Jeep zahajuje sezónu 2019. Již tradičně představil unikátní koncepty

Jeden si můžete koupit, jeden si jednou možná budete moci koupit a jeden má motor z Hellcatu. Ale všechny jsou naprosto boží!

Automobilka Jeep každoročně pořádá zajímavý závod Moab Easter Safari v okolí města Moab v Utahu. Tento velikonoční roadtrip slouží jako otevírání off-road sezóny a ze skladů americké automobilky na něj vždy vytáhnou spoustu zajímavých konceptů. A jak si můžete všimnout, Jeep je pořád kategorie sama pro sebe.

Jeepy Renegade a Compass dostávají hybridní techniku. Mohou mít až 240 koní

Jeepy Renegade a Compass dostávají hybridní techniku. Mohou mít až 240 koní

Čtyřkolkové terénní hrátky trvají celý týden. Tento festival aut hrabajících se z písku je celosvětově velmi populární a vždy se najde spousta nadšenců, kteří jej se svými vozy absolvují. Letošní one-off koncepty se nesly v duchu nového modelu Gladiator, který vychází ze slavného Wrangleru. Šest letošních konceptů postavil Jeep ve spolupráci se společností Mopar.

Jeep Wayout

Tento kousek se nechal inspirovat vojenskou minulostí Jeepu a byl navržen pro dobrodružné cesty. Na 17palcových kolech má 37palcové pneumatiky do těžkého terénu. Vojenskou zelenou barvu Gator Green lze navíc zvolit i pro produkční Gladiatory. Má úprava na spaní, výkonné LED světlomety a naviják na 5,5 tuny. Tohle může snad kamkoliv!

Koncept Tonale je Jeep s hybridní technikou v obleku od Alfy Romeo

Koncept Tonale je Jeep s hybridní technikou v obleku od Alfy Romeo

Jeep Flatbill

Tento vůz je navržen pro fanoušky motokrosového sportu. Jeep jej postavil tak, aby milovníci jedné stopy mohli odvézt své miláčky i do té největší divočiny. Karbonová kapota, zvýšený podvozek, 40palcové pneumatiky a nápravy Dynatrac Pro-Rock 60. To jsou hlavní poznávací znaky.

Jeep M-715 Five Quarter

Toto je ovšem velmi unikátní záležitost. Jedná se o takzvaný restomod, čili to, co dělá například Singer. Pod starým kabátem se skrývá nová technika a Jeep tak odkazuje na původní model Gladiator, který se vyráběl v letech 1962 až 1988. Pod kapotou není motor 3.6 V6 jako u předchozích dvou verzí, ale 6.2 V8 z Hellcatu s výkonem 521 kW (721 koní).

Takto Jeep testoval nový Gladiator. Podívejte se, co všechno dokáže

Takto Jeep testoval nový Gladiator. Podívejte se, co všechno dokáže

Jeep Gladiator Gravity

Možná si vybavíte takzvané „Rock Climbers“. Jde o extrémně upravené vozy, které jsou schopné vydrápat se na téměř jakoukoliv skálu. Mopar se nechal inspirovat právě těmito bestiemi a přináší speciální paket pro Gladiator. Ano, na rozdíl od předchozích kreací si tuto můžete pořídit. Stačí svůj Gladiator na chvíli svěřit Moparu a zaplatit 8000 dolarů.

Jeep JT Scrambler

Tady jde čistě o odkaz na limitovanou edici Jeep CJ8 Scrambler z 80. let. S původním vozem souhlasí bílá barva s oranžovými polepy, zlatými koly a bílo-hnědým interiérem. Na rámu na korbě se pak nachází čtveřice přídavných LED světlometů. Pod kapotou je, jako ve většině případů, motor 3.6 V6.

Jeep se vrací mezi pick-upy. Nový Gladiator je plánován i pro evropský trh

Jeep se vrací mezi pick-upy. Nový Gladiator je plánován i pro evropský trh

Jeep J6

Opět další odkaz, tentokrát na požírače pouští ze 70. let. Tento vůz stojí na Wrangleru, nikoli na Gladiatoru z důvodu menší zástavby a pouze jednoho páru dveří. Jeep neplánuje tento vůz vyrábět, ale bude prý bedlivě naslouchat zákazníkům. Pokud bude poptávka po tomto voze vysoká, zváží produkční verzi dvoudveřového pickupu.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

19.  11.  2019 | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků