Velká interiérová revoluce: Land Rover shledal, že Velar tlačítka nepotřebuje

Kompletně nový model Range Roveru se v nabídce zařadí mezi SUV Evoque a Range Rover Sport. Premiéra bude v Ženevě, ale známa už je i cena.

Je doba displejová. Tak si lze vysvětlit poselství automobilky Jaguar Land Rover, která právě představuje svoji absolutní novinku - Range Rover Velar.

Středně velké SUV měří na délku 480 centimetrů, výška činí 166,5 centimetrů a šířka o tři centimetry přesahuje hranici dvou metrů. Zavazadlový prostor má objem 673 litrů.

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Na ovládání řady funkcí ve voze si ale řidiči budou muset chvilku zvykat. Místo obvyklé sady tlačítek pro ovládání funkcí multimediálních systémů, či klimatizace, je v autě namontován desetipalcový displej. Nad ní je pak umístěna další obrazovka, rovněž s úhlopříčkou deset palců. Tvůrci vozu toto řešení nazvali Touch Pro Duo.

Zatímco dotyky na horní obrazovce ovládají funkce rádia, navigace nebo telefonu, dole se nastavuje klimatizace nebo režimy systému Terrain Response. Jak to v praxi vypadá, si můžete prohlédnout v galerii pod článkem.

Jen pro úplnost dodáváme, že přístrojový štít před řidičem samozřejmě netvoří klasické analogové ukazatele. Je samozřejmě také digitální.

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Auto budou pohánět, alespoň v době začátku prodejů, čtyřválce a šestiválce. Všechny budou propojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Nejvýkonnější verze je označena P 380 a výkon kompresorem přeplňovaného zážehového šestiválce je až 280 kW při 6500 otáčkách. Daní za to je pak kombinovaná spotřeba 9,4 litru na sto kilometrů.

Auto se začne prodávat v létě a základní cena byla stanovena na částku  1 599 569 Kč.

Naše galerie představuje novinku ze všech úhlů:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků