Vedení FCA si sype popel na hlavu. Přiznává, že se v Maserati chybovalo

Nejnovější šéf koncernu FCA uvedl, že některé dřívější kroky ve vedení italského Maserati nebyly zrovna ideální, a proto se značka nachází ve stavu, v jakém nyní je.

Maserati v současnosti není zrovna na vrcholu svých schopností. Přesněji se známé italské značce vůbec nedaří a její čísla prodejů se ani nepřibližují plánovaným cílům. V nedávném rozhovoru webu Automotive News tento stav naplno okomentoval Mike Manley, nejnovější vedoucí koncernu FCA (Fiat Chrysler Automobiles), pod který právě Maserati, Fiat ale také Alfa Romeo patří.

Jen pro kontext, na trhu USA se minulý měsíc povedlo Maserati prodat jen 950 aut. S dosavadním číslem prodaných 9363 vozů za posledních deset měsíců jde už přitom o 16% pokles vůči roku 2017.

Opravdové retro! Italové pracují na reinkarnaci roadsterů Maserati

Opravdové retro! Italové pracují na reinkarnaci roadsterů Maserati

Za největší problémy Maserati označil Manley nejen absenci nových vozů, ale také zásadní chyby, které byly provedeny v rámci řízení automobilky za poslední roky. Maserati mělo být podle něj na trhu považováno za velkou automobilku, ačkoliv si vždy udržovala spíše butikový status výjimečné značky. Chybou mělo být i spojení Maserati a Alfy Romeo pod jedno vedení.

„Když se ohlédneme nazpět, mít Maserati a Alfu pod jednou střechou prostě nefungovalo, protože obě značky se liší zaměřením. Zaprvé, Maserati bylo přehlíženo prioritou rozvoje a znovuzrozením Alfy Romeo. Zadruhé, s Maserati se určitou dobu zacházelo jako s velkoprodukční automobilkou, čímž není a nelze s ní takto operovat,“ řekl Manley webu Automotive News.

Maserati Levante je prodejní propadák. Přesto dostane osmiválec z Ferrari

Maserati Levante je prodejní propadák. Přesto dostane osmiválec z Ferrari

Dalším zbrzděním v celosvětových prodejích Maserati pak má být pokles zájmu na trhu luxusních vozů v Číně a rovněž nástup nových WLTP metodik měření spotřeby a emisí v Evropě, které donutily i další automobilky pozastavit produkci či narychlo měnit specifikace celých modelových řad.

Sergio Marchionne, dřívější vedoucí FCA, původně navrhl ambiciózní plán, ve kterém mělo Maserati v roce 2018 prodat celosvětově na 75.000 vozidel. Již v červnu byl tento cíl snížen na rozvážnějších 50.000 vozů, jenže ani tento počet nyní nevypadá realisticky.

Zemřel Sergio Marchionne. Těsně poté, co opustil vedení FCA a Ferrari

Zemřel Sergio Marchionne. Těsně poté, co opustil vedení FCA a Ferrari

V prvních devíti měsících roku 2018 měla totiž automobilka na kontě pouhých 26.400 prodaných aut celosvětově. Do konce letoška by tak muselo Maserati udat dalších takřka 24.000 vozů, což je samozřejmě nesplnitelné a Maserati tak svého cíle nedosáhne.

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 79 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků