Velká interiérová revoluce: Land Rover shledal, že Velar tlačítka nepotřebuje

Kompletně nový model Range Roveru se v nabídce zařadí mezi SUV Evoque a Range Rover Sport. Premiéra bude v Ženevě, ale známa už je i cena.

Je doba displejová. Tak si lze vysvětlit poselství automobilky Jaguar Land Rover, která právě představuje svoji absolutní novinku - Range Rover Velar.

Středně velké SUV měří na délku 480 centimetrů, výška činí 166,5 centimetrů a šířka o tři centimetry přesahuje hranici dvou metrů. Zavazadlový prostor má objem 673 litrů.

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Na ovládání řady funkcí ve voze si ale řidiči budou muset chvilku zvykat. Místo obvyklé sady tlačítek pro ovládání funkcí multimediálních systémů, či klimatizace, je v autě namontován desetipalcový displej. Nad ní je pak umístěna další obrazovka, rovněž s úhlopříčkou deset palců. Tvůrci vozu toto řešení nazvali Touch Pro Duo.

Zatímco dotyky na horní obrazovce ovládají funkce rádia, navigace nebo telefonu, dole se nastavuje klimatizace nebo režimy systému Terrain Response. Jak to v praxi vypadá, si můžete prohlédnout v galerii pod článkem.

Jen pro úplnost dodáváme, že přístrojový štít před řidičem samozřejmě netvoří klasické analogové ukazatele. Je samozřejmě také digitální.

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Auto budou pohánět, alespoň v době začátku prodejů, čtyřválce a šestiválce. Všechny budou propojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Nejvýkonnější verze je označena P 380 a výkon kompresorem přeplňovaného zážehového šestiválce je až 280 kW při 6500 otáčkách. Daní za to je pak kombinovaná spotřeba 9,4 litru na sto kilometrů.

Auto se začne prodávat v létě a základní cena byla stanovena na částku  1 599 569 Kč.

Naše galerie představuje novinku ze všech úhlů:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků