Ve Wolfsburgu vzdávají hold Tatře 87. Zařadili ji mezi automobilové milníky

Vašek Klast  |  15. 11. 2016 08:36

A, že tímto vozem projeli pánové Zikmund a Hanzelka po válce Afrikou od severu k jihu a pak celou Jižní a Střední Amerikou , ani slovo

Odpovědět  |   | 
puk123  |  15. 11. 2016 10:45

Navíc zcela sériovým. No, ale v každém článku to být nemusí.
Z významných vlastníků bych ještě zmínil Wernera von Brauna a generála Rommela.

Odpovědět  |   | 
DaewooMaster  |  15. 11. 2016 10:36

Letopočet na autě nesouhlasí s textem článku... Kde udělali soudruzi chybu?

Odpovědět  |   | 
puk123  |  15. 11. 2016 10:40

Zřejmě je to rok výroby vystaveného kusu. To by bylo v souladu.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  15. 11. 2016 14:52

Můžeš ten nesouhlas rozvést?

Odpovědět  |   | 
4WD  |  15. 11. 2016 11:00

Wlkohrad je zadel sveta, chcipl tam pes - vlastne, vlk. Pro nasi milovanou Tatru 87 to zase takove vyznamenani neni. Nehlede na to, ze s VW nema nic spolecneho. Leda, ze by snad clovek pristoupil na to, ze VW Chrobak je vykastrovana a zmensena Tatra 87.
Podle meho nazoru Tatra 87 zasadne predbehla svou dobu a jeste ani dnes se ji aerodynamikou a ladnosti vetsina aut nemuze rovnat. Z tohoto uhlu pohledu mne momentalne napada nasledujici, lec ne jedina paralela: Concorde a Tu144

Odpovědět  |   | 
Jan Švarda  |  15. 11. 2016 11:52

VW byl automobil určený pro propagaci nacistické organizace Kraft durch Freude a také se i u nás nazýval KDF zv.Kaďour. Jeho konstruktérem byl Dr.Ing.Porsche, propaganda se skromně zmiňovala, že svými nápady pomohl zlepšit vzhled. Konstruktérem T87byl slavný šéfkonstruktér Kopřivnické automobilky´Dr.Ing.Ledwinka. Pro VW počítal nacistický režim, že to bude automobil pro pracující občany říše a lidi si spořili měsíční částky.Protože před válkou přešel VW na bojové provedení, jejich Jeep, tak se na ty střadatele automobily již nedostaly, ale je třeba uvést, že po válce se VW s těmi střadateli vyrovnal a dodával jim auta, brouky se slevou.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  15. 11. 2016 20:41

...nech je naci-fasorezim zvrhly ako je /a samozrejme ze je/, paradoxne sa jednalo o pokrokovu myslienku. V tych casoch zadat poziadavku na auto, ktore ma prepravit rodinu rychlostou 100 /!/ kmh a ma byt dostupne takmer kazdemu, bol pohlad do buducnosti. Zaoberam sa ciste technickou strankou veci.

Odpovědět  |   | 
Fino  |  16. 11. 2016 15:28

No tak s tím nemohu souhlasit. Svým způsobem bych to nebral jako vyznamenání, ale spíš něco jako gesto ke smíru. Ono je totiž faktem, že nebýt Tatry, VW by dnes možná ani nebyl. Za pravzor "Brouka" posloužil Porschemu prototyp Tatry V 570. Navíc za války byla ze zabrané fabriky na příkaz Hitlera ( z podnětu Porscheho) odvezena do Říše veškerá výrobní dokumentace, včetně a hlavně Tatry 87. Po válce proběhl soud, který Tatra vyhrála a VW ji musel zaplatit 3 miliony tehdejších DEM.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  17. 11. 2016 09:01

S VW nema nic/pramalo spolecneho spousta exponatu ve zminovanem muzeu, ale tak do koncernu sis kopl, ze...

Kazdopadne vuz nese - s ohledem na konstruktery - nezpochybnitelnou rakouskou/nemeckou stopu - ostatne jako cela automobilka sveho casu

Odpovědět  |   | 
JJ  |  17. 11. 2016 10:02

VW Käfer je spíš rozvinutí ideje Tatry V570 (ale i dalších, ona Tatra nebyla jediná, kdo chtěl dělat něco podobného) s použitím vylepšeného designu T97. T77 a T87 byly úplně jiná třída. I ten poválečný licenční spor mezi Ringhoffery (coby majiteli Tatry) a VW se točil okolo T97. Navíc mám dojem, že tam šlo hlavně o některá řešení podvozku a hnacího ústrojí než o vnější vzhled.

Osobně to s tím kopírováním či dokonce krádeží návrhu neviděl tak kriticky. Ledwinka a Porsche prostě byli kamarádi a na nějaký velký konkurenční boj si nehráli - minimálně v těch třicátých letech.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 11. 2016 12:06

Dejte vaše špinaný pracky pryč z našeho klenotu vy sračkometařský podvodníci z Vlkohradu!!!
Chlubit se cizím peřím se vám zachtělo.

Odpovědět  |   | 

A oni tam nekde uvadeji, ze ho vyrobili? A nebejt tech spinavejch pracek, tak Skodovka dneska vyrabi Favorita FL3 nebo Fiaty Seicento.

Nadávat na inovace je důkaz toho, že na nové věci nemáte peníze

Odpovědět  |   | 
Fino  |  16. 11. 2016 15:33

Nebýt Tatry, tak by dnes možná VW ani nemusel existovat. Je to ohistorii a příběhu pana Ledwinky a pana Porscheho, neboli něco jako o Amádeovi a Salierim...

Odpovědět  |   | 
puk123  |  17. 11. 2016 11:09

Projekt německého lidového vozu určitě nestál na existenci jedné české automobilky. Jestli by se dal na ty konstruktéry naroubovat vztah těch skladatelů, pak spíše ten skutečný než ten populární vybájený a těžko určit kdo je kým.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  16. 11. 2016 22:50

A já snad někde uvádim, že ho vyrobili? Tomuhle se říká parazitování na cizí pověsti. A Škodofka? Vo tý tu nepadlo ani slovo, ta je lidem u zadele.

Odpovědět  |   | 
Thor  |  17. 11. 2016 13:35

Co to meleš ty perunskej chmatáku. To byla Ledwinkova konstrukce! Češi ji ukradli a téměř okamžitě zabili. Z rozhodnutí komunistické debilostrany zvolené z drtivé většiny v Čechách (zvláště se vyznamenala lůza z Mostecka a Severních Čech) byla prakticky hned po únoru výroba osobních automobilů v Kopřivnici zrušena a převedena do AZNP, kde se propadla na úplné kvalitativní dno. Následně byl vývoj osobních automobilů ZAKÁZÁN, vývoj Tatry 603 probíhal v ilegalitě pod trestem vězení za sabotáž národního hospodářství, Ledwinka jí podporoval radou z kriminálu, kam ho rudá lůza zavřela a výroba byla obnovena až kvůli pohodlí zadků komunistických papalášů v kusové podobě s inovačním tempem 2 modely za 40 let...

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  16. 11. 2016 15:45

milnikom bola skor 77a

Odpovědět  |   | 
Honza  |  17. 11. 2016 19:01

Je to milník o tom není sporu. Také by tam měla stát Tatra V_570 Protože byla inspirací při vývoji legendárního Brouka
https://cs.wikipedia.org/wiki/Tatra_V_570...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Brouk...

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků

Nejčtenější články

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A
Do Česka zamířil ruský off-road, který nic nezastaví. Sherp ovšem nevyjde lacino

Do Česka zamířil ruský off-road, který nic …

K mání je univerzální verze Sherp Pro i Sherp pick-up s otevřenou ložnou plochou. Vozidla mohou pomáhat třeba při vyprošťování nebo sloužit jen tak pro zábavu.

16.  10.  2019 | | 28 N/A
Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. Tak bohatou výbavu nikdo nečekal

Nový SsangYong Korando má kompletní ceník. …

Jak bylo očekáváno, SsangYong v Česku naplno spouští prodej nové generace SUV Korando. Ceník tak už doplňuje rovněž cenovka naftové motorizace a kompletní řada výbav.

6.  11.  2019 | | 22 N/A