Velká Británie vyřeší problém s emisemi. Zvýší daně pro naftová auta

70 komentářů

jirka
11. června • 9:52

kdyby to eu neregulovala tak dneska mame krasny atmo benzin motory a nafta by byla taky na tom lip nez dnes.

USA
11. června • 10:44

jo, kdyby eu neregulovala naftaky by coudily jako stary vejtarsky
kdyby eu neblbla se zvyhodnovanim nafty, kolenovrti s naftovymi osobaky by tady nezamorovali vzduch, protože by jezdili na benzin

Kuk Vykuk
11. června • 0:48

Vytloukání klínu klínem.

Mrkva
9. června • 21:48

Ano, ano! s názorem v článku, že se vlastně "nic neotepluje" se musí 100% souhlasit!!!
Zajímavé, že už i Statoil - těžařská firma a i největší firma ve Skandinávii ukládá CO2 pod zem a to právě kvůli oteplování.
Exxon o oteplování věděl už v 70. letech - a taky spustil dezinformace a lži, kterým věří, jak je vidět mnoho lidí dodnes.
Největší firmy na světě podle výnosů jsou samé "Oil & Gas" a "Automotive", celé Rusko stojí jenom na Oil & Gas, přičemž víme, co umí Ruská propaganda...
Autor a jeho přívrženci, ale stejně budet věřit, že Globální oteplování si vymysleli výrobci vrtulí z Dánska.Mimochodem jsme v Čechii měli poslední 4 roky velmi zajímavé "zimy" a úplně normální léta.

Antiautomat
10. června • 8:54

rusofobna propaganda sa uz nenosi, to si si mohol odpustit. Dnes to nie je o amikoch, rosoch, svedoch a bohvie kom este, dnes je to o kapitale a zisku, kde hranice neexistuju. A neexistuju bohuzial ani pre oteplovanie, ktore je vysledkom suhrnu mnohych faktorov. Od nicenia lesov, cez spalovanie fosilnych paliv /v com je aj doprava/ az po *zivotne* cykly planety, ktore este dostatocne preskumane nie su. Faktom kazdopadne je, ze ludska cinnost do toho celkom slusne prispieva. Pricom jeden-dva stupne plus mozu pokojne byt prave tym, ktore to spustia a uz nebude cesty naspat. Rozsiruju sa nam puste a nehostinne oblasti /jeden so zamlcovanych dovodov masovej imigracie/, ustupuje nam lad, meni sa cirkulacia vodnych mas /efekt el nino je dokazatelne silnejsi/, miliardy ton viazaneho metanu caka v permafroste. Normalne leta takisto neboli kedze padali teplotne rekordy a Ceska republika zacina mat zaujimavy problem s nedostatkom vody, ktoru ci coskoro budete kompletne kupovat od cudzich /vlastnu vodu/, len aby sa mohol tocit kseft. A prave preto sa nic nezmeni, pretoze priorita okamziteho zisku je nadradena tomu, co nas caka za /odhadom, pri sucasnom trende/ nejakych 100 rokov. Je iste ze pruser uz bude, ale este stale je cas aspon ten dopad zmiernit.

Míra
10. června • 12:23

Kam až nás dostala lidská chamtivost. Pro peníze a majetek jsou lidé schopní všeho - vraždit, ničit co vybudovali naši předkové a klidně i přírodu a celou Zemi. Nechápu to.

USA
11. června • 10:46

lidska chamtivost je tu od doby kdy lidstvo vzniklo, to není zadny výdobytek soucasnosti.
největší devastaci morálky, přírody a lidských zivotu maj na svedomi komunisti a bolševici napric celym svetem

Antiautomat
12. června • 13:02

....netusil som ze v USA vladnu komunisti a bolsevici.Ale s tou chamtivostou uplny suhlas. Dnes sa to navyse vyostruje, pretoze to, co bola dakedy chamtivost, sa dnes stava principom, na ktorom stoji zachovanie existencne podmieneneho spolocenskeho status quo pre tu mensinu, ktora coraz viac bohatne, ale nie pre tu coraz viac sa rozrastajucu mensinu, ktora je tym utlacana. A toto nema s trvalou udrzatelnostou naozaj nic spolocne.

kolemjdoucí
12. června • 11:49

Používáš jejich praktiky, jsi si toho vědom?

Mrkva
9. června • 21:17

Místní zabednění MOTOFAŠISTI D-Fensova typu kvičí jako obvykle, ale to je dobře.
Tak co tady máme dnes za CHobotoviny:CH1. Máme tady "meteorologa" a "klimatologa" "Emana" - jistě žije ve městě, denně dřepí 10h v zapráskaným Tranzitu, "předpověď počasí" sleduje z TV NOVA / BLESKu, jeho zájmy jsou motofašismus, mototerorismus, jak obtěžovat hlukem spalovacího motoru co nejvíc lidí, sledování odporných kuních ksichtů z TOP GEARu.., třeba teplotní mapu Evropy neviděl v životě - tento "odborník" na atmosférické pochody - zcela po vzoru pana D-F tady bude něco meldovat o počasí a klimatu, přitom každý sedlák, co je aspoň chvíli v polích toho o počasí ví 100x tolik co on.CH2. Dále pan "Sir CHerokee" tvrdí, že: 4 lodě a letadla prý produkují více emisí než všechna auta dohromady: Nějaké rozdělění škodlivin na MÍSTNÍ a GLOBÁLNÍ se MOTOTERORISTOVI do kokpitu nedoneslo, ječí tedy a přitom vůbec nepochopil, že spaliny z kerosinu a topného oleje mu do plic opravdu nedoletí, narozdíl od naftových "dobrot", co má ve městě přímo U NOSU.
"Expert" na mazut (asi přímo od Wartsily) s platnou Anglosaskou přezdívkou "Wright" přitakává.CH3. Diskusi prozatím uzavírá "Antiautomat" se svým filosoficko - ekonomickým rozborem, ze kterého asi měla vyjít teorie Svobodných-Liberaristických utopistů, ve smyslu, že "to jde i bez regulací a zákonů".My zde máme jenom odborníky.

Eman
10. června • 11:12

Docela by me zajimalo , kolik jste v zivote spocital diferancialnich rovnic, jejich soustav a integralu. Vsechny pocitacove modely vychazi z techto vypoctu a jsou i v dnesni dobe vykonnych Pc nesmirne slozite na vypocet. U kratkodobych predpovedi je jedna potiz, lide si je pamatuji a konfrontuji s realitou. Ty dlouhodobe samozrejme nikdo neresi, protoze jsou nespolehlive. K sedlakum se radeji nebudu vyjadrovat, ty vesmes pomreli. Zustali tu vesmes jezedaci, co potrebuji dotace at je jaro,leto podzim,nebo zima... Jak to ti nasi predci delali, ze zadne dotace na vyrobu, dopravu, export, ci takzvane zelenou naftu nepotrebovali? Jak muze byt nejaka nafta zelena, to jako ze z ni nejsou emise? A danovy poplatnik musi tyto pseudostudie co bude za 30let a dotace pro kriklouny samozrejme calovat. S dopravou ve mestech nic neudelate. Kor v zemi ,kde se dalnice buduji, nebo opravuji desitky let, viz. D8 ,D1 a na zeleznici panuje socialismus.

Míra
10. června • 12:14

Ten rozdíl je prostý - naši předci dělali vše pro sebe, aby se uživili. My děláme vše pro byznys, abychom na tom vydělali.

Eman
10. června • 11:15

Melo byt samozrejme diferencialnich rovnic.

Mrkva
9. června • 21:23

Jo a nezapomeňte mně stočit k0*0t0metr aspoň na -50 hlasů - a bez argumentů.

Antiautomat
10. června • 8:34

Minus som Ti nedal, ale mohol by si mi objasnit ako ten Tvoj posledny bod navazuje na to, co som tu skonstatoval. Unika mi tam nejaka suvislost, nejake *pojitko*. Pripadne, ak sa Ti nepaci, potom pokojne moje tvrdenie jednoducho vyvrat. Inak su to len zbytocne reci okolo. Presne ako EU.

WinNatural
9. června • 20:43

Zvláštní, že je vždycky v čele těchto sr.čkoidních řešení xindlwagen? Sazomety i oturbíčkované přímovstřikové mr.ky.
A pro spolehlivé atmosféry nenáročné na údržbu už musíme prakticky pouze k Mazdě. 3-[

your.god
9. června • 17:29

Mně se článek líbí. Reflektuje realitu, je výstižný a vtipný.
Kéž by se i další články dařily psát s takovou lehkou nadsázkou a bez sklouznutí k bulvárnímu stylu. Těžko tu hranici uhlídat, ale tenhle článek je vážně dobrý.
:-) ;-) :-)

mpolan
9. června • 17:43

Clanek je neskutečně trapný, asi jako vše kolem paliv na autorevue. Vtipné to připadá asi jen pubertálním dětem.

John Doe
9. června • 17:06

No, jedno je jasne, clanok urcite nepisal odbornik na atmosfericke javy s doktoratom z fyziky.

Antiautomat
9. června • 15:05

Politika sa davno uz pre ludi nerobi. Politik je politikom dovtedy, kym presadzuje zaujmy nadnarodneho velkokapitalu, pretoze uz davno ma kapital v moci politikov, statne organy a tym aj statnu moc. Stat sa stava nastrojom kapitalu, nastrojom jeho utlaku. A podla toho to aj vyzera a tak to aj dopadne. Snad to dopadne skor ako bude neskoro. Taketo pokusy a ich zdovodnenie maju taku istu pravdivostnu hodnotu ako katalogove udaje o spotrebach a emisiach. Rozumej ziadnu.

USA
9. června • 13:18

to sou zase blabolynevidel sem coudici benzinovy auto, alespoň ne od doby skonceni vyroby favorita, ale potkavam spoustu coudicich naftaku starych ani ne 5 let s vykuchanejma filtrama.
sice soucasny benzinovy primovstriky produkuji vice PM nez naftaky, ale i tak splnuji stanovene limity PM, coz se třeba o NOx u naftaku rict neda.
navíc problém extremne coudicich osobnich naftaku je tady minimalne 25 let co se naftaky zacaly ve velkem prosazovat v osobní doprave, problém primovstrikovych benzinu, které produjuji o několik radu min PM nez naftaky bez filtru, tedy skoro naprosta vetsiny naftaku vyrobenych do roku 2009, je ve vetsim posledních 5 let.

doufam, ze i nase vláda se brzo chyti za nos a prestane benzin danove zatozevat o 30% vic nez naftu. u nas je benzin zatizen o 30% vetsi spotrebni dani nez nafta, v nekterych statech EU se to blize ke 100%

Lojza
9. června • 14:23

rozdil mezi naftou a benzinem ve spotrebni dani je 1.89Kc ve prospech nafty. Myslis si, ze kdyz bude dan na nafte o 2kc vyssi bude su kupovat vyrazne mene naftaku? Ja o tom silne pochybuji.

USA
9. června • 15:09

jo v prepoctu na litr
ale prepocti si to na hmotnost, na energii nebo na CO2 a vyjde ti, ze az zdaneni benzinu bude stejne podle tehle parametru, v prepoctu na litr bude nafta zdanena o 1kc vic nez benzin

Lojza
11. června • 5:18

vsechny staty evropy dani litr paliva /-nikoliv hmotnost energii, CO2. Tedy tva hlaska z predesle diskuze co si napsal "kdyz bude dan na naftu stejna", jako na benzin. Bude nafta o 4kc na stojanu drazsi je nesmysl.

USA
11. června • 10:39

to není pravda
lpg/cng se dani podle hmotnosti
cng na vytapeni se dani v prepoctu na energiiEU blazni z CO2, tedy logicky by mely byt dane navazany na CO2, coz v pripade benzinu a nafty odpovida i prepoctu na hmotnost.
a od 2018 by se podle CO2 v EU danit mělo, nebo aspoň tak, ze budou stanovene minimalni spotrebni dane na benzin a naftu, které budou vychazet z CO2. a pak by dan na litr nafty mel byt o 10% vyssi nez dan na litr benzinu.tedy když vezmes, ze spotrebni dan na benzin je dnes cca o 20% vyssi nez dan na naftu (litr benzin cca o 2kc vyssi SD), a ze by se to mělo otocit na o 10% vyssi zdaneni nafty proti benzinu (nafta o 1 kc vyssi SD), a ze se zdaneni benzinu menit nebude, logicky vychazi, ze spotrebni dan na naftu by (u nas) mela byt o 3kc vyssi nez dnes. a kdyz k tomu pripoctes DPH, na stojanu by proti dnesku mela nafta podrazit o 3.60kc, tedy ty (necele) 4kc...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lojza
11. června • 14:31

Tve vypocty byt se snazis sebevic jsou spatne. Rozdil spotrebni dane mezi Benzinem a naftou je 1.89 na litru paliva, nikoliv na hmotnosti. LPG nebo CNG do toho netahej. Psal si, ze kdyby spotrebni dan na tyto paliva byla stejna, bude ceny nafty vyssi o 4Kc. Ja ti pisi ponekolikate, ze to neni pravda. Uvadis zavadejici informace. Nejdrive si psal rozdil 30% v mire zdaneni techto paliv, ted pises radeji 20%. V cele Evrope se dani benal i nafta na litry, nikoliv hmotnost. Kdyz by byla dan na naftu i benal iu nas stejna, cena nafty i zapocteni DPH by byla o 2kc vyssi. V pripade, ze obchodnic, prodejci atd. se budou chovat obchodne stejne. Kdyz bylo DPH ve vysi 20% spotrebni dan vcetne DPH na benal byla 18.92Kc na naftu 16.93Kc.Pokud to chces presneji dopocitej si o to jedno procento vice na DPH, aby cisla byla spravna k platne legislative a vysi DPH. Zadne 4 koruny nevidim, ani kdybych chtel.

Sinuhet
9. června • 19:37

Jste vůl.
Přepočtěte si to na tu hmotnost, jo?

USA
10. června • 7:17

tak mi to predved trumbero
benzin - merna hmotnost 700-750g/l
nafta - merna hmotnost 800-880g/l
vyhrevnost 42-44MJ/kg cca stejny pro benzin a naftu

klidne me tykej trumbero, tady si tyka i profesor s zackem z pomocny skoly

mpolan
9. června • 17:41

Ty jsi porad vetsi a vetsi vul. Nejake tve hloupe energeticke prepocty vubec nikoho nezajimaji.

USA
9. června • 18:19

pro hlupaka kazdej hlupak

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
10. června • 9:47

Proto pořád všechny označuješ za hlupáky, jo? To už chápu...

USA
10. června • 10:41

ja si nezacal

Míra
9. června • 13:28

Ty daně musíš vidět opačně - tvoří příjem státu, čili stát nemá zájem je snižovat, obzvlášť ne v situaci, když je po uši v dluzích. Proto jde na vše obráceně, jejich zvyšováním.

USA
9. června • 13:33

nemam problém když zvednou dane na naftu a benzin nechaj jak je ted, hlavne když nebude proti benzinu danove zvyhodnena a tyhle naftove rovino-jedo-mety postupne zmizi ze silnic.
zvednuti spotrebne dane nafty na uroven benzinu bude znamenat zdrazeni nafty na stojanu o cca 4kc

Míra
9. června • 13:39

Ano, pro osobní dopravu zanedbatelná částka a skutečně by problém trochu řešila. Problém je s nákladní dopravou, na které je dnes závislá úplně celá společnost. Tam by se ty 4 koruny projevily zdražením všude všeho a dál by se vozilo pořád stejně, tudíž přínos záporný..

space
9. června • 14:25

Problém není s nákladní dopravou, ale s převážením kokotin z jedné polokoule na druhou.
Za panelákem máme sámošku:
a) za totáče přijel ráno mlíkař, pak pekárna a pak liazka se zbytkem.
b) dnes přijede Coca-Cola, pak Croasant, pak Kunín, pak...Bodejť by nebylo všechno drahý a planeta vydrancovaná! Svět na howno.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Stíhač
10. června • 6:08

Ono je k tomu taky třeba dodat, že do té sámošky tenkrát nebylo co vozit. Nemluvě o tom, že ta pekařova avie a liazka s pivem smrděla víc, než všechny náklaďáky, co se tam vystřídají dnes. :-D

USA
9. června • 15:10

to sou stesky
prepocti si to na dnesni a tehdejsi prijem a vyjde ti, ze dnes si toho za vejplatu koupis daleko vic nez za komancu

your.god
9. června • 17:17

to sou plesky
taky teda nezapomeň dodat, že dneska se lidi musí zavázat odevzdávat velkou část svojí mzdy na splácení židohypoték pomalu do smrti, aby měli kam hlavu složit a za těch zlých komančů dostali mladé rodiny byt zadarmo. A bezúročnou novomanželskou půjčku na jeho vybavení.

USA
9. června • 18:18

jo, vyvoleni soudruzi dostali byt zadarmo, jinym bydleni komousi zase ukradli a když je nevyhnali do pastoušek, tak je rovnou zavreli.
zrejme jsi patril k tem vyvolenym a po tech casech se ti styska.
2 milijonova hypotéka se splaci 10tis mesicne, tedy ani ne 1/4 dvou průměrných platu

Míra
9. června • 15:02

Souhlasím, ale za to bohužel může kapitalismus. Všichni se potřebují něčím živit a na něčem vydělávat, a tak máme obrovskou výrobu a produktivitu, kterou zase musí někdo spotřebovat, aby se mohlo vyrábět dál a všichni měli práci. Bohužel lidí je na světě stále víc a i ti noví chtějí mít práci a vydělávat, takže se vrhnou na další výrobu...
A tak je svět stále větší a šílenější koloběh zbytečných věcí a peněz. A není jak to zastavit.

USA
9. června • 13:43

není to tak davno, co cena nafty atakovala 40kc za litr, tedy o vic jak 10kc nez dnes
a svet se nezhroutil
vymycenim osobních dyzlu dojde ke kladnému prinosu

Eman
9. června • 10:12

Az prosty lid pochopi, ze politici jsou jen vyzirkove, kteri umi jen krast, danit ,regulovat a sekat dluhy, tak se mozna neco zmeni. Ja si ale nedelam iluze ,protoze vetsine lidi staci naslibovat naprosto nesmyslne sliby . Predpovedet pocasi na 14dnu je temer nemozne a borci maji predpovedi na 30let. To si netroufli ani ti zas.any bolsevici,pred 26lety. Je to neuveritelny jak se ten ksindl bolsevistyckej od te doby prizpusobil a rozlezl se po Evrope a lidi ho furt voli .....

Hombre
9. června • 21:38

S tím nemají bolševici nic společnýho !! Prostě a jednoduše jsou to gaunerský politici... a je naprosto jedno, ke který straně (levá/pravá) anebo názvu se hlásí!! Prostě zgerba na zastřelení...

Karel
9. června • 14:32

Faktická poznámka - pletete jablka se hruškama. Počasí je krátkodobý stav atmosféry a ten se opravdu nedá předpovědět na víc, než pár dnů (natož 30 let), kdežto podnebí je dlouhodobý stav atmosféry a ten se z dlouhodobých číselných řad a různých modelů dá dost slušně předpovědět. B-]

Eman
9. června • 15:21

Jasne Karle, nevim jak bude za mesic, ale vim jak bude za deset, dvacet, ci dokonce 30let. Nevim jestli pristi tyden vyjdu s vyplatou, ale vim jaky budu mit prijem a zisk za 10 let.... A v cele tohoto honu na emise Co2 opet Evropa a jeji prihloupli volici. Oni proste s rostouci zivotni urovni emise rostou a vzdy porostou,kor bude-li hromada dotaci na neco co je neekonomicke, jako vsechna ta radoby biopaliva. Ale plebs ma rad pohadky a co muze byt hezciho nez zachranit Svet. Pro ty natvrdlejsi jeste uvedu, vsimnete si prosim vozoveho parku a zpusobu zivota tech nejvetsich a nejznamejsich bijcu za ochranu klimatu. Pak s vam mozna rosviti.

Karel
9. června • 21:04

Tak znova... je rozdíl mezi počasím a podnebím. Víme jaké bude zítra počasí, ale už nevíme jaké bude za měsíc, za půl roku, za 5 let, za 30 let. To nikdo neví. Ale víme, jaké je podnebí, jaké bylo a tušíme jaké bude, protože podnebí se mění velmi pomalu. A trendy se dají vysledovat. Takže nevíme jaké bude počasí za 30 let (pro konkrétní den), ale můžeme docela dobře předpovědět jak se pozmění podnebí. Toť vše, dával jsem tam smajlíka, protože jsem reagoval pouze na ten nesmysl, co jste napsal. Vůbec zde nehodnotím správnost omezování emisí apod. K tomu jsem se vůbec nevyjadřoval.
Karel

Driver
10. června • 14:33

Dlužno dodat, že je sice správné omezovat produkci škodlivých plynů, ovšem tak, aby to mělo smysl. Tedy řešit největší znečišťovatele. A to, co předvádí normy Euro5, Euro6 už smysl nemá. Navíc, i kdyby na zemi od zítřka nežil jediný člověk a všichni odletěli, tak stejně se klima bude oteplovat. Je to dáno cyklickými se změnami mezi planetami, i v době ledové se oteplilo a nebylo to proto, že auta neměla EURO9 a to znamená patnáct katalyzátorů....

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
USA
10. června • 15:26

blbosteuro5 zaved u naftaku nutnost filtru (dpf, fap..) a tim vyrazne snizeni rakovinotvorného PM, coz se v realu evidentne povedlo
euro6 snizil u naftaku skoro 3x limit jedovatého NOx, coz se v realu evidentne nepovedlo, ale minimalne rozproudilo diskusi o skodlivosti a smysluplnosti naftaku v osobních autech a prisly i první opatreni v podobe zakazu vjezdu naftaku do parize od 2020 nebo zvyseni spotrebni dane na naftu v GB.
a další opatreni vuci naftakum vypoustejicim zejména jedovate NOx (ty starsi ještě navíc rakovinotvorne PM) jiste brzy prijdou a to i do české kotliny.u benzinu euro5 ani euro6 nemelo na emise zadny vyrazny vliv, to mas pravdu, protože benzinove euro6 se tak moc od benzinoveho euro4 nelisi a nebal bych vsadil boty na to, ze mnohe desetilete benziny s euro4 s prehledem splni i soucasnou euro6

Zelí
9. června • 10:41

To je už paranoia vidět všude bolševika. My už 25 let žijeme v kulisákově radostném a perspektivním kapitalismu. (:-)

Hartge
9. června • 11:26

bolševik se ozval, tak si připomeňme HDP na hlavu v 89, 600 USD a dnes 25 000 USD a svoboda bez 10 tis. zavražděných lidí vámi komunisty

your.god
9. června • 17:02

To je ten slavnej dolar asi dost inflační měna, ne? :-D:-D
Nejvíc smradlaví bolševici jsou ti, co se pořád ohánějí bolševikama.
Že BOLŠEVIKU Hartge?

Kuk Vykuk
11. června • 19:26

Všichni se maj dobře jen komouši pořád fňukaj a chtěli by víc.

Shimi
9. června • 11:49

Hartage: No jo, čísla jsou to vskutku krásná, ale když řekneš a, tak by také bylo dobré říci b. A co že je to to b? No že veškerá ta "paráda" je na dluh. A kdo myslíš, že ten dluh bude splácet? Nezávidím vůbec mladé generaci. Zvláště USA jsou v naprosto pikantní dluhové pasti. A to mají být jako náš vzor, jo? No potěš koště.

Hartge
9. června • 14:35

bože to jsou tupé zvratky, takže když máme 2 bil. dluhů, tak to vše v hodnotě stovek bil. je na dluh, tak to jo, ještě že jsi to blbe vysvětlil a kde vůbec bolševici vzali vše to co 40 let vybydlovali a celá země se rok co rok propadala v zaostalosti, a kdo vůbec platí du 40 letou devastaci země, které v 1948 patřila k zemím s nejvyšším HDP na obyvatele na světě, USA mé menší dluhy než my, dluží cca 75% dluhu samo sobě (občanům), proto má USA lepší dluhový rating než např. Rusko, které z falešně vykazovanými necelými 30% je považováno za více neschopné svůj dluh splácet

Lojza
9. června • 11:59

Dluhy se preci neplati, rikal to JYYrka. A mel pravdu. Vsechny staty sveta az na 4 ,dluzi penize. Staci se podivat na pripad Recka. Vsichni politici vi, ze Recko neni schopno dluh zaplatit a stejne mu pujci. A tak porad dokola.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
9. června • 12:33

Lojza: Ony právě nedluží peníze, ale "peníze". FIAT peníze jsou virtuální realitou, 0 a 1 v počítači a o této virtuální realitě mluvil Jyrka, akorát to tenkrát skoro nikdo nepochopil. Řecko je kapitola sama o sobě, tam se hraje především o peníze německých důchodců. Německo si jednoduše nemůže dovolit, aby Řecko padlo. Každopádně systém částečných bankovních rezerv a s tím související multiplikační efekt je jedno velké letadlo, které už mimochodem padá, a já se děsím kde, kdy narazí do země. To bude teprve fičák.

Míra
9. června • 12:53

Fičák to bude. Bohužel piloti jsou lidé, kteří na systému maximálně profitují, tudíž ho brání jak to jde a snaží se plachtit jak nejdéle to jde a ještě se u toho křečovitě usmívat, aby cestující nic nepoznali.

Lojza
9. června • 12:44

Shimi ja s Jirkou vcelku souhlasim. Staci se podivat na bankrot Argentiny v roce 2002 nebo Ekvadoru. Argentina vratila tusim 25% fin. prostredku veritelum. pres 90% veritelu Argentiny pristoupilo na snizeni dluhu "dohodou" restruktualizaci dluhu az o 75%. Argentina jen pro upresneni dluzila 140 miliard dolaru. Zbytek dluhu prominut, tedy dluhy se nevraci.-) nebo ne alespon cele. Vratit 1/4 za x let to neni spatne-)

Radek
9. června • 10:58

Tak pracně budujeme ten prosperující kapitalismus a tenhle dementní národ to hodí za koblihu StBákovi.

Sir CHerokee
9. června • 11:10

Přesně tak. A na Hradě sedí proruský troll obklopený ruskými agenty...těch, co nemají prověrku, je tam dost. A nebo přímo zaměstnanec Lukoilu.Řešit něco tím, že zvýším daně, to je typická levičácká sviňárna. Přitom je to ekokologický nesmysl....4 největší lodě vydávají emise větší než všechna osobní auta. Letecká doprava to samé. A přitom doprava jako celek, včetně té nákladní, se podílí jen malám % na znečištění ovzduší. Ale o to tady nejde...jde o to buzerovat automobilky a vytáhnout z lidí více peněz. Taková MELOUNOVÁ politika...navrch jsou zelení a vevnitř rudí až hrůza!

jehoVista
9. června • 12:06

"4 největší lodě vydávají emise větší než všechna osobní auta"A ty nam budes vykladat neco o nesmyslech :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Wright
9. června • 15:26

... stačí trošku hledat a uvidíš že má pravdu. Jde o to, že tyhle největší nákladní lodě jezdí na ten největší odpad a tak jsou jejich emise neskutečné. Každopádně vezou obrovský náklad a po přepočtu na tuno/kilometr to zas tragické není. Každopádně ekologie nemá hranice a tak by bylo rozhodně snažší udělat "řešení" pro několik největších tankerů / nákladních lodí než pro desítky milionů aut

USA
9. června • 18:14

tenhle blabol se objevuje uz asi 10 let s tim, ze nejde o 4 největší lode, ale o 15 největších lidi. za tu dobu se počet aut zvysil a je otázka, kolik lodi z tech 15 ještě pluje, nebo pluje s původními motory.
a najednou z 15 lodicek jsou dokonce lodicky 4.
to je proste blabol na druhou

Wright
12. června • 7:47

https://www.quora.com/Is-it-true-that-the-15-bi... ...
http://www.industrytap.com/worlds-15-biggest-ships-c... ...
http://www.viewzone.com/sixteenships.html... (tenhle odkaz spíš jen kvůli velikosti motoru pro představu)
Ono je fuk, zda je to 1, 4, 15 či 100 .... jde o ten princip, že relativně malý počet lodí prožene komínem to co desítky milionů aut vejfukem. Protože životní prostředí nemá hranice, tak kdyby těm "lovcům škodlivin" skutečně o něco šlo, tak svou pozornost zaměří jiným směrem, kde se dá za málo peněz udělat hodně muziky. Jenže to už není téma na kterém vydělají politické body.

Sir CHerokee
9. června • 21:18

A nákladní lodě jsou zase větší a těžší. Ten výzkum byl tuším 2009.

tomtom
10. června • 6:48

Nicméně i tak dělá produkce CO2 z automobilové dopravy v celkovém objemu 0,2%. To znamená, že jakákoliv změna k lepšímu je jen v rámci těch 0,2%Jenže lid a hlavně politici slyší na škrcení aut, protože aut je přece všude plno, jezdí, přejíždějí lidi, bourají atd....

jehoVista
9. června • 15:51

Staci se trosku zamyslet a uvidis, ze pravdu nema.

Eman
9. června • 11:20

Presne tak, budujeme tady kapitalismus s lidma co v zivote nemakali. Pan JUDR Sobotka v cele peletonu,po pravici ,tedy spise po levici pan Babis (pseudpodnikatel pakujici se na dotacich), dale pani Marxova ,Diensbier, Tok ... Todle je parodie na kapitalismus. Za prvni republiky by tydle lidi chcipli hlady. Dnes jdou tato jelita elita naroda .... A jinde to neni o moc lepsi, viz. Babrak obama,Cameron, Angela o Marxistech z Bruselu ani nemluvim. Divim se ,ze si ti lide furt nechaji sahat do penezenek a rikat co maji,nebo nemaji delat.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Aladin
9. června • 12:56

I vy kluci mazaní. Též se mi stýská po tvůrcích ekonomiky a kapitánech kapitalismu jako Klaus, Kočárník, Dlouhý, Macek, Langer, Stránský, Řebíček, Bém, Barták, Čermák, Vondra, Parkanová, Jančík a mnohých jiných. Sice se prohospodařilo malé, zcela nepatrné množství peněz, skoro 2000mld + výnosy z privatizace, ale to nevadí. Kdo nic nedělá, nic nezkazí. V poho, jedeme dál.A jestlipak jste si všimli, že od 1.6. má autorevue a auto stejného majitele? To jsem zvědav, jesli zůstane vše při starém nebo se to tu bude z hlediska článků nějak profilovat.

Doporučujeme

Články odjinud