Policie bude nekompromisní i během Velikonoc. Zaměří se na piráty i sváteční řidiče

Net  |  09. 04. 2020 16:04

Není přestupek jako přestupek, jestli bude policie řešit extrémní překročení rychlosti na prázdném přehledném úseku, který je technicky v obci, tak pomáhá akorát tak státní (případně obecní) pokladně... S bezpečností natož plynulostí provozu to nemá co dělat.

Odpovědět  |   | 

přečti si to cos napsals, čip pod kůži a školení řidičů by ti prospělo.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  09. 04. 2020 19:06

Samozrejme. Ty urcite ridis dle pravidel. Tedy si to myslis, ze?

Odpovědět  |   | 

Snad mám BMW............kritizovat měření v obcích je na pováženou.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 04. 2020 22:48

Možná by stálo za to číst ty příspěvky celé a nedělat ze sebe ještě většího osla. Míst, která jsou v obci pouze technicky a omezení je alibistické či dokonce buzerační bez reálného dopadu na "bezpečnost a plynulost silničního provozu" není u nás zas až tak málo.

Odpovědět  |   | 
Net  |  10. 04. 2020 09:31

Na řadě míst se značka obce dá posunout (a v minulosti posouvala) i o stovky metrů a na té samé silnici se dalo (či dá) jezdit legálně a bezpečně 90 km/h namísto 50 km/h případně 130 km/h vs 80 km/h. Proč by posun značky najednou znamenal, že jízda o 40 či 50 km/h vyšší rychlostí je najednou bezpečná či nebezpečná? Pro bezpečnost je snad důležité něco jiného, než umístění cedule se začátkem/koncem obce?!

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  10. 04. 2020 11:08

Net: Nic ve zlém, ale kde bereš tu jistotu, že to, co říkáš, je pravda? Tohle je bezpečné, tohle už není, posunovat, neposunovat, tohle je důležité a tamto už není, a bla bla bla. Sebevědomí ti fakt nechybí. Což je na jednu stranu dobře, ale má to jednu zásadní vadu. Celý ten tvůj domeček z karet se ti rozpadne v momentě, kdy přijde Net č. 2 a bude tvrdit přesný opak a bude to tvrdit se stejným sebevědomím a vehemencí.

Odpovědět  |   | 
Net  |  10. 04. 2020 21:33

https://bit.ly/2RsJlGZ...
Tak mi prosím jako znalec vysvětli, jak se liší bezpečnost silnice za cedulí a před cedulí třeba zde. Podle mě ta silnice je stejná a povolená rychlost se liší cedulí, bez provozu je bezpečná rychlost před a za cedulí imho identická, ale rád si poslechnu argument, proč je bezpečné jet za cedulí 110 km/h, ale před cedulí je to nebezpečné.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 04. 2020 22:49

Žádný rozdíl, kromě právního, v tom není.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  11. 04. 2020 10:14

Net: Zaprvé, já nejsem žádný znalec a zadruhé, já stojím na tvé straně Teď si asi ťukáš na čelo, ale je to tak. Pouze jsem tě chtěl upozornit, že tvůj pohled na věc není jediný správný/špatný.

PS: Odpověď na tvou otázku je jednoduchá, nijak. Obec zkrátka někde musí končit.

Odpovědět  |   | 
Luise  |  10. 04. 2020 11:10

Protože každý člověk považuje za “bezpečné” něco jiného, máme tu závazná pravidla, která máme dodržovat:) takže je dodržuj a nevymyslej si, proč zrovna ty jezdíš bezpečně, ikdyz překračujes rychlost v obci o 50 km/h. Věřím, ze lewis hamilton by považoval 160 ve vesnici pri malem provozu za “bezpečnou”.

Odpovědět  |   | 
Net  |  10. 04. 2020 21:36

A máme pravidla, která smysl dávají (přizpůsobit rychlost stavu vozovky, schopnostem řidiče...) a máme pravidla, která smysl nedávají (přizpůsobit rychlost "značce v polích").

Odpovědět  |   | 
Luise  |  11. 04. 2020 11:03

No, ono to “pravidlo”, na které narážíte, je pouze jakási generální klausule § 18, která je následně doplněna rychlostnimi limity v následujících odstavcích. Přizpůsobit rychlost stavu vozovky a schopnostem řidiče je v zákoně zejména proto, když řidič ačkoliv neporušil příslušný limit rychlosti, stejně jel “rychle”. Neboli, když je mlha, tma a prší, jedete 80 na 90 ce a způsobíte nehodu, tak jste stejně porušil § 18, protože jste nepřizpůsobil rychlost, která měla byt např. 50:) určitě to není tak, ze když je 50Ka a vy jedete 90, tak se budete odvolávat na tohle, to je směšná představa, to pravidlo je tam přesně z opačných důvodů

Odpovědět  |   | 
homer  |  11. 04. 2020 00:22

A napadlo tvy ego ze si obec posunula znacky ne kvuli bezpecnosti treba kvuli snizeni hluku?

Odpovědět  |   | 
Net  |  11. 04. 2020 09:14

Takže, když obec výjimečně uzná, že buzerační měření v polích nemá smysl a posune značky k obci, tak chce emise a hluk zvyšovat?! Kromě toho snižování rychlosti kvůli hluku a emisím nemá moc oporu v zákoně.

Odpovědět  |   | 
homer  |  12. 04. 2020 21:53

prober to s lidma kterejm valite pod oknama 100km/h+ ale doporucuju predem vytycit ustupovou trasu

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  13. 04. 2020 11:39

Vyklad zacatku/konce obce je v zakone dost obecny. Obcas (nebo podle konkretni cesty sem tam) clovek nevericne krouti hlavou, ale pokud to nekomu az tolik trha zily, mel by se nechat vysetrit nebo za volant radeji nesedat.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 04. 2020 21:15

Ak bude policia riesit extremne prekorcenie rychlosti KDEKOLVEK, prinesiem jej mlieko a keksy.

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  11. 04. 2020 13:26

S dovolením do toho nasypu projímadlo. Doufám, že si také dáte.

Odpovědět  |   | 
ovec  |  13. 04. 2020 13:36

kdyby policie raději zvlášť v této době pomáhala a vozili nákupy nemocným a seniorům. místo toho raději trapně měří 53km/h. ubožáci, je mi z těch zbytečných omezenců zle. a nejvíc zle je mi z blbečků kteří to celé řídí. kdyby hlídali primárně chlast a mobily...ale rychlost? jde jen o okrádání lidí o peníze pod záštitou bezpečnosti. a hlupáci ještě budou argumentovat, že je to přece pro bezppečí a nutná je disciplína. a tak nám přibývá měřených 30tek na rovných úsecích, protože nějaká pomazaná hlava usoudila, že potřebuje prachy do kay, tedy pardon, jde o bezpečnost. a z toho všeho pramení neúcta k zákonu a neůcta k právu, protože zákony vymíšlí diletanti a u policie často pracují lidé, které by nikde jinde ani nezaměstnali.

Odpovědět  |   | 
666  |  09. 04. 2020 17:48

Ano, dopravní policie umí nekompromistě měřit rychlost, tím to končí. Třeba předjíždění kamionů to už jí nejde...

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 04. 2020 22:50

1) příliš náročné
2) musí do správního, nelze řešit na místě, = není bodík od šéfa, kasíruje obec
3) ČESMAD by se zlobil

Odpovědět  |   | 
Driver  |  09. 04. 2020 18:08

Posledních (asi) 10let dělají v médiích vždy před svátky "BUBUBU", a o svátcích nikde ani noha
Mimochodem jsem za posledních pár dní najel okolo komína bundeskama s bídou 500km a viděl tolik aut v polích a omotaných kolem stromů, co jsem neviděl za celý minulý rok a asi 100.000km Vrtulníky lítají denně pro těžká zranění v dopravě. (Neberu v potaz virem postižené ale skutečně havárie) a to začínají lítat moto po zadním v obci a cyklisti ve třech vedle sebe a podobně...

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  09. 04. 2020 20:02

Ano, PCR nekompromisne zajistuje bezpecnost provozu. Jako treba kdyz mne zastavili pred par dny na uplne prazdne ulici kvuli zakazu prujezdu, ktery je tam proto, aby tudy ridici neobjizdeli zacpy na v tu dobu uplne prazdne magistrale. Tou kontrolou se bezpecnost dopravy zvysila opravdu masivne.

Odpovědět  |   | 

lidi ty auta tam nechcou, ale já jsem taky nasraný, že v jedné dědině ty značky jsou a tak jsem si zapsal auta co tam jejich řidiči bydlí a hledám je ve městě a když někde poruší něco, tak volám nebot mě v té dědině vynadali, že jedu na kole.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 04. 2020 14:49

Problem je v tom, ze kazdy by si nejradeji urcoval sam, kdy a jak velka vyjimka z pravidel/znaceni (nepopiram ze kolikrat diskutabilniho ci primo zhovadileho) je prijatelna. Jasne, mohli ve tvem konkretnim pripade primhourit oko... ale co ty, musels tudy jet?

Odpovědět  |   | 
Petr Vaněk  |  10. 04. 2020 10:20

Miluji nátlakové akce, nikdo živý neprojde. Policie má v logu pomáhat a chránit, tak jaképak zastrašování? Kdo jezdí +- podle rozumu, má auto v pořádku, tak by se neměl mít čeho bát.

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 04. 2020 22:52

Policie je zpravidla efektivní, když mlčí a pracuje. Čím víc mluví, tím menší efekt můžeme čekat.

Odpovědět  |   | 
Alternativa  |  10. 04. 2020 22:00

Pravda bude asi tak někde uprostřed. Policie se pravděpodobně nezaměří ani tak na piráty i sváteční řidiče, ale nejspíš na "sváteční" piráty. Možná nehodovost během tohoto prodlouženého víkendu opět vzroste, jako pokaždé, když je předem ohlášena nějaká "bezpečnostní" policejní akce. A jestli ne, tak to možná nebude ani tak zásluha policie, ale spíš z obav kvůli možné přenositelnosti soudobého populárního onemocnění?

Odpovědět  |   | 
R2  |  11. 04. 2020 00:08

Tak to abych jako svatecni pirat snad ani radeji nikam nejezdil Na druhou stranu, kdyby to nahodou prislo, tak by mohl pomoci predstirany kasel, carecky jsou sice dulezite, ale stale jeste si snad nekteri policiste trochu vazi vlastniho zdravi.

Odpovědět  |   | 
 |  11. 04. 2020 17:12

Vést středem obce silnici, která je částí dálkové trasy, je nápad chorého mozku. Krajní případ viz magistála v Praze. Jenže to samé se děje v obcích. Namísto toho, aby ve svých územních plánech řešili obce obchvaty, tak zastupitelé svým voličům před volbami slibují instalaci zpomalovacích prahů. A hloupé ovce hýkají blahem, jakéže si to volí kabrňáky. Přitom si nevidí na špičku nosu. Mají v obci smrad a hluk z aut, která by tamtudy vůbec nejela, kdyby to šlo objet. Nikdo z řidičů se přece netouží plazit jejich obcí a číhat, kdy mu tam kdo skočí. Ale po padesáti letech za řídítky a volanty jsem už ztratil iluze, že se v myšlení lidí něco změní. Vždyť ani tu D1 nedokážou zástupci zvolení omezenou většinou rekonstruovat na tříproudovku. Tak co bychom mohli chtít od hejtmanů a starostů na obyčejných silnicích, že?

Odpovědět  |   | 
Net  |  11. 04. 2020 19:32

Obchvat je drahý, zpomalovací práh je levnější. A kamerový systém dokonce něco vydělá:)

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  11. 04. 2020 21:27

Kterou omezenou vetsinou? Tusim se u kormidla vystridali za 30 let vsichni (ne)mozni

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 04. 2020 21:46

Obchvat je, bohužel, dvojsečná zbraň. Na jedné straně sice zklidní obec, protože vyvede dopravu mimo. Oddechnou si lidé okolo té silnice, aby trpěli lidé na okraji, kam se nese hluk z obchvatu. A hodně si pak stěžují obchodníci a majitelé restaurací, kterým výrazně padnou příjmy z lidí, kteří tam dříve při průjezdu zastavovali... To se přesně stalo ve vsi, kde jsem dřív bydlel. Ze čtyř hospod na návsi, které žily z dopravců a řidičů kamiónů, zůstala jediná.

Odpovědět  |   | 
eda  |  12. 04. 2020 11:45

Svět se měni. Kdo se nepřizpůsobil, tak skončil. To platí i pro hospody. Trochu si popíchnu. Asi pověst těch stravovacich zařízení nebyla taková, aby stálo za to, zajiždět do nich z obchvatu.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 04. 2020 21:46

Obchvat je, bohužel, dvojsečná zbraň. Na jedné straně sice zklidní obec, protože vyvede dopravu mimo. Oddechnou si lidé okolo té silnice, aby trpěli lidé na okraji, kam se nese hluk z obchvatu. A hodně si pak stěžují obchodníci a majitelé restaurací, kterým výrazně padnou příjmy z lidí, kteří tam dříve při průjezdu zastavovali... To se přesně stalo ve vsi, kde jsem dřív bydlel. Ze čtyř hospod na návsi, které žily z dopravců a řidičů kamiónů, zůstala jediná.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gearu. Už tehdy byl Clarkson mistrem slova

Škoda Felicia kdysi prošla i testem Top Gea…

Škoda Felicia dostávala v britských médiích celkem dost prostoru. Dokonce vyhrála prestižní anketu.

4.  6.  2020 | | 3 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvěřit, že tohle auto vzniklo v Česku!

Minitest Hyundai i30 N Project C: Těžko uvě…

Hyundai posunul jízdní vlastnosti svého hot-hatche o dvě úrovně výš. Výsledkem je i30 N Project C, přičemž kousek, který jsme vyzkoušeli v rámci redakčního testu, je v Česku poslední volný!

5.  6.  2020 | | 80 N/A