Vectra GTS: Nejsilnější Vectra historie

Ke svým zákazníkům přijde na podzim a svým výkonem 211 koní překoná dosud nejsilnější Vectru Turbo 4x4, která jich zaměstnávala 204.
Vectra GTS: Nejsilnější Vectra historie

Vectra GTS je první příležitostí, kdy bude možné spatřit Vectru v pětidvéřové karoserii, v porovnání se sedany je „gétéesko“ o dva centimetry nižší a celkově působí velmi agresivně. Dalšími odlišnými prvky jsou například tmavé rámečky hlavních světlometů, sportovně Klepněte pro větší obrázektvarované přední nárazníky s většími otvory pro přístup vzduchu a oválnými světlomety do mlhy (na rozdíl od téměř čtvercových u sedanu).

Sportovní charakter modelu Vectra GTS zvýrazňuje např. také dvojitá příčka přes otvor pro přívod vzduchu k brzdám v předním nárazníku nebo žebrované vývody vzduchu v bocích před předními koly, které opticky zkracují přední převis karoserie. Celkový sportovní dojem dotváří linie střechy, která pomáhá vytvářet „iluzi kupé“.

Sportovně laděný interiér Vectry GTS

Nepřehlédnutelný sportovní šarm Vectry GTS je dobře patrný i z jejího interiéru. Na rozdíl od tradičního čtyřramenného volantu, který mají čtyřdveřové sedany Vectra, dostala Vectra GTS tříramenný volant. Ciferníky přístrojů v palubní desce jsou rámované matně chromovanými obroučkami a ve stejném duchu jsou vyvedeny i páčky dveřních zámků Klepněte pro větší obrázeknebo hlavice řadicí páky. Pozadu nezůstává ani čalounění interiéru, pro které se používají dobře sladěné kombinace kůže s textilními materiály.

Modely Vectra GTS jsou vybaveny výrazně anatomicky tvarovanými sportovními sedadly a sedáky předních sedadel mají výsuvný prodlužovací díl. (což ocení zejména ti vyšší) Za příplatek jsou pak k dostání komfortní sedadla, která mohou mít i elektrické ovládání a umožňují široké individuální nastavení.

Pod kapotou plno síly

Pravděpodobně nejžádanějším motorem pro provedení GTS bude zážehový šestiválec o objemu 3.2 litru.

Vidlicový šestiválec 3.2 V6, jehož řady válců svírají úhel 54 stupňů, dosahuje maximálního 155 kW/211 ks a maximální točivý moment činí 300 Nm při 3 800 ot./min. Již do 2 900 Klepněte pro větší obrázekot./min do 4 750 ot./min je, však k dispozici přes 90% točivého momentu, takže motor má plynulý zátah již od nízkých otáček.

Vectra GTS se šestiválcem zrychlí z 0 na 100 km/h během pouhých 7,5 vteřiny a vyvine nejvyšší rychlost rovnu hodnotě 247 km/h. Tento motor má podle údajů výrobce průměrnou Klepněte pro větší obrázekspotřebu 10,2 litru na 100 kilometrů. Podle našich zkušeností s téměř identickým motorem, pohánějícím větší Omegu, lze u Vectry očekávat spotřebu na úrovni 12 –13 litrů.

Tento šestiválec bude možné kombinovat buď s pětistupňovou manuální převodovkou nebo s taktéž pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuální volby rychlostních stupňů.

V nabídce pro Vectru GTS budou také další dva benzínové a jeden vznětový motor.

Kotoučové brzdy a brzdový asistent

Všechny verze Vecter mají vpředu ventilované kotouče brzd. V případě sportovně laděných modelů Vectra GTS mají průměr 302 mm. Brzdové kotouče zadních kol mají průměr 292 mm.

Vectra GTS a český trh

Na český trh přijde Vectra GTS na podzim letošního roku, pravděpodobně již v září. Základní cenu předpokládáme v intervalu od Kč 850 000,- do 950 000 Kč.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Opel Astra 1,7
Rok výroby: 2009
Stav: 204 428 km
Cena: 94 000 Kč
Opel Astra 1,4
Rok výroby: 2003
Stav: 129 003 km
Cena: 36 000 Kč
Opel Vectra 1,9
Rok výroby: 2007
Stav: 235 788 km
Cena: 75 000 Kč
Opel Meriva 1,7
Rok výroby: 2008
Stav: 160 829 km
Cena: 100 000 Kč
Opel Zafira Tourer 2
Rok výroby: 2013
Stav: 127 584 km
Cena: 360 000 Kč
Opel Astra 1,6
Rok výroby: 2015
Stav: 35 211 km
Cena: 310 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků