Velká Británie zavede omezovač maximální rychlosti i pro dodávky

Britské řidiče dodávek a nákladních vozů nad 3,5 tuny čeká nemilý dárek. Tamní úřednici totiž rozhodli, že i oni, po vzoru vozů nad 12 tun, budou muset vybavit své vozy omezovačem maximální rychlosti. Ten bude muset mít každý nákladní vůz o nosnosti nad 3,5 tuny, který plní emisní normu Euro 3 a nastaven bude na 90 km/h.

Proti tomuto rozhodnutí se okamžitě vzbouřili nejen řidiči, ale také majitelé dopravních firem. Tyto vozy totiž tvoří značnou část rozvážkových služeb - kurýrních, potravinářských atp. Tím, že se jim zamezí jezdit i na dálnicích více než 90 km/h, jim budou cesty často trvat mnohem déle. Mnohé firmy tak budou muset do svého vozového parku nakoupit další vozy, které vynahradí časové ztráty. To se samozřejmě projeví na nákladech a cenách přepravních služeb, což v konečném důsledku zaplatí poddaní Jejího Veličenstva.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků