Velká cena Španělska

Michael Schumacher vyhrál v dramatickém závěru Velkou cenu Španělska, v níž startovaly vozy Formule 1 poprvé po téměř sedmi letech s vybavením...
Velká cena Španělska
Michael Schumacher vyhrál v dramatickém závěru Velkou cenu Španělska, v níž startovaly vozy Formule 1 poprvé po téměř sedmi letech s vybavením počítačové kontroly trakce, neboli prokluzu kol. Úřadující mistr světa sváděl po celý závod souboj s Finem Mikou Häkkinenem, kterého vyřadila ze hry až v posledním kole technická závada.

Druhé místo vybojoval Kolumbijec Juan Pablo Montoya na Williamsu, který tak poprvé v kariéře dokončil závod Formule 1 a třetí skončil někdejší mistr světa Jacques Villeneuve z Kanady s vozem BAR.

Do boje o medailové pozice nemohl zasáhnout David Coulthard z McLarenu, který se před závodem dělil o vedení v šampionátu se Schumacherem. Kvůli technické závadě při startu zahřívacího kola se musel podle pravidel zařadit až na konec startovního roštu, přesto se dokázal „prokousat“ takřka celým polem jezdců a nakonec získal dva body za páté místo.

Häkkinen byl na nejlepší cestě za prvním vítězstvím v sezóně. McLarenu totiž dokonale vyšla strategie při druhé zastávce v boxech, díky níž se finský jezdec usadil v čele závodu a až do posledního kola svůj náskok před Michaelem Schumacherem zvyšoval. V závěrečném okruhu vedl před svým rivalem už o více než 40 sekund, když jej potkala porucha motoru.

Přes veškerou snahu Fin svůj vůz do cíle nedovezl. „Jsem strašně zklamaný. Už to vypadalo na fantastický finiš, šlo to tak hladce...“ hořekoval Häkkinen, který mohl slavit čtvrtý triumf v Barceloně v řadě.

Také Schumacher svého rivala litoval. „Je mi ho trochu líto. On i já jsme jeli dobrý závod. Když jsem viděl Mikovo auto, odstavené pět zatáček před koncem, byl to šok,“ okomentoval Němec šťastné vítězství. „Jsou různé cesty, jak vyhrát závod. Dnes se to seběhlo takto,“ usmál se Schumacher.

Vedoucí muž šampionátu uhájil na startu vedoucí pozici a dvě třetiny závodu si ji zhruba s dvousekundovým náskokem před Häkkinenem udržoval. Potvrdilo se, že v Barceloně je minimum možností k předjetí, a tak jediný manévr, při kterém se na předních místech změnilo pořadí, se odehrál ve 21. kole v boxech: rychleji odbavený Montoya předjel Jarna Trulliho. Protože krátce předtím vylétl po chybě z trati v té době čtvrtý Ralf Schumacher na Williamsu, zaujal Kolumbijec jeho pozici za Barrichellem.

Schumacher přišel o vedení v 43. kole, kdy odjel podruhé vyměnit gumy. Häkkinen vyčkal se zastávkou ještě plných sedm okruhů, během nichž si vytvořil dostatečný náskok, a na trať se vrátil o dvě sekundy před Schumacherem. O dvě kola dříve utrpělo Ferrari další ránu, když z trati vylétl z druhého místa Barrichello a pokračování v závodu mu neumožnila ani blesková oprava vozu v boxech.

Po Häkkinenově tragédii těsně před cílem spadl po předchozích čtyřech výpadcích do klína nováčkovi v seriálu Montoyovi první úspěch v životě. Zásluhou Villeneuva se poprvé na stupních vítězů ocitly i barvy stáje BAR.

Výsledky:

1. M. Schumacher (Něm./Ferrari) 1:31:03,305 hod. (průměrná rychlost 202,507 km/h),
2. Montoya (Kol./Williams) -40,738,
3. Villeneuve (Kan./BAR) -49,626,
4. Trulli (It./Jordan) -51,223,
5. Coulthard (Brit./McLaren) -51,616,
6. Heidfeld (Něm./Sauber) - 1:01,893,
7. Panis (Fr./BAR) -1:04,977,
8. Räikkönen (Fin./Sauber) -1:19,808,
9. Häkkinen (Fin./McLaren),
10. Alesi (Fr./Prost) -1 kolo.

Stav MS:

1. M. Schumacher 36 bodů,
2. Coulthard 28,
3. Barrichello (Braz./Ferrari) 14,
4. R. Schumacher (Něm./Williams) 12,
5. Heidfeld 8,
6. Trulli 7,
7. Montoya a Frentzen (Něm./Jordan) po 6,
9. Villeneuve a Häkkinen po 4.

Pohár konstruktérů:

1. Ferrari 50,
2. McLaren-Mercedes 32,
3. Williams-BMW 18,
4. Jordan-Honda 13,
5. Sauber-Petronas 9,
6. BAR-Honda 7.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků