Ve Wolfsburgu vzdávají hold Tatře 87. Zařadili ji mezi automobilové milníky

Ve společnosti skutečných dějinotvorných automobilů, jako je Ford Model T, Citroën DS, Jaguar E-Type a několika desítek dalších, se v muzeu Zeithaus ve Wolfsburgu nachází v aktuální expozici také ceněný vůz z Kopřivnice.

Jako první masově vyráběný sedan, při jehož konstruování byly využity poznatky z testování ve větrném tunelu a vůbec vědecké poznatky o aerodynamice, se dostala Tatra 87 mezi vozy, které jsou řazeny mezi milníky automobilových dějin světa.

Alespoň tak to vidí autoři aktuální expozice, která je k vidění v budově ZeitHaus komplexu Autostadt v německém Wolfsburgu. To je, jak známo, sídlo největší evropské automobilky Volkswagen.

V jejím těsném sousedství je například NSU RO 80, což byla první limuzína s Wankelovým motorem, Lamborghini 350 GT (první supersport této značky), Lamborghini Diablo GT (svého času nejrychlejší vůz světa) nebo Lotus Elite Series II - první vůz světa, jehož monokok byl kompletně vytvořen ze syntetických materiálů.

V dalších patrech jsou pak k vidění například Trabant, Chevrolet Corvette, Delorean DMC-12 a mnoho dalších vozů, které automobilový nadšenec vždy rád uvidí.

Tatra postaví nové muzeum. Chce zachovat i to stávající

Tatra postaví nové muzeum. Chce zachovat i to stávající

Tatra 87 se vyráběla v letech 1936-1939 a pak ještě po skončení druhé světové války do roku 1950. Poháněl ji vzadu umístěný třílitrový osmiválec s výkonem 55kW (75 koní). Maximální rychlost byla 150 kilometrů v hodině.

Celkem se jich vyrobilo 3023 kusů. K majitelům tohoto vozu patřila například Eliška Junková, spisovatel John Steinbeck, či letecký konstruktér Ernst Heinkel. Nyní ji má ve své sbírce i moderátor Jay Leno.

V Německu se v roce 1939 prodávala za cenu 8450 říšských marek.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků