Velká Británie zavede omezovač maximální rychlosti i pro dodávky

Britské řidiče dodávek a nákladních vozů nad 3,5 tuny čeká nemilý dárek. Tamní úřednici totiž rozhodli, že i oni, po vzoru vozů nad 12 tun, budou muset vybavit své vozy omezovačem maximální rychlosti. Ten bude muset mít každý nákladní vůz o nosnosti nad 3,5 tuny, který plní emisní normu Euro 3 a nastaven bude na 90 km/h.

Proti tomuto rozhodnutí se okamžitě vzbouřili nejen řidiči, ale také majitelé dopravních firem. Tyto vozy totiž tvoří značnou část rozvážkových služeb - kurýrních, potravinářských atp. Tím, že se jim zamezí jezdit i na dálnicích více než 90 km/h, jim budou cesty často trvat mnohem déle. Mnohé firmy tak budou muset do svého vozového parku nakoupit další vozy, které vynahradí časové ztráty. To se samozřejmě projeví na nákladech a cenách přepravních služeb, což v konečném důsledku zaplatí poddaní Jejího Veličenstva.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků