Velikonoce byly tragičtější než loni. Počet obětí nehod se zdvojnásobil

uci  |  23. 04. 2019 17:24

Tak se zdá, čilhání policie s radarem nic neřeší.

Odpovědět  |   | 
MUDr. Chocholoušek  |  23. 04. 2019 18:03

Já během svátků nepotkal jediný radar.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  24. 04. 2019 11:48

A nemělo by být náhodou v zájmu každého účastníka silničního provozu, aby dojel bezpečně tam, kde si naplánuje a jezdit podle toho? Jasně, jednodušší je svádět to na PČR, že idiotům za volantem či řidítky umožnila se zabít, že?

Odpovědět  |   | 
k22  |  24. 04. 2019 12:09

Kdyby nečíhali, tak by byl počet obětí mnhem vyšší...

Odpovědět  |   | 
Pavel  |  23. 04. 2019 18:02

Lidi si kupují henty SUV-éčka od Škodovky a pak končí vyvalení ve škarpě.

Odpovědět  |   | 
JirkaX  |  23. 04. 2019 19:12

Stav se u pána nad tebou, snad s tím půjde ještě něco dělat.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  23. 04. 2019 18:27

Jak mororkari tak cyklisti jsou špatně vidět skrz malou plochu.Jsem rád že někteří i přemýšlí a třeba cyklisti jedou ve žlutém,červeném,bílém tričku a jsou vidět na kilometr.Šedivý oblečení krásně spline s okolím.Nebo když si myslí že na přechodu pro "chodce" můžou s kolem jet a to se nesmí.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  23. 04. 2019 20:45

Ukazuje se, že represe nic neřeší. Velké policejní akce, spousty radarů a hlídek a výsledek nikde.

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  23. 04. 2019 20:52

Na to, že jsme přejeli včera celou Moravu od Rakouska až skoro na sever, cca 200 km, a viděli všehovšudy tři policejní hlídky, tak to za velkou policejní akci vůbec nepovažuji.

Odpovědět  |   | 
Sir_CHerokee  |  23. 04. 2019 22:50

Já jel neděli z Luhačovic do Ostravy, vzal jsem to ve Valmezu přes Bečvy směrem na Žilinu a pak před hranicema přes Beskydy na sever...a po cestě 3 hlídky a 3 stacionární radary.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  24. 04. 2019 04:06

Takhle se pracuje se statistikama: počet úmrtí se dramaticky zdvojnásobil... Proto je třeba s tím něco dělat bla bla. Ale reálně 6 mrtvých oproti 3 loni, což může být jedna nehoda. Ta úmrtí jsou tragédie, v žádném ohledu toto nechci zlehcovat. Celková čísla jsou však statisticky nic nevypovídajici, přesto z nich noviny dělají následně palcové titulky, které pak tvoří tlak / podhoubí pro další represe, která však vůbec nic nevyřeší

Odpovědět  |   | 
TVL  |  24. 04. 2019 05:52

S toho tři motorkáři a jeden cyklista. Jednoho motorkáře srazilo auto zbytek zemřel vlastním přičiněním.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 04. 2019 07:03

Pán nečetl článek, že? Tři motorkáři, dva cyklisti, to asi nebude "jedna nehoda"... Počet nehod taky narostl, nehod pod vlivem taky... A šest mrtvých během čtyř dní zase není tak malé číslo.
Počasí tomu krásně nahrálo. Bylo hezky, slunečno, spousta motorkářů po zimě vytáhla stroje, cyklistů bylo všude jak much. A většinou spíš motáci, kteří jeli jak po opici (a kdo ví, zda nebyli). Vlastně se divím, že mrtvých nebylo více, takže chvála všem řidičům, kteří svou ohleduplností a připraveností zabránili mnohem více smrtelným nehodám.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  24. 04. 2019 08:15

Jistě, 6 mrtvých za 4 dny není malé číslo, nejlepší by byla nula. Ale pokud vezmeš do úvahy, že v roce 2018 zemřelo na silnici 565 osob*, tak to za ty 4 dny odpovídá vlastně celoročnímu průměru 1,5 člověka na den. Takže lze říct, že ty 4 velikonoční dny nijak nevybočují z průměrné nehodovosti, resp. úmrtnosti na silnicích.

Co se týká těch motorkářů a cykllistů, tak tam by mě zajímalo, jestli je smetlo auto, nebo zemřeli vlastní chybou. Pokud vlastní chybou, tak pak s tím represe vůči řidičům nic nenadělá.

* https://autoroad.cz/profi/95153-tragicka-stat... ...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 04. 2019 08:24

U motorkářů je to 2:1 pro vlastní chyby. U cyklistů 2:0, jestli si pamatuju dobře. Bohužel, nějaký dozor nad bezpečností provozu cyklistů je minimální. Dřív v Brně bývaly hlídky na kolech, které jezdily v nejvytíženějších lokalitách, dnes o ně nezavadíš.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  24. 04. 2019 09:07

To je přesně ono, z těch 6 mrtvých si to 4 zavinili sami a z toho 2 cyklisté. Proti tomu těžko něco dělat, represí nebo i dozorem... o radarech a buzeraci za překročení rychlosti o 10 km/h ani nemluvě.

A jak už tady zaznělo, hezké počasí vytáhlo ven právě tyto účastmíky provozu, takže je očekávatelné, že oproti minulému studenému roku jich i více zemře, bohužel.

Takže nadpis bombastický, tragický, ale pokud se na to člověk koukne s rozumem, vidí to trochu jinak.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  24. 04. 2019 09:11

Cyklisti 2:0 pre vlastne chyby? V Cesku? Neverim :)

Na bicykli som bezne jazdil v premavke na Slovensku, v Cesku, Rakusku, Kanade (Ottawa) i v britskom Londyne. Patrim k tym, co zastavia na cervenu, davaju prednost, jazdia pokial mozno pri pravom okraji, mam helmu, vyrazne oblecenie a vzdy davam znamenie o zmene smeru jazdy. Plus mam blikacky.

Ako cyklista som to mal najhorsie v Cesku - sorry.

Pretoze jedine v Cesku som citil ako liska na hone - auta mi nechavali minimum miesta - v lepsom pripade, z cyklotrasy, podotykam, urcenej vyhradne cyklistom a chodcom, ma do skarpy vytlacilo auto, prazske cyklotrasy su bezne vyuzivane na popoludnajsie prechadzky psickarov a mamiciek s kocikmi... a na cestach 2. a 3. triedy to nie je lepsie, akurat premavka je menej husta.

Bratislava je oproti Prahe pre cyklistu raj. Londyn - uplne v pohode, nikdy som nemal konflikt s taxikarmi, dodavkami ci autobusmi.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  24. 04. 2019 09:49

Zase když vidím některé "cyklostezky", tak pokaždé přemýšlím, co za debila to takto navrhlo. Speciálně v poslední době co vzniklo na Praze 7 v režii toho myslitele Čižinského a jeho party, to mi přijde jako že postavíme cyklostezky jenom proto, aby jsme se tím mohli pochlubit. Jak jinak si totiž vysvětlit cyklostezku, která křižuje dva pruhy pro auta zrovna v místě, kde ty auta jezdí z pruhu do pruhu... místní to určitě znají, z Hlávkova Mostu do tržnice (resp. na Argentinskou). A takových "logických" míst se najde spousta. To musí být adrenalin tam jezdit, proto jsem tak snad ješte cyklistu ani nepotkal

Ale to je daň za to, že ty stezky nebyly budované hned, ale "lepí" se to dodatečně a podle toho to vypadá. Když jsem teď o Velikonocích byl v jednom malém lázeňském městě v DE, tak tam bych se na kole nebál, vyhrazené stezky mimo silnice a i mimo chodníky, paráda.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 04. 2019 11:36

Za tvůj osobní problém nikdo nemůže. Jezdím na kole celoročně a dost, po městech i mimo, a že bych měl tolik problémů, co popisuješ, to nemám. V Praze není žádná cyklostezka vyhrazená výhradně cyklistům, všechny jsou kombinované, takže jestli si tam nárokuješ nějaké přednostní právo, jsi prostě tupec a můžeš si za to sám.
A realita je taková, že oba cyklisti zemřeli bez cizího přičinění, jen vlastními chybami. Oba to byli starší páni, co jsem četl.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  24. 04. 2019 12:02

"V Praze není žádná cyklostezka vyhrazená výhradně cyklistům, všechny jsou kombinované,"

Nikde netvrdim opak.

"takže jestli si tam nárokuješ nějaké přednostní právo, jsi prostě tupec a můžeš si za to sám.'

Zase mi vkladas slova do ust. Nenarokujem. Ale vencit na na 'kombinovanej cycklostezke' psa, pripadne si na kopci za zatackou urobi 'camp' na nacvik skateboardovych trikov... to moze len idiot. A obhajovat take spravanie, ktorym dotycni ohrozuju seba aj ostatnych...

Kym si mlcal...., bol si filozof.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 04. 2019 12:05

Když je to kombinovaná stezka, tak tam asi logicky patří i chodci, tedy i ti se psy a skateboardy. A na tobě, cyklisto, je přizpůsobit rychlost jízdy situaci.
Víš, takových zmrdečků jako ty jsem potkal o víkendu plno. Plná cyklostezka, rodiny s dětmi na procházce, lidi na bruslích (a ano, všichni mají právo tam být) a cykloblb to valí hlava nehlava.
Jsem cyklista, ale takové šmejdy bych shazoval z kola. Takže své narážky o mlčení si nech, až se budeš dívat do zrcadla, ať nejsi za ještě většího debila.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  24. 04. 2019 09:57

tak hlavně, loni byly velikonoce 1.4. bylo hnusně atd .. moc lidí nevyjelo .. letos ... první pořádně slunnečný a teplý víkend, takže lidí a aut jak hmyzu ... z toho důvodu byl nárust nehod ještě malý

Odpovědět  |   | 
Jig  |  24. 04. 2019 15:42

Omg... Možná by stálo za to si napřed přečíst nač se vůbec reaguje.

Odpovědět  |   | 
šofér  |  24. 04. 2019 11:51

a co takhle číst článek : "Také samotný počet nehod se oproti minulému roku zvýšil s registrovanými 937 incidenty.... "

Odpovědět  |   | 
jozka  |  24. 04. 2019 07:58

Velikonoce 2018, prelom brezna a dubna, okolo deseti stupnu, obcas dest.
Velikonoce 2019, o tri tydny pozdeji, slunicko, k 25 stupnum.

O tri mrtve vic, to jsou ti tri motorkari. Nic vic bych za tim nehledal.

Odpovědět  |   | 
Spinakr  |  24. 04. 2019 08:04

Nejzajímavější je toto: "Jízda pod vlivem alkoholu hrála roli u celkem 61 nehod". Ti lidi už musí být úplní debilové a mít v hlavě nasráno, jinak to prostě není možný. Týden dopředu se všude na internetu, v novinách, ve zprávách mluví o tom, že bude velká policejní akce, která se zaměří hlavně i na alkohol a ti blbci si stejně ožerou držku a jdou řídit auta...

Odpovědět  |   | 

Tak po té, co jsem dvakrát v sobotu projel ČH sedlo, se divím, že počet obětí DN se jen zdvojnásobil. Když jsem viděl tu koncentraci bezmozků na motorkách, modlil jsem se, abych se odtamtud dostal bez újmy na svém zraví a autě. Jinak PČR bych doporučil, aby nechala nainstalovat úsekáč s kamerami od Filipovic do Koutů. A bylo by po nehodách razdva. A preventivně tam nechat udělat pár retardérů. Bezmozci si totiž tuto silnici pletou se závodní dráhou. To, že tak jezdí třeba i cyklisté, je jim gnaz egal.

Odpovědět  |   | 
Sir CHerokee  |  24. 04. 2019 10:57

A zase jen represe a represe. Přitom úsekové měření nikde nevedlo ke snížení počtu nehod. A co se rychlých motorek týká, kdo chce jet rychle, má falešno u SPZ nebo překrytou. Tím neomlouvám riskující motorkáře. Je třeba na ně dávat pozor, vždycky je lepší mít motorku před sebou než za sebou.

Odpovědět  |   | 
Ota  |  24. 04. 2019 09:54

zřejmě ty huurá akce mají opačný učinek

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 04. 2019 11:33

Nebo taky zabránily, s ohledem na počasí a provoz, mnohem větším ztrátám.

Odpovědět  |   | 
spekulace  |  24. 04. 2019 11:40

Při hledání slova Velikonoce to najde nejnovější články o velikonočních kontrolách z r. 2019 a před tím až z r. 2015. Pokud to není nějaká chyba vyhledávače, pak za uplynulé 3 roky (2016-2018) asi nevyšel na tomto webu ani jeden článek o policejních kontrolách o velikonocích. Tzn. co když ten letošní počet nehod a úmrtí nějak souvisí s opětovným vydáním předvelikonočního článku ohledně policejních kontrol?

Odpovědět  |   | 
šofér  |  24. 04. 2019 12:01

Prostě jako šoféři aut, motorek, jako cyklisti si stále myslíme, že "můžeme všechno" a podle toho to taky vypadá. Předpisy bere většina jako nezávazné doporučení, na silných motorkách či v autech si doháníme sebevědomí, byť závěrečná zkouška ŘP byla málem nad limit vlastního IQ.
Je velmi zvláštní, jak ne chování českých řidičů prudce změní přejetím hranice do Rakouska či Německa, najednou jsou schopni dodržovat to, co ve své domovině ignorují....

Odpovědět  |   | 
smrtka  |  24. 04. 2019 12:46

6 mrtvych ? jeste vas zbyva 10 milionu kdyz vidim kretenske otce jak berou 6ti lete decko na hlavni silnic misto na cyklostezku, tresou se mu riditka v prackach jak zidovi, no to je koleda prejed me uplne... a nejlepsi je manik v tmavsich hadrech pri jizde ve stinech stromu. Povinne jako u aut ktera musi svitit vepredu furt, tak by mel cyklista blikat vzadu cely den.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  24. 04. 2019 13:38

Zadní blikačka za jasného dne není vidět. A to ani opravdu výkonná.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  24. 04. 2019 14:43

Kdyby sestilete... potkal jsem takovy "rodice roku" o vikendu. Dve decka, mladsi s bidou pet, minikolo dobry tak na detsky hriste "zodpovednej otec" to jistil jizdou metr od kraje, zezadu do nej hustila "zodpovedna matka", takze vystresovane robe jelo po kraji tak, ze se klepalo jak vosa na bonbone a samozrejme v prvni mozne chvili slo kolo k zemi. Jeste ze jsem s tim pocital a netlacil se k nim. Jen jsem zaregistroval, ze "zodpovedna matka" dava robatku ceres za jizdu po kraji a radsi jsem zmizel. Pritom stacilo s koly popojit padesat metru a mohli byt v rozlehlem parku se sirokymi cestami, kde mohli krouzit do aleluja a nedelat ostatnim, ale hlavne svemu decku z hezkeho dne peklo.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  25. 04. 2019 07:34

Jasně, kroužením po omezeném parku bude mít dítě krásnější den, aby se nějaký Jožka mohl spokojeně a bez přemýšlení vozit po silnicích. Zastřel se, zachráníš svět.

Odpovědět  |   | 
Net  |  25. 04. 2019 19:31

Statistika nuda je...
Podle mě hlavní roli hraje počasí, když je hnusně, tak je na silnici podstatně méně motorkářů a cyklistů, kteří tak snadno umírají.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

včera | Petr Schnagl | 13 příspěvků
TEST Volkswagen T-Cross 1.0 TSI DSG R-Line: Důležitá módní záležitost

VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Volkswagen rozštěpil Polo na dva samostatné modely. Oplastované CrossPolo je minulostí a jeho pozici zastoupila novinka jménem T-Cross. Nabízí kromě zvýšené stavby karoserie ještě něco?

15.  6.  2019 | Miro Mihálik | 64 příspěvků
První svezení se Seatem Leon TGI 1.5 TSI. Pod 1 Kč/km i s větším motorem?

Seat Leon TGI (první svezení)

České ceny Seatu Leon TGI po modernizaci pohonného ústrojí známe už od ledna letošního roku. Nyní došlo i na první kilometry za volantem a zdá se, že na dosavadních výhodách se vůbec nic nezměnilo.

11.  6.  2019 | Jan Mička | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.000 Kč vybavenější nekoupíte

Levná Škoda Octavia Tour je zpátky. Za 440.…

Verze Tour má v historii Škody Octavia tradici. Nyní se vrací i ve třetí generaci a opět kombinuje bohatou výbavu s atraktivní cenou.

29.  5.  2019 | | 193 N/A
Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda Kamiq. Má plechová kola a poklice

Podívejte se, jak vypadá nejlevnější Škoda …

Škoda včera zveřejnila ceny nového crossoveru Kamiq. Vůz láká na bohatou bezpečnostní a komfortní výbavu, v základu to ale po vizuální stránce není žádná hitparáda.

12.  6.  2019 | | 117 N/A
Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů. Vision iV hlava prostě nepobere!

Řídili jsme Škodu budoucnosti za 90 milionů…

Výstavní koncepty rozhodně nejsou určeny k tomu, aby se s nimi jezdilo. Přesto se s vámi už poněkolikáté můžeme podělit o jízdy dojmy, tentokrát se Škodou Vision iV. A ta rozhodně není pouhý výstřel do tmy.

2.  6.  2019 | | 93 N/A
Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilustracích. Takhle by se vám líbila?

Nová Škoda Octavia na dosud nejlepších ilus…

Čtvrtá generace Škody Octavia by se měla poprvé ukázat ještě před koncem letošního roku. Ruský grafik při tvorbě přiložených ilustrací vycházel z dosud zveřejněných špionážních snímků.

3.  6.  2019 | | 51 N/A
Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otcové zamykali hlavně své dcery

Motorkářský gang na skútrech? Před Mods otc…

Jak si představujete motorkářský gang? Určitě ne takhle. A to šlo o jeden z nejnebezpečnějších!

26.  5.  2019 | | 11 N/A