Velká Británie připravuje chytré semafory. Mají umělou inteligenci

Britská společnost vyvinula semafory s umělou inteligencí, které mají v jednom z měst pomoci s plynulostí provozu. Tu obstará více než 2 500 kamer.
Velká Británie připravuje chytré semafory. Mají umělou inteligenci

Chytré semafory dostane jako první britské město Milton Keynes. Pokud vám název něco říká, pak vězte, že právě zde sídlí stáj Formule 1 Red Bull.

Systém obstarají technologie, které budou zjišťovat hustotu dopravní situace a na základě dat měnit světelné sekvence. Město do projektu investovalo v přepočtu více než 93 milionů korun.

Zkoumal algoritmus semaforů, aby je vylepšil. Dostal ale mastnou pokutu

Zkoumal algoritmus semaforů, aby je vylepšil. Dostal ale mastnou pokutu

V současné době jsou semafory naprogramovány tak, že prioritu mají ty s potenciálně hustějším provozem. Zatímco řidiči na malé vedlejší silnici mohou mít zelenou jen 30 sekund, ti na hlavním čtyřproudovém tahu i několik minut. Taková věc lze aktuálně změnit pouze ručně, současné systémy neumožňují měnit chování semaforů na základě dopravní situace.

Nový semafor pomůže nepozorným chodcům se smartphony přejít silnici

Nový semafor pomůže nepozorným chodcům se smartphony přejít silnici

„Aktuálně je zde velmi omezená inteligence semaforů na městských komunikacích. Jen zřídka reagují na provoz a změny se stále provádí ručně,“ popisuje současnou situaci Yang Lu, technický ředitel společnosti Vivacity Labs, která semafory s umělou inteligencí vyvinula.

Se sledováním provozu bude ve městě Milton Keynes a jeho okolí pomáhat více než 2 500 instalovaných kamer. „Zprávy z kamery umělá inteligence vyhodnotí a na základě toho bude se semaforem spolupracovat,“ dodává Lu.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků