Velká interiérová revoluce: Land Rover shledal, že Velar tlačítka nepotřebuje

Kompletně nový model Range Roveru se v nabídce zařadí mezi SUV Evoque a Range Rover Sport. Premiéra bude v Ženevě, ale známa už je i cena.

Je doba displejová. Tak si lze vysvětlit poselství automobilky Jaguar Land Rover, která právě představuje svoji absolutní novinku - Range Rover Velar.

Středně velké SUV měří na délku 480 centimetrů, výška činí 166,5 centimetrů a šířka o tři centimetry přesahuje hranici dvou metrů. Zavazadlový prostor má objem 673 litrů.

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Na ovládání řady funkcí ve voze si ale řidiči budou muset chvilku zvykat. Místo obvyklé sady tlačítek pro ovládání funkcí multimediálních systémů, či klimatizace, je v autě namontován desetipalcový displej. Nad ní je pak umístěna další obrazovka, rovněž s úhlopříčkou deset palců. Tvůrci vozu toto řešení nazvali Touch Pro Duo.

Zatímco dotyky na horní obrazovce ovládají funkce rádia, navigace nebo telefonu, dole se nastavuje klimatizace nebo režimy systému Terrain Response. Jak to v praxi vypadá, si můžete prohlédnout v galerii pod článkem.

Jen pro úplnost dodáváme, že přístrojový štít před řidičem samozřejmě netvoří klasické analogové ukazatele. Je samozřejmě také digitální.

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Auto budou pohánět, alespoň v době začátku prodejů, čtyřválce a šestiválce. Všechny budou propojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Nejvýkonnější verze je označena P 380 a výkon kompresorem přeplňovaného zážehového šestiválce je až 280 kW při 6500 otáčkách. Daní za to je pak kombinovaná spotřeba 9,4 litru na sto kilometrů.

Auto se začne prodávat v létě a základní cena byla stanovena na částku  1 599 569 Kč.

Naše galerie představuje novinku ze všech úhlů:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků