. Nemám pocit, že by se měly cpát peníze do speciální infrastruktury, která je nevyužitá. Cyklistům opravdu stačí normální silnice, pokud je někdo rozumnej a nechová se jako idiot, který závodí s auty, tak nikdy není problém. Pokud chcete více místa na silnicích, tak tomu pomohou právě stavby typu Mrázovka nebo okruh, kam sice cyklista nemůže, ale vejde se tam hodně aut, která pak nemusí jezdit centrem. Už ti to došlo? Začít se má odtud. Postup, kdy se zavře nábřeží nebo rovnou magistrála, aby tam jezdili legínky na kole JENOM KDYŽ JE FAJN POČASÍ, zašpuntovat tím ostatní ulice a udělat silniční dopravu nepoužitelnou, je hodně zvrácený.

Skylle
17. dubna • 23:34

Píšu Vám to už poněkolikáté. Zdroje spotřebované na rozvoj silniční infrastruktury se vyberou z jejího provozu. Kde berete to přesvědčení, že z toho cyklistika měla dostat svůj podíl?

Hrabosh
18. dubna • 23:25

Píšu vám to už poněkolikáté. Z toho co jsem si počítal peníze vybrané při provozu automobilů nestačí na rozvoj a údržbu této infrastruktury. Takže je potřeba na ně doplácet "odjinud". Stejně jako u cyklistické infrastruktury. Kde berete to přesvědčení, že by na toto doplácení odjinud měli mít právo jen motoristé a cyklisté už ne?

kaja
17. dubna • 22:17

máte nějaká čísla ohledně intenzity provozu na cyklostezkách ve špičce a v těchto zimních měsících? Mě se totiž zdá, že sice zavřené nejsou, ale i kdyby tam v průměru projel jeden člověk na kole za hodinu, což se určitě neděje, tak je to dost málo. A proto je v pořádku, že jde na cyklisty málo peněz. Mimochodem víme, kolik šlo na cyklisty peněz v Praze minulý rok?

Hrabosh
18. dubna • 23:14

Jo vím. Pokud Vás to zajímá, tak si to najděte. Nebo o to pořádejte sekretářku.

Skylle
17. dubna • 19:09

Vedle. DPH platíte jako občan a jako o občana se o Vás za ty peníze stát postará. Jako cyklista ovšem neplatíte vůbec nic z příjmů SFDI, přesto se těch peněz a prostoru dožadujete a část i dostanete. Vzhledem k částce velmi blízké nule (max. olej na promazání řetězu) odvedené na Vaší straně je i milión vydojený z motoristického cecku na cyklostezky příliš, Vy byste jich chtěl 250. Proč?

bubulak
17. dubna • 15:40

No s touto argumentací bych byl velmi opatrný. Často se vy i vám podobní oháníte dopravní indukcí. Pokud tato tvrzení platí, pak je to spíše tak, že pokud by byla kapacitnější infrastruktura pro dopravu v klidu i v pohybu, lidé by upřednostnili IAD před MHD. A to, že to dnes nedělají není z uvědomělosti, ale proto, že je to z různých důvodů problematické - zácpy, parkování atd. Takže to, že "většina jezdit autem nechce" je za této situace poněkud zavádějící. Jinak jsem přesvědčen, že značná část účastníků cyklojízdy to bere jako truc proti autům, taky jsem se tam byl podívat a bylo to na mnoha z nich celkem jasně vidět. Nicméně cesta konfrontace, kterou jste si evidentně vybrali bývá zpravidla kontraproduktivní.

Hrabosh
17. dubna • 15:48

Spousta lidí deklaruje, že by na kole jezdili po Praze, kdyby k tomu měli odpovídající podmínky (nejčastější uváděná překážka je obava z aut). Takže s tou argumentací bych byl opatrný. Ano, když zlepšíte podmínky pro jedny (například tím, že vyhradíte část veřejného prostoru pouze pro motoristy na parkování) na úkor všech, tak logicky bude tato protežovaná forma dopravy využívaná více než jiné.Cyklojízda má za cíl na tuto diskrepanci upozornit a vytvořit rovné podmínky pro všechny formy dopravy.Například podle ročenky dopravy představuje cyklistická doprava 1% dopravního výkonu. Podle stejného dokumentu je pak celkový rozpočet na dopravu kolem 25 miliard. Jedno procento by pak bylo 250 milionů. Jenže reálně jde na rozvoj cyklistiky 25 milionů. A to je fér.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Pup
17. dubna • 19:08

Ano, je to fér. Jinak by tomu bylo jen za předpokladu, že dopravní výkony cyklistické dopravy jsou vykonány pouze na vyhrazené infrastruktuře.

Hrabosh
17. dubna • 21:32

Jo, blížíme se k tomu. Nechtěl jsem na začátku laskavého čtenáře zatěžovat detaily. VĚTŠINA prostředků určených na rozvoj silniční infrastruktury v Praze jde na komunikace, které cyklisté nebudou moci využívat. Menší část těchto prostředků ale jde na komunikace po kterých cyklisté jezdit mohou. Takže bychom mohli podobným způsobem rozdělit i těch 250 milionů, co říkáte? Třeba 150 milionů na speciální infrastrukturu a zbytek nechat ve společném měšci. Pořád tu je zuřivá diskrepance mezi touto částkou a reálnými 25 miliony...

Hraboshovo cerne svedomi
18. dubna • 7:32

To by me zajimalo, kde jsi tech 25m vzal:). Uz jsi zapomnel kolik stal novy most na vysocanske cyklostezce?? Neblizi se to nahodou tvym pozadovanym 150m.

Hrabosh
18. dubna • 23:16

To bylo tak před deseti lety. Můžete mi vypsat dalších devatenáct podobně velkých a nákladných staveb (tj. za posledních 20 let) pro cyklisty? Ď.

Hraboshovo cerne svedomi
19. dubna • 10:14

Takhle lžeš běžně? Ta tříkilometrová cyklostezka se dostavěla v roce 2010. Jinak za posledních pět let bylo postaveno 1500km cyklostezek za 7,3 miliardy. Každý si udělá obrázek sám.

Hrabosh
19. dubna • 18:09

Tak to se omlouvám, já si pamatoval spíše ten začátek, který byl před sedmi lety a nikoliv zhruba před deseti. Anyway, kde je v Praze těch dalších 19 dražších realizací (za 100-150 mega ročně) za posledních 20 let?V Praze máme 1500km nových cyklostezek za 7,3 miliardy?!? KDE???? Blouzníte?

kaja
17. dubna • 16:05

Já nechápu, jak někdo vůbec může chtít udělat cyklodopravu rovnocennou té automobilové. Když je tedy rovnocenná, tak bych ji pořádal třeba v polovině ledna, ať vidíme, kolik těch cyklistů opravdu je. "Ano, když zlepšíte podmínky pro jedny (například tím, že vyhradíte část veřejného prostoru pouze pro motoristy na parkování) na úkor všech, tak logicky bude tato protežovaná forma dopravy využívaná více než jiné." .... potom vůbec nechápu, proč denně jezdím kolem vyhrazených pruhů pro cyklisty a potkám tam jednoho za týden. A přesně to je věc, která mě štve na tom všem vůbec nejvíc. Vyhradí se část veřejného prostoru, zúží se silnice a vše se využívá MINIMÁLNĚ. Vždyť kdo jezdí celý rok na kole? Je to minimum lidí. Cyklistika je pro drtivou většinu sezónní záležitost, ale silnice jsou zavřený celý, zúžený a omezený celý rok. Největší obava pro cyklistu nejsou auta, ale hnusný počasí. A vůbec, nechcete začít tím, že zklidníte počasí? :D

kaja
17. dubna • 16:05

Já nechápu, jak někdo vůbec může chtít udělat cyklodopravu rovnocennou té automobilové. Když je tedy rovnocenná, tak bych ji pořádal třeba v polovině ledna, ať vidíme, kolik těch cyklistů opravdu je. "Ano, když zlepšíte podmínky pro jedny (například tím, že vyhradíte část veřejného prostoru pouze pro motoristy na parkování) na úkor všech, tak logicky bude tato protežovaná forma dopravy využívaná více než jiné." .... potom vůbec nechápu, proč denně jezdím kolem vyhrazených pruhů pro cyklisty a potkám tam jednoho za týden. A přesně to je věc, která mě štve na tom všem vůbec nejvíc. Vyhradí se část veřejného prostoru, zúží se silnice a vše se využívá MINIMÁLNĚ. Vždyť kdo jezdí celý rok na kole? Je to minimum lidí. Cyklistika je pro drtivou většinu sezónní záležitost, ale silnice jsou zavřený celý, zúžený a omezený celý rok. Největší obava pro cyklistu nejsou auta, ale hnusný počasí. A vůbec, nechcete začít tím, že zklidníte počasí? :D

kaja
17. dubna • 16:06

oprava.. "cyklojízdu bych pořádal v lednu"nějak jsem se rozčílil

bubulak
17. dubna • 15:58

Obávám se, že otázka v tom průzkumu ovšem nebyla správně položena. Mnohem zajímavější by totiž byla odpověď na otázku, jakým způsobem byste se dopravovali, kdyby bylo zaručeno, že autem dojedete do práce za 10 minut a budete tam mít kde zaparkovat. Troufnu si tvrdit, že z výsledku byste byl velmi nemile překvapen.

Marwiner
18. dubna • 11:13

ož by bohužel znamenalo srovnat centrum se zemí a vybudovat tam parkoviště. :-P

Skylle
18. dubna • 11:44

Ne, to by nešlo, vlastníci nemovitostí, památkáři a v neposlední řadě radnice by asi byli proti. Ale Automat jim tam svými neustálými návrhy na umrtvování dopravy zřejmě vybuduje jednu obří cyklostezku - přečtěte si Cyklogenerel. Což je ještě o něco horší, než kdybyste tam skutečně postavil obří parkovací dům. Žádná auta znamená žádní lidé, a to znamená žádné peníze. Což znamená město duchů.

Hrabosh
17. dubna • 16:06

A toto je pouze chimérická představa, nebo máte dojem, že je finančně realizovatelná? Znáte město, které by dokázalo vytvořit takové podmínky?Já znám třeba Detroit, mekku motorismu. S dvoupatrovými osmiproudými komunikacemi. Kolony kam až oko dohlédlo. O rychlosti cestování nemohlo být řeči. I v Rijádu přišli na to, že nemají šanci zajistit dopravní obslužnost pomocí silnic a začali stavět metro. A odvažuji se tvrdit, že díky ropě mají "o něco větší" zdroje než Praha.Myslím, že ještě větší nadšení by vyvolala možnost létat po Praze vrtulníky. Ale je stejně reálná jako možnost dojet přes půl Prahy za pár minut a mít tam k dispozici parkoviště.

bubulak
17. dubna • 16:58

O to ale vůbec nejde. Vy jste argumentoval tím, že "lidé něco chtějí". Já na to jen říkám, že to je argumentace nesprávná, protože lidé by ve skutečnosti, kdyby existovala infrastruktura schopna to pojmout, jezdili autem ještě mnohem více než nyní. To je lidská pohodlnost, s tím neuděláte nic. Že to není reálně dosažitelné, protože nelze zválcovat centrum města a udělat všude dálnice a parkoviště o tom se vůbec nepřu.

bubulak
17. dubna • 16:58

O to ale vůbec nejde. Vy jste argumentoval tím, že "lidé něco chtějí". Já na to jen říkám, že to je argumentace nesprávná, protože lidé by ve skutečnosti, kdyby existovala infrastruktura schopna to pojmout, jezdili autem ještě mnohem více než nyní. To je lidská pohodlnost, s tím neuděláte nic. Že to není reálně dosažitelné, protože nelze zválcovat centrum města a udělat všude dálnice a parkoviště o tom se vůbec nepřu.

Noclaf
17. dubna • 10:13

Jak jsem psal u minuleho clanku - tezce nepovedena trasa. Zadek pelotonu skutecne spis poskakoval a vedeni uzkymi jednosmerkami nechapu. K tomu zpozdeni - nebyl jsem se znamym ani omylem na konci pelotonu a presto jsme z Jiraku vyjeli az v 19:15 (!!!).S cim s autorem nesouhlasim je, ze to tak "muselo" dopadnout. Jarni cyklojizda je uz historicky v pracovni den a podzimni o vikendu - a drivejsi cyklojizdy se podarilo i v ten pracovni den zvladnout. Co bylo ale jinak je to, ze trasa byla vedena po kapacitne dostacujicich komunikacich - tz. jelo se napr. Slezkou/Anglickou, kde se celo zastavilo, aby se cely peloton pred najezdem na magistralu co nejvice "zkompaktnil" a magistrala byla pro ridice zablokovana na co nejkratsi dobu. Takze v minulosti se i pres prujezd U Bulhara darilo drzet zdrzeni pro ridice na cca 20 minutach. Vcera to byla katastrofa.

bubulak
17. dubna • 15:29

Bohužel nemáte pravdu, v roce 2013 i 2014 byla velká jarní cyklojízda v sobotu.

Noclaf
17. dubna • 20:40

Omlouvam se za neznalost a diky za opravu. :) Kvuli pracovnimu vytizeni a dalsim faktorum jsem ted mel presne dva roky na cyklojizdach vypadek. A do te doby se tohle pravidlo dodrzovalo.

Hrabosh
17. dubna • 16:02

Byl to omyl, který byl napraven. Cyklisté patří do města i ve čtvrtek večer. Vlastně kdykoliv kdy jim to vyhovuje. Motoristé také neberou ohledy na to zda svojí jízdou ve všední den nezpůsobí nějaké problémy. Kdybych Vám napsal, že pokud se chcete vozit autem (na autodromu), tak jenom v sobotu po obědě s tím, že v týdnu nemají auta ve městě co dělat, tak byste to asi neskousnul, že? A proč by se cyklisté měli chovat jinak?

Pup
17. dubna • 18:54

Jistě, patří. Co nejblíže pravému okraji komunikace, jeden za druhým a se stejným respektem k dopravnímu značení a zařízením, jaký projevují ostatní účastníci provozu. Asi není tak úplně náhodou, že dříve tolerovaný výskyt cyklistů na Podolském nábřeží mimo stezku je poslední dobou aktivně postihován. Jen tak dál, šikulové... :-P

bubulak
17. dubna • 16:53

Já snad někde tvrdím, že cyklisté nemají ve čtvrtek večer v Praze co dělat, to jste viděl kde? Já jen říkám, že organizovaná akce, která na hodinu zablokuje celé centrum se má pořádat tehdy, kdy to ostatní co nejméně omezí, tj. o víkendu. Stejný komentář bych měl, kdyby se místo cyklojízdy ve stejnou dobu jelo rallye nebo skákaly závody v pytlích. Asi by vám taky neškodilo nastudovat si rozdíl mezi obecným a zvláštním užíváním pozemní komunikace.

jirka
18. dubna • 13:55

a nebo v neděli ráno ve 4 hodiny kdy je nejmenší provoz z celého týdne. Když chtěj poslat hromadu lidí na kola do prahy a polovina ani nevlastní řidičák a nemá ponětí o pravidlech silničního provozu.

Hrabosh
17. dubna • 17:13

A vy zas mrkněte na shromažďovací zákon. Co je nepochopitelného, že proti špatným podmínkám pro cyklisty jedou tito demostrovat v čase a místě kdy jim to vadí nejvíce? Jezdíte Vy autem tak abyste ostatní omezil co nejméně? Nebo jezdíte autem tak jak to Vám vyhovuje?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jirka
18. dubna • 13:57

chcete cakodráhy fajn založte si pražské konto at vám tam lidi posílaj dary a obzvlášt cyklisti co jezdí jen na kole a nemaj řidičák ročně jednu celou vejplatu. i my lidi v autech platíme dan z benzínu dan v servisu silniční dan silniční známky a fakt to udělá min tu vjeplatu měsíčně za rok.

kaa
26. dubna • 18:06

Přesně tak. Až budou cyklisti platit silniční daň, začnu brát v potaz jejich doposud arogantní a bezpředmětné keci o rovnoprávnosti na veřejných komunikacích.

Stefinno
17. dubna • 17:26

Jo ahááá ... takže mistr by chtěl pravdepodobně svůj vlastní zyklopruh na migistrále ... asi ...páč jinak by tam podle jeho logiky nejeli ... a třeba na křižovatce u Bulhara by tahle šlapající reklama na špatnej životní styl chtěla co? Pro tebe bych celkem viděl, jako ideální a nadmíru sluníčkové řešení. Speciální zyklopruh uprostřed tramvajového pásu .. to by byl adroš,co? Hele dej si svejch 13 kiláku do práce jěšte jednou tam a zpátky, páč bych řek, že se ti ještě pořádne neokysličil mozek. Ty Vinohradská šlapko zpovykaná.

Jan
17. dubna • 9:01

Včera jsem byl na "jízdě" poprvé a musím uznat že jsem byl dost rozladěný. Opravdu to nebyla jízda, spíš poskakování. Bylo mi opravdu líto lidí co zůstali stát na přechodech v MHD a v autech. Po organizační stránce necitlivé k okolnímu provozu i k samotným cyklistů. Palec nahoru těm závodníků, kterým se to z kopce rozjelo a pod heslem brzdy jsou pro sraby zastavovali o další účastníky cyklojízdy. Tahle akce podle mě jenom přispěla k tomu, že lidi co nejezdí po Praze na kole se budou k cyklistům chovat ještě hůř. Tunel Blanka a Tonda Blaník byli super...

Doporučujeme

Články odjinud