Velká Británie zavede omezovač maximální rychlosti i pro dodávky

Britské řidiče dodávek a nákladních vozů nad 3,5 tuny čeká nemilý dárek. Tamní úřednici totiž rozhodli, že i oni, po vzoru vozů nad 12 tun, budou muset vybavit své vozy omezovačem maximální rychlosti. Ten bude muset mít každý nákladní vůz o nosnosti nad 3,5 tuny, který plní emisní normu Euro 3 a nastaven bude na 90 km/h.

Proti tomuto rozhodnutí se okamžitě vzbouřili nejen řidiči, ale také majitelé dopravních firem. Tyto vozy totiž tvoří značnou část rozvážkových služeb - kurýrních, potravinářských atp. Tím, že se jim zamezí jezdit i na dálnicích více než 90 km/h, jim budou cesty často trvat mnohem déle. Mnohé firmy tak budou muset do svého vozového parku nakoupit další vozy, které vynahradí časové ztráty. To se samozřejmě projeví na nákladech a cenách přepravních služeb, což v konečném důsledku zaplatí poddaní Jejího Veličenstva.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků