Vectra OPC: další sportovec od Opelu

28 komentářů

tomassi
12. srpna • 17:31

Komu je malo na take auto 255 koni, tak nech zacne brat vitaminy.

LeonardoCupranek
12. srpna • 11:30

Pokud se nekomu zda litrovy vykon noveho Golfu R32 nizky a krici neco jako "OSTUDA", mel by nyni u Opelu kricet jeste vice. Kubatura je sice o cca 12% nizsi, ale je to PREPLNOVANY motor. U nabuseneho "OPC" bych tedy opravdu cekal vic. Navic jde samozrejme o nepomerne vetsi auto.

Radek Ondrášík
12. srpna • 11:50

Máte pravdu, ovšem je třeba zohlednit nízkotlaké přeplňování do 0,5 baru, což slouží spíše ke srovnání křivek výkonu a momentu a ke zcivilnění jízdy, než k dramatickému nárustu výkonu.

Golf R32 v této chvíli nemá moc konkurentů. Hatche s takovými motory jsou spíše raritou a po ohlášení Renaultu, že jeho V6 již nebude mít následovníka můžeme brát jako jeho konkurenta snad jen starší Alfu 147GTA, která je ale spíše konkurentem pro starší model R32. Bude lepší počkat na novou 149 GTA.

Každopádně je to od Oplu krok kupředu, jelikož jeho GTS verze opravdu na svůj objem nedisponuje nijak závratným výkonem.

Navíc čím více takových aut se na trhu objeví, tím více toto bude nutit výrobce kontrovat svými nabídkami a tak snad budeme vidět více opravdu ostrých aut.

LeonardoCupranek
12. srpna • 12:02

To je pravda

marepa
12. srpna • 12:10

255koni na takove auto mi prijde docela dost ;)

LeonardoCupranek
12. srpna • 12:24

"DOST" je samozrejme relativni pojem. Ja si treba myslim, ze vykonu neni nikdy "dost".
255 koni je pro sedan stredni tridy docela dost, pokud se bavime o civilnim provedeni. Neco jako BMW 330i. Ale pokud na to chci napsat "OPC", dal bych tomu tedy neco brutalnejsiho 

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
deerhunter
12. srpna • 14:19

jasne ze by tenhle motor ( 2.8 V6 turbo ) mohl mit mnohem vetsi vykon nez nejakych 255 koni, ale problem asi bude v pohonu - uz tech 255k je jen na predni napravu az az ... kolik predohrabu ma vic 255 koni ? Volvo S60 T5 (cca 260k), Volvo S80 T6 (272k+pouze automat), vic me zatim nenapada ...

WRX
12. srpna • 16:48

Nejvic me dostava, jak nekterym lidem neni nikdy nic dost... 250, 260 koni je pro ne malo...nejlepsi je, ze to vzdycky rikaj tezky teoretici, ktery si stejne nic jineho nez TDi nakonec neporidi Takovou volovinu preci nemuze vypustit soudny clovek z ust... spis nez ze vykonu neni nikdy dost bych tam vlozil rozumu...

LeonardoCupranek
12. srpna • 16:59

Ach jo, dalsi rozumbrada.
Tobe podobni pred 90ti lety tvrdili, ze 5kW je vic nez dost, pred 50ti lety totez tvrdili o 30tikW.
Nebyl to tvuj deda, kterej cca pred 100 lety navrhoval zrusit patentovej urad, protoze vse jiz bylo vynalezeno?
A nebyl to prastrejda, kterej pred sto lety tvrdil, ze vlak nemuze ject vic jak 40km/h, protoze jinak by se z nej vysal vzduch a vsichni by se udusili?
A strejda uz 15 let tvrdi, ze napresrok prestane platit Mooruv zakon, co?
Vykony aut se prubezne zvysuji a tento trend se zrovna dnes nezastavi, protoze z dalsiho rozumbrady vyleze myslenka.
Nevic nechapu, co mas proti TDI. To moje ma sice jen 136kW, ale delaj se i silnejsi a dalsi/silnejsi zase prijdou. V cem je problem? Dej si vedle toho oplackeho 2.8V6 treba motor z BMW 535d.
Trochu mi pripominas stare recenze na pocitace s 386SX 16MHz v socialisticke svazarmovske Mikrobazi, jak tam bajili, ze se uz nemuze najit aplikace, ktere by to vykonove nedostacovalo 

WRX
12. srpna • 17:20

Mas pravdu ze vyvoj jde dobredu, ale to je vsechno...Jinak jsi uplne mimo kamarade! Bohuzel u aut uz ten vykon moc nahoru nepujde, protoze alespon v dohledne dobe bude auto (nastesti i nanestesti zaroven) porad omezene lidskym faktorem a trhem....Myslis ze nejde dat do auta na dnesnim stupni vyvoje daleko, daleko silnejsi motor? I ty truhliku...samozrejme ze jde, ale nikdo uz o to nestoji!!!! trh nabizi dostatecnou skalu ruznych motorizaci a kazdy si vybere...teda krom tebe samozrejme...Myslim ze asi budes jeden z tech TDickaru, co si mysli ze ma formuli - to tech 136 kW je pak na tebe az moc... Jinak proti TDi nemam vubec nic, naopak..fajn rodinny auto pro uspornou jizdu navic s dostatkem kroutaku pro bezpecny predjeti atd...ale tim to konci! Smim vedet co mas za auto? Jinak srovnani oplackeho 2.8 V 6 s BMW 535d vychazi temer ve vsech ohledech krom spotreby lepe pro Opel

LeonardoCupranek
12. srpna • 18:17

A jeste k tve nedostatecne predstavivosti. Vypada to, ze si nedovedes predstavit, v cem je BMW 535d lepsi, nez Oplovic 2.8T. Kdyz uz si ten rozdil nedovedes predstavit ani na jasnych cislech (200kW versus 186kW, 560Nm versus 355Nm, akcelerace 6.5s versus <7s,), tak pak uz fakt nevim.
Muzes mi tedy nejak srozumitelne napsat v cem "krome spotreby" je tedy lepsi ten 2.8V6?

tomassi
13. srpna • 0:10

Leonardo: Vsetko je len o peniazoch. Ked mas trosku viac penazi a chces si kupit nieco rychlejsie tak si kupis Vectru OPC. Ak mas viac penazi tak si kupis 535d a ked mas penazi dobludu tak si kupi M5

LeonardoCupranek
13. srpna • 0:27

No samozrejme ze je to o penezich. Ale to ja tady celou doby tvrdim. Oponuju nazoru, ze vykon Vectry OPC je dostatecny a vetsi ze jiz nema cenu. Ja naopak tvrdim, ze vykonu neni nikdy dost a ze kdyby vykonnejsi motorizace nebyly tak drahe, ze si je vetsina lidi koupi radeji.
Vykon Vectry OPC evidentne dostatecny neni, kdyz ten, kdo na to ma, si radeji koupi M5 ci RS6 ci S60R. Kdyby na silnejsi auta melo vic lidi (bud diky poklesu jejich ceny, nebo diky rustu prijmu), tak si je take vic lidi koupi. Nehlede k tomu, ze obecne vykony (i zakladnich motorizaci) rostou. Zakladni motorizace v urcite tride ma dnes nejake vykony, drive mela nizsi a casem bude mit vyssi. Proste vyvoj odpovidajici poptavce (prani zakazniku).

WRX
13. srpna • 10:16

Ano...prijde mi ze kazdy si na soucasnem trhu vybere ten svuj model.  Ano, myslim ze treba u RS6, STi, SL55 AMG aj. je vykon dostatecny... Ano, myslim ze vyvoj v automobilovym prumyslu sleduje predevsim zlepseni komfortu, jizdnich vlastnosti, bezpecnosti a ne k rustum vykonu (resp. rostou vykony ovsem u "normalnich" aut (Vectra OPC to opravdu nepotrebuje)... Ale bavit se s tebou mi prijde jak bavit se s dubem...nic ve zlym

LeonardoCupranek
14. srpna • 19:37

Takze tvrdis, ze u "nenormalnich" aut vykony nerostou? Ze kazda nova generace M5, RS6, atd... neni vykonnejsi, nez ta predesla? Ze ani u Porsche vykony nerostou? Ze na trh neprichazi auta typu Veyron, Koenigseg a dalsi? Fakt nerozumim.

tomassi
13. srpna • 0:17

Boha dosrala sa mi klavesnica

tomassi
13. srpna • 0:06

LeonardoCupranek: Vsetko je o peniazoch. Kto ich ma menej a chce si kupit nieco vykonnejsie tak si kupi Vectru OPC. A ten kto ma viac

tomassi
13. srpna • 0:06

LeonardoCupranek: Vsetko je o peniazoch. Kto ich ma menej a chce si kupit nieco vykonnejsie tak si kupi Vectru OPC. A ten kto ma

tomassi
13. srpna • 0:06

LeonardoCupranek: Vsetko je o peniazoch. Kto ich ma menej a chce si kupit nieco vykonnejsie tak si kupi Vectru OPC. A ten kto

tomassi
13. srpna • 0:06

LeonardoCupranek: Vsetko je o peniazoch. Kto ich ma menej a chce si kupit nieco vykonnejsie tak si kupi Vectru OPC. A ten

tomassi
13. srpna • 0:06

LeonardoCupranek: Vsetko je o peniazoch. Kto ich ma menej a chce si kupit nieco vykonnejsie tak si kupi Vectru OPC. A

tomassi
13. srpna • 0:06

LeonardoCupranek: Vsetko je o peniazoch. Kto ich ma menej a chce si kupit nieco vykonnejsie tak si kupi Vectru OPC.

Red_Dwarf
12. srpna • 21:58

Jak můžeš srovnávat BMW 535d a Vectru Opc?Srovnáváš nesrovnatelné(druh motoru,cenu vozu,značku,třídu)

LeonardoCupranek
13. srpna • 0:17

Ctes si, na co reagujes?
Oponoval jsem jen nazoru, ze vykon Vectry OPC je dostatecny, ze nikdo vic nechce a nepotrebuje a ze vyvoj dal nepujde.

jiros
12. srpna • 19:06

Vectra OPC bude technicky vycházet ze Saabu 9-5 Aero, kterej bude mít snad 280 koní. Aby byla zachována "určitá" výlučnost Saabu, tak jednoduše musí mt OPC menší výkon než Aero. Jak určitě výš, u Saabu nejde o brutální výkon, ale o příznivý průběh výkonu a točivého momentu. To samý bude i nová OPC. Prostě tom bude pohodlnej "poměrně" rychlej manažerský sedan, žádnej extrém. Kdo chce extreém, ať si koupí Evo nebo STi. Pokud se jedná o mě, pro mě je v této kategorii favoritem Mazda6 MPS (2.3 litru, 260 koní, 380 Nm, zrychlení 6.6, AWD), která vyjde v plný plabě na 1.1 mega

tomassi
13. srpna • 0:12

´Jiros:V tomto s tebou suhlasim.

LeonardoCupranek
12. srpna • 18:09

Proc by melo byt omezeno lidskym faktorem? Slysel jsi treba o inteligentnich tempomatech s radarem? Pri urcitem stupni techniky neni problem, aby auta jezdila rychle jako vlaky (tzn. treba nekdy az 500km/h - zatim realne k 300km/h).
A omezeni trhem? Prijde ti poptavka po silnych autech mala? Podle me roste. A kdyby byly (casem) za nizsi cenu, nestoupla by dale i ta poptavka?
Opravdu si myslis, ze o silnejsi auta nikdo nestoji? Minimalne 80% lidi si nekoupi silnejsi model proto, ze je DRAZSI a ne proto, ze nestoji o vyssi vykon. Kdyby Golf 1.4 a Golf GTI (se stejnou vybavou) stal stejne, kolik procent lidi by si vzalo ten prvni a kolik ten druhej????
Navic vykon neni preci pouze jen o maximalni rychlosti, ale napriklad i o bezpecnosti.
Opakuji - proc si myslis, ze zrovna prave ted jsou nabizene vykony uz akorat?  Myslis, ze zrovna kvuli tvym nazorum se zrovna ted vyvoj zastavi? Ze zrovna kvuli tobe prestane rust litrovy vykon motoru a ze se stale casteji zacnou davat i vetsi motory do mensich aut (viz 3.2 V6 do Golfu)?   Me to prijde strasne naivni a kratkozrake. Takovejch lidi, kteri si mysleli, ze prave ted uz je vse na idealni urovni, tech uz bylo. Ale vzdy se ukazalo, ze slo jen o jejich spatnou predstavivost.
Vykon je jeden z parametru, kterym se lze odlisit od konkurence. Je to jasne cislo, kteremu kazdy rozumi (jako megapixely, megahertzy, atd...). Clovek, ktery na to ma, si koupi vykonnejsi vuz uz kvuli tomu pocitu a ne nutne proto, ze ten vykon hodla permanentne vyuzivat.
Pri ceste napric Evropou se mi 136kW zda tak STRASNE NEDOSTATECNYCH, ze neverim, ze zvyseni o petatricet procent (navic ve vetsim/tezsim aute) by me presvedcilo, ze uz vic nepotrebuju. Kdyby Vectra OPC nabizela opravdu dostacujici vykon, nikdo by si nepriplacel za Mercedes C55 AMG, ci Audi RS6.

Marek_Litzman
12. srpna • 14:05

Jo, výkonu není nikdy dost. To si řekli i u Bugatti a skončilo to tak, že jeden z vozů skončil na Nardu ve zdi a další vozy měly při testování takový problém s nadbytkem výkonu, že testovací jezdci (tzn. profesionálové) měli dost často plné ruce práce na to, aby se udrželi na silnici.

Doporučujeme

Články odjinud