Vectra GTS: Nejsilnější Vectra historie

Ke svým zákazníkům přijde na podzim a svým výkonem 211 koní překoná dosud nejsilnější Vectru Turbo 4x4, která jich zaměstnávala 204.
Vectra GTS: Nejsilnější Vectra historie

Vectra GTS je první příležitostí, kdy bude možné spatřit Vectru v pětidvéřové karoserii, v porovnání se sedany je „gétéesko“ o dva centimetry nižší a celkově působí velmi agresivně. Dalšími odlišnými prvky jsou například tmavé rámečky hlavních světlometů, sportovně Klepněte pro větší obrázektvarované přední nárazníky s většími otvory pro přístup vzduchu a oválnými světlomety do mlhy (na rozdíl od téměř čtvercových u sedanu).

Sportovní charakter modelu Vectra GTS zvýrazňuje např. také dvojitá příčka přes otvor pro přívod vzduchu k brzdám v předním nárazníku nebo žebrované vývody vzduchu v bocích před předními koly, které opticky zkracují přední převis karoserie. Celkový sportovní dojem dotváří linie střechy, která pomáhá vytvářet „iluzi kupé“.

Sportovně laděný interiér Vectry GTS

Nepřehlédnutelný sportovní šarm Vectry GTS je dobře patrný i z jejího interiéru. Na rozdíl od tradičního čtyřramenného volantu, který mají čtyřdveřové sedany Vectra, dostala Vectra GTS tříramenný volant. Ciferníky přístrojů v palubní desce jsou rámované matně chromovanými obroučkami a ve stejném duchu jsou vyvedeny i páčky dveřních zámků Klepněte pro větší obrázeknebo hlavice řadicí páky. Pozadu nezůstává ani čalounění interiéru, pro které se používají dobře sladěné kombinace kůže s textilními materiály.

Modely Vectra GTS jsou vybaveny výrazně anatomicky tvarovanými sportovními sedadly a sedáky předních sedadel mají výsuvný prodlužovací díl. (což ocení zejména ti vyšší) Za příplatek jsou pak k dostání komfortní sedadla, která mohou mít i elektrické ovládání a umožňují široké individuální nastavení.

Pod kapotou plno síly

Pravděpodobně nejžádanějším motorem pro provedení GTS bude zážehový šestiválec o objemu 3.2 litru.

Vidlicový šestiválec 3.2 V6, jehož řady válců svírají úhel 54 stupňů, dosahuje maximálního 155 kW/211 ks a maximální točivý moment činí 300 Nm při 3 800 ot./min. Již do 2 900 Klepněte pro větší obrázekot./min do 4 750 ot./min je, však k dispozici přes 90% točivého momentu, takže motor má plynulý zátah již od nízkých otáček.

Vectra GTS se šestiválcem zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 7,5 vteřiny a vyvine nejvyšší rychlost rovnu hodnotě 247 km/h. Tento motor má podle údajů výrobce průměrnou Klepněte pro větší obrázekspotřebu 10,2 litru na 100 kilometrů. Podle našich zkušeností s téměř identickým motorem, pohánějícím větší Omegu, lze u Vectry očekávat spotřebu na úrovni 12 –13 litrů.

Tento šestiválec bude možné kombinovat buď s pětistupňovou manuální převodovkou nebo s taktéž pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby rychlostních stupňů.

V nabídce pro Vectru GTS budou také další dva benzínové a jeden vznětový motor.

Kotoučové brzdy a brzdový asistent

Všechny verze Vecter mají vpředu ventilované kotouče brzd. V případě sportovně laděných modelů Vectra GTS mají průměr 302 mm. Brzdové kotouče zadních kol mají průměr 292 mm.

Vectra GTS a český trh

Na český trh přijde Vectra GTS na podzim letošního roku, pravděpodobně již v září. Základní cenu předpokládáme v intervalu od Kč 850 000,- do 950 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků