Ve Wolfsburgu vzdávají hold Tatře 87. Zařadili ji mezi automobilové milníky

Ve společnosti skutečných dějinotvorných automobilů, jako je Ford Model T, Citroën DS, Jaguar E-Type a několika desítek dalších, se v muzeu Zeithaus ve Wolfsburgu nachází v aktuální expozici také ceněný vůz z Kopřivnice.

Jako první masově vyráběný sedan, při jehož konstruování byly využity poznatky z testování ve větrném tunelu a vůbec vědecké poznatky o aerodynamice, se dostala Tatra 87 mezi vozy, které jsou řazeny mezi milníky automobilových dějin světa.

Alespoň tak to vidí autoři aktuální expozice, která je k vidění v budově ZeitHaus komplexu Autostadt v německém Wolfsburgu. To je, jak známo, sídlo největší evropské automobilky Volkswagen.

V jejím těsném sousedství je například NSU RO 80, což byla první limuzína s Wankelovým motorem, Lamborghini 350 GT (první supersport této značky), Lamborghini Diablo GT (svého času nejrychlejší vůz světa) nebo Lotus Elite Series II - první vůz světa, jehož monokok byl kompletně vytvořen ze syntetických materiálů.

V dalších patrech jsou pak k vidění například Trabant, Chevrolet Corvette, Delorean DMC-12 a mnoho dalších vozů, které automobilový nadšenec vždy rád uvidí.

Tatra postaví nové muzeum. Chce zachovat i to stávající

Tatra postaví nové muzeum. Chce zachovat i to stávající

Tatra 87 se vyráběla v letech 1936-1939 a pak ještě po skončení druhé světové války do roku 1950. Poháněl ji vzadu umístěný třílitrový osmiválec s výkonem 55kW (75 koní). Maximální rychlost byla 150 kilometrů v hodině.

Celkem se jich vyrobilo 3023 kusů. K majitelům tohoto vozu patřila například Eliška Junková, spisovatel John Steinbeck, či letecký konstruktér Ernst Heinkel. Nyní ji má ve své sbírce i moderátor Jay Leno.

V Německu se v roce 1939 prodávala za cenu 8450 říšských marek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků