Mám jednu prosbu na autora, prostudujte si prosím palivou soustavu současných automobilů. Pokud se podíváte na schema palivové soustavy např. už Favorita z roku 1993, tak dojdete k závěru, že výpary nemají kudy unikat. Klasické odvzdušnění se naposledy dělalo na autech s karburátorem. Každý současný automobil má systém, který zajišťuje relativně ekologickou likvidaci výparů spálením v motoru.
Nikoho samozřejmě nenabádám, aby natankoval plnou a pak auto postavil na slunce.
Uz se tesim na patek - nova Octavia s automatickou klimou - jejda, to bude neco!!! A pristi fikend smer Croatia - jupiiii
Ahoj,musim rici,ze jsem nikdy nereagoval na tve prispevky ani na nikoho jineho.Jen jsem tedka prijel z jinych kraju a HUFe,vzpomnel jsem si na tvoji Fabii,jo pekna,na ceske pomery ok.A taky na to, jak se tady hadate CIVIC TYPE R, and ETC. versus cokoliv. Nechci vam do toho kecat,ale to je o nicem,to jsou silnejsi vozy jen na mizernych silnicich nasi transformujici se zeme.Oktavky i Fabky jakehokoliv provedeni a vykonu uz vubec nema cenu resit. Mam RS,nemusim byt nerychlejsi,protoze vim,ze nemam zadny delo ani raketu,jen auto.Necipuju,ani neladim,jen mam sirsi kola,abych si nerozbil hubu a kridlo jsem strhl,kazi profil a je trapne.Kdyz ho nepotrebuje treba Ota Kramskej na 400 PS vrcharskym BMW,tak ja urcite ne. Na Porsche nebo Maserati mi vyhonenejch 50 koni a par usmolenejch NM stejne nepomuze,tak na co. Timto nechci nikoho naprudit a tak podobne,fakt ne,ani tebe HUFe ne. Takze se mejte fajn a trochu nadhled pratele,vzdyt se bavime jen o plechovkach se starym spalovacim motorem.
PS:Gramatiku moc neumim,sorry
ETERIC> Jo jo... O RS jsem přemýšlel, ale je to pořád jenom oktávka. Skoro jsem ji už i objednával, ale pak jsem se svezl v 330Cd a bylo jasno . S M paketem nevypadá zle.
Souhlasim, klimatizace na zada neni zrovna dobra volba, ale takove odvertavane sedacky v SAABu 9-5, to je neco.
V autě mám automatickou klimu, vetšinou nastavenou na 22 st. s výdechy na palubní desce otočenými nahoru aby nefoukaly přímo na mě.
Spíš bych ještě ve svém autě přivítal větrané sedačky. Příklad. Auto stojí několik hodin na párném slunci. Sednu do něho a za pár minut je díky klimě teplota v podhodě. Jenže sedačky,zvlášť opěradlo, se nevychladí a při stálem styku se zády se kurevsky potí ( ty záda, ne sedačka ). Jak jsem mluvil se známými, tak mají také ten stejný problém. Zatím jsem nenašel způsob jak to vyřešit. Jedině snad hrst ledu na záda....
No, chtel bych tu rict dve veci:
1) tepelny sok pri prechodu z tepla do zimy - myslim, ze je to blbost. Dostavi se pocit ulevy, cloveka jakoby to probere z toho paraku venku a je hnedka fajn. Udelejte si sami nazorny priklad: vejdete napr. do Tesca... Hnedka budete mit prijemny pocit (pokud vas ovsem nezacne tahat manzelka nesystematicky tam a zpatky po hypermarketu... )
2) klima na zada - to nebude nejake zvlast orechove. Myslim, ze na to dostanou zabrat ledviny, a ty jsou jak je obecne znamo rady, kdyz jsou v teple. Kdepak, foukat zimu na zada - to ne. Ale na druhou stranu, kdyz vyjdete se zpocenymi zady ven a foukne do nich virt - to taky e-e. No, chtelo by to nejaky neutral, treba tech 32st. na zada...
A ted.... jen do me...
Drrrak.2
Mnohem horsi je kdyz vas zacne manzelka tahat po Tescu SYSTEMATICKY.
Samozřejmě systematicky podle ní...
1, nema smysl se dohadovat, ja si myslim, ze to sok je, ty si myslis, ze to sok neni. Ani jeden nejsme doktor, tak to tezko rozlouskneme. Na me subjektivne to pusobi tak, ze chvilkovy poscit ulevy se dostavi, ale zatez tam rozhodne je a poznam to napriklad az vecer, kdy jsem mnohem unavenejsi/nachcipanejsi nez kdybych klima nezapinal.
2, chtelo by to neco, co je zchladi na normalni teplotu a pak necha byt. Je jasne, ze zima na zada neni to prave orechove, to by ani nebylo prijemne.
Hm, to by me taky zajimalo. Vyhrivany sedacky ma kdeco, ale znate nekdo nejaky auto, ktery ma sedacky chlazeny?
Právě jsem se díval na ceník Fordu Mondeo a ten má za doplatek 13,5 tis vyhřívaná a ventilovaná sedadla vpředu, což ten problém odstraní, protože větrák v sedačce bude odvádět teplo ze zad. Nepředpokládám, že v sedačce bude zabudována přímo klimatizace...
saab 95 urcite, ale za doplatok a iba v kozi a nie so sportovymi sedadlami (napr. aero), MB S klasa urcite...
heh, az teraz som si vsimol ze chladene... to uvedene hore ma vetrane... ale uplne to staci, podla mna :)
Ale jo ty sedačky má dnes kde kdo. Jenom se musí rozlišovat od větrané a chlazené. Větrané sedačky používá třeba Mercedes (Ečko a eSko určitě ostatní netuším), ve vnitř jsou ventilátory které dokáží odsávat teplo od povrchu sadačky a tedy i zad. Ovšem jen na teplotu auta, je to dobrý, člověk nemá mokrá záda, ale chlazení to není. No a pak jsou automobilky kterým se nezdálo tak složitý vyvést 30 cm trubky od klimatizační soustavy do vnitra sedačky, to pak vskutku chladí na takovu teplotu jaká je nastavená na jednotce klima. Jinak mezi náma konstrukčně je to primitivní, takže nevidím důvod proč to nedávat do všech aut, byť třeba za příplatek.
ono viac veci je nelogickych v dnesnych auatch (klima za priplatok :) ale marketing je asi vsemocny :) ja som jazdil chvilocku 95 s vetranymi sedackami a mne to stacilo... oproti normalnej kombinacii koza/klima uplny zazrak :)
Mám takový dojem že takto vybaven je také třeba Lincoln Navigator.
Tak pokud se nepletu, tak napr. Cadillac pripojuje sedacky na klimu. Chapu, ze je nam to tu v Evrope platny jako mrtvymu zimnik...
V článku mě zaujala poslední věta: "I když se to zdá nepravděpodobné, po nastoupení z horka při jízdě v přechlazeném autě se zvyšuje nejen riziko zdravotních problémů, ale také únava řidiče, jehož organismus prožil tepelný šok."
Zajímalo by mě, jak k tomuto poznatku autor došel, z jakých zdrojů čerpal. Horko (např. kolem 30 stupňů) je pro organismus člověka velkou zátěží (např. pro kardiovaskulární systém). Nastoupením do auta s klimatizací dojde k výrazné úlevě a neumím si představit, že by se v důsledku ochlazení (např. z 30 na 20 stupňů) mohla dostavit únava. Předem děkuji za vysvětlení.
Tak si to nekdy proste zkuste. Prejit najednou z 30 stupnu do 20 je skutecne sok a v opacnem smeru snad jeste horsi.
Letos poprve jezdim pravidelne v aute s klimatizaci a uz jsem byl dvakrat regulerne nemocny a nepocitanekrat (prakticky kazdy weekend kdy nekam jedu) alespon lehce nachlazeny. Az do lonska se mi nic takoveho nestavalo.
Tak to jedte do Barcelony, tam poznate teplotni sok! Vsechny MHD (autobusy/metro/vlaky) jsou klimatizovany na 17-18stupnu, pak vystoupite ven, kde je 50 stupnu na slunci! Kdo nezazil napr vychod z metra v barcelone (18stupnu) na peron (nemeritelne doslova peklo), nemuze nic rikato teplotnim soku ;) Ale je fakt, ze po okamzitem zanetu nosohltanu a 4dennichbolestech si imunita velmi rychle zvykne a pak vas vice jak tricetistupnovy teplotni rozdil nerozhodi
no ja neviem, ale pravidelne chodim na zimny stadion /cca 0stupnov celslia/ a vonku je teraz okolo 30 a zatial nic. a to je uz aspon 10 rokov...
Tak to je zpusobeny pravdepodobne tim, ze "prijit na zimni stadion" znamena zpravidla minimalne nekolik minut (projit satnama, kde je teplota nekde mezi, treba se i prezout do brusli), zatimco "vlezt do auta" je na 6 vterin, takze teplotni sok se neda srovnavat.
A nebo mate proste odolnejsi organismus. Treba si taky zvyknu, az budu mit auto s klimatizaci 10 let
no na aute s klimou jazdim az teraz a myslel som ten stadion tak, ze vojdem dnu, pockam 10-15min na brata a potom sadneme do auta a ideme prec... takze zatial na mna tie keci o nastaveni klimatizacie neplatia...
Vladimíre Dolejši, trochu se proberte... O té teplotě benzínu při tankování jsem četl již někdy minulý týden na asi? MF DNES (nepamatuji si přesně, možná to bylo již dříve a jinde) a navíc je to logické a každému člověku s minimálně 100 IQ by to mělo dojít, měl totiž na škole fyziku a chemii. A to o té teplotě uvnitř vozu s klimčou je stará vesta, nevím, proč to sem taháte? To jste fakt takovej sociální případ, že musíte psát o věcech, které jsou každému motoristovi zřejmé? Myslím tím alespoň trochu zkušeného motoristu, tomu jsou vaše články naprd, a pro ty nezkušené byste je (ty své články) měl nějak označit, např. "jen pro řidiče ze zvláštní školy" nebo "jen pro blbý za horka"...
No jo, zase příspěvek, který čtenářům nic nedá. Jen pindání a pindání...jste ubožáček a panu Dolejšovi nesaháte ani po kontníky...
Mně, jako řidiči začátečníkovi, se článek líbil. A nevidím důvod, proč by se článek neměl hodit i jiným čtenářům...
Článek zabývající se úplně stejnými tématy jako tento (zde je navíc rada na očitění lamel chladiče) vyšel na teletextu ČT1 - http://www.ceskatelevize.cz/teletext/index.php?channel=0&page=634
A co jako. Článek o toméž autě vyjde na několika serverech najednou a taky ti to nevadí. Princip je úplně stejný. Ne každý má čas čumět na teletext a hledat, jestli pan Dolejš něco opsal. Ať už je to jak chce, mně přišel ten text zajímavý...
Navíc jsem se do toho článku začetl a je zcela evidentní, že p. Dolejš z něho opisoval, popř. jak p. Dolejš, tak p. Semela z ČT opisovali ze stejného zdroje. Naprosto shodné formulace i struktura obou článků jsou totiž neuvěřitelně podobné.
16.6.2003http://motozurnal.centrum.cz/clanek.phtml?id=1553
pekná hamba...
aneb k napsání článku stačí ovládat myš a ctrl+c a ctrl+v. ostuda!
Já jsem reagoval na to, že někdo psal, že něco takového už četl. Já jsem to četl nejdřív na tom TTX, tak jsem to sem napsal.Ale taky nemám čas hledat, kde kdo co opsal , to bych musel být magor.
zajímavý je, ale přinejmenším silně "inspirovaný" tím textem na Teletextu. Zatímco článekna teletextu v souladu s novinářskou etikou udává zdroj, ze kterého čerpá, pan Dolejš s s něčím takovým nenamáhá. Ale na toto téma jsem se již jednou zde v diskusi náležitě rozepsal a rozčílil.
Tak už se uklidni a nerozčiluj se, ať tě neklepne pepka...
Dobrý den,
hodilo by se sem napsat, jakou teplotu klimatizace (automatické) doporučujete. Myslíte, že ve velkém parnu je vhodné udržovat teplotu okolo 22-23 stupnu ? 18st. je podle me blbost...
Tak dik za radu a propříště třeba trošku více rozeberte článek.
Drrrak
Ja mam nastaveno porad 22st a pohoda. Cetl jsem, ze by se nemelo nastavovat o min jak 8st oproti teplote venku, cili dneska dat tak 25.
Já už si auto bez klimy neumím představit. Podle mně je to v těchto dnech větší přínos aktivní bezpečnosti, než ABS. Vím, co říkám. Jednou mě ve vedru podobnému tomu, jaké bývá teď, sejmul zapocený obtloustlý chlápek v Daewoo Lanos. Zadříml. Škoda na mé tehdejší oktávce 702tisíc Kč... Naštěstní bez zranění. Předevčírem kámoš zrušil oktávku o protijedoucího favoška (a vážně zranil jeho 2 pasažéry), když při odbočování na vedlejší za horka a slunečna tento protijedoucí vůz úplně přehlédl... Horko je sviňa. Koncentrace 0. Okysličení mozku klesá.
BTW, mám taky pořád nastaveno 22stupňů. Dezinfikuju pravidelně. Nikdy jsem se nenachladil. Jen jednou, když mi po sportování foukal výdech přímo na krk, tak jsem pár dní nemohl otáčet hlavou jako nějaký stařík.
Slysel jsem, ze pri dele pustene klimatizaci (delsi cesta) prestava fungovat. Patrne to bude nejaky drb...
Škoda 702 tisíc o Koktávky? To jsi asi při tý bouračce ztratil i zlatý zuby ne?
Ale aspoň to svědčí o její kvalitě, když jí Korejec zničil na šrot
Asi by sis měl příště koupit něco, co trošku vydrží
Al> Jde vidět, že se v problematice příliš neorientuješ. Škoda 702tisíc je pouze tabulkové vyčíslení nákladů na opravu. Pokud tato hodnota převýší tabulkovou cenu auta v čase havárie, je tato posuzována jako totální.Pro zajímavost, auto se válelo přes střechu.
Jinak, mně nic nebylo a ten debil měl cosi s hlavou (jeho problém, nemá spat) Tolik k bezpečnosti.
A co si mám koupit, aby to vydrželo? Tank? Pokud bych koupil třeba A8, tak by škoda při takové bouračce byla klidně 2 násobná.
BTW, že já vůbec na hlupáky, jako jsi Ty, reaguju...
Už se ani nedivím, že tady o tobě všichni píšou jako o debilovi. Mohl bys psát večerníčky a ani tak nejsem přesvědčen o tom, že by ti děti věřili. Propána boha - kastle za 702 tisíc - tos to nechal opravit v servisu Jaguára ne? Nebo že by tak trošku pojišťovací podvůdek?
No myslím, že nejblíž pravdě je to, že si jen tak "trošku" ukecanej a těch 702 tis. bylo v italských lirách, ale ty už neplatěj
No, asi to nebyla jenom kastle... Vezmu v úvahu, že nová kastle na oktávku stojí +/- 175.000 (spíš plus, cena je z roku 2001), k čemuž se přidá lakování, odstrojení staré, nastrojení nové, natažení kabelů atd. což taky není za hubičku, 4 x dveře, víko kufru a motoru, zasklení (jestli byly vymlácený všechny skla, což při kotrmelci není problém, pak je to +/- 50.000 - 60.000), asi se snadno dostanu k vyčíslení škody, tak jak jej podala pojišťovna. A to jsem nevzal v úvahu plastové drobnosti, kterých je na autě hromada (přístrojovka, kliky, lišty...), zasklení světel (vysype se raz dva), pneu a disky (já bych se hodně rozumýšlel, než si koupit ojeté pneu z bouračky, to už radši protektory z Baumaxu), poloosy, které se sem tam vyvrátí při kotrmelcích a spoustu dalších věcí.
Sestavit oktávku z dílů, část dílů vypreparovat z vraku, z nich vyseparovat použitelné atd. by tedy přišlo IMHO dráž než pořídit novou. Koneckonců jak se praví, nejlepší cesta, jak prodat ojetinu, je rozprodání na náhradní díly. Prodává-li někdo celé auto (a je lhostejné, zda je to automobilka nebo 1. majitel), jde velmi zjednodušeně řečeno o akci "vem si všechno, dostaneš slevu".
BTW: u starších aut se jako totální havárie posuzuje i "menší" škoda než převrácení přes střechu a zborcení kastle. (U formana z roku 1992 s časovou hodnotou podle tabulek pojišťovny asi 45.000 by stačil na totálku středně ťuklý předek, neboť oprava by mohla být v autorizovaném servisu dražší.)
Závěr: Dítě nejsem a přesto bych tady HUFovi věřil. Jak už jsem někde psal, horkokrevné výpady v diskusích o ladě, dacii a tuněné fabii nechávám stranou.
Mám zkušenost s poměrně lehkou havárkou Vectry. Trochu jsem se otřel o strom zhruba od půlky předního blatníku po půlku zadních dveří. Čili něco postpravovat na přední nápravě, vytáhnout podlahu do původního tvaru , přední a prostřední sloupek, přední a jedno boční okno, a bohužel i prasklá přístrojovka. Oprava stála 289 000,- Kč.
Té Oktávce za 702 000,- v pohodě věřím.
Tomáš
Tak to mám zase já zkušenost s Oktávkou, když jsem letos v lednu řídil Rapida a z boku do mě narazila Oktávka v Brně podle protokolu v 80 km/h. Naprala mě do boku na nápravu otočila o 180 stupňu a tu samou pecku jsem chytl od svodidel. Auto na sračky - nepojízdné - zadek chyběl. Od pojišťovny jsem dostal 9000 ,- auto bylo bez koroze, po laku v perfektním stavu... zlomené polosy, bubny roztrhlé, kola v prdeli, převodovka prasklá, atd... Bourat se fakt nevyplatí! Jo a ta oktávka, dovedete si představit jaké mohla mít škody - auto bylo taktéž nepojízdné, kapota skrčená, nárazník v prdeli, světlo a blinkr také, jo jinak dva airbagy samozřejmě vystřelili. A kolik jí má pojišťovna uhradila? 30000 ,- mám na všechno doklady, atd... takže to není blábol. Takže nějakých 700000 nevěřím ani za nic.... NESMYSL
mYchal> Díky za podporu.
BTW, na mých pages www.sweb.cz/hufnagl -> sekce "Mrtvolky" -> Hufovy Mrtvoly je pár fotek tohoto vozu.
Ještě poznámka. Když jsem zadával autorizovanému servisu kalkulaci, řekl jsem, ať je to 100%. To jsem ještě netušil, že o opravě nebude řeč. Jen jsem v to doufal. Nesnáším bourané auta.
Al> Nemá cenu Tě přesvědčovat. Jsi na to příliš jednoduchý. Takoví tomu většinou rozumí nejlíp
.....á Hufčůrák a jemu podobní zase úřadovali na silnicíćh.Doufám,že přijde den,kdy těžce zraníš,nebo ještě lépe,zabiješ sám sebe ty nymyšlenej zmrde,živenej papínkovejma penízkama....
Zato uroven anonyma Honzy Cerneho je zrejma primo z jeho prispevku.........
Na to se ani nedá dost dobře reagovat. Jsi prostě chudáček. Příště blíj svůj náser na svět někam jinam.
Takový kokoty,jako jsi ty,vídám každej den a modlím se,aby zabili sami sebe a nikoho jinýho....jsi hňup a patříš do svěrací kazajky....
Flippere, asi ses unáhlil. HUFův příspěvek k tomuto článku má hlavu a patu a neuráží všechny kolem. Stálo by za to rozlišovat jeho příspěvky jako je tento od jiných "příspěvků", třeba v diskusi o ladovkách.
Anebo je tu druhá možnost, že předchozí příspěvek nenapsal Flipper Tom, ale někdo, kdo se za něj vydává. Flipper Tom by se asi nepodepsal s malým počátečním "f".
Flipper> Je mi jedno, co si myslíš. Podle Tvého příspěvku soudím, že musíš být dost jednoduchý a proto se na Tebe ani nezlobím. Nevadí mi, že nic konkrétního nevíš a jen teoretizuješ o tom, jak asi jezdím. Chápu to. Být já na Tvém místě, taky bych se asi choval jako primitiv.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.