Velká Británie zavede omezovač maximální rychlosti i pro dodávky

Britské řidiče dodávek a nákladních vozů nad 3,5 tuny čeká nemilý dárek. Tamní úřednici totiž rozhodli, že i oni, po vzoru vozů nad 12 tun, budou muset vybavit své vozy omezovačem maximální rychlosti. Ten bude muset mít každý nákladní vůz o nosnosti nad 3,5 tuny, který plní emisní normu Euro 3 a nastaven bude na 90 km/h.

Proti tomuto rozhodnutí se okamžitě vzbouřili nejen řidiči, ale také majitelé dopravních firem. Tyto vozy totiž tvoří značnou část rozvážkových služeb - kurýrních, potravinářských atp. Tím, že se jim zamezí jezdit i na dálnicích více než 90 km/h, jim budou cesty často trvat mnohem déle. Mnohé firmy tak budou muset do svého vozového parku nakoupit další vozy, které vynahradí časové ztráty. To se samozřejmě projeví na nákladech a cenách přepravních služeb, což v konečném důsledku zaplatí poddaní Jejího Veličenstva.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

včera | Jan Mička | 16 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků