Velká interiérová revoluce: Land Rover shledal, že Velar tlačítka nepotřebuje

Kompletně nový model Range Roveru se v nabídce zařadí mezi SUV Evoque a Range Rover Sport. Premiéra bude v Ženevě, ale známa už je i cena.

Je doba displejová. Tak si lze vysvětlit poselství automobilky Jaguar Land Rover, která právě představuje svoji absolutní novinku - Range Rover Velar.

Středně velké SUV měří na délku 480 centimetrů, výška činí 166,5 centimetrů a šířka o tři centimetry přesahuje hranici dvou metrů. Zavazadlový prostor má objem 673 litrů.

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Test Range Rover Sport SVR: Britský masakr motorovou silou

Na ovládání řady funkcí ve voze si ale řidiči budou muset chvilku zvykat. Místo obvyklé sady tlačítek pro ovládání funkcí multimediálních systémů, či klimatizace, je v autě namontován desetipalcový displej. Nad ní je pak umístěna další obrazovka, rovněž s úhlopříčkou deset palců. Tvůrci vozu toto řešení nazvali Touch Pro Duo.

Zatímco dotyky na horní obrazovce ovládají funkce rádia, navigace nebo telefonu, dole se nastavuje klimatizace nebo režimy systému Terrain Response. Jak to v praxi vypadá, si můžete prohlédnout v galerii pod článkem.

Jen pro úplnost dodáváme, že přístrojový štít před řidičem samozřejmě netvoří klasické analogové ukazatele. Je samozřejmě také digitální.

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Test Land Rover Discovery Sport SD4: Má velký potenciál

Auto budou pohánět, alespoň v době začátku prodejů, čtyřválce a šestiválce. Všechny budou propojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou. Nejvýkonnější verze je označena P 380 a výkon kompresorem přeplňovaného zážehového šestiválce je až 280 kW při 6500 otáčkách. Daní za to je pak kombinovaná spotřeba 9,4 litru na sto kilometrů.

Auto se začne prodávat v létě a základní cena byla stanovena na částku  1 599 569 Kč.

Naše galerie představuje novinku ze všech úhlů:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků