Ve Wolfsburgu vzdávají hold Tatře 87. Zařadili ji mezi automobilové milníky

20 komentářů

Honza
17. listopadu • 19:01

Je to milník o tom není sporu. Také by tam měla stát Tatra V_570 Protože byla inspirací při vývoji legendárního Brouka
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_V_570...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Brouk...

JA-NE
16. listopadu • 15:45

milnikom bola skor 77a

Kuk Vykuk
16. listopadu • 12:06

Dejte vaše špinaný pracky pryč z našeho klenotu vy sračkometařský podvodníci z Vlkohradu!!! 3-[
Chlubit se cizím peřím se vám zachtělo.

Thor
17. listopadu • 13:35

Co to meleš ty perunskej chmatáku. To byla Ledwinkova konstrukce! Češi ji ukradli a téměř okamžitě zabili. Z rozhodnutí komunistické debilostrany zvolené z drtivé většiny v Čechách (zvláště se vyznamenala lůza z Mostecka a Severních Čech) byla prakticky hned po únoru výroba osobních automobilů v Kopřivnici zrušena a převedena do AZNP, kde se propadla na úplné kvalitativní dno. Následně byl vývoj osobních automobilů ZAKÁZÁN, vývoj Tatry 603 probíhal v ilegalitě pod trestem vězení za sabotáž národního hospodářství, Ledwinka jí podporoval radou z kriminálu, kam ho rudá lůza zavřela a výroba byla obnovena až kvůli pohodlí zadků komunistických papalášů v kusové podobě s inovačním tempem 2 modely za 40 let...

Axel Toronto (xax41)
16. listopadu • 14:58

A oni tam nekde uvadeji, ze ho vyrobili? A nebejt tech spinavejch pracek, tak Skodovka dneska vyrabi Favorita FL3 nebo Fiaty Seicento.

Kuk Vykuk
16. listopadu • 22:50

A já snad někde uvádim, že ho vyrobili? :-D Tomuhle se říká parazitování na cizí pověsti. A Škodofka? Vo tý tu nepadlo ani slovo, ta je lidem u zadele.

Fino
16. listopadu • 15:33

Nebýt Tatry, tak by dnes možná VW ani nemusel existovat. Je to ohistorii a příběhu pana Ledwinky a pana Porscheho, neboli něco jako o Amádeovi a Salierim...

puk123
17. listopadu • 11:09

Projekt německého lidového vozu určitě nestál na existenci jedné české automobilky. Jestli by se dal na ty konstruktéry naroubovat vztah těch skladatelů, pak spíše ten skutečný než ten populární vybájený a těžko určit kdo je kým.

4WD
15. listopadu • 11:00

Wlkohrad je zadel sveta, chcipl tam pes - vlastne, vlk. Pro nasi milovanou Tatru 87 to zase takove vyznamenani neni. Nehlede na to, ze s VW nema nic spolecneho. Leda, ze by snad clovek pristoupil na to, ze VW Chrobak je vykastrovana a zmensena Tatra 87.
Podle meho nazoru Tatra 87 zasadne predbehla svou dobu a jeste ani dnes se ji aerodynamikou a ladnosti vetsina aut nemuze rovnat. Z tohoto uhlu pohledu mne momentalne napada nasledujici, lec ne jedina paralela: Concorde a Tu144

JJ
17. listopadu • 10:02

VW Käfer je spíš rozvinutí ideje Tatry V570 (ale i dalších, ona Tatra nebyla jediná, kdo chtěl dělat něco podobného) s použitím vylepšeného designu T97. T77 a T87 byly úplně jiná třída. I ten poválečný licenční spor mezi Ringhoffery (coby majiteli Tatry) a VW se točil okolo T97. Navíc mám dojem, že tam šlo hlavně o některá řešení podvozku a hnacího ústrojí než o vnější vzhled.Osobně to s tím kopírováním či dokonce krádeží návrhu neviděl tak kriticky. Ledwinka a Porsche prostě byli kamarádi a na nějaký velký konkurenční boj si nehráli - minimálně v těch třicátých letech.

bzzz
17. listopadu • 9:01

S VW nema nic/pramalo spolecneho spousta exponatu ve zminovanem muzeu, ale tak do koncernu sis kopl, ze... Kazdopadne vuz nese - s ohledem na konstruktery - nezpochybnitelnou rakouskou/nemeckou stopu - ostatne jako cela automobilka sveho casu ;-)

Fino
16. listopadu • 15:28

No tak s tím nemohu souhlasit. Svým způsobem bych to nebral jako vyznamenání, ale spíš něco jako gesto ke smíru. Ono je totiž faktem, že nebýt Tatry, VW by dnes možná ani nebyl. Za pravzor "Brouka" posloužil Porschemu prototyp Tatry V 570. Navíc za války byla ze zabrané fabriky na příkaz Hitlera ( z podnětu Porscheho) odvezena do Říše veškerá výrobní dokumentace, včetně a hlavně Tatry 87. Po válce proběhl soud, který Tatra vyhrála a VW ji musel zaplatit 3 miliony tehdejších DEM.

Jan Švarda
15. listopadu • 11:52

VW byl automobil určený pro propagaci nacistické organizace Kraft durch Freude a také se i u nás nazýval KDF zv.Kaďour. Jeho konstruktérem byl Dr.Ing.Porsche, propaganda se skromně zmiňovala, že svými nápady pomohl zlepšit vzhled. Konstruktérem T87byl slavný šéfkonstruktér Kopřivnické automobilky´Dr.Ing.Ledwinka. Pro VW počítal nacistický režim, že to bude automobil pro pracující občany říše a lidi si spořili měsíční částky.Protože před válkou přešel VW na bojové provedení, jejich Jeep, tak se na ty střadatele automobily již nedostaly, ale je třeba uvést, že po válce se VW s těmi střadateli vyrovnal a dodával jim auta, brouky se slevou.

Antiautomat
15. listopadu • 20:41

...nech je naci-fasorezim zvrhly ako je /a samozrejme ze je/, paradoxne sa jednalo o pokrokovu myslienku. V tych casoch zadat poziadavku na auto, ktore ma prepravit rodinu rychlostou 100 /!/ kmh a ma byt dostupne takmer kazdemu, bol pohlad do buducnosti. Zaoberam sa ciste technickou strankou veci.

DaewooMaster
15. listopadu • 10:36

Letopočet na autě nesouhlasí s textem článku... Kde udělali soudruzi chybu? ;-)

puk123
15. listopadu • 10:40

Zřejmě je to rok výroby vystaveného kusu. To by bylo v souladu.

puk123
15. listopadu • 14:52

Můžeš ten nesouhlas rozvést?

Vašek Klast
15. listopadu • 8:36

A, že tímto vozem projeli pánové Zikmund a Hanzelka po válce Afrikou od severu k jihu a pak celou Jižní a Střední Amerikou , ani slovo

puk123
15. listopadu • 10:45

Navíc zcela sériovým. No, ale v každém článku to být nemusí.
Z významných vlastníků bych ještě zmínil Wernera von Brauna a generála Rommela.

Doporučujeme

Články odjinud